Рішення
від 02.01.2019 по справі 400/2724/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 02 січня 2019 р.   № 400/2724/18 м. Миколаїв           Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Фульги А.П.,  розглянув в спрощеному позовному провадженні адміністративну справу за позовом: Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, вул. Хрещатик, 22, м. Київ 1, 01001 до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Глодос", пров. Євгена Патона, 14, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200 треті особи: Головне управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв,54001 про: анулювання ліцензій, ВСТАНОВИВ:                      До Миколаївського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі – позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Глодос» (далі – ТОВ "Глодос", відповідач), за участю третьої особи Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - ГУ ДФС у Миколаївській області, третя особа) про анулювання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України від 13.07.2015 р. №8078, від 14.02.2018 р. №9402, дозволи на експлуатацію РЕЗ широкосмугового радіодоступу від 17.12.2015 р. №СРТ-48-0219070, від 20.04.2016 р. №ШПС-48-0232203, від 21.04.2017 №ШПС-480325717, від 21.04.2017 р. №ШПС-48-0325718, від 21.04.2017 р. №ШП48-0325719, від 24.05.2018 р. №ШПС-48-0446375, дозвіл на експлуатацію РЕЗ від 28.04.2016 р. №АР-48-0194999, який працює під управлінням базової станції:№СРТ-48-0219070, дозволи на експлуатацію РЕЗ від 11.04.2017 р. №№ АР-48-0244859- АР-48-0244886, у кількості 28 шт., які працюють під управлінням базової станції:№ШПС-48-0232203.              06.11.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.           Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач не сплачує до бюджету збір за користування радіочастотним ресурсом України (рентну плату) більше шести місяців, чим порушує вимоги Закону України “Про радіочастотний ресурс України” та Податкового кодексу України, а тому Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації звернулась до суду з вимогою про анулювання ліцензії та дозволів на експлуатацію радіоелектронного засобу.           Відповідач відзив на позов не надав.           Представник третьої особи письмових пояснень по суті позову також не надав. Суд розглянув справу в порядку спрощеного провадження 02.01.2019 без проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд  встановив наступне.           Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації отримала від Головного управління ДФС у Миколаївській області лист від 17.09.2018 р. №9518/9/14-29-12-08-22, яким повідомлено, що ТОВ "Глодос" не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців.           З метою вирішення порушеного контролюючим органом питання в порядку досудового врегулювання спору позивачем направлено відповідачу лист від 25.09.2018 №01-6376/144 з пропозицією щодо сплати заборгованості в добровільному порядку та із попередженням про наслідки несплати заборгованості - анулювання ліцензії, дозволів на експлуатацію РЕЗ у судовому порядку. Станом на момент звернення із позовною заявою до суду, інформація із підтвердженням сплати заборгованості із рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України від відповідача до позивача не надходила.           Враховуючи, що несплата відповідачем вказаної заборгованості є підставою для анулювання судом дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, позивач звернувся з даним позовом до суду.           Правову основу користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України встановлено Законом України “Про радіочастотний ресурс України” від 01.06.2000 №1770-ІІІ (далі – Закон України №1770-ІІІ).           Відповідно до ч.2 ст.12 Закону України №1770-ІІІ, органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".           Пунктами 1, 3 ч. 2 ст. 30 Закону України №1770-ІІІ визначено, що користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг; дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.           Частиною 3 ст.42 Закону України №1770-ІІІ передбачено, що дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає державне госпрозрахункове підприємство "Український державний центр радіочастот" (далі за текстом –УДЦР) на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.           Згідно ч.3 ст.42 Закону України №1770-ІІІ, УДЦР відноситься до сфери управління Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації і здійснює свою діяльність на підставі статуту, який затверджується останнім.           Судом встановлено, що відповідач використовує у своїй діяльності ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 13.07.2015 р. №8078, від 14.02.2018 р. №9402, дозволи на експлуатацію РЕЗ широкосмугового радіодоступу від 17.12.2015 р. №СРТ-48-0219070, від 20.04.2016 р. №ШПС-48-0232203, від 21.04.2017 №ШПС-480325717, від 21.04.2017 р. №ШПС-48-0325718, від 21.04.2017 р. №ШП48-0325719, від 24.05.2018 р. №ШПС-48-0446375, дозвіл на експлуатацію РЕЗ від 28.04.2016 р. №АР-48-0194999, який працює під управлінням базової станції:№СРТ-48-0219070, дозволи на експлуатацію РЕЗ від 11.04.2017 р. №№ АР-48-0244859- АР-48-0244886, у кількості 28 шт., які працюють під управлінням базової станції:№ШПС-48-0232203.           Згідно зі ст.57 Закону України №1770-ІІІ користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі – ПК України).           Відповідно до п.п.254.1.4 п.254.1 ст.254 ПК України загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, є платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.           Згідно абзацу першого п.п. 258.2.4 п.258.2 ст.258 ПК України у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до НКРЗІ для вжиття до них заходів згідно із законодавством.           За інформацією ГУ ДФС у Миколаївській області, відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України з 30 жовтня 2017 року.           Статтею 58 Закону України №1770-ІІІ встановлена відповідальність за порушення законодавства про радіочастотний ресурс України. У разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.           Згідно ст. 45 Закону України №1770-ІІІ, існує вичерпний перелік підстав для анулювання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів УДЦР самостійно або за рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, а саме: анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; анулювання ліцензії на мовлення або відповідного подання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо багатоканальних телесистем. які передбачають використання радіочастотного ресурсу України; акт про невиконання користувачем радіочастотного ресурсу України законних вимог національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, або приписів та розпоряджень уповноважених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, посадових осіб; акт про повторну відмову користувача радіочастотного ресурсу в допуску представників національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для проведення перевірки, а також про вчинення інших перешкод, які не дозволяють здійснювати перевірку в повному обсязі; акт про те, що користувач з власної вини не розпочав експлуатацію радіоелектронного засобу у визначені дозволом терміни; невикористання радіоелектронного засобу більше одного року; виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих користувачем радіочастотного ресурсу України для отримання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою.           УДЦР приймає рішення про анулювання дозволу на експлуатацію на підставі: заяви користувача радіочастотного ресурсу України про анулювання дозволу; скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання - користувача радіочастотного ресурсу України; нотаріально засвідченої копії свідоцтва про смерть фізичної особи - користувача радіочастотного ресурсу України.           Норми ст. 45 Закону України №1770-ІІІ не передбачають повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації та УДЦР приймати рішення про анулювання дозволів на експлуатацію у разі несплати користувачами радіочастотного ресурсу щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців.           Проте, анулювання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів у зв'язку з несплатою рентної плати можливо у судовому порядку, відповідно до вимог ч.3 ст. 58 Закону України №1770-ІІІ.           Відповідно до п. п. 10 п. 6 Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.           Враховуючи викладене та беручи до уваги наявну заборгованість відповідача зі сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом з 30 жовтня 2017 р., суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви та анулювання ліцензії та дозволів ТОВ «Глодос» на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв.           Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.           Відповідач доказів сплати заборгованості не надав.           На підставі викладеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.           Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.           На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 139, 241, 243, 244, 245, 246, 250 КАС України, суд – ВИРІШИВ:            1. Позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 22, код ЄДРПОУ 37994258) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Глодос» (пров. Євгена Патона, буд. 14, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200, код ЄДРПОУ 39013682), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) - задовольнити в повному обсязі.            2. Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю «Глодос» (пров. Євгена Патона, буд. 14, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55200, код ЄДРПОУ 39013682) ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 13.07.2015 р. №8078, від 14.02.2018 р. №9402, дозволи на експлуатацію РЕЗ широкосмугового радіодоступу від 17.12.2015 р. №СРТ-48-0219070, від 20.04.2016 р. №ШПС-48-0232203, від 21.04.2017 №ШПС-480325717, від 21.04.2017 р. №ШПС-48-0325718, від 21.04.2017 р. №ШП48-0325719, від 24.05.2018 р. №ШПС-48-0446375, дозвіл на експлуатацію РЕЗ від 28.04.2016 р. №АР-48-0194999, який працює під управлінням базової станції:№СРТ-48-0219070, дозволи на експлуатацію РЕЗ від 11.04.2017 р. №№ АР-48-0244859- АР-48-0244886, у кількості 28 шт., які працюють під управлінням базової станції:№ШПС-48-0232203.             Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.           Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до П'ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.                         Суддя                                                                                 А. П. Фульга   

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2019
Оприлюднено08.01.2019
Номер документу79012791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2724/18

Рішення від 02.01.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні