Ухвала
від 03.01.2019 по справі 905/1/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр. Науки, 5

У Х В А Л А

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО БАНКРУТСТВО

03.01.2019р. № 905/1/19

Господарський суд Донецької області у складі судді Чернової О.В., розглянувши матеріали заяви боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» м.Мирноград Донецької області (код ЄДРПОУ 32645517)

про порушення справи про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

До господарського суду Донецької області 02.01.2019р. надійшла заява ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» м. Мирноград Донецької області від 29.12.2018р. про порушення справи про банкрутство згідно ст.95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

В обґрунтування поданої заяви боржник посилається на прийняття власником рішення про ліквідацію товариства та на недостатність майна підприємства для задоволення вимог кредиторів.

Відповідно до ст.12Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

За вимогами частини 1 статті 2 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справі про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно із ч.1 ст.12 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» господарський суд приймає заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду у разі відсутності підстав для відмови у прийнятті або для повернення заяви.

Вказана заява підлягає поверненню з огляду на наступне:

Відповідно до ч.5 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» боржник зобов'язаний звернутись до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у разі, зокрема, якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

В силу приписів ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання заявником усіх необхідних передумов, передбачених ст.ст. 105-111 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).

Особлива процедура, що передбачена ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

У зв'язку з цим, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» є дотримання вимог цивільного законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Такі передумови полягають зокрема у наступному:

- прийняття рішення учасниками юридичної особи про припинення юридичної особи, та відповідне письмове повідомлення протягом трьох робочих днів з дати прийняття даного рішення органу, що здійснює державну реєстрацію;

- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи;

- виявлення кредиторів боржника шляхом публікації оголошення про припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, згідно з вимогами ч. 5 ст.105 Цивільного кодексу України;

- проведення аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі переданого у заставу майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника;

- проведення аналізу активів та пасивів боржника, що є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника відповідно до ч.3 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ;

- закриття ліквідаційною комісією (ліквідатором), до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів, рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи;

- складення ліквідаційною комісією (ліквідатором), після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами, проміжного ліквідаційного балансу, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, переліку пред'явлених кредиторами вимог та результатів їх розгляду.

- прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою.

Дотримання зазначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням відповідних доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , а докази на підтвердження всіх цих передумов для порушення провадження у справі в порядку даної статті подаються саме на момент звернення боржника з відповідною заявою.

Відповідно до ч.8 ст.111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Головою ліквідаційної комісії ТОВ «КРОНАЛАЙН» до заяви про порушення справи про банкрутство не додано проміжного ліквідаційного балансу боржника.

Відповідно ч.7 ст.111 ЦК України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Згідно з ч.10 ст.111 ЦК України до затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітній період.

Боржником до заяви про порушення справи про банкрутство не надано належних та допустимих доказів в підтвердження надання ліквідатором боржника до контролюючих органів - органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування документів підприємства, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, для проведення відповідних перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів.

Відсутність вказаних відомостей та доказів свідчить про недотримання ліквідаційною комісією приписів частин 7 та 10 статті 111 ЦК України щодо добровільної ліквідації боржника, що позбавило Пенсійний фонд України та фонди соціального страхування можливості проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та права заявити свої претензії боржнику (за їх наявності) в досудовій процедурі ліквідації боржника.

Відповідна правова позиція вкладена у постанові Верховного Суду від 03.04.2018р. у справі №904/8185/17.

Згідно ст.20 Податкового кодексу України здійснення контролю за додержанням податкового законодавства платниками податків покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до ст.16 Податкового кодексу України платник податків зокрема, зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації) (п.16.1.10).

Водночас, до заяви про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» не додано доказів звернення до органу Державної фіскальної служби за місцезнаходженням боржника із заявою про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.

Відповідно до п. 3 ст.111 ЦК України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи, до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Згідно ч.3 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до заяви боржника додаються, зокрема: відомості про всі рахунки боржника, відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах, їх реквізити; відомості про всі рахунки, на яких обліковуються цінні папери, що належать боржнику, їх реквізити, рішення власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) боржника про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство тощо.

Судом встановлено, що заява про порушення справи про банкрутство ТОВ «КРОНАЛАЙН» не містить відомостей щодо закриття рахунків (окрім одного, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи) та відомостей щодо наявності або відсутності грошових коштів на них.

За відсутності відомостей щодо переліку рахунків та залишку коштів на банківських рахунках ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» на дату прийняття рішення про припинення діяльності боржника неможливо дійти до висновку про обґрунтоване співвідношення активу та пасиву за даними проміжного ліквідаційного балансу боржника та перевірити виконання головою ліквідаційної комісії приписів ч.3 ст.111 ЦК України.

В порушення вимог ч.3 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до заяви ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» не додано матеріалів проведеної інвентаризації майнових активів боржника та відомостей щодо звернення кредиторів до боржника з грошовими вимогами після опублікування відомостей про припинення юридичної особи.

Також, відповідно до ч.4 ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , яка має універсальний характер, заява про порушення провадження у справі про банкрутство подається боржником лише за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.

Так, приписами вказаного Закону встановлено додаткову вимогу щодо заяви боржника у разі ініціювання ним провадження у справі про власне банкрутство (у т.ч. за ст.95 Закону про банкрутство) - обов'язкову наявність у такого заявника майна, достатнього для покриття судових витрат, пов'язаних із здійсненням провадження у справі про банкрутство. У визначенні таких витрат слід враховувати, зокрема, оплату винагороди арбітражному керуючому у мінімальному розмірі не менше ніж за дванадцять місяців його роботи, відшкодування витрат на публікацію оголошень у справі, судового збору, сплаченого кредиторами, тощо.

Аналогічну правову позицію викладено в абз.6 п.12 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.13р. №01-06/606/2013 «Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VI)» та у постанові Вищого господарського суду України від 31.05.2017р. у справі №904/11388/16.

З огляду на вищевикладене, заява про порушення справи про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» м.Мирноград Донецької області підлягає поверненню без розгляду на підставі п.1 ст.15 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Відповідно до ч.2 ст.15 вказаного закону повернення заяви про порушення провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.2, 11, 12, 15, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.12 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «КРОНАЛАЙН» м.Мирноград Донецької області (код ЄДРПОУ 32645517) про порушення справи про банкрутство повернути без розгляду.

Додаток (на адресу заявника): заява від 28.12.2018р. з додатками.

Суддя О.В. Чернова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.01.2019
Оприлюднено04.01.2019
Номер документу79009285
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1/19

Ухвала від 03.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Чернова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні