ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 січня 2019 року № 826/4017/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут простягнення штрафних санкцій
встановив:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут , в якому просила стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут (код за ЄДРПОУ 37816204) штрафи у загальному розмірі 9300,00 грн. до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за правопорушення на ринку цінних паперів на відповідача постановами №495-ЦА-УП-Е від 12.10.2017, №556-ЦА-УП-Е від 16.11.2017, №557-ЦА-УП-Е від 16.11.2017, №558-ЦА-УП-Е від 16.11.2017 та №559-ЦА-УП-Е від 16.11.2017 накладені штрафні санкції на загальну суму 9300,00 грн., які відповідачем у добровільному порядку не сплачені, а тому позивач звернувся до суду для стягнення штрафу з відповідача у примусовому порядку.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача до суду не прибув, хоча завчасно повідомлявся про дату, час та місце проведення судового засідання.
Заслухавши доводи позивача, дослідивши матеріали справи, суд, за відповідною згодою учасника справи, завершив розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглядаючи спір по суті суд виходив з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні N448/96-ВР від 30.10.1996 (в редакції станом на час виникнення спірних відносин).
Згідно з нормами статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення
державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (стаття 5 цього Закону).
Відповідно до статті 6 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у відповідності з пунктом 14 статті 8 Закону вправі накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні визначені повноваження позивача щодо застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за порушення на ринку цінних паперів.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (частина третя статті 11 Закону).
Як вбачається із матеріалів справи та встановлено у судовому засіданні, за правопорушення на ринку цінних паперів до Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут відповідачем застосовані штрафні санкції постановою від 12.10.2017 №495-ЦА-УП-Е у розмірі 2500,00 грн. за подання не в повному обсязі інформації до Комісії, постановою від 16.11.2017 №556-ЦА-УП-Е у розмірі 1700,00 грн. за розміщення не в повному обсязі інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, постановою від 16.11.2017 №557-ЦА-УП-Е у розмірі 1700,00 грн. за неподання інформації до Комісії, постановою від 16.11.2017 №558-ЦА-УП-Е у розмірі 1700,00 грн. за неопублікування інформації, постановою від 16.11.2017 №559-ЦА-УП-Е у розмірі 1700,00 грн. за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії.
Вказані постанови направлялись відповідачу рекомендованими листами, що вбачається із наявних у матеріалах адміністративної справи списків ф.103 та фіскальних чеків.
За повідомленням позивача постанови про застосування штрафних санкцій на загальну суму 9300,00 грн. відповідачем не оскаржені.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Право позивача - Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на звернення до суду із даним позовом передбачене статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України
кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Позивач по даній справі діяв у відповідності до положень Конституції України та Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та відповідними доказами підтвердив обгрунтованість позовних вимог, а відтак останні підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2,77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
в и р і ш и в:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, 01010 м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30) до Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут (код ЄДРПОУ 37816204, 01042, м. Київ, вул. Івана Кудрі, буд. 13/2) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 9300, 00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Київський проектний інститут (код за ЄДРПОУ 37816204, 01042, м. Київ, вул. Івана Кудрі, буд. 13/2 ) штрафи у загальному розмірі 9300,00 грн. до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2019 |
Оприлюднено | 06.01.2019 |
Номер документу | 79017046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні