Рішення
від 27.12.2018 по справі 1540/4741/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4741/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2018 року м. Одеса

У залі судових засідань №31

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Балан Я.В.

при секретарі судового засідання - Ходжаяна А.В.

за участю сторін:

представника позивача - Маклашевської А.О.,

представника відповідача -

Державної фіскальної служби України - Садардінової І.В.,

представника відповідача -

Комісії Головного управління ДФС в Одеській області,

яка приймає рішення реєстрацію податкової

накладної/розрахунку коригування в

Єдиному реєстрації податкових накладних

або відмову в такій реєстрації - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження, адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду, з позовною заявою звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України, про:

про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №755704/41513222 від 01.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 02.04.2018; №687584/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 04.04.2018; №755702/41513222 від 01.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2018; №687585/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 05.04.2018; №683907/41513222 від 05.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 06.04.2018; №687586/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 10.04.2018; №687694/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2018; №744138/41513222 від 30.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 13.04.2018; №687693/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №21 від 14.04.2018; №687692/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 15.04.2018; №767350/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 25 від 17.04.2018; № 767351/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 18.04.2018; №767352/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 21.04.2018; №767353/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 28 від 21.04.2018; №767354/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 29 від 22.04.2018; №767355/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 30 від 22.04.2018; №767356/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 31 від 23.04.2018; №767358/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №34 від 25.04.2018; №795374/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 38 від 27.04.2018; №795371/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 39 від 28.04.2018; №795376/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №42 від 29.04.2018; №767360/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №44 від 30.04.2018;

зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ Сучасні дорожні матеріали зазначило, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних не відповідають критеріям вмотивованості та принципу правової визначеності, в них не підкреслено (хоча форма рішення підкреслення передбачає) та відповідно не зрозуміло, ненадання яких саме документів стало причиною відмови у реєстрації податкових накладних.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2018 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження по справі.

У встановлений судом строк, відповідач надав відзив на позовну заяву. У відзиві зазначено, що ТОВ Сучасні дорожні матеріали , не надало разом з повідомленнями усіх необхідних документів, тому, рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних або відмову в такій реєстрації з посиланнями на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів є повністю обґрунтованими.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали , є юридичною особою приватного права, що була створена 09.08.2017 року, та з 10.08.2017 року перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Малиновському районі м. Одеси, ГУ ДФС в Одеській області (т.4, а.с.62).

Основним видом діяльності ТОВ Сучасні дорожні матеріали за національним класифікатором України Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) ДК 009:2010, затвердженим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 457 від 11.10.2010, є виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у. (код 23.99).

Відповідно до Методологічних основ та пояснень до позицій національного класифікатора ДК 009:2010 Класифікація видів економічної діяльності клас 23.99, Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у., зокрема, включає:

- виробництво фрикційних матеріалів і незмонтованих виробів на основі мінеральних речовин або целюлози;

- виробництво виробів із асфальту або подібних матеріалів, наприклад, зв'язувальних речовин на основі асфальту, кам'яновугільного пеку тощо;

- виробництво бітумінозних сумішей на основі природного й штучного каменю та бітуму, асфальту природного чи подібних матеріалів.

Виробничі потужності підприємства знаходяться за адресою: Київська область, Васильківський район, с. Кобці, вул. Лісова, 14. Цю нерухомість підприємство орендує у ТОВ Промтехпостачінвест (код за ЄДР 41248208) на підставі договору оренди нерухомого майна від 01.09.2017 №0109/2017-А з метою розміщення асфальтобетонного заводу та техніки (т. ІІ а.с. 113-114).

За вказаною адресою знаходиться змонтований та введений в експлуатацію асфальтний завод MARINI TOP TOWER 3000Р, на якому здійснюється виробництво асфальтобетону.

Асфальтозмішувальна установка є власністю ТОВ Сучасні дорожні матеріали на підставі договору поставки № 0109/17СДМ від 01.09.2017 року, укладеному між ТОВ Шляховик-97 (код за ЄДР 03446334) (постачальник) та позивачем (покупець) (т.ІІ а.с. 120-122).

Враховуючи технологію виготовлення різного роду асфальтобетонних сумішей для їх виробництва зокрема, використовуватися: щебінь гранітний фракції 20x40 мм - код УКТ ЗЕД 2517; щебінь гранітний фракції 5x20 мм - код УКТ ЗЕД 2517; щебінь гранітний фракції 5x10 мм - код УКТ ЗЕД 2517; щебінь гранітний фракції 0-5 мм (порошок мінеральний для a/б сумішей , пісок, відсів дроблений гранітний) - код УКТ ЗЕД 2517; бітум БНД-70/100 - код УКТ ЗЕД 2713; бітум БНД-60/90 - код УКТ ЗЕД 2713; бітум і асфальт, природні; сланці бітумінозні та пісковики бітумінозні; асфальти та асфальтові породи: інші - код УКТ ЗЕД 2714900000; адгезійна добавка STARDORE 130Р - код УКТ ЗЕД 2710; дизельне паливо - код УКТ ЗЕД 2710194300; дизельне паливо - код УКТ ЗЕД 2710194710; волокна целюлози Торсеl - код УКТ ЗЕД 4706200000; модифікатор бітуму Licomont BS 100 - код УКТ ЗЕД 3404900090; поверхнево-активні засоби - код УКТ ЗЕД 3402901000; структуруюча енергозберігаюча добавка Sasobit - код УКТ ЗЕД 2710 та інші матеріали.

Для виконання господарської діяльності ТОВ Сучасні дорожні матеріали та Товариство з обмеженою відповідальністю Автомагістраль-Південь 01.09.2017 року, уклали договір поставки №0109-17/ТМЦ, відповідно до якого ТОВ Сучасні дорожні матеріали зобов'язується передавати у власність покупка, ТОВ Автомагістраль-Південь , товарно-матеріальні цінності, а покупець зобов'язується приймати і оплачувати вартість товару на умовах договору (т.І, а.с.27-28).

Одиниці виміру, ціна товару за одиницю, його асортимент, визначаються в залежності від домовленості сторін за допомогою специфікації або у видаткових накладних на товар. Загальна ціна договору визначається як загальна сума вартості усіх поставлених за договором партій товару.

На підтвердження господарських операцій між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та Товариство з обмеженою відповідальністю Автомагістраль-Південь за договором №0109-17/ТМЦ від 01.09.2017 року, суду було надано:

За податковою накладною №5 від 02.04.2018р.: Видаткова накладна №6 від 02.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №1 від 02.04.2018р.

За податковими накладними №7 від 04.04.2018р., №12 від 17.04.2018р.: Видаткова накладна №8 від 04.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №2 від 04.04.2018р;

За податковою накладною №8 від 05.04.2018р. : Видаткова накладна №2 від 05.04.2018р.;Товарно-транспортна накладна №3 від 05.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №4 від 05.04.2018р;

За податковою накладною №19 від 12.04.2018р.: Видаткова накладна №15 від 12.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №20 від 12.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №21 від 12.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №22 від 12.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №23 від 12.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №24 від 12.04.2018р;

За податковою накладною № 20 від 13.04.2018р.: Видаткова накладна №16 від 13.04.2018р.;Товарно-транспортна накладна №25 від 13.04.2018р;Товарно-транспортна накладна №26 від 13.04.2018р;Товарно-транспортна накладна №27 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №28 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №29 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №30 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №31 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №32 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №33 від 13.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №34 від 13.04.2018р;

За податковою накладною №21 від 14.04.2018р.: Видаткова накладна №17 від 14.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №35 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №36 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №37 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №38 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №39 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №40 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №41 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №42 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №43 від 14.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №44 від 14.04.2018р;

За податковою накладною №22 від 15.04.2018р.: Видаткова накладна №18 від 15.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №45 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №46 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №47 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №48 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №49 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №50 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №51 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №52 від 15.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №53 від 15.04.2018р;

За податковою накладною № 25 від 17.04.2018р.: Видаткова накладна №20 від 17.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №10 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №11 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №12 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №13 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №14 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №15 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №16 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №17 від 17.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №18 від 17.04.2018р;

За податковою накладною № 26 від 18.04.2018р.: Видаткова накладна №21 від 8.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №19 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №20 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №21 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №22 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №23 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №24 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №25 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №26 від 18.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №27 від 18.04.2018р;

За податковою накладною № 27 від 21.04.2018р.: Видаткова накладна №24 від 21.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №6 від 21.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №7 від 21.04.2018р;

За податковою накладною № 28 від 21.04.2018р.: Видаткова накладна №26 від 21.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №1 від 21.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №2 від 21.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №3 від 21.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №4 від 21.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №5 від 21.04.2018р;

За податковою накладною № 29 від 22.04.2018р. : Видаткова накладна №25 від 22.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №12 від 22.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №13 від 22.04.2018р;

За податковою накладною № 30 від 22.04.2018р.: Видаткова накладна №27 від 22.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №8 від 22.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №9 від 22.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №10 від 22.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №11 від 22.04.2018р;

За податковою накладною №31 від 23.04.2018р.: Видаткова накладна №28 від 23.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №14 від 23.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №15 від 23.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №16 від 23.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №17 від 23.04.2018р;

За податковою накладною № 34 від 25.04.2018р. : Видаткова накладна №34 від 25.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №21 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №22 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №23 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №24 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №25 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №26 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №27 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №28 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №29 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №30 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №31 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №32 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №33 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №34 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №35 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №36 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №37 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №38 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №39 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №40 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №41 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №42 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №43 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №44 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №45 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №46 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №47 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №48 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №49 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №50 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №51 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №52 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №53 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №54 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №55 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №56 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №57 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №58 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №59 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №60 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №61 від 25.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №62 від 25.04.2018р;

За податковою накладною № 38 від 27.04.2018р.: Видаткова накладна №36 від 27.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №112 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №113 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №114 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №115 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №116 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №117 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №118 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №119 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №120 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №121 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №122 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №123 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №124 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №125 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №126 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №127 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №128 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №129 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №130 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №131 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №132 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №133 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №134 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №135 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №136 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №137 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №138 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №139 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №140 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №141 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №142 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №143 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №144 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №145 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №146 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №147 від 27.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №148 від 27.04.2018р;

За податковою накладною № 42 від 29.04.2018р.: Видаткова накладна №38 від 29.04.2018р.; Товарно-транспортна накладна №196 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №197 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №198 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №199 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №200 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №201 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №202 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №203 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №204 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №205 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №206 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №207 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №208 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №209 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №210 від 29.04.2018р; Товарно-транспортна накладна №211 від 29.04.2018р;

Між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та дочірнім підприємством Київське обласне дорожнє управління відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України , 02.04.2018 року, укладено договір поставки №020418-01, відповідно до якого, позивач зобов'язується поставляти та передавати у власність покупця, ДП Київський ОБЛДОРУПР , асфальтобетон, а покупець зобов'язується приймати і оплачувати вартість товару на умовах цього договору (т.ІІ, а.с.65-69).

Одиниці виміру договору визначаються як загальна сума вартості усіх поставлених за договором партій товару.

На виконання умов вказаного договору, ТОВ Сучасні дорожні матеріали на користь ДП Київський ОБЛДОРУПР було проведено поставку асфальтобетону.

На підтвердження господарських операцій між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та ДП Київський ОБЛДОРУПР суду було надано:

За податковою накладною №1 від 05.04.2018р.: Видаткова накладна №3 від 05.04.2018р.;

За податковою накладною № 2 від 06.04.2018р.: Видаткова накладна №4 від 06.04.2018р.; Довіреність №53 від 02.04.2018р. (довіреність дійсна до 30.04.2018р.);

За податковою накладною №39 від 28.04.2018р.: Видаткова накладна №23 від 28.04.2018р.;

Між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та Товариством з обмеженою відповідальністю Меридіан. 09.04.2018 укладено договір поставки № 090418/3, відповідно до якого позивач зобов'язується поставляти та передавати у власність покупця, ТОВ Меридіан. , асфальтобетон, а покупець зобов'язується приймати і оплачувати вартість товару на умовах цього договору (т.ІІ, а.с.87-88).

Одиниці виміру, ціна товару за одиницю, його асортимент визначаються у видаткових накладних на товар.

Загальна ціна Договору визначається як загальна сума вартості усіх поставлених за цим Договором партій товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ Сучасні дорожні матеріали на користь ТОВ Меридіан. було проведено поставку асфальтобетону.

На підтвердження господарських операцій між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та ТОВ Меридіан. суду було надано:

За податковою накладною №23 від 10.04.2018р.: Видаткова накладна №22 від 10.04.2018р.;

Між ТОВ Сучасні дорожні матеріали та Товариством з обмеженою відповідальністю Фотон Екстра , 01.12.2017 року укладено договір оренди бітумно-емульсійного господарства № 1/0112/17, відповідно до якого орендодавець, ТОВ Фотон Екстра , зобов'язується передати, а орендар, ТОВ Сучасні дорожніматеріали , зобов'язується прийняти у строкове платне користування на умовах оренди бітумно-емульсійне господарство (т.IV, а.с. 28-29).

За № 0112/17-О між ТОВ Сучасні дорожні матеріали (орендар) та Товариством з обмеженою відповідальністю Вікторія 2008 (суборендар) укладено договір суборенди бітумно-емульсійного господарства (т. ІІ, а.с.95).

За умовами договору суборенди у зв'язку із введенням в експлуатацію об'єкта суборенди в тестовому режимі, сторони домовилися, що орендна плата в період з 01.12.2017 по 30.04.2018 складає 51 000,00 грн. на місяць з ПДВ, а починаючи з 01.05.2018 та в подальшому - 286 000,00 грн. з ПДВ на місяць. Акт наданих послуг за договором оренди за період з 01.12.2017 року по 30.04.2018 року складається на кінець цього періоду.

На підтвердження господарських операцій між ТОВ Сучасні дорожні матеріали Товариством з обмеженою відповідальністю Вікторія 2008 суду було надано:

За податковою накладною № 44 від 30.04.2018р.: Акт надання послуг №40 від 30.04.2018р. Виписка по рахунку за 22.05.2018р.;

На підтвердження матеріально-технічної бази, а також договорів, укладених з постачальниками сировини для виробництва асфальтобетону суду було надано:

Договір оренди нежитлового приміщення №2 від 01.01.2018р. з ТОВ АЕРОПОРТ ЦЕНТР (Акт надання послуг №10 від 28.02.2018р., Акт надання послуг №15 від 31.03.2018р.,Акт надання послуг №25 від 30.04.2018р., Акт надання послуг №32 від 31.05.2018р., Платіжне доручення №115 від 26.02.2018р., Платіжне доручення №142 від 02.04.2018р.,Платіжне доручення №143 від 02.04.2018р.) (т.ІІ, а.с. 104-105).

Договір оренди нерухомого майна №0109/2017-А від 01.09.2017р. з ТОВ ПРОМТЕХПОСТАЧІНВЕСТ (Акт надання послуг №4 від 28.02.2018р.; Акт надання послуг №6 від 31.03.2018р.; Платіжне доручення №48 від 08.11.2017р. Платіжне доручення №49 від 08.11.2017р. Платіжне доручення №98 від 19.01.2018р.) (т.ІІ, а.с.113-114).

Договір поставки №0109/17СДМ від 01.09.2017р. з ТОВ ШЛЯХОВИК-97 на поставку асфальтозмішувальної установки MARINI TOP TOWER 3000Р (Видаткова накладна №2836 від 01.09.2017р.;) (т.ІІ, а.с. 120-122).

Договір поставки №0109-17/05ПТМЦ від 01.09.2017р., та Лист-повідомлення (вих. №0109-17/05/1 від 01.09.2017р.) з ТОВ ШЛЯХОВИК-97 (постачальник) - ТОВ Сучасні дорожні матеріали (отримувач) (Видаткова накладна №2831 від 01.09.2017р.; Видаткова накладна №1101 від 04.05.2018р.;) (т. 2а.с. 153).

Договір про надання послуг техніки №0109-17/06 від 01.09.2017р., з ТОВ Белогві (Акт надання послуг №207 від 30.04.2018р.;Акт надання послуг №294 від 31.05.2018р.;) (т. ІІ, а.с. 147-148) та інші.

Договір про купівлю нафтопродуктів №ИН/243 від 01.09.2017р., з ПП ІНГУС ОЙЛ (т.2, а.с. 156);

Договір поставки мінерального порошку №0109/1 від 01.09.2017р., з ТОВ САМ ТРАНС (т.2, а.с.212).

Договір поставки нафтопродуктів №212 від 01.09.2017р., з ТОВ Євростандарт (т.3, а.с.2).

Договір поставки гравійної продукції №СДМ-25/09/17 від 25.07.2017р. з ТОВ СОУЛ СТОУН (т.3, а.с.82).

Договір поставки матеріалів (целюлози, бітуму і т.д.) №261017 від 26.10.2017р. з ТОВ УНІПРОМ (т.4, а.с.2).

Договір поставки адгезійної добавки №17092001 від 20.09.2017р., з ТОВ ТД БАРКОР (т.4, а.с.7).

Договір поставки бітуму природного №1809-17-1ПТ від 18.09.2017р., з ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ДОРТЕК (т.4, а.с. 13).

Договір оренди бітумно-емульсіонного господарства №1/0112/17 від 01.12.2017р., з ТОВ ФОТОН ЕКСТРА (т.4, а.с.28).

Договір поставки матеріалів (порошку мінерального для асфальтобетонних сумішей і т.д.) №МП-12/04-10 від 12.04.2018р., з ТОВ Н.ТРАНС (т.4, а.с.40).

Товариство з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали відповідно до приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р.

За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідних податкових накладних зупинена та висловлено пропозицію, щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Надалі платник податку, направив повідомлення, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним.

Рішеннями комісії, Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у реєстрації вищевказаних податкових накладних було - відмовлено.

Причиною відмови у реєстрації накладних зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

Позивач, вважаючи, що ним було подано всі необхідні документи на підтвердження здійснення фінансово-господарських відносин з контрагентами, а рішення комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - прийняті протиправно, що перешкоджає провадженню підприємством його господарської діяльності та призводить до дискредитації перед контрагентами, звернувся з даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. 200-1.3 і п. 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Підпунктом 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України регламентовано, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Ця квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції вбачається, що ДФС сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом № 567.

З цього приводу суд зазначає, що податковим органом порушено вимоги п. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки у квитанціях не зазначено конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого зупинено реєстрацію податкових накладних №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р.

Такий висновок базується на тому, що фіскальним органом зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом № 567. Натомість, пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Так, відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Таким чином, фіскальний орган зобов'язаний чітко вказати у квитанції на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв.

Суд звертає увагу, що визначення податковим органом конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких наведено у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Вичерпний перелік документів).

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, є:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У квитанції, отриманій позивачем, податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, відповідачем в порушення пп. 201.16.1 пп. 201.16 ст. 201 ПК України не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких затверджено наказом № 567 від 13.06.2017 (п. 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

Згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп. 201.16.2 п. 201.6 ст. 201 ПК України.

Згідно з підпунктами а, б п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг за приписами п. 187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що належать до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Як вже було зазначено, рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для його прийняття, лише загальну фразу про те, що причиною цього є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Проте, у рішеннях не зазначено, які саме документи з наданих позивачем складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації № 190 від 29.03.2017 (далі - Постанова № 190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 передбачено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пп. 201.16 ст. 201 ПК України;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, як то надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, або ж надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд звертає увагу на приписи пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України, відповідно до яких податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що за відсутності чітко визначених підстав для зупинення реєстрації податкових накладних, рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних : №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р., є протиправними та підлягають скасуванню, а порушене право ТОВ Сучасні дорожні матеріали - відновленню, шляхом зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати спірні податкові накладні датою їх фактичного отримання.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (Заява №28924/04) констатував: " 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті б Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов'язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства"). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії", заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії", заява № 48778/99, п. 25)".

В даному випадку, суд зазначає, що задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі спірні податкові накладні, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з'ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Долученим до матеріалів справи платіжним дорученням від 10 вересня 2018 року № 395 підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 38 764,00 гривень, який підлягає відшкодуванню.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали (65033, м. Одеса, вул. Гастело 52/1, офіс 101, код ЄДРПОУ 41513222) до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрації податкових накладних або відмову в такій реєстрації (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, площа Львівська 8, код ЄДРПОУ 39292197), про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №:755704/41513222 від 01.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 02.04.2018; № 687584/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 04.04.2018; №755702/41513222 від 01.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2018; № 687585/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 05.04.2018; №683907/41513222 від 05.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 06.04.2018; № 687586/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 10.04.2018; № 687694/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 12.04.2018; № 744138/41513222 від 30.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №20 від 13.04.2018; № 687693/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №21 від 14.04.2018; № 687692/41513222 від 08.05.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 15.04.2018; № 767350/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 25 від 17.04.2018; № 767351/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №26 від 18.04.2018; № 767352/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №27 від 21.04.2018; № 767353/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 28 від 21.04.2018; № 767354/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 29 від 22.04.2018; № 767355/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 30 від 22.04.2018; № 767356/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 31 від 23.04.2018; № 767358/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №34 від 25.04.2018; № 795374/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 38 від 27.04.2018; № 795371/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 39 від 28.04.2018; № 795376/41513222 від 14.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №42 від 29.04.2018; № 767360/41513222 від 07.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №44 від 30.04.2018; зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р. - задовольнити.

Рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації : №:755704/41513222 від 01.06.2018 року, № 687584/41513222 від 08.05.2018 року, №755702/41513222 від 01.06.2018 року, № 687586/41513222 від 08.05.2018 року, №683907/41513222 від 05.05.2018 року, № 687586/41513222 від 08.05.2018 року, № 687694/41513222 від 08.05.2018 року, № 744138/41513222 від 30.05.2018 року, № 687693/41513222 від 08.05.2018 року, № 687692/41513222 від 08.05.2018 року, № 767350/41513222 від 07.06.2018 року, № 767351/41513222 від 07.06.2018 року, №767352/41513222 від 07.06.2018 року, № 767353/41513222 від 07.06.2018 року, № 767354/41513222 від 07.06.2018 року, № 767355/41513222 від 07.06.2018 року, № 767356/41513222 від 07.06.2018 року, № 767358/41513222 від 07.06.2018 року,№ 795374/41513222 від 14.06.2018 року, № 795371/41513222 від 14.06.2018 року, №795376/41513222 від 14.06.2018 року, № 767360/41513222 від 07.06.2018 року - визнати протиправним та скасувати.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: №5 від 02.04.2018р., №7 від 04.04.2018р., №1 від 05.04.2018р., №8 від 05.04.2018р., №2 від 06.04.2018р., №23 від 10.04.2018р., №19 від 12.04.2018р., №20 від 13.04.2018р., №21 від 14.04.2018р., №22 від 15.04.2018р., №25 від 17.04.2018р., №26 від 18.04.2018р., №27 від 21.04.2018р., №28 від 21.04.2018р., №29 від 22.04.2018р., №30 від 22.04.2018р., №31 від 23.04.2018р., №34 від 23.04.2018 р., №38 від 27.04.2018р., №39 від 28.04.2018р., №42 від 29.04.2018р., №44 від 30.04.2018р.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5, код ЄДРПОУ 39398646), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, площа Львівська 8, код ЄДРПОУ 39292197) понесені Товариством з обмеженою відповідальністю Сучасні дорожні матеріали (65033, м. Одеса, вул. Гастело 52/1, офіс 101, код ЄДРПОУ 41513222) судові витрати у розмірі 38 764, 00 гривні - солідарно.

Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано 27 грудня 2018 року.

Суддя Балан Я.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2018
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79061794
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4741/18

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні