ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
16.03.09 Справа №2а-7869/08/6
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А.,
при секретарі Лєбєдєвій О.М .,
за участю представника поз ивача Сухової Т.О., представни ка відповідача Романець С.Ф.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
,
за позовом Чорноморськог о районного споживчого товар иства
до Державної податкової і нспекції у Чорноморському р айоні АР Крим
про визнання недійсним под аткового повідомлення-рішен ня
Суть спору: Чорноморське ра йонне споживче товариство (д алі позивач) звернулося до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим з позовом про визн ання недійсним податкового п овідомлення-рішення ДПІ у Чо рноморському районі АР Крим № 0000382301/0 від 07.11.2008 р. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповіда ч під час перевірки помилков о дійшовши висновку про те, що укладений між Чорноморським районним споживчим товарист вом і підприємцем ОСОБА_1 попередній договір купівлі-п родажу нерухомого майна хліб озаводу та обладнання хлібоз аводу є нікчемним і нарахува в позивачу податок на прибут ок у розмірі 106431,40 грн. на всі ава нсові платежі отримані від п ідприємця ОСОБА_1
У судовому засіданні предс тавник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, нада в заперечення на позовну зая ву, однак після з' ясування о бставин справи погодився з д оводами позивача.
Розглянув матеріали справ и, заслухав пояснення предст авників сторін, дослідив док ази, надані сторонами, всебіч но і повно з'ясував всі фактич ні обставини, на яких ґрунтую ться позовні вимоги, об'єктив но оцінив докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п. 1 частин и 1 статті 17 КАС України компет енція адміністративних суді в поширюється на спори фізич них чи юридичних осіб із суб' єктом владних повноважень що до оскарження його рішень (но рмативно-правових актів чи п равових актів індивідуально ї дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Частинами 1, 3 статті 4 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”від 04.12.19 90 року № 509-ХІІ Державна податко ва адміністрація України є ц ентральним органом виконавч ої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (к рім міст Києва та Севастопол я), районах у містах, міжрайонн і та об'єднані державні подат кові інспекції підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі.
Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.
Відповідно до частин и 3 статті 2 КАС України у справ ах щодо оскарження рішень, ді й чи бездіяльності суб' єкті в владних повноважень, адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті вони на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ення для прийняття рішення; б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно.
Тому вирішуючи справ у стосовно позовних вимог по зивача щодо визнання недійсн им податкового повідомлення -рішення органу податкової і нспекції, який є суб' єктом в ладних повноважень, суд зобо в' язаний перевірити чи прий няте податкове повідомлення рішення відповідачем на під ставі Законів України, безст оронньо, обґрунтовано та доб росовісно.
Згідно з пунктом 1 част ини 1 статті 11 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні”від 04.12.1990 року № 509-ХІ І органи державної податково ї служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овлених законами України, ма ють право здійснювати докуме нтальні невиїзні перевірки ( на підставі поданих податков их декларацій, звітів та інши х документів, пов'язаних з нар ахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5) до бросовісно; 6) розсудливо; 7) з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; 8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія); 9) з урахува нням права особи на участь у п роцесі прийняття рішення; 10) с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
29.10.2008 року ДПІ у Чорноморсько му районі АР Крим було провед ено планову виїзну перевірку «Чорноморського районного с поживчого товариства» (код з а ЄДРПО України 01779346) з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період з 01.07.2007 р . по 30.06.2008 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.07.20 07 р. по 30.06.2008 р., за результатами як ої було складено акт № 20/01779346/23-01 (а . с. 14-21).
На підставі акту перевірки від 29.10.2008 року № 20/01779346/23-01 ДПІ у Чорно морському районі АР Крим бул о винесено податкове повідом лення-рішення № 0000382301/0 від 07.11.2008 ро ку, в яком визначено суму осно вного зобов' язання з податк у на прибуток на загальну сум і 133156,32 грн., з яких 106431,4 грн. основни й платіж, 26724,92 грн. штрафні (фіна нсові) санкції ( а. с. 13).
Судом встановлено, що 28.01.2008 ро ку між Чорноморським районни м споживчим товариством і пр иватним підприємцем ОСОБА _1 було укладено попередній договір купівлі-продажу нер ухомого майна хлібозаводу за адресою АДРЕСА_1 ( а. с. 27).
Пунктом 3.1 попереднього дог овору від 28.01.2008 року встановлен о, що перехід права власності відбувається у момент повно ї оплати, що оформлюється дог овором купівлі-продажу (осно вний договір).
За умовами пункту 4 попередн ього договору від 28.01.2008 ціна нер ухомого майна, яке відчужуєт ься, узгоджена продавцем та п окупцем складає 1977533,00 грн. оплат а здійснюється у національні й валюті. Попередня авансова оплата у розмірі 10% від ціни до говору повинна бути перерахо вана продавцю до 01.03.2008 року. Ост аточний строк оплати визначе ний згідно додатку № 1 , який є н евід' ємною частиною догово ру.
З матеріалів справи вбачає ться, що задля виконання вимо г попереднього договору купі влі-продажу від 28.01.2008 року підпр иємцем ОСОБА_1 було перера хована позивачу 530000,00 грн.:
- приходний касовий ор дер серії 12 АААБ 447564 від 25.01.2008 р. на суму 10000,00 грн ( сума ПДВ - 1666,67 грн ., сума без ПДВ - 8333,33 грн.), призна чення платежу: часткова спла та за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 12 АААБ 447582 від 29.01.2008 р. на суму 20000,00 грн. (сума ПДВ - 3333,33 грн ., сума без ПДВ - 16666,67 грн.), призн ачення платежу: часткова спл ата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 12 АААБ від 30.01.2008 р. на су му 20000,00 грн (сума ПДВ - 3333,33 грн., су ма без ПДВ - 16666,67 грн.), призначе ння платежу: часткова сплата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 01 АААК 235542 від 03.03.2008 р. № 240 на суму 160000,00 грн. (сума ПДВ - 26666,66 г рн., сума без ПДВ - 13333,34 грн.), при значення платежу: часткова с плата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 01 АААМ 229613 від 03.03.2008 р. № 307 на суму 80000,00 грн. (сума ПДВ - 13333,33 г рн., сума без ПДВ - 66666,67 грн.), при значення платежу: часткова с плата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 12 АААБ 446815 від 14.04.2008 р. № 609 на суму 80000,00 грн. (сума ПДВ - 13333,33 г рн., сума без ПДВ - 66666,67 грн.), при значення платежу: авансова с плата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер серії 10 АААА 389471 від 14.05.2008 р. № 815 на суму 10000,00 грн (сума ПДВ - 1666,67 г рн., сума без ПДВ - 8333,33 грн.), приз начення платежу: часткова сп лата за хлібозавод,
- приходний касовий ор дер № 913 від 27.05.2008 р. на суму 70000,00 грн (сума ПДВ - 11666,67 грн., сума без ПД В - 58333,33 грн.), призначення плат ежу: часткова сплата за хлібо завод,
- приходний касовий ор дер № 1018 від 10.06.2008 р. на суму 80000,00 грн (сума ПДВ - 13333,33 грн., сума без ПД В - 66666,67 грн.), призначення плат ежу: часткова сплата за хлібо завод.
На думку відповідача позив ач в порушення п.п. 4.1.1, 11.3.1 п. 4.1, 11.3 ст . 4, 11 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в» необґрунтовано не включив до складу валового доходу су ми грошових коштів, які надій шли в касу, за винятком сум ПДВ (88333,30 грн.), як часткова сплата за продаж товарів у сумі 441666,7 грн., Дт 301/Кт 377.
Згідно з п. 4.1 ст. 4 Закону Про о податкування прибутку підпр иємств" валовий доход - загаль на сума доходу платника пода тку від усіх видів діяльност і, отриманого (нарахованого) п ротягом звітного періоду в г рошовій, матеріальній або не матеріальній формі як на тер иторії України, її континент альному шельфі, виключній (мо рській) економічній зоні, так і за її межами.
Положення (стандарт) бухгал терського обліку 3 "Звіт про фі нансові результати", затверд жений наказом Міністерства ф інансів України від 31 березня 1999 р. N 87, зареєстрований у Мініс терстві юстиції України 21 чер вня 1999 р. за N 397/3690, визначає доходи як збільшення економічних в игод у вигляді надходження а ктивів або зменшення зобов'я зань, які призводять до зрост ання власного капіталу (крім зростання капіталу за рахун ок внесків власників). Власни м капіталом є частина в актив ах підприємства, що залишаєт ься після вирахування його з обов'язань.
Ст. 1 Закону України "Про опо даткування прибутку підприє мств", встановлено, що:
- матеріальний актив - осно вні фонди та оборотні активи у будь-якому виді, що відрізн яється від коштів, цінних п аперів, деривативів та немат еріальних активів;
- нематеріальний актив - об 'єкти інтелектуальної, в том у числі промислової власност і, а також аналогічні права, в изнані у порядку, встановлен ому відповідним законодавст вом, об'єктом права власності платника податку;
- кошти - гривня або іноземна валюта.
Відповідно до пп.8.2.1 п.8.2 ст.8 Зак ону України „Про оподаткуван ня прибутку підприємств” №334/9 4-ВР від 28.12.94 під терміном "основ ні фонди" слід розуміти матер іальні цінності, що признача ються платником податку для використання у господарські й діяльності платника податк у протягом періоду, який пере вищує 365 календарних днів з да ти введення в експлуатацію т аких матеріальних цінностей , та вартість яких перевищує 10 00 гривень і поступово зменшує ться у зв'язку з фізичним або м оральним зносом.
Згідно з пп.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону У країни „Про оподаткування пр ибутку підприємств” будівлі , споруди, їх структурні компо ненти та передавальні пристр ої, в тому числі жилі будинки т а їх частини (квартири і місця загального користування), ва ртість капітального поліпше ння землі, відносяться до осн овних фондів групи 1.
Підпунктом.8.4.3 п.8.4 ст.8 Закону У країни „Про оподаткування пр ибутку підприємств” встанов лено, що у разі виведення з екс плуатації окремих об'єктів о сновних фондів групи 1 у зв'язк у з їх продажем балансова вар тість групи 1 зменшується на с уму балансової вартості тако го об'єкта. Сума перевищення в иручки від продажу над балан совою вартістю окремих об'єк тів основних фондів групи 1 та нематеріальних активів вклю чається до валових доходів п латника податку, а сума перев ищення балансової вартості н ад виручкою від такого прода жу включається до валових ви трат платника податку.
Відповідно до п.п. 8.4.5, п. 8.4 ст. 8 З акону України „Про оподаткув ання прибутку підприємств” у разі виведення з експлуатац ії окремого об'єкта основних фондів групи 1 або передачі йо го до складу невиробничих фо ндів за рішенням платника по датку балансова вартість так ого об'єкта для цілей амортиз ації прирівнюється до нуля. П ри цьому амортизаційні відра хування не нараховуються.
У цьому ж порядку відбуваєт ься виведення основних фонді в з експлуатації внаслідок ї х відчуження за рішенням суд у.
Зворотне введення таких об 'єктів до складу основних фон дів здійснюється у порядку, в становленому підпунктом 8.4.2 ц ієї статті.
З аналізу вищенаведеного в бачається, що авансові суми, я кі були отримані позивачем з а період з 01.07.2007 року по 30.06.2008 року за попереднім договором не м ожуть бути включені до склад у валових витрати, оскільки в цей податковий період майно , що продається не виведено з е ксплуатації, переходу права власності на майно хлібозаво ду за адресою АДРЕСА_1 не в ідбулося, в наслідок чого поз овні вимоги підлягають задов оленню.
Суд, враховуючи вимогу пози вача про визнання нечинним п одаткового повідомлення-ріш ення, вважає за можливе, відпо відно до ст. 11 КАС України, вийт и за межі позовних вимог, так я к це необхідно для повного за хисту прав позивача та виріш ує, у зв' язку з тим, що нечинн им визнається нормативно-пра вовий акт, а акт індивідуальн ої дії може бути лише скасова но, як протиправний, скасуват и податкове повідомлення-ріш ення ДПІ у Чорноморському ра йоні АР Крим № 0000382301/0 від 07.11.2008 р.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України. Позивач при зверн енні до суду сплатив 3,40 грн. суд ового збору, який і підлягає п оверненню.
Під час судового засідання , яке відбулось 16.03.09 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено 20.03.2009 р.
На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 160-163 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити у повн ому обсязі.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції у Ч орноморському районі АР Крим № 0000382301/0 від 07.11.2008 р.
Стягнути з Державног о бюджету України (п\р 31115095700002, МФО 824026 ЗКПО 34740405, код платежу 22090200 у бан ку одержувача: ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь одержувач: Дер жбюджет м. Сімферополя (або ін шого рахунку) на користь Чорн оморського районного спожив чого товариства (96400, АР Крим, Чо рноморський район, смт. Чорно морське, вул. Революції, б.7, іде нтифікаційний код 01779346) судови й збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд Авто номної Республіки Крим в 10-ти денний строк з дня проголоше ння (складення в повному обся зі) постанови заяви про апеля ційне оскарження і подання п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Ла тинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2009 |
Оприлюднено | 01.07.2010 |
Номер документу | 7900589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні