Рішення
від 22.12.2018 по справі 280/4458/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 грудня 2018 року Справа № 280/4458/18 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1, код ДРФО НОМЕР_1)

до Бердянської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (71118, Запорізька область, м. Бердянськ, пр.. Праці, буд. 20, код ЄДРПОУ 38699859)

про визнання дії протиправною та скасування податкової вимоги, -

ВСТАНОВИВ:

23 жовтня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі по тексту позивач) до Бердянської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (далі по тексту відповідач), в якому позивач просить суд: визнати протиправною та скасувати податкову вимогу відповідача від 22.08.2018 № 79458-51 про визначення позивачу податкового зобов'язання за платежем податок на нерухоме майно , відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб в сумі 27433,92 грн.

Стягнути з відповідача судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Рішення є протиправним, складено з порушенням прав ОСОБА_1 як платника податків, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою від 25 жовтня 2018 року відкрито провадження по справі № 280/4458/18 за правилами спрощеного позовного провадження. Розгляд справи призначено на 15 листопада 2018 року о 10-00 год. Відповідачу встановлений 15-денний строк з дня вручення ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.

7 листопада 2018 року представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву в якому зазначив, що відповідач з позовним вимогами не згоден та вважає, що в задоволенні позову має бути відмовлено.

Представник позивача у судове засідання 15.11.2018 не з'явився. Про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Представник відповідача заперечував проти позову. Через канцелярію 13.11.18 надіслав до суду клопотання, в якому просить у задоволені позову відмовити у повному обсязі.

У відповідності до частини четвертої ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Під час розгляду справи судом встановлені наступні обставини.

ГУ ДФС у Запорізькій області, відповідно до електронної бази даних податковий блок та відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно було виявлено факт, що у ОСОБА_1 наявний об'єкт нерухомого майна, а саме: житловий будин6ок за адресою: АДРЕСА_2 - загальною площею 760,6 кв.м, який є об'єктом оподаткування відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України.

27.03.2018 контролюючим органом сформовано та надіслано податкове повідомлення-рішення № 0022742/5102-0822 від 27.03.2018 на суму 27433,92 грн., яке повернулося за закінченням терміну зберігання. Проте вважається врученим належним чином.

У відповідності до ст. 266.10 ПК України, ОСОБА_1 протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення заборгованість не сплачено, тому ця сума вважається узгодженою та рахується Боргом .

22.08.2018 податковим органом сформовано та надіслано податкову вимогу № 79458-51.

Податкову вимогу від 22.08.2018 №79458-51, складену Бердянським об'єднаним управлінням ГУ ДФС у Запорізькій області, отримано ОСОБА_1 20 вересня 2018 року. На ОСОБА_1 оформлено право власності на домоволодіння № 40 по вулиці Фестивальній в місті Бердянську Запорізької області, що являється спільним майном з її чоловіком ОСОБА_2 Позивач зазначає, що ним не було отримано податкового повідомлення-рішення. Позивач вважає, що направлення податкової вимоги замість податкового повідомлення-рішення є суттєвим порушенням норм Податкового Кодексу. Не погоджуючись із вимогою відповідача позивач звернулася до суду з відповідним позовом.

Суд розглянув справу, дослідивши письмові докази у справі дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог з огляду на наступне.

Відповідно до пп. 266.1.1 п.266.1 ст. 266 ПК України платниками податку на майно, відмінне від земельної ділянки, Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Норми податкового законодавства визначають платників податку в разі перебування об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

б) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб- власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

Згідно пп. 266.2.1 п.266.2 ст. 266 ПК України об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Згідно з пп. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 ПК України базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Відповідно до п. 266.7 ст. 266 ПК України ставка податку встановлюється з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 266.4.1 пункту 266.4 цієї статті та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів "б" і "в" цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості;

ґ) за наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а" - "г" цього підпункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).

Відповідно до п.п. 266.7.2. п. 266.7 ст. 267 ПК України податкове/податкові повідомлення- рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Підстави винесення податкових повідомлень - рішень та порядок їх надсилання платникам податків встановлений Главою 4 ПК України. Зокрема пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення містить підставу для нарахування податкового зобов'язання; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення. До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідно до ст. 58.3 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. Уразі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до пп. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Враховуючи норми пп. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 16.06.2017 № 586 Про затвердження Порядку застосування податкової застави контролюючими органами у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

Станом на 22 грудня 2018 року податкове повідомлення - рішення № 0022742/5102-0822 від 27.03.2018 не скасовано, а податкова вимога прийнята на підставі податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, суд дійшов висновку, що в діях податкового органу відсутні протиправні дії під час формування та направлення податкової вимоги, а доводи позивача є незаконними та необґрунтованими, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса реєстрації: АДРЕСА_1, код ДРФО НОМЕР_1) до Бердянської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Запорізькій області (71118, Запорізька область, м. Бердянськ, пр. Праці, буд. 20, код ЄДРПОУ 38699859), про визнання дії протиправною та скасування податкової вимоги, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписане суддею 22.12.2018.

Суддя Р.В. Сацький

Дата ухвалення рішення22.12.2018
Оприлюднено03.01.2019
Номер документу78982494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4458/18

Рішення від 22.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні