ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 грудня 2018 року №640/18753/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Шрамко Ю.Т., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної службу України про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зобов'язання ДФС України та ГУ ДФС у Львівській області вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) (далі по тексту-Позивач, ТОВ РЕДПОЛ ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі по тексту - Відповідач 1, ГУ ДФС у Львівській області) та Державної фіскальної служби України (далі по тексту - Відповідач 2, ДФС України), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 № 946174/40466965;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) податкову накладну № 8 від 06.09.2018;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом № 303 від 20.09.2018, в частині включення/внесення Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
- зобов'язати Головне управління ДФС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) з переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що ГУ ДФС у Львівській області порушено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки податковим органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків, при цьому не зазначено, під який саме критерій ризиковості підпадають операції по заблокованій податковій накладній. Окрім того, квитанція по заблокованій податковій накладній № 8 від 06.09.2018 не містить конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.
Оскаржуване рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 №946174/40466965, прийняте Відповідачем 1 з порушенням норм діючого законодавства, у зв'язку з чим є протиправним та підлягає скасуванню, з огляду на що податкова накладна підлягає реєстрації в ЄРПН.
Також, як зазначає Позивач, його безпідставно включено до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків, оскільки Позивач не відповідає жодному з критеріїв ризиковості платника податків. У зв'язку з цим, оскаржуване рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом № 303 від 20.09.2018, в частині включення/внесення Позивача до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків, є протиправним та підлягає скасуванню, з огляду на що ГУ ДФС у Львівській області зобов'язано виключити Позивача з переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 листопада 2018 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Представники Відповідача 1 та Відповідача 2 відзиву на позовну заяву станом на день прийняття рішення не надали. Згідно з даними сайту "Укрпошта", ухвалу про відкриття спрощеного провадження разом із позовними матеріалами ними отримано 26.11.2018 р.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзиви, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965), зареєстровано як юридична особа 05.05.2016, номер запису про державну реєстрацію: 1 198 102 0000 009568. Основний вид економічної діяльності - КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. З метою здійснення підприємницької діяльності та отримання прибутку ТОВ РЕДПОЛ також здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі, коди КВЕД - 46.21, 46.23, 46.31, 46.33 та автомобільних перевезень - код ВЕД 49.41.
Між Позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР (код ЄДРПОУ 32580463), укладено Договір поставки сільськогосподарської продукції № 13877/к від 31.08.2018. За умовами даного Договору, Позивач, зобов'язується передати (поставити) ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР у власність сільськогосподарську продукцію, а саме сою, згідно вимог даного Договору та Додатків до нього.
06 вересня 2018 року на виконання умов Договору поставки сільськогосподарської продукції від 31.08.2018 №13877/к Позивач здійснив реалізацію сої в кількості 40,76 т на суму 437 153,94 грн., в т.ч. ПДВ 72 858,99 грн., ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР . Факт реалізації сої підтверджується видатковою накладною №115 від 06.09.2018 .
Перевезення товару (сої) здійснювалось транспортом Позивача, що підтверджується товарно-транспортною накладною №574907 від 05.09.2018. Завантаження сої здійснювалось 05.09.2018, а розвантаження, в пункті вказаному отримувачем відповідно до п. 4.2. Договору №13877/к від 31.08.2018, на наступний календарний день, тобто 06.09.2018.
За реалізовану продукцію Позивачем отримано часткову оплату в сумі 364 294,95 грн., що складає 83 % суми поставленої продукції, що відповідає п. 2.2 Договору №13877/к від 31.08.2018. Факт оплати підтверджується випискою по рахунку за період з 07.09.2018 по 07.09.2018 та карткою рахунку 361 за 01.09.2018-25.09.2018.
Реалізована на користь ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР соя, є власновирощеною Позивачем сільськогосподарською продукцією. Зазначене, підтверджується наступним.
Для здійснення сільськогосподарської діяльності Позивач орендував у ФГ ЛЕБІДЬ (код ЄДРПОУ 30895143) земельні ділянки площею 340,7947 га згідно Договору суборенди землі від 15.02.2017. Відомості про державну реєстрацію договору суборенди землі внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно .
Позивач має на балансі 4 одиниці сільськогосподарської техніки, в тому числі 3 трактори та 1 комбайн. Кількість найманих працівників за основним місцем роботи складає 8 осіб.
Позивач, також орендує в ФГ ЛЕБІДЬ виробничі приміщення загальною площею 3 270 кв. м. згідно Договору оренди виробничих приміщень №21/02-01 від 21.02.2017 .
Посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року склали 340,79 га, в тому числі соя - 190,57 га, соняшник - 150,22 га. Про проведені весняно-польові роботи Позивачем відзвітовано в установлені законодавством строки в Державну службу статистики, що підтверджується Звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 року статистичної форми 4-сг та квитанцією на підтвердження його направлення.
Для здійснення сільськогосподарського виробництва Позивач придбав:
- насіння сої в ТОВ РЕНТКОМ (код ЄДРПОУ 37693601) згідно Договору поставки №Ш141117/01 від 14.11.2017.
Факт придбання насіння сої у ТОВ РЕНТКОМ підтверджується видатковими накладними: №БУ000000319 від 30.10.2017 на суму 315 000,00 грн.; №БУ000000322 від 15.11.2017 на суму 367 500,00 грн.; №БУ000000365 від 22.12.2017 на суму 157 500,00 грн.
Оплати за поставлене насіння сої здійснено: 26.12.2017 в сумі 300 000,00 грн., 27.12.2018 в сумі 135 000,00 грн., 10.01.2018 в сумі 158 000,00 грн., 10.01.2018 в сумі 110 000,00 грн., 12.01.2018 в сумі 137 000,00 грн., що підтверджується по рахунку та карткою рахунку 631.
Перевезення насіння сої здійснено транспортом Позивача.
- добрива та засоби захисту рослин в ПП АДЛЕР (код ЄДРПОУ 35954742) згідно Договору поставки товару №252/АДЛ від 24.04.2018.
Факт придбання засобів захисту рослин у ПП АДЛЕР підтверджується: видатковою накладною №1468 від 25.05.2018 та актом прийому-передачі №1468 від 25.05.2018 на суму 39 614,40 грн.; видатковою накладною №1957 від 05.07.2018 та актом прийому-передачі №1957 від 05.07.2018 на суму 11 520,00 грн.; видатковою накладною №1880 від 16.07.2018 та актом прийому-передачі №1880 від 16.07.2018 на суму 34 310,40 грн.
Перевезення добрив здійснено транспортом ПП АДЛЕР , що підтверджується товарно-транспортними накладними: №1815 від 25.05.2018; №2457 від 05.07.2018; №2558 від 16.07.2018.
Оплата за поставлені добрива проведена на всю суму поставки - 24.05.2018 в сумі
40 000,00 грн., 18.09.2018 в сумі 11 520,00 грн., 18.09.2018 в сумі 34 310,40 грн., що підтверджується виписками по рахунку та карткою рахунку 631.
- добрива та засоби захисту рослин в ТОВ ФОСАГРО-УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 33542675) згідно Договору поставки №294/РП від 25.04.2018.
Факт придбання добрив у ТОВ ФОСАГРО-УКРАЇНА підтверджується видатковими накладними: №2832 від 26.04.2018 на суму 325 696,00 грн.; №3215 від 08.05.2018 на суму 58 500,00 грн.
Перевезення добрив здійснено транспортом Позивача.
Оплата за придбані добрива здійснена на всю суму поставки - 25.04.2018 в сумі 325 696,00 грн., 08.05.2018 в сумі 58 500,00 грн., що підтверджується виписками по рахунку.
- добрива та засоби захисту рослин в ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛІХІМ (код ЄДРПОУ 38245607) згідно договору поставки №ПХ-00035 від 10.01.2018.
Факт придбання добрив у ТОВ ТД ПОЛІХІМ підтверджується видатковими накладними: №14/Б від 12.01.2018 на суму 199 080,00 грн.; №15/Б від 12.01.2018 на суму 47 500,00 грн.; №21/Б від 17.01.2018 на суму 190 000,00 грн.; №22/Б від 17.01.2018 на суму 37 920,00 грн.
Перевезення добрив здійснено транспортом Позивача.
Оплата за придбані добрива здійснена на всю суму поставки - 11.01.2018 в сумі 360 000,00 грн., 12.01.2018 в сумі 114 500,00 грн., що підтверджується виписками по рахунку та карткою рахунку 631 .
- пального в ТОВ НАФТАГРУП (код ЄДРПОУ 40949912) згідно Договору поставки
№130318-ХМ від 13.03.2018.
Факт придбання дизельного палива у ТОВ НАФТАГРУП підтверджується видатковими накладними: №РН-0000751 від 24.04.2018 на суму 145 800,00 грн.; №РН-0000912 від 09.05.2018 на суму 127 500,00 грн.; №РН-00001314 від 27.06.2018 на суму 127 500,00 грн.
Перевезення дизельного палива здійснено транспортом ТОВ НАФТАГРУП , що підтверджується товарно-транспортними накладними №0000751 від 24.04.2018, №0000912 від 09.05.2018, №0001314 від 27.06.2018.
Оплата за придбане дизпаливо здійснена на всю суму поставки: 29.03.2018 на суму 114 000,00 грн.; 23.04.2018 на суму 145 800,00 грн.; 07.06.2018 на суму 66 000,00 грн.; 13.06.2018 на суму 61 500,00 грн., що підтверджується виписками по рахунку та карткою рахунку 631.
Станом на 1 вересня 2018 року Позивачем зібрано урожай з поля та оприбутковано на склад в кількості 288 тонн сої та 359,1 тонн соняшника. Про зібраний урожай Позивач відзвітував в Державну службу статистики, що підтверджується Звітом про збирання урожаю сільськогосподарських культур станом на 1 вересня 2018 року форми 37-сг та квитанцією на підтвердження його направлення.
Зібраний урожай зберігався на складі Позивача, що підтверджується накладними внутрішньогосподарського призначення та відомостями складського обліку.
Вищевказані первинні документи оформлені у відповідності до вимог ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88. Зазначені документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, призвели до зміни в структурі активів платника податків, а відтак, є належними та допустимими доказами реальності вчинення господарських операцій.
Відповідно до приписів пункту 187.1 статті 187, пункту 201.1 та пункту 201.10 ст.201 ПК України на першу подію - дату відвантаження товару в адресу ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР , Позивачем 06.09.2018 складено податкову накладну за № 8 від 06.09.2018 та в передбачений законом строк, а саме 24.09.2018, направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН).
Через систему електронного документообігу M.E.Doc на електрону адресу Позивача, надійшла квитанція від 24.09.2018, в якій зазначено, що Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної №8 від 06.09.2018 в ЄРПН зупинена. Податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН .
Позивачем 02.10.2018 направлено до Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, повідомлення № 1, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податковій накладній № 8 від 06.09.2018, реєстрація якої зупинена, до якого, на підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податковій накладній № 8 від 06.09.2018, додано сканкопії наступних документів: договору поставки сільськогосподарської продукції №13877/к від 31.08.2018; видаткової накладної №115 від 06.09.2018; товарно-транспортної накладної №574907 від 05.09.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 07.09.2018 по 07.09.2018; картки рахунку 361 за вересень 2018; договору суборенди землі від 15.20.2017; витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №89172811, №89171347, №89169180, №89165574, №89167919, №89164381, №89166851 від 09.06.2017; договору оренди виробничих приміщень №21/02-01 від 21.02.2017; звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018 форми 4-сг; договору поставки №Ш141117/01 від 14.11.2017; видаткової накладної №БУ000000319 від 30.10.2017; видаткової накладної №БУ000000322 від 15.11.2017; видаткової накладної №БУ000000365 від 22.12.2017; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 26.12.2017 по 26.12.2017; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 27.12.2017 по 27.12.2017; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 10.01.2018 по 10.01.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 12.01.2018 по 12.01.2018; картки рахунку 631 за 30.10.2017 - 12.01.2018; договору поставки товару №252/АДЛ від 24.04.2018; видаткової накладної №1468 від 25.05.2018; акту прийому-передачі №1468 від 25.05.2018; видаткової накладної №1957 від 05.07.2018; акту прийому-передачі №1957 від 05.07.2018; видаткової накладної №1880 від 16.07.2018; акту прийому-передачі №1880 від 16.07.2018; товарно-транспортної накладної №1815 від 25.05.2018; товарно-транспортної накладної №2457 від 05.07.2018; товарно-транспортної накладної №2558 від 16.07.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 24.05.2018 по 24.05.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 18.09.2018 по 18.09.2018; картки рахунку 631 за травень - вересень 2018; договору поставки №294/РП від 25.04.2018; видаткової накладної №2832 від 26.04.2018; видаткової накладної №3215 від 08.05.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 25.04.2018 по 25.04.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 08.05.2018 по 08.05.2018; договору поставки №35 від 10.01.2018; видаткової накладної №14/Б від 12.01.2018; видаткової накладної №15/Б від 12.01.2018; видаткової накладної №21/Б від 17.01.2018; видаткової накладної №22/Б від 17.01.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 11.01.2018 по 11.01.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 12.01.2018 по 12.01.2018; картки рахунку 631 за 01.01.2018 - 17.01.2018; договору поставки №130318-ХМ від 13.03.2018; видаткової накладної №РН-0000751 від 24.04.2018; товарно-транспортної накладної №0000751 від 24.04.2018; видаткової накладної №РН-0000912 від 09.05.2018; товарно-транспортної накладної №0000912 від 09.05.2018; видаткової накладної №РН-00001314 від 27.06.2018; товарно-транспортної накладної №00001314 від 27.06.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 29.03.2018 по 29.03.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 23.04.2018 по 23.04.2018; виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 07.06.2018 по 07.06.2018;виписки по рахунку в АБ ПІВДЕННИЙ за період від 13.06.2018 по 13.06.2018;картки рахунку 631 за 01.03.2018 - 15.06.2018; звіту про збирання сільськогосподарських культур на 1 вересня 2018 року форми 37-сг (місячна); накладних внутрішньогосподарського призначення; відомості руху зерна та іншої продукції №08/1 за серпень 2018 року; відомості руху зерна та іншої продукції №09/1 за вересень 2018 року.
За результатами розгляду поданих Позивачем документів, Комісією ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 946174/40466965 від 08.10.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 06.09.2018 в ЄРПН.
Не погоджуючись з наведеним вище рішенням Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 946174/40466965 від 08.10.2018, Позивачем оскаржено його в адміністративному порядку до Комісії ДФС України з питань розгляду скарг.
За результатами адміністративного розгляду скарги на рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області № 946174/40466965 від 08.10.2018, Комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийнято рішення № 38989/40466965/2 від 25.10.2018, яким залишено скаргу без задоволення та рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
З наведених обставин Позивач вважає рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області протиправним та таким, що порушує його права, як платника податків, а тому звернувся до суду за їх захистом.
При вирішенні даного спору по суті, суд виходить з наступного.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України.
У розумінні підпункту 14.1.60 пункту 14 статті 14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Таким органом центральної виконавчої влади, відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, є Державна фіскальна служба України.
Згідно п. п. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містяться і у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 затверджено порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, серед яких:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно пункту 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пункту 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Як вбачається зі змісту квитанції від 24.09.2018, податкову накладну № 8 від 06.09.2018 контролюючим органом прийнято, однак відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної зазанчено: ПН відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
З даного приводу суд зазначає, що контролюючим органом порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, а і норми п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 № 117, оскільки ним не зазначено в квитанції конкретного та чіткого переліку документів, які на думку контролюючого органу необхідно надати платнику податків. Також, в квитанції не зазначено: порядковий номер, номенклатуру товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Такий висновок суду базується на тому, що контролюючим органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Натомість, як принцип обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, так і п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 № 117, вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 визначено Критерії ризиковості платника податку, Критерії ризиковості здійснення операцій та Перелік кодів товарів, згідно з УКТ ЗЕД, та послуг з кодами, згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності ПН/РК, які подано на реєстрацію до ЄРПН критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу.
Так, підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, визначено 7 (сім) вичерпних підстав за наявності яких комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Суд зазначає, що з наданих Позивачем документів вбачається, що Позивач не відповідає жодній з підстав, наведених в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме:
Підстава 1 - платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим).
Позивач зареєстрований за адресою: 79039, м. Львів, вул. Шевченка, буд. 52.
Підстава 2 - дата реєстрації платником ПДВ не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації.
Відповідно до Витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 1713164500048 від 19.07.2017 Позивач є платником ПДВ з 01.09.2016, що відповідно, перевищує три місяці.
Підстава 3 - платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ).
Позивач має 6 відкритих банківських рахунків в 2-х банківських установах, а саме в Акціонерному банку ПІВДЕННИЙ та Акціонерному товаристві комерційний банк ПРИВАТБАНК , що підтверджується відповідними довідками.
Підстава 4 - платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років.
Засновник та керівник Позивача - ОСОБА_4 не є посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років.
Підстава 5 - платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з ПДВ за два останні звітні періоди.
Позивачем податкові декларації з податку на додану вартість за липень 2018 подано 19.08.2018 та серпень 2018 року подано 19.09.2018.
Підстава 6 - платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період.
Позивачем Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва за 2017 рік подано 27.02.2018.
Підстава 7 - наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Позивач здійснює свою господарську діяльність у відповідності до вимог чинного законодавства та не проводить ризикових операцій, що не спростовано відповідачами та встановлено судом.
З урахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що висновок ГУ ДФС у Львівській області про зупинення та відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ РЕДПОЛ у зв'язку з її відповідністю підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку є безпідставним.
Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкової накладної № 8 від 06.09.2018 в ЄРПН не спростовує ні факту здійснення Позивачем господарської операції, ні факту наявності дати виникнення саме першої події (відвантаження товару), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складено податкову накладну.
Щодо оскаржуваного рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 № 946174/40466965, з цього приводу суд зазначає наступне.
Пунктом 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Відповідно до пункту 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 21 зазначеного Порядку передбачено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Зважаючи на наявність в матеріалах справи передбачених законодавством документів, які свідчать про вирощування Позивачем сільськогосподарської культури сої та проведення господарської операції між Позивачем та ТОВ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР та на те, що такі документи були надані Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, остання не мала правових підстав для відмови Позивачу у реєстрації податкової накладної.
Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 № 946174/40466965 є необґрунтованим, безпідставним та таким, що підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про виключення Позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, суд зазначає наступне.
Адвокатом Адвокатського об'єднання Правова та економічна безпека ОСОБА_7, в інтересах Позивача, 04.10.2018 направлено адвокатський запит № 0410/3 до ГУ ДФС у Львівській області, про надання інформації та її документального підтвердження, стосовно віднесення Позивача до переліку ризикових платників податків.
У відповідь на адвокатський запит, листом від 11.10.2018 № 35040/10/13-01-07-03-06 ГУ ДФС у Львівській області, повідомило наступне:
На п.1 адвокатського запиту повідомляємо, що ТОВ РЕДПОЛ внесено до переліку ризикових платників податків 20.09.2018 та скеровуємо витяг із протоколу №303 від 20.09.2018 засідання Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, на підставі якого ТОВ РЕДПОЛ включено до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
На п.2 повідомляємо, що для розгляду питання щодо виключення ТОВ РЕДПОЛ із переліку ризикових платників податків, Вам необхідно надати копії підтверджуючих документів щодо реальності здійснення господарської діяльності з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, за результатами розгляду яких Комісією Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, буде прийнято відповідне рішення, про що Вас буде повідомлено додатково .
Як вбачається із витягу з протоколу № 303 від 20.09.2018 засідання Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, з питання про включення ТОВ Редпол (40466965) до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків
СЛУХАЛИ:
ОСОБА_3 (начальника управління податків і зборів ГУ ДФС у Львівській області), який інформував, що: …ТОВ Редпол (40466965) - Личаківська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (Шевченківське відділення). Засновник, керівник, головний бухгалтер - ОСОБА_4 (НОМЕР_1). Основний вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Реєстрація платником ПДВ -01.09.2016 року. Чисельність працівників - 9 чол., середня зарплата - 3,7 тис. грн.
Згідно поданого фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2017 рік вартість основних засобів становить 865,4 тис. грн., вартість запасів 4116,0 тис грн., в т.ч. готова продукція - 3303,8 тис. грн.
Звітність про наявність земельних ділянок відсутня.
Згідно даних ЄРПН ТОВ Редпол 20.09.2018 року подано для реєстрації в ЄРПН 1 податкову накладну на суму ПДВ 131,9 тис. грн. на постачання насіння соняшнику (код УКТ ЗЕД 120600) в кількості 76,86 т. (ціна реалізації 1 тонни 8583.33 грн.) для покупця ТОВ Агроюг и К (37744313; Херсонська ОДПІ).
Відповідно до даних ЄРПН ТОВ Редпол (40466965) у 2018 році придбано насіння соняшника від постачальника ТЗОВ Укрінтер-інвест (31918915; Подільська ДПІ м.Києва): 29,26 т. - ціна придбання 1 тонни - 13 333.33 грн., 75 мішків - ціна 1 мішка 4 260,0 грн.
Всього у 2018 році ТОВ Редпол реалізовано 807,2 т. насіння соняшника, середня ціна реалізації 9 328,6 грн. за 1 тонну.
Згідно даних ЄРПН формування податкового кредиту ТОВ Редпол в 2018 році відбулось за рахунок операцій з придбання нафтопродуктів, сої, міндобрив, шпатлівки, шин, насіння соняшника, масляних фільтрів.
Згідно даних ЄРПН формування податкових зобов'язань ТОВ Редпол в 2018 році відбулось за рахунок операцій з реалізації соняшника, сої, послуг сільськогосподарської техніки та перевезення.
УХВАЛИЛИ:
Прийняти рішення включити Позивача до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
Термін: 20.09.2018 року .
Тобто, після заслуховування інформації про господарську діяльність Позивача, без обґрунтування та віднесення до конкретної підстави ризиковості платника податку передбаченої листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, Позивача включено до переліку ризикових платників податків.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів.
Згідно з п.2 зазначеного Порядку, Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Як зазначено у пункті 3 вказаного Порядку, Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
У листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено:
1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Як вже зазначалося вище, Позивач не відповідає жодному з критеріїв ризиковості платника податків.
Належної мотивації підстав та причин віднесення Позивача до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 протокольне рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області від 20.09.2018 за № 303 не містить. Також, з протокольного рішення вбачається, що рішення прийнято лише на підставі даних інформаційних баз контролюючого органу, будь-які інші матеріали, контролюючим органом не використовувались.
Під час розгляду справи в суді ГУ ДФС у Львівській області не доведено перед судом, що Позивач відповідає критеріям ризиковості, встановленим листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018.
Таким чином, рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, в частині включення/внесення Позивача до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків, викладене у протоколі від 20.09.2018 за № 303, не відповідає вимогам п. п. 1, 3 частини 2 статті 2 КАС України, оскільки винесене необґрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що протокольне рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області від 20.09.2018 за № 303 в частині включення/внесення Позивача до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків є протиправним, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.
Зобов'язання виключити Позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є належним способом захисту прав Позивача та відповідає ст. 245 КАС України.
Також, суд зазначає, що на день розгляду адміністративної справи Критерії ризиковості платників податків існують виключно у вигляді листа ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податків , не затверджені будь-яким наказом Державної фіскальної служби України та не зареєстровані в Міністерстві фінансів України.
Щодо позовних вимог про зобов'язання ДФС України та ГУ ДФС у Львівській області вчинити певні дії, суд зазначає наступне.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України N 475/97-ВР від 17.07.97; Конвенція набула чинності для України 11.09.97.
За приписами статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність, закріпленим ч. 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Проте, з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), вбачається, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов'язання суб'єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.
Оскільки суд прийшов до висновку про протиправність відмови відповідача у реєстрації податкової накладної та відсутність підстав для віднесення позивача в частині включення його до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків, а інших підстав для відмови та вказаного включення чинним законодавством не передбачено, наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог в цій частині, що, водночас, з урахуванням наведеного вище, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, а є способом відновлення порушеного права позивача.
Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 06.09.2018 та ГУ ДФС у Львівській області та виключення Позивача з переліку підприємств, які відповідають критеріям ризиковості.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що вимоги Позивача за поданим адміністративним позовом є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З наведеного вбачається, що за правилами частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, то судові витрати підлягають відшкодуванню на користь Позивача солідарно за рахунок бюджетних асигнувань суб'єктів владних повноважень.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 242 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (місцезнаходження: 79039, м. Львів, вул. Шевченка, буд. 52) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.10.2018 № 946174/40466965 .
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) податкову накладну № 8 від 06.09.2018.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлено протоколом № 303 від 20.09.2018, в частині включення/внесення Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) до переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
5. Зобов'язати Головне управління ДФС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) з переліку підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платника податків.
6. Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700), за рахунок їх бюджетних асигнувань, на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) сплачений судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні нуль копійок).
7. Стягнути з Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197), за рахунок їх бюджетних асигнувань, на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю РЕДПОЛ (код ЄДРПОУ 40466965) сплачений судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2018 |
Оприлюднено | 04.01.2019 |
Номер документу | 78983814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні