Рішення
від 26.12.2018 по справі 813/3414/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/3414/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2018 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Карп'як О.О.,

секретар судового засідання Гулкевич В.О.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу Новороздільського міського центру зайнятості до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Новороздільського міського центру зайнятості (81652, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, 35) до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 03.07.2018 року №0239791315. Ухвалою від 09.08.2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.

Ухвалою від 17.09.2018 року справу призначено до розгляду з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою від 17.10.2018 року, занесеною до протоколу судового засідання зобов'язано представника відповідача подати суду додаткові докази на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення, зокрема розрахунок штрафних санкцій, у зв'язку з чим розгляд справи відкладено на 14.11.2018 року.

В судове засідання 14.11.2018 відповідач явки повноважного представника не забезпечив, доказів на вимогу суду не надав. У зв'язку з наведеним, ухвалою від 14.11.2018 року викладено розгляд справи на 10.12.2018 року.

З врахуванням ухвали суду від 10.12.2018 року, занесеної до протоколу судового засідання, судом скеровано запит відповідача щодо подання детального розрахунку до оскаржуваного рішення та документів, які стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, оскільки такі до відзиву не були подані.

В судове засідання 10.12.2018 відповідач явки повноважного представника не забезпечив, доказів на вимогу суду не надав. У зв'язку з наведеним, ухвалою від 14.11.2018 року викладено розгляд справи на 26.12.2018 року та подання додаткових доказів позивачем.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, рішення від 03.07.2018 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, суперечить нормам чинного законодавства, та таким, що порушує законні права та інтереси позивача. Вказують, що оскаржуване рішення було прийнято без акта перевірки та відсутній будь - який розрахунок до нього.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідачем на адресу суду подано відзив, який обґрунтований тим, що Головним управлінням ДФС у Львівській області при винесенні рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, були дотримані вимоги законодавства України, а відтак при винесенні рішення відповідач діяв на підставі та в межах повноважень, покладених на нього Конституцією та діючим законодавством.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, просив суд у задоволенні позову відмовити за безпідставністю, з підстав, що зазначені у відзиві на позовну заяву. На виконання ухвал суду щодо витребування доказів представник відповідача долучив в судовому засіданні тільки інтегровану картку платника податків, інших доказів не подано.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

03 липня 2018 року ГУ ДФС у Львівській області було прийнято рішення №0239791315 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 5455, 37 грн., за період з 22.10.2013 року до 27.06.2018 року, та нараховано пеню у розмірі 494,8 грн.

Не погоджуючись з даним рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне

Згідно ч.8. ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010, № 2464-VI, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Частиною 11 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", передбачено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ч. 2 статті 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: 1) аналізує та спільно з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування прогнозує надходження коштів від сплати єдиного внеску; 2) забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; 3) здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску;

Статтею 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

Судом встановлено, що в рішенні від 03 липня 2018 року ГУ ДФС у Львівській області № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску вказано період з 22.10.2013 року до 27.06.2018 року.

Згідно листа Управління обслуговування громадян ОСОБА_3 відділу обслуговування громадян (сервісного центру) від 25.07.2018 року № 1901/05.2-71, вбачається, що останній платіж єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Новороздільським центром зайнятості було здійснено 09.09.2013 року на суму 19157, 71 грн. Дебетове сальдо станом на 01.10.2013 року становить 2179, 70 грн.

На підтвердження сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, позивачем до матеріалів справи було долучено платіжні доручення (копії) від 16.09.2013 року № 1072, 1074, 1075, з яких вбачається, що позивачем було перераховано кошти на загальну суму 9253, 52 грн.

Згідно довідки Новороздільського міського центру зайнятості, вбачається сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з жовтня 2013 року по червень 2018 року.

Також в судовому засіданні було оглянуто витяг з інтригованої карти позивача, що подана відповідачем, з якого також не вбачається, що у позивача була заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Протокольною ухвалою суду від 10.12.2018 року було витребувано у відповідача детальний розрахунок до оскаржуваного рішення № НОМЕР_1 від 03.07.2018 року, однак такий відповідачем до суду не був наданий.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, належними та допустимими доказами не обґрунтував правомірності прийняття спірного рішення, доказів на вимогу суду не надав, а подані позивачем документи спростовують правомірність прийнятого рішення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином сплачений позивачем судовий збір у сумі 1762, 00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 03.07.2018 року № НОМЕР_1.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Новороздільського міського центру зайнятості (81652, Львівська область, м. Новий Розділ, пл. Шевченка,5, код ЄДРПОУ 26411893) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1762 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 03 січня 2019 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2018
Оприлюднено06.01.2019
Номер документу79012640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3414/18

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 26.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні