Рішення
від 27.12.2018 по справі 280/4370/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27 грудня 2018 року 11 год. 35 хв.Справа № 280/4370/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., за участю секретаря судового засідання Серебрянниковій О.А., та

представника позивача: Єрмоленко Л.В.,

представника відповідача: Іванова С.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_3 (71001, АДРЕСА_1, код ДРФО НОМЕР_1)

до Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області (70600, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. І. Чеберка, буд. 9, код ЄДРПОУ 41700036)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИВ:

16 жовтня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_3 (далі по тексту позивач) до Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області (далі по тексту відповідач), в якому позивач з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення відповідача від 12 червня 2018 року №0085280-5202-0810 та витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 3250,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Пологівським управління ГУ ДФС у Запорізькій області винесено спірне податкове повідомлення-рішення №0085280-5202-0810 від 12.06.2018 незаконно, так як у позивача відсутній обовязок сплачувати транспортний податок, з огляду на те, що середньоринкова вартість належного йому легкового автомобіля марки Mercedes-Benz, реєстраційний номер НОМЕР_2, модель S 350, тип седан, 2014 року випуску, об'єм двигуна 2987 см. куб., тип пального - дизель, є меншою, ніж встановлена законодавством для обчислення податку, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (http://www.me.gov.ua). Крім того, вказує, що до Переліку легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2018 році, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, автомобіль позивача включений, але за умови, що з року його випуску минуло не більше чотирьох років включно з роком його випуску. Чотирирічний термін від дати випуску автомобіля позивача сплив ще в 2017 році. А відтак, легковий автомобіль позивача не міг бути об'єктом оподаткування транспортним податком у 2018 році. На тій підставі позивач просить звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою судді Запорізького окружного адміністративного суду від 22.10.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 07.11.2018 об 15 год. 00 хв.

Представник відповідача надав через канцелярію суду відзив (вх. № 36382), в якому проти адміністративного позову заперечив. Зокрема зазначив, що за транспортні засоби, придбані протягом року, транспортний податок сплачується починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу. Належний позивачу легковий автомобіль марки Mercedes-Benz, модель S 350, 2014 року випуску, об'єм двигуна 2987 см. куб., тип пального дизель, відповідно до переліку легкових автомобілів, підлягає оподаткуванню транспортним податком у 2018 році. За даними свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, дата першої реєстрації 12.06.2014, таким чином даний автомобіль оподатковується 4 роки (тобто з червня 2014 року по червень 2018 року).

26.11.2018 позивачем через канцелярію суду (вх.№38413) подана відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 07.11.2018 відкладено підготовче засідання на 04.12.2018 об 14 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 04.12.2018 продовжено строк проведення підготовчого провадження до 27.12.2018, наступне підготовче засідання призначено на 27.12.2018 об 10 год. 00 хв.

27.12.2018 в підготовчому засіданні усною ухвалою суду, за письмовими згодами всіх учасників справи, закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті. Судове засідання призначено на 27.12.2018 о 10 год. 25 хв.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у адміністративному позові та відповіді на відзив. В судовому засіданні представник представник позивача просив суд задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

В судовому засіданні представник Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.

Позивачу ОСОБА_3 на праві приватної власності належить легковий автомобіль марки Mercedes-Benz, реєстраійний номер НОМЕР_2, модель S 350, тип седан, чорного кольору, 2014 року випуску, об'єм двигуна 2987 куб. см., тип пального дизель, зареєстрований 29.12.2016, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.

12.06.2018 Пологівським управління ГУ ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення №0085280-5202-0810, яким позивачу визначено суму податкового зобовязання за платежем транспортний податок з фізичних осіб за 2018 рік у розмірі 12500,00 грн.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Справляння транспортного податку регулюється Податковим кодексом України (далі ПК України), Методикою визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 №66 та іншими нормами податкового законодавства.

01.01.2015 набрав чинності Закон України №71-VIII від 28.12.2014 Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , яким введено новий податок транспортний податок, що відповідно до ст. 265, п. 10.2 ст. 10 Податкового кодексу України є місцевим податком.

Відповідно до пп.267.1.1 ПК України (тут і надалі в редакції на час прийняття спірних рішень відповідача), платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, обєму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше пяти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, обєм циліндрів двигуна, тип пального (пп.267.2.1 ПК України).

Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті (пп. 267.3.1 п. 267.3 ст. 267 ПК України).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті (п. 267.4 ст. 267 ПК України).

Відповідно до пп. 267.5.1 п. 267.5 ст. 267 ПК України, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Обчислення суми податку з обєкта/обєктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку (пп. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 ПК України).

Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо обєктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий обєкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (пп. 267.6.2 п. 267.6 ст. 267 ПК України).

Відповідно до пп.267.7.1 п. 267.1 ст. 267 ПК України, податок сплачується за місцем реєстрації обєктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Згідно пп. а пп.267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПК України транспортний податок сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Так, Законом України Про Державний бюджет України на 2018 рік мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2018 визначена у розмірі 3723,00 грн.

Відтак, об'єктом оподаткування у 2018 році є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1396 125,00 грн. (3723,00 грн. х 375).

Методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 66, встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей віднесення таких автомобілів до об'єктів оподаткування транспортним податком.

Відповідно до положень пункту 2 цієї Методики (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за формулою, визначеною у пункті 3 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 № 403.

Пунктом 3 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 № 403 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), встановлено, що середньоринкова вартість транспортного засобу розраховується за методом аналогії цін ідентичних транспортних засобів за такою формулою: С ср = Ц н х (Г / 100) х (1 ± (Г к / 100), де Ц н - ціна нового транспортного засобу в Україні; Г - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від строку експлуатації згідно з додатком 1; Г к - коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу згідно з додатком 2.

Пунктами 13-14 Методики передбачено, що Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого податкового (звітного) року розміщує на своєму офіційному веб-сайті у відкритому доступі перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо зазначених автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об'єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.

Відтак, перелік легкових автомобілів, які є об'єктом оподаткування у 2018 році (з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року), із зазначенням марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального, розміщується на офіційному веб-сайті центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.

На офіційному сайті Мінекономрозвитку розміщено Перелік автомобілів, які є обєктом оподаткування транспортним податком у 2018 році, серед яких є, зокрема автомобіль Mercedes-Benz, рік випуску (включно) до 4 років, обєм циліндрів двигуна 3,0, тип пального дизель.

За правилами, встановленими пп. 14.1.220 п. 14.1 ст. 14 ПК України рік виготовлення транспортного засобу - календарна дата виготовлення транспортного засобу (день, місяць, рік); для транспортних засобів, календарну дату виготовлення яких визначити неможливо, - 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, роком випуску належного позивачу автомобілю є 2014 рік.

Як вже зазначалося вище, базовим податковим (звітним) періодом обчислення транспортного податку є календарний рік. Відтак, 2014 рік одночасно є роком випуску автомобіля та першим звітним податковим періодом, в незалежності від того, коли позивач набув транспортний засіб у власність та здійснив його реєстрацію.

За таких обставин, враховуючи, що належний позивачу легковий автомобіль у 2018 році підпадає під критерій до 4 років , що впливає на коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках, даний автомобіль не був обєктом оподаткування транспортним податком у 2018 році. Крім того, позивачем надано скріншот з сайту Mінекономрозвитку відповідно до якого вартість автомобілю марки Mercedes-Benz, модель S-Clas Sedan, 3,0, внутрішнього згоряння, дизель, рік випуску 2014 становить 1 318 919,28 грн., тобто є меншою, ніж 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2018 року.

Відтак, податкове повідомлення-рішення від 12.06.2018 №0085280-5202-0810 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку субєктів владних повноважень.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В позовній заяві позивач зазначає про необхідність стягнення з відповідача судових витрат, з них 3250,00 грн. - витрати на правничу допомогу та 704 грн. 80 коп. - судовий збір.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що, відповідно до частини першо їстатті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з вимогами ч. 1ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що під час звернення позивача до суду з вказаним адміністративним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 704 грн 80 коп на підставі квитанції №0.0.1156877330.1.

Стосовно ж відшкодування позивачу витрат, пов'язаних з правничою допомогою адвоката, суд зазначає наступне.

На підтвердження факту надання правової допомоги позивачу ОСОБА_3 адвокатом Єрмоленко Л.В. надано засвідчену копію Договору № 161/41/18 від 10 жовтня 2018 року про надання правової (професійної правничої) допомоги, укладений між адвокатом Єрмоленко Л.В. та ОСОБА_3, засвідчену копію акта прийому-передачі наданих послуг від 31.10.2018, в якому викладено перелік послуг з правової допомоги з зазначенням розміру гонорару за 1 годину, кількість витрачених годин та загальний розмір гонорару, засвідчену копію квитанції до прибуткового касового ордера від 31.10.2018, з якої вбачається, що ОСОБА_3 сплатив адвокату Єрмоленко Л.В. 3250, 00 грн. на підставі Договору № 161/41/18 від 10.10.2018.

Дослідивши вищезазначені докази, суд приходить до висновку, що витрати позивача на правову допомогу підтверджені належними та допустимими доказами, тому наявні підстави для стягнення зазначених витрат з відповідача.

Але зважаючи на те, що 07.11.2018 в підготовче засідання сторони не з'явилися і проведення підготовчого засідання було відкладено, зазначені витрати в розмірі 1500,00 грн. згідно акта прийому-передачі наданих послуг від 31.10.2018 за участь у підготовчому судовому засіданні 07.11.2018 стягненню не підлягають.

Таким чином,стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій на користь позивача підлягають витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1750 (одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн. 00 коп.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246 та 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_3 (АДРЕСА_4 код ДРФО НОМЕР_1) до Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області (70600, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. І. Чеберка, буд. 9, код ЄДРПОУ 41700036) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Пологівського управління Головного управління ДФС у Запорізькій області від 12.06.2018 № 0085280-5202-0810.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області (70600, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. І. Чеберка, буд. 9, код ЄДРПОУ 41700036) на ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, код ДРФО НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пологівського управління Головного управління ДФС України у Запорізькій області (70600, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. І. Чеберка, буд. 9, код ЄДРПОУ 41700036) на користь ОСОБА_3 (АДРЕСА_4 код ДРФО НОМЕР_1) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1750 (одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано суддею 04.01.2019.

Суддя Р.В.Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2018
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79060110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4370/18

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні