Рішення
від 02.01.2018 по справі 2540/3119/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 січня 2018 року Чернігів Справа № 2540/3119/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Непочатих В.О.,

при секретарі Шевченко А.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Щорської районної спілки споживчих товариств про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернулося до суду з позовом до Щорської районної спілки споживчих товариств, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, експлуатації будівлі Щорської районної спілки споживчих товариств за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеної позапланової перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а тому є підстави для застосування до відповідача заходів реагування згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову, оскільки всі порушення, які були зафіксовані інспектором в ході перевірки та їх усунення стосуються юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які орендують приміщення.

В судове засідання представник відповідача не з'явився, ухвалою суду від 02.01.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до журналу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, у зв'язку з визнанням неповажними причини неявки представника відповідача в судове засідання.

Вислухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до посвідчення на проведення перевірки від 01.08.2018 № 153, яке видано на підставі наказу від 26.07.2018 № 189, головним інспектором Сновського районного сектору Управління ДСНС України у Чернігівській області Курочкіним О.А., провідним інспектором Сновського району сектору Управління ДСНС України у Чернігівській області Гавриленком Д.М. проведено позапланову перевірку Щорської районної спілки споживчих товариств, розташованої за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область (а.с. 40-41, 42).

За результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки складено акт № 151, яким встановлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а саме: приміщення ресторану, магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4, магазину Багіра ФОП ОСОБА_5, аптеки КП Ліки України не обладнані системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); приміщення ресторану, магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4, магазину Багіра ФОП ОСОБА_5, аптеки КП Ліки України не обладнані системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; будівля та приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності; не проведено технічне обслуговування вогнегасників, що розташовані на об'єкті; будівля не захищена від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; дерев'яні елементи горищних покриттів об'єкту не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; на шляху евакуації із приміщення обіднього залу ресторану на сходову клітину та на шляху евакуації з приміщення аптеки КП Ліки України улаштовано поріг; в приміщенні магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4 ширина проходу між прилавком та обладнанням за прилавком становить 0,6 м; в основній сходовій клітині біля входу в будівлю, приміщенні магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4 вимикачі встановлено на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалі, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; в приміщенні магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4 та приміщеннях ресторану з'єднання відгалужень та окінцювань жил проводів виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; в приміщеннях магазину Мастерок ФОП ОСОБА_4 та аптеки КП Ліки України електричні проводи прокладені по горючим основам (конструкціям) без відокремлення від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу не менше ніж на 0,01 метра; в приміщенні ресторану пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля (елементи з'єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола не однотипні); в приміщенні ресторану не проведено технічне обслуговування пожежних кран-комплектів і перевірку їх на працездатність шляхом пуску води (а.с. 12-23).

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Відповідно до частини першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Положеннями частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

У контексті наведеного, вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної та техногенної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Судом встановлено, що в ході повторного проведення позивачем позапланової перевірки будівлі Щорської районної спілки споживчих товариств, за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область, порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей та стали підставою для звернення до суду, не були усунуті відповідачем, що підтверджується наявними в матеріалах справи копією акта проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 11.10.2018 № 192 та копією припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 11.10.2018 № 192 (а.с. 65-68, 76-83).

З огляду на те, що виявленні порушення створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей, та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту і пожежної безпеки, суд приходить до висновку про необхідність застосування заходів реагування у вигляду повного зупинення експлуатації будівлі Щорської районної спілки споживчих товариств за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що порушення, які виявленні під час проведення перевірки стосуються орендарів приміщення, а саме: ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6, КП Ліки України , оскільки частиною третьою статті 55 Кодексу цивільного захисту України визначено, що забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання. Отже, саме Щорська районна спілка споживчих товариств, як суб'єкт господарювання, несе відповідальність за додержання виконання вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки при експлуатації нежитлових приміщень, розташованих за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області підлягає задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (проспект Миру, буд 190-А, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 38590042) до Щорської районної спілки споживчих товариств (вул. Вишнева, буд. 57, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область, 15200, код ЄДРПОУ 01775401) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Щорської районної спілки споживчих товариств за адресою: вул. Незалежності, буд. 7, м. Сновськ, Сновський район, Чернігівська область до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 03 січня 2019 року.

Суддя В.О. Непочатих

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2018
Оприлюднено04.01.2019
Номер документу78983757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/3119/18

Постанова від 28.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Постанова від 28.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 02.01.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Рішення від 02.01.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні