копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2018 року Справа № 804/4628/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Аулівська середня загальноосвітня школа I-III ступенів" Аулівської селищної ради про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
31 жовтня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Аули, вул. Пушкіна, 8 комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради (код ЄДРПОУ - 24248087), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що у період з 25.04.2018 р. по 26.04.2018 р. було проведено планову перевірку комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради та складено акт щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту №10 від 26.04.2018 р.
Зазначеним актом встановлено порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , Правил будови електроустановок, Правил улаштування електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 року № 557 та інших нормативних актів.
Позивач стверджує, що подальша експлуатація об'єкта КЗ Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Ухвалою суду від 07 вересня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 09 годину 30 хвилин 25 вересня 2018 року.
В судовому засіданні 09 жовтня 2018 року представник відповідача надав відзив на позов, в якому повідомив, що КЗ Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради було здійснено ряд заходів щодо усунення порушень вимог чинного законодавства. На сьогодні усунуто основну частину порушень, що були визначені актом перевірки позивача №10 від 26.04.2018 р. а саме були проведені наступні заходи:
оброблено дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі засобами вогнезахисту які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
встановлено систему оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу (СО-1) та відновлено роботу системи протипожежної сигналізації, яка знаходиться у готовності до виконання роботи;
заведено журнал обліку робіт щодо підтримання експлуатаційної придатності і ремонту системи СПЗ та обліку санкціонованих та несанкціонованих спрацювань СПЗ згідно форми Ж.2, Ж.3;
відкориговані плани евакуації людей на випадок пожежі;
електрощити оснащені схемами підключення з пояснювальними написами та вказані значення номінального струму апарату захисту.
Відносно проведення технічного обслуговування та перевірки на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран - комплектів та про не однотипність пожежних кран-комплектів першого поверху будівлі школи елементів з'єднань пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола у відзиві зазначено, що на даний час для забору води на території комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради знаходиться пожежне водоймище місткістю 250 кубічних метрів (на дві машини). Також на території Аулівської селищної ради знаходиться достатня кількість пожежних гідрантів, два з яких знаходяться на відстані 50 та 100 метрів від комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради.
Також, згідно з п. 8.4 Державних будівельних норм України В.2.5-64:2012, затверджених наказом Мінрегіону України, внутрішній протипожежний водопровід не треба передбачати у будівлях загальноосвітніх шкіл, окрім шкіл-інтернатів.
Крім того відповідачем проведено наступні заходи щодо усунення порушень:
здійснено ремонтні роботи підвалу, звільнено підвал від сміття та захаращення сторонніми предметами;
в приміщенні підвалу не використовуються побутові нагрівальні прилади, а саме електрочайник;
проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
розроблено комплект експлуатаційно-технічної документації на пристрої захисту від блискавки;
пожежні резервуари утримуються таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;
біля місць розташування пожежних водойм встановлено покажчик (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми;
проведено навчання працівників з питань цивільного захисту та правилами техногенної безпеки;
забезпечено працівників засобами колективного та індивідуального захисту;
захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття) б/н готове до прийняття осіб, що укриваються.
Таким чином представник відповідача стверджує, що комунальним закладом фактично усунуті всі порушення виявлені під час перевірки позивачем. Для забезпечення безпеки приміщень та персоналу відповідача є необхідні засоби (вогнегасники, крани й пожежні гідранти, евакуаційні виходи тощо), розроблено та проводиться ряд заходів (зокрема, практичні навчання, встановлення системи автоматичного водяного пожежегасіння).
Представник позивача в судове засідання 06 грудня 2018 року не прибув, звернувшись до суду із клопотанням про розгляд справи у письмовому провадженні. Крім того, представник позивача надіслав пояснення, в яких повідомив, що в період з 29.11.2018 р. по 30.11.2018 р. здійснено позапланову перевірку об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Аули, вул. Пушкіна, 8.
Актом перевірки відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, від 30.11.2018 р. № 78 встановлено, що порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей відсутні.
Представник відповідача також в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце його проведення був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.
Так, в період з 25.04.2018 р. по 26.04.2018 р. Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було проведено планову перевірку комунального закладу Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Аули, вул. Пушкіна, 8.
За наслідками перевірки відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 26.04.2018 №10 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417, Національного стандарту України Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 № 269, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443 Порядок підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р. № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017 року Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, а саме:
дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пропонується з 2011 р.);
системою протипожежного захисту, а саме: системою оповіщення про пожежу та управління евакуювання людей типу (СО-1) та система протипожежної сигналізації не справні і не утримуються у постійній готовності до виконання роботи;
не заведено журнали обліку робіт щодо підтримання експлуатаційної придатності і ремонту (планового та позапланового) системи СПЗ та обліку санкціонованих та несанкціонованих спрацювань (відмов, несправностей) СПЗ згідно форми Ж.2; Ж.3;
не відкориговані план (схема) евакуації людей на випадок пожежі (пропонується з 2017 р.);
електрощити не оснащено схемами підключення споживачів з пояснювальними написами та вказаними значеннями номінального струму апарату захисту (пропонується з 2017 р.);
не проведено технічне обслуговування та перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів (пропонується з 2011 р.);
в пожежних кран-комплектах першого поверху будівлі школи елементи з'єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола не однотипні (пропонується з 2017 р.);
допускається використання приміщення підвалу школи не за призначенням, засмічення та захаращення його сторонніми предметами (пропонується з 2017 р.);
допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі у приміщенні підвалу та електрощитової будівлі школи (пропонується з 2017 р.);
допускається експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою та такою, що у процесі експлуатації втратила захисні властивості ізоляцією в приміщенні підвалу школи (пропонується з 2017 р.);
допускається використання світильника з лампою розжарення без захисного суцільного скла (ковпаків) в приміщенні підвалу школи (пропонується з 2017 р.);
допускається використання побутових нагрівальних приладів, а саме: електричного чайника в приміщенні підвалу школи (пропонується з 2017 р.);
не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
не розроблено комплект експлуатаційно-технічної документації на пристрої захисту від блискавки (пропонується з 2016 р.);
пожежні резервуари не утримуються таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;
біля місць розташування пожежних водойм не встановлено покажчик (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми (пропонується з 2016 р.);
не проведено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, (пропонується з 2016 р.);
працівників об'єкта не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту, (пропонується з 2016 р.);
захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття) б/н обмежено готове до прийняття осіб, що укриваються (Акт комплексної перевірки захисної споруди цивільного захисту від 26.04.2018 року).
Однак, судом встановлено, що з 29.11.2018 р. по 30.11.2018 р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності було здійснено позапланову перевірку КЗ Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Аули, вул. Пушкіна, 8.
Актом перевірки КЗ Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради (код ЄДРПОУ-24248087) щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, від 30.11.2018 р. № 78 встановлено, що порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей відсутні.
Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб'єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.
У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Отже, враховуючи, що актом перевірки КЗ Аулівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Аулівської селищної ради (код ЄДРПОУ-24248087) щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, від 30.11.2018 р. № 78 встановлено, що порушення які були підставою для звернення позивача із даним адміністративним позовом, відповідачем усунені - суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) В.М. Олійник
Рішення не набрало законної сили
06 грудня 2018 року.
Суддя В.М. Олійник
З оригіналом згідно.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2018 |
Оприлюднено | 10.01.2019 |
Номер документу | 79059183 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні