ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" січня 2019 р. справа № 0940/2279/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Краснянської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій., -
ВСТАНОВИВ:
29.11.2018 ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернулася в суд із адміністративним позовом до Красненської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області (надалі - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач користується земельною ділянкою в урочищі "Біля пам`ятника" в с. Красне Рожнятівського району Івано-Франківської області. Поряд з цією земельною ділянкою розташована земельна ділянка, що знаходиться у користуванні гр. ОСОБА_3 Віднедавна її співмежівник ОСОБА_4 збудував криницю, половина якої розташована на земельній ділянці, що знаходиться у користуванні позивача. Згоди ніякої ОСОБА_4 у позивача не брав та вона і не дала б згоди на розташування криниці на земельній ділянці, що знаходиться у її користуванні. Тепер ОСОБА_4 обгородив криницю огорожею, тобто захопив частину земельної ділянки, що знаходиться у користуванні ОСОБА_1
Позивач у відповідності із статтями 212, 158, 159 Земельного кодексу України звернулася до відповідача із заявою і просила сільську раду після смерті її батька - ОСОБА_5 розглянути цей земельний спір у тижневий строк з дня подання цієї заяви, про дату, час та місце розгляду повідомити позивача заздалегідь. Однак, не зважаючи на її заяву, відповідач відмовив позивачу у розгляді заяви про вирішення земельного спору, мотивуючи свою відмову тим, що позивач не є власником земельної ділянки, що знаходиться у її користуванні і згідно рішення сесії Красненської сільської ради №6-40-2010 від 28.10.2010 їй надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою на приватизацію даної земельної ділянки. Однак через порушення межі позивач не може провести приватизацію до кінця та в повній мірі користуватися нею. У своїй відповіді на заяву позивача про вирішення земельного спору від 27.09.2018 за вих. №309/02-36 від 09.10.2018 Красненська сільська рада відмовила позивачу у розгляді даного земельного спору, мотивуючи тим, що його немає. Однак ст. 159 ЗК України передбачає розгляд земельних спорів органами місцевого самоврядування і не передбачає їх відмови у розгляді земельних спорів. Сам факт наявності земельного спору доводиться зверненням позивача від 27.09.2018. Позивач вважає, що відповідачем порушено вимоги Закону України "Про звернення громадян", а тому просить суд визнати протиправною бездіяльність Красненської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області, яка полягає у відмові відповідача у розгляді заяви ОСОБА_1 від 27.09.2018 про вирішення земельного спору та зобов`язати Красненську сільську раду розглянути заяву позивача про вирішення земельного спору від 27.09.2018 на найближчій сесії сільської ради.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.12.2018 відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) (а.с. 1-2).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 21.12.2018. Щодо заявлених позовних вимог відповідач заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Зокрема зазначив, що ОСОБА_1 звернулася до Красненської сільської ради із заявою про вирішення земельного спору від 27.09.2018. Заява отримана від поштового відділення зв`язку 04.10.2018 та зареєстрована у журналі реєстрації заяв, скарг і пропозицій за №О-67. Дана заява розглянута постійною комісією з питань земельних відносин, про що складено протокол засідання комісії у якому рекомендовано надати роз`яснення гр. ОСОБА_1 щодо її звернення. 09.10.2018 листом за №309/02-26 гр. ОСОБА_1 направлено роз`яснення щодо земельної ділянки в урочищі "Біля пам`ятника" в с. Красне. Просив суд в задоволенні позову відмовити (а.с.16-18).
Позивачем скористався своїм правом на подання відповіді на відзив, яка надійшла на адресу суду 02.01.2019 у виді заперечення. У даному запереченні позивач зокрема зазначила, що звернулася до відповідача із заявою про виготовлення технічної документації для приватизації даної земельної ділянки та своїм рішенням від 12.12.2018 відповідач відмовив позивачу у цьому (а.с. 35).
Відповідно до частини 3 статті 263 КАС України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив. Враховуючи, що приписами частини 3 статті 263 КАС України сторони позбавлені права подання відповіді на відзив та заперечення, пояснення, міркування та аргументи, викладені позивачем у відповіді на відзив не можуть бути предметом дослідження судом при розгляді та вирішенні даної справи.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги та відповідь на відзив, встановив наступне.
ОСОБА_1 звернулася до Красненської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області із заяво. Про вирішення земельного спору від 27.09.2018 (а.с.8).
Заява отримана від поштового відділення зв`язку 04.10.2018 та зареєстрована у журналі реєстрації заяв, скарг і пропозицій за №О-67 (а.с. 19).
08.10.2018 дана заява розглянута постійною комісією з питань земельних відносин, про що складено протокол засідання постійної комісії Красненської сільської ради, у якому рекомендовано надати роз`яснення гр. ОСОБА_1 щодо її звернення (а.с. 20).
09.10.2018 Красненською сільською радою листом за вих. №309/02-26 направлено гр. ОСОБА_1 роз`яснення щодо земельної ділянки в урочищі "Біля пам`ятника" в с. Красне (а.с. 21).
У даному листі зокрема зазначено, що земельна ділянка гр. ОСОБА_4 по АДРЕСА_2 знаходиться у його приватній власності. Гр. ОСОБА_4 збудував криницю ще до 2010, тобто, до того часу, коли Вам надано дозвіл на складання проекту відведення на земельну ділянку площею 0,13 га в урочищі "Біля пам`ятника" із земель запасу сільської ради, для ведення особистого селянського господарства, згідно поданої Вами заяви (рішення Красненської сільської ради п`ятого демократичного скликання №6-40/2010 від 28.10.2010), підтвердженням того є рішення Красненської сільської ради п`ятого демократичного скликання від 25.01.2008 №6-13/2008 "Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_4 для реконструкції викупленого будинку побуту під житловий будинок та будівництво господарської споруди в с. Красне". У проекті землеустрою гр. ОСОБА_4 схематично показано місце розташування криниці на межі його земельної ділянки та погоджено суміжним землекористувачем гр. ОСОБА_5 А тому, потреби у Вашій згоді на розташування криниці не було, оскільки Ви не були власником суміжної земельної ділянки на той час і на даний час не є. Виходячи з вищенаведеного, земельного спору, як такого, бути не може.
Не погоджуючись з даною відповіддю, позивач звернувся до суду за захистом свого права.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Статтею 40 Конституції України встановлено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Закон України "Про звернення громадян" регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Статтею 1 Закону визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Відповідно до ст. 3 даного Закону під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. При цьому скаргою є звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішенням державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Порядок звернення громадян передбачений ст. 5 Закон України "Про звернення громадян", відповідно до якої звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Отже, як встановлено судом вище, позивач звернулася до відповідача із заявою про вирішення земельного спору від 27.09.2018.
У відповідності до частини 1 статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон).
Відповідно до статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно з статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
З цього приводу суд зазначає, що Красненською сільською радою на звернення позивача від 27.09.2018 надано лист-роз`яснення від 09.10.2018, у якому надано відповідь (а.с. 19, 21).
Також відповідачем разом з листом-роз`ясненням від 09.10.2018 надано копію протоколу засідання постійної комісії Красненської сільської ради з питань земельних відносин, копію заяви позивача про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки в урочищі біля пам`ятника в розмірі 0,13 га для ведення особистого селянського господарства від 16.09.2010, архівний витяг з рішення Красненської сільської ради від 17.12.2018 №К-120/04-02 на запит №384/02-26 від 14.12.2016, копію Державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_4, копію архівного рішення Красненської сільської ради п`ятого демократичного скликання від 25.01.2008 №6-13/2008 "Про надання дозволу на складання проекту відведення на земельну ділянку гр. ОСОБА_4Я.", копію рішення сільської ради від 23.04.2010 №5-35/2010 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_4 для реконструкції викупленого будинку побуту під житловий будинок та будівництво господарської споруди в с. Красне", копію схем обстеження земельної ділянки гр. ОСОБА_4, копію відповіді на розгляд звернення гр. ОСОБА_1 щодо земельної ділянки в урочищі "Біля пам`ятника" від 08.12.2014 за вих. №101/02-37 (а.с. 20, 22-23, 27-33).
Окрім того, суд звертає увагу, що постановою Рожнятівського районного суду Івано-Франківської області від 30.10.2012, в задоволенні позову ОСОБА_1 до Красненської сільської ради Рожнятівського району, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача, управління Держкомзему в Рожнятівському районі про визнання протиправними та скасування рішення Красненської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 10.12.2003, яким передано у власність ОСОБА_5 земельну ділянку у розмірі 0,125 га, що знаходиться в урочищі "Біля пам`ятника" в с. Красне Рожнятівського району та рішення сесії Красненської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області №6-40/2010 від 27.10.2010, яким дано дозвіл ОСОБА_1 на складання проекту відведення земельної ділянки, площею 0,13 га в урочищі "Біля пам`ятника" в с. Красне Рожнятівського району, відмовлено за безпідставністю позовних вимог (а.с. 24-26).
Враховуючи, те що позивачу Красненською сільською радою на його заяву від 27.09.2018 надано письмову відповідь від 09.10.2018, питання порушені у зверненні заявника вирішено по суті та розгляд завершено і здійснено відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян", суд вважає, що відповідачем об`єктивно та всебічно перевірено звернення позивача від 27.09.2018 року та надано вмотивовану відповідь.
Крім того, суд звертає увагу, що посилання позивача у відповіді на відзив, яка надійшла до суду у виді заперечення від 29.12.2018 про те, що позивач звернулася до Красненської сільської ради із заявою про виготовлення технічної документації для приватизації даної земельної ділянки та своїм рішенням №215-23/2018 від 12.12.2018 відповідач відмовив позивачу у цьому, то позивач вправі оскаржити дане рішення до суду у порядку визначеному законодавством.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу .
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 2. ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За змістом ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням вищезазначеного, суд на підставі наданих учасниками справи письмових доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач: ОСОБА_1, адреса: АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1;
відповідач Красненська сільська рада Рожнятівського району Івано-Франківської області, адреса: вул. Незалежності, 1, с. Красне, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77660, код ЄДРПОУ 04355199.
Суддя Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2019 |
Оприлюднено | 03.01.2019 |
Номер документу | 78982530 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні