Рішення
від 13.12.2018 по справі 460/2601/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

13 грудня 2018 року м. Рівне №460/2601/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник Чучаліна К.В., відповідача: представник Довгалюк І.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" доРівненського управління Головного управління ДФС у Рівненській області, Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, - В С Т А Н О В И В:

31.10.2018 відкрито провадження у справі за позовом Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Рівненського управління Головного управління ДФС у Рівненській області та до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0269455002 від 27.08.2018. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 27.11.2018.

В судовому засіданні 27.11.2018 оголошено перерву до 13.12.2018 для надання можливості позивачу подати відповідь на відзив.

В судовому засіданні 13.12.2018 проголошено вступну і резолютивну частину рішення.

Згідно з позовною заявою, відповіддю на відзив, усними та письмовими поясненнями представника позивача в судовому засіданні, позовні вимоги ґрунтуються на тому, що спірне рішення прийняте з порушенням повноважень податкового органу, а саме Рівненським управлінням Головного управління ДФС у Рівненській області, яке не має права проводити перевірки і виносити податкові повідомлення-рішення. Крім того, боргу з єдиного соціального внеску у філії "Рівненський райавтодор" дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" за період з 01.01.2017 по 01.09.2018 не виникало, а тому жодних підстав для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату та/або за несвоєчасну сплату єдиного внеску у відповідача не було. Що стосується платіжного доручення №1890 від 09.06.2017, яким філією "Любомирський АБЗ "ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" сплачено ЄСВ за травень 2017 року в сумі 56596,98 грн. за філію "Рівненський райавтодор" "ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", то таке є належним доказом оплати, позаяк і одна і друга філія не мають статусу окремої юридичної особи, а входять до складу однієї юридичної особи, а саме, ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України". За наведеного, сторона позивача просила позов задовольнити в повному обсязі.

Згідно з відзивом на позов та поясненнями представника в судовому засіданні, сторона відповідачів позов не визнає. Свою позицію обґрунтовує тим, що спірне рішення підписане уповноваженою посадовою особою Клим М.І. та скріплене печаткою Головного управління ДФС у Рівненській області, позаяк Рівненське управління (на обліку якого знаходиться позивач) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №296 від 28.03.2018 ліквідовано як юридичну особу та приєднано до Головного управління ДФС у Рівненській області. Сторона відповідача наполягала, що філія "Рівненський райавтодор" "ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" має свій індивідуальний код в ЄДР, і обліковується як окремий платник єдиного внеску, як і філія "Любомирський АБЗ "ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", а передача платниками єдиного внеску своїх обов'язків з його сплати третім особам заборонена, як і уступка грошового зобов'язання або податкового боргу платника податків третім особам. У платіжному дорученні №1890 від 09.06.2017 в полі "код платника" зазначено - 39255066, тобто код філії "Любомирський АБЗ "ДП "Рівненський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", а в призначенні платежу - 26206584 філія "Рівненський райавтодор". Таким чином грошові кошти зараховані на рахунок першого, а позивач помилково вважав такі суми сплаченими та зараховував їх в погашення своїх зобов'язань. Інтегрованою карткою платника податку з єдиного внеску - Філії "Рівненський райавтодор" підтверджується, що позивач не своєчасно сплатив єдиний внесок за травень 2015 року, травень-листопад 2017 року, лютий 2018 року до бюджету, а відтак позовні вимоги є безпідставними. За наведеного сторона відповідача просила відмовити повністю у задоволенні позовних вимог позивача.

Дослідженням письмових доказів суд встановив наступне.

Дочірнє підприємство "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" є окремою юридичною особою (ідентифікаційний код юридичної особи 31994540), що входить до сфери управління Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 31899285) і має ряд відокремлених підрозділів, які, в свою чергу, статусу окремих юридичних осіб не мають, а саме:

ФІЛІЯ "ГОЩАНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206561),

ФІЛІЯ "ДУБРОВИЦЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206644),

ФІЛІЯ "КОРЕЦЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206615),

ФІЛІЯ "ЗАРІЧНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206526),

ФІЛІЯ "РАДИВИЛІВСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206578),

ФІЛІЯ "БЕРЕЗНІВСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206503),

ФІЛІЯ "РОКИТНІВСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206532),

ФІЛІЯ "КОСТОПІЛЬСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206609),

ФІЛІЯ "МЛИНІВСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206727),

ФІЛІЯ "ОСТРОЗЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206710),

ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206584),

ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКА ДЕД" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206466),

ФІЛІЯ "САРНЕНСЬКА ДЕД" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206555),

ФІЛІЯ "ДУБЕНСЬКА ДЕД" (Код ЄДРПОУ ВП: 26206957),

ФІЛІЯ "КОЛОДЕНСЬКА ДЕД" (Код ЄДРПОУ ВП: 33723787),

ФІЛІЯ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД" (Код ЄДРПОУ ВП: 39255066) (а.с.195-200).

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом ЄДРПОУ 26206584 (що належить відокремленому підрозділу - ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР") та з кодом ЄДРПОУ 39255066 (що належить відокремленому підрозділу ФІЛІЯ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОН-НИЙ ЗАВОД"), юридичних осіб не зареєстровано (а.с.201-204).

За даними інтегрованої картки платника податків станом на 31.12.2014 за ФІЛІЄЮ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" обліковувалася переплата з єдиного соціального внеску (ЄСВ) у розмірі 79600,60 грн. У зв'язку з несвоєчасною сплатою ЄСВ за лютий 2015 року у платника виникла недоїмка, що була погашена до кінця березня 2015 року. Аналогічна затримка мала місце у червні 2015 року. Так, станом на 22.06.2015 у філії обліковувалась недоїмка на рівні 1512,29 грн., що була погашена 02.07.2015 (а.с.177-184).

Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" №2464-VI від 08.07.2010, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

А за правилами частини десятої статті 25 цього Закону, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

А відповідно до пункту 2 частини одинадцятої цієї статті, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів накладає на платника єдиного внеску штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно з частиною тринадцятою цієї статті нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

В силу ж вимог частини шістнадцятої цієї статті, строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

Як встановлено судом, 27.08.2018 начальником Рівненського управління Головного управління ДФС у Рівненській області М.І.Клим, повноваження якої підтверджуються наказом Головного управління ДФС у Рівненській області №1993 від 30.11.2017 (а.с.135-138) прийнято рішення №0269455002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприєм-ства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" застосовано штраф у розмірі 52508,78 грн. за період з 23.06.2015 по 03.04.2018 та нараховано пеню у розмірі 4170,73 грн. (а.с.7). При цьому, Рівненське управління входить до структури Головного управління ДФС у Рівненській області та не являється окремою юридичною особою, що підтверджується наказом Головного управління ДФС у Рівненській області №576 від 15.02.2018 "Про введення в дію Організаційної структури на 2018 рік" (а.с.139-144).

Як свідчить розрахунок штрафної санкції, що є додатком до рішення №0269455002, на суму прострочення платежу 1512,30 грн. за період з 23.06.2015 по 02.07.2015 нараховано пеню на рівні 10% - 15,12 грн. та штраф на рівні 20% - 302,46 грн. (а.с.8).

Факт існування у філії в періоді з 22.06.2015 по 02.07.2015 недоїмки на рівні 1512,29 грн. позивачем визнано.

Період нарахування пені, її розмір, як і розміру штрафу, в повній мірі відповідає вимогам Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" №2464-VI від 08.07.2010.

Таким чином, рішення №0269455002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 27.08.2018 в частині нарахування 302,46 грн. - штрафу та 15,12 грн. - пені, а разом - 317,58 грн., є абсолютно правомірним та обґрунтованим, а відтак підстав для його скасування немає.

Що стосується решти нарахувань, то такі проведені за періоди: з 21.06.2017 по 14.07.2017, з 21.06.2017 по 28.07.2017, з 21.07.2017 по 28.07.2017, з 21.07.2017 по 04.08.2017, з 22.08.2017 по 08.09.2017, з 21.09.2017 по 29.09.2017, з 21.09.2017 по 20.10.2017, з 21.10.2017 по 10.11.2017, з 21.11.2017 по 30.11.2017, з 21.11.2017 по 28.12.2017, з 21.12.2017 по 28.12.2017, з 21.03.22018 по 03.04.2018 і з приводу них суд встановив таке.

Станом на 01.12.2016 за ФІЛІЄЮ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" обліковувалася переплата з єдиного соціального внеску (ЄСВ) у розмірі 1441,12 грн., що підтверджується інтегрованою карткою платника податків. В грудні 2016 року філією нараховано ЄСВ в сумі 65016,48 грн. В січні 2017 року сплачено ЄСВ за платіжними дорученнями: №1628 від 04.01.2017 на суму 53941,50 грн. та №1638 від 20.01.2017 на суму 1000,00 грн. Таким чином, станом на 20.01.2017 обліковувалася переплата на рівні 366,14 грн. В січні 2017 року було нараховано 51584,88 грн. зобов'язань з ЄСВ, сплачено відповідно до платіжного доручення №1656 від 10.02.2017 - 51584,88 грн. Таким чином, сума ЄСВ за звітний місяць сплачена повністю і вчасно, і станом на 20.02.2017 обліковувалася переплата на рівні 366,14 грн. В лютому 2017 року було нараховано 52003,26 грн. зобов'язань з ЄСВ, сплачено відповідно до платіжних доручень: № 1734 від 03.03.2017 - 873,93 грн. та №1765 від 13.03.2017 - 52003,36 грн. Таким чином, сума ЄСВ сплачена повністю і вчасно, а станом на 20.03.2017 обліковувалася переплата на рівні 1240,07 грн. В березні 2017 року було нараховано 49540,40 грн. зобов'язань з ЄСВ, сплачено відповідно до платіжних доручень: № 1842 від 06.04.2017 - 49540,39 грн. та №1874 від 19.04.2017 - 16520,22 грн. Таким чином, сума ЄСВ сплачена повністю і вчасно, а станом на 20.04.2017 обліковувалася переплата на рівні 17760,28 грн. В квітні 2017 року було нараховано 65835,86 грн. зобов'язань з ЄСВ, сплачено відповідно до платіжного доручення №1922 від 15.05.2017 - 48393,15 грн. Таким чином, враховуючи переплату на початок звітного періоду, сума ЄСВ за звітний місяць сплачена повністю і вчасно. А станом на 20.05.2017 року обліковувалася переплата на рівні 317,57 грн. (а.с.38-45, 84-88, 173-174).

В травні 2017 року було нараховано 53092,61 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.46-47).

Відповідно до платіжного доручення № 1890 від 09.06.2017 сплачено ЄСВ в сумі 56596,98 грн. Платником у такому платіжному дорученні зазначено: "ФІЛІЯ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", код зазначено "39255066", тобто код відокремленого підрозділу юридичної особи - ДП "Рівненський облавтодор". В графі "призначення платежу" зазначено: "26206584 ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" єдиний внесок за травень 2017 року. (22% - 52653,94 грн., 8,41% - 3943,04 грн.)… за філію Рівненський райавтодор"(а.с.89).

Таким чином платіж здійснено філією за філію, кожна з яких не має статусу юридичної особи, тобто одним відокремленим підрозділом юридичної особи за інший відокремлений підрозділ тієї ж юридичної особи.

Відповідно, сума ЄСВ за звітний місяць сплачена повністю і вчасно.

Однак зазначений платіж не був зарахований відповідачем як сплата ЄСВ ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", внаслідок чого за даними інтегрованої картки даного платника податків - з 20.06.2017 почала обліковуватися недоїмка на рівні 52775,03 (а.с.174), в той час як за даними платника обліковувалась переплата на рівні 3821,94 грн.

В червні 2017 року ФІЛІЄЮ нараховано 53066,86 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.50-51), сплачено відповідно до платіжного доручення № 39 від 14.07.2017 - 50200,02 грн. (а.с.90) і за даними платника станом на 20.07.2017 обліковувалася переплата на рівні 955,10 грн.

В липні 2017 року було нараховано 56441,19 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.48-49), сплачено відповідно до платіжних доручень: №74 від 27.07.2017 - 30200,00 грн., №104 від року - 25000,00 грн. та №143 від 04.08.2017 - 29500,00 грн. (а.с.91-93). Таким чином, станом на 20.08.2017 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 29213,91 грн.

В серпні 2017 року було нараховано 87565,07 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.52-53), сплачено відповідно до платіжних доручень: № 1 від 08.09.2017 - 59500,00 грн. та №55 від 15.09.2017 - 34100,00 грн. (а.с.94-95). Таким чином, станом на 20.09.2017 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 35248,84 грн.

У вересні 2017 року було нараховано 51064,35 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.54-55), сплачено відповідно до виписки банку від 29.09.2017 - 625,65 грн. та платіжного доручення № 116 від 20.10.2017 - 48794,96 грн.(а.с.96-97). Таким чином станом на 20.10.2017 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 33605,10 грн.

У жовтні 2017 року було нараховано 88235,15 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.56-57), сплачено відповідно до платіжних доручень: № 185 від 10.11.2017 - 57585,15 грн. та №186 від 10.11.2017 - 30614,85 грн. (а.с.185-186). Таким чином, станом на 20.11.2017 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 33569,95 грн.

У листопаді 2017 року було нараховано 52813,80 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.58-59), сплачено відповідно до платіжного доручення №210 від 30.11.2017 - 23000,00 грн. (а.с.100). Таким чином, станом на 20.12.2017 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 3756,15 грн.

В той же час, за даними податкового органу внаслідок не зарахування як належного платежу за платіжним дорученням №1890 від 09.06.2017 на суму 56596,98 грн., за філією позивача у періоді: травень-листопад 2017 року постійно обліковувалася недоїмка (а.с.175-176).

У грудні 2017 року було нараховано 89250,84 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.60-61), сплачено відповідно до платіжних доручень: №265 від 28.12.2017 - 60000,00 грн. та №256 від 28.12.2017 - 54000,00 грн. (а.с.101-102). Таким чином, станом на 20.01.2018 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 28505,31 грн.

За даними податкового органу станом на 31.12.2017 за філією позивача обліковувалась переплата на рівні 59159,18 грн.(а.с.176 на звороті, а.с.145).

В січні 2018 року було нараховано 58387,83 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.62-63), сплачено відповідно до платіжних доручень №285 від 22.01.2018 - 60000,00 грн., №320 від 12.02.2018 - 27190,29 грн. та №325 від 13.02.2018 - 59100,00 грн.(а.с.103-105). Таким чином, станом на 20.02.2018 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 116407,77 грн. За даними податкового органу переплата на 20.02.2018 складала 116198,63 грн. (а.с.145).

В лютому 2018 року було нараховано 61598,36 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.64-65), сплачено відповідно до платіжного доручення №360 від 28.02.2018 - 161,65 грн.(а.с.106). Таким чином, станом на 20.03.2018 за даними платника обліковувалася переплата на рівні 54971,06 грн., а за даними податкового органу 57972,45 грн. (а.с.145 на звороті).

В березні 2018 року було нараховано 63620,16 грн. (а.с.66-67) зобов'язань з ЄСВ, сплачено відповідно до платіжних доручень: №53 від 03.04.2018 - 60603,95 грн. та №2002 від 17.04.2018 - 11762,68 грн. (а.с.107-108).

При цьому, платником у платіжному дорученні №53 від 03.04.2018 на сплату ЄСВ в сумі 60603,95 грн. зазначено: "ФІЛІЯ "КОЛОДЕНСЬКА ДЕД" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", код зазначено "33723787", тобто код відокремленого підрозділу юридичної особи - ДП "Рівненський облавтодор". В графі "призначення платежу" зазначено: "26206584; Єдиний соціальний внесок за березень 2018р. Перераховується за філію "Рівненський райавтодор" (а.с.107).

Обидва платежі зараховано, і за даними податкового органу за позивачем станом на 20.03.2018 виникла недоїмка на рівні 3625,91 грн. (а.с.145 на звороті).

В той час, як за даними позивача станом на 20.04.2018 обліковується переплата на рівні 63717,53 грн.

В квітні 2018 року було нараховано 71679,82 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.68-69), сплачено відповідно до платіжних доручень: №1 від 20.04.2018 - 63620,16 грн., №12 від 23.04.2018 - 60603,95 грн., №82 від 14.05.2018 - 10900,00 грн. (а.с.109,111). Таким чином, станом на 20.05.2018 за даними позивача обліковувалася переплата на рівні 127161,82 грн.

В травні 2018 року було нараховано 72330,93 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.70-71), сплачено відповідно до платіжних доручень: №2010 від 22.05.2018 - 2897,98 грн., № 93 від 25.05.2018 - 27200,00 грн., № 124 від 07.06.2018 - 30717,65 грн. (а.с.110-112). Таким чином, станом на 20.06.2018 за даними позивача обліковувалася переплата на рівні 115646,52 грн.

В червні 2018 року було нараховано 71965,70 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.72-73), сплачено відповідно до платіжних доручень: № 168 від 04.07.2018 - 13455,47 грн., №192 від 19.07.2018 -5015,79 грн., № 197 від 20.07.2018 - 1500,00 грн. (а.с.112-113). Таким чином, станом на 20.072018 за даними позивача обліковувалася переплата на рівні 63652,08 грн.

В липні 2018 року було нараховано 76510,22 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.74-75), сплачено відповідно до платіжних доручень: №210 від 01.08.2018 - 15500,00 грн. та №239 від 08.08.2018 - 76510,22 грн. (а.с.114). Таким чином, за даними позивача станом на 20.08.2018 обліковувалася переплата на рівні 79152,08 грн.

В серпні 2018 року було нараховано 114436,05 грн. зобов'язань з ЄСВ (а.с.76-78), сплачено відповідно до платіжних доручень: № 325 від 10.09.2018 - 95000,00 грн. та №347 від 20.09.2018 - 2000,00 грн. (а.с.115). Таким чином, за даними позивача станом на 20.09.2018 обліковувалася переплата на рівні 61716,03 грн.

За даними відповідача, починаючи з квітня і до вересня 2018 року недоїмки у ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" з ЄСВ не обліковувалось (а.с.146-162).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" №2464-VI від 08.07.2010, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 цього Закону, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

При цьому, за вимогами частини дев'ятої статті 25 цього Закону передача платниками єдиного внеску своїх обов'язків з його сплати третім особам заборонена, крім випадків, передбачених законодавством.

В розумінні Цивільного кодексу України передача обов'язків щодо сплати є нічим іншим, як переведенням боргу, і здійснюється шляхом заміни боржника у зобов'язанні за правилами статтями 520-521 Цивільного кодексу України, тобто шляхом укладення відповідного правочину, на укладення якого необхідна згода кредитора.

ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" такої угоди з ФІЛІЄЮ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", не укладала і жодних доказів зворотного суду не надано.

За правилами статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

А за правилами статті 19 Податкового кодексу України платник податків веде справи, пов'язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах. Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов'язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності.

В свою чергу, за правилами статті 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

За вимогами частини першої, четвертої статті 89 Цивільного кодексу України, юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. До єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.

Статтею ж 95 Цивільного кодексу України передбачено, що філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Керівники філій та представництв призначаються юридичною особою і діють на підставі виданої нею довіреності. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Також відповідно до частини четвертої статті 64 Господарського кодексу України, підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.

Таким чином, філії та представництва не є юридичними особами, тобто не мають повної цивільної право і дієздатності, і в той же час, вони наділяються правом здійснювати представництво і захист інтересів юридичної особи, якою вони створені, в тих межах, в яких їм це доручено відповідною юридичною особою.

Наведене в повній мірі узгоджується з положеннями частин першої, третьої статті 237 Цивільного кодексу України, в силу вимог яких, представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.

При цьому, за правилами статті 239 Цивільного кодексу України, правочин, вчинений представником, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов'язки особи, яку він представляє.

З огляду на це, сплата єдиного соціального внеску однією філією юридичної особи за іншу філію тієї ж юридичної особи не може розглядатися як передача платником єдиного внеску своїх зобов'язань по його сплаті третій особі.

Така позиція в повній мірі відповідає позиції Верховного Суду, висловленій у постанові Касаційного адміністративного суду 11.09.2018 по справі №080/2756/15.

Окремо слід зауважити, що наказом Міністерства фінансів України №666 від 24.07.2015 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів. Наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419.

За вказаним нормативно-правовим актом, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином: поле № 1: друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу); поле № 2: друкується розділовий знак ";" ; друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число); поле № 3: друкується розділовий знак ";" ; друкується один з нижченаведених реквізитів: 1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8); 2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта); 3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр); поле № 4: друкується розділовий знак ";" ; друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається.

При цьому, у прикладі заповнення поля "Призначення платежу" в розрахунковому документі при сплаті підприємством суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за відокремлений підрозділ, що має код в ЄДРПОУ, зазначено про необхідність зазначення в такому полі коду відокремленого підрозділу, за якого здійснюється сплата.

А за правилами пункту 7 вказаного Порядку, у разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання (код виду сплати 101).

А відповідно до пункту 8 цього Порядку, у разі наявності у платника податків / платника єдиного внеску податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску розрахунковий документ на переказ коштів приймається до виконання незалежно від напряму сплати, зазначеного у полі "Призначення платежу" розрахункового документа. При цьому зарахування коштів відбувається у порядку черговості, встановленому Податковим кодексом України, а такому виду сплати органами ДФС присвоюється код виду сплати 140.

До матеріалів справи позивачем долучена копія платіжного доручення № 1890 від 09.06.2017 про сплату ЄСВ в сумі 56596,98 грн. ФІЛІЄЮ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код відокремленого підрозділу 39255066) за ФІЛІЮ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код відокремленого підрозділу 26206584). В графі "призначення платежу" такого платіжного доручення зазначено: "26206584 ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" єдиний внесок за травень 2017 року. (22% - 52653,94 грн., 8,41% - 3943,04 грн.)… за філію Рівненський райавтодор"(а.с.89).

При цьому, ні у однієї, ні у іншої філії, ні в самого Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" недоїмки з ЄСВ на той момент не обліковувалося, і доказів зворотного відповідачем суду не надано, а тому вказаний платіж підлягав зарахуванню саме відповідно до визначеного у ньому призначення - "26206584 ФІЛІЯ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" єдиний внесок за травень 2017 року".

В той же час вказане платіжне доручення про сплату однією філією за іншу філію тієї самої юридичної особи ЄСВ, не було відображено в обліковій картці позивача, що і спричинило облік недоїмки, якої насправді у ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" не виникало.

При цьому суд критично оцінює покликання сторони відповідача на те, що у разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України №666 від 24.07.2015, документ на переказ коштів до виконання береться, проте, у разі невідповідності поля "Код платника" коду платника в полі "Призначення платежу", сплачені суми ЄСВ зараховуються на код платника, що є власником рахунка, позаяк ні зміст пункту 7 вказаного Порядку, ні зміст будь-якого іншого пункту такого застереження та/або правила не містить.

Тим більше, відповідач є непослідовним у своїх діях, позаяк не обліковуючи в обліковій картці платника - ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" платіжне доручення № 1890 від 09.06.2017 про сплату ЄСВ в сумі 56596,98 грн. ФІЛІЄЮ "ЛЮБОМИРСЬКИЙ АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД", він, в той час, прийняв як належну оплату ЄСВ та облікував у обліковій картці платника - ФІЛІЇ "РІВНЕНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" платіжне доручення №53 від 03.04.2018 на сплату ЄСВ в сумі 60603,95 грн. ФІЛІЄЮ "КОЛОДЕНСЬКА ДЕД".

Таким чином, враховуючи встановлені судом обставини щодо неправомірного не відображення та не зарахування відповідачем сплаченої однією філією за іншу філію однієї і тієї ж юридичної особи суми ЄСВ за травень 2017 в розмірі 56596,98 грн., що спричинило обліковування в періодах з 21.06.2017 по 14.07.2017, з 21.06.2017 по 28.07.2017, з 21.07.2017 по 28.07.2017, з 21.07.2017 по 04.08.2017, з 22.08.2017 по 08.09.2017, з 21.09.2017 по 29.09.2017, з 21.09.2017 по 20.10.2017, з 21.10.2017 по 10.11.2017, з 21.11.2017 по 30.11.2017, з 21.11.2017 по 28.12.2017, з 21.12.2017 по 28.12.2017, з 21.03.22018 по 03.04.2018 недоїмки з даного виду платежу, якої фактично не було, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення №0269455002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 27.08.2018 в частині нарахування Філії "Рівненський райавтодор" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" штрафу у розмірі 52206,32 грн. та пені у розмірі 4155,61 грн., а разом 56361,93 грн., за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Вказане рішення у відповідній частині не відповідає критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, встановленим в частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства, порушує права та законні інтереси платника податків, які підлягають судовому захисту.

При цьому, судом також враховуються вимоги частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, в силу вимог якої, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, оскільки в позовній заяві та у відповіді відзив, позивач свої вимоги обґрунтовував виключно процедурними порушеннями, які не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.

Відповідно до усього наведеного вище, позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

А за правилами частини третьої цієї статті, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до цього, позивачу належить присудити пропорційну до задоволених вимог суму сплаченого ним судового збору, а саме: 56361,93 грн. х 100% : 56679,51 грн. = 99,44% (розмір задоволених вимог) х 1762,00 грн. = 1752,13 грн.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 31994540, вул.Остафова, буд.7, м.Рівне, 33028) до Рівненського управління Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська, 8,м.Рівне,33023) Головного управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217, вул.Відінська,12, м.Рівне,33023) задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення №0269455002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 27.08.2018 начальника Рівненського управління Головного управління ДФС у Рівненській області в частині нарахування Філії "Рівненський райавтодор" Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" штрафу у розмірі 52206,32 грн. та пені у розмірі 4155,61 грн., а разом 56361,93 грн., за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. В решті позовних вимог щодо рішення №0269455002 від 27.08.2018 (302,46 грн. - штрафу та 15,12 грн. - пені, а разом - 317,58 грн.),- відмовити.

Стягнути на користь Дочірнього підприємства "Рівненський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" пропорційну частину судових витрат по сплаті судового збору в сумі 1752,13 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Рівненській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 26 грудня 2018 року.

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2018
Оприлюднено08.01.2019
Номер документу79035008
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2601/18

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Рішення від 13.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Рішення від 13.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 31.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Постанова від 13.06.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні