Рішення
від 28.12.2018 по справі 815/2815/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2815/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 (згідно витягу),

представника відповідача - Стаценка В.М. (за довіреністю),

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

11 червня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про:

- визнання дій Новобілярської селищної ради протиправними в частині ухвалення рішення від 23.04.2018 року №323-VІІ Про внесення змін до рішення сесії №264-VII від 22.12.2017 р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік ;

- зобов'язання відповідача прийняти рішення про виділення грошових коштів в сумі 29466,00 грн. для погашення кредиторської заборгованості по проведенню проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року та перерахувати їх на особистий рахунок позивача.

Ухвалою суду від 14 червня 2018 року даний позов залишено без руху та позивачу надано 5-денний строк на усунення недоліків позовної заяви з моменту отримання копії ухвали.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 09 липня 2018 року, продовжено Новобілярській селищній виборчій комісії Комінтернівського району Одеської області строк для усунення недоліків позовної заяви та надано 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою суду від 18 липня 2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області (вх. № 19260/18), відкрито провадження у даній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 18 вересня 2018 року визначено розгляд даної справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

Згідно ухвали суду від 04 грудня 2018 року закрито підготовче провадження по справі за позовом Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправними дії Новобілярської селищної ради в частині ухвалення рішення від 23.04.2018 року №323-VІІ Про внесення змін до рішення сесії №264-VII від 22.12.2017 р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік та про зобов'язання відповідача прийняти рішення про виділення грошових коштів в сумі 29466,00 грн. для погашення кредиторської заборгованості по проведенню проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року та перерахувати їх на особистий рахунок позивача.

В обґрунтування позовних вимог в адміністративному позові з посиланням на приписи ст. ст. 7, 19, 38, 92 Конституції України, п. 3 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, п. 23 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. ст. 25, 68, Закону України Про місцеві державні адміністрації , ч.5 ст. 14, п. 1 ч. 1 ст. 24, ч.1 ст. 68, ст. 100 Закону України Про місцеві вибори зазначено, що Одеським окружним адміністративним судом 20.03.2018 року розглянута справа №815/1182/18 за позовом Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії. Рішення суду (яке набрало чинності 23.03.2018 року) визнання протиправним та скасування рішення Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області від 14.03.2018 року про відмову у фінансуванні проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 6 та зобов'язано прийняти рішення про виділення грошові кошти на проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради. 23 квітня 2018 року Новобілярською селищною радою прийнято рішення №323-VII Про внесення змін до рішення сесії №264-VII від 22 грудня 2017р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік , згідно із яким Новобілярській селищній виборчій комісії було виділено 28802,00 грн на проведення місцевих виборів. Про вказане рішення Новобілярська селищна виборча комісія дізналася під час ознайомлення із матеріалами адміністративної справи №815/1182/18, а саме 04.05.2018 року. Витрати на підготовку і проведення проміжних виборів депутатів проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та коштів власних виборчих фондів місцевих організацій політичних партій, кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах. Фінансування заходів, які реалізуються Новобілярською селищною виборчою комісією для забезпечення підготовки та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6, повинно здійснюватися за рахунок коштів селищного бюджету. Враховуючи вимоги Постанови Центральної виборчої комісії №6 від 18.01.2018 року Про затвердження на 2018 рік середніх норм видатків територіальних та дільничних виборчих комісій з місцевих виборів на підготовку і проведення позачергових, повторних, проміжних, перших та додаткових місцевих виборів , головним бухгалтером Новобілярської селищної виборчої комісії були здійснені необхідні розрахунки щодо підготовки та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6. Фактичний розмір витрат на проведення виборів (без врахування суми штрафів та пені щодо несвоєчасної виплати заробітної плати та Єдиного соціального внеску) становить 58268,00 грн. Різниця між сумою, що необхідна для погашення кредиторської заборгованості за проведення виборів та фактично виділеною оскаржуваним рішенням Новобілярської селищної ради становить 29466 грн. Новобілярська селищна рада Лиманського району Одеської області не виділяє відповідні кошти на проведення проміжних виборів депутата. Новобілярська селищна виборча комісія проінформувала про зазначену ситуацію Центральну виборчу комісію листом від 24.04.2018 року (Вих. №039/2018 р.). Центральна виборча комісія 04.05.2018 року (вих. №21- 40-717) направила лист до Новобілярської селищної ради із вимогою провести фінансування проміжних виборів депутата, що вже відбулися. 03.05.2018 року відповідач отримав поштою від Новобілярської селищної виборчої комісії кошторис на 2018 рік, річний план закупівель, план асигнувань помісячний, план використання бюджетних коштів. Так, листом від 03.05.2018 рік вих. №СР-02-18-357 Новобілярський селищний голова Мартинова Ж.Б. повідомила про дату отримання вказаного вище листа та, що сума зазначена у кошторисах не відповідає сумі коштів передбачених бюджетом селищної ради, у зв'язку з чим, вказаний кошторис не може бути затверджений селищною радою. Також вказані документи були направлені до Управління Держказначейства в Лиманському районі Одеської області разом із супровідним листом від 27.04.2018 р. Дії по ухваленому відповідачем Рішенням від 23.04.2018 року №323-УІІ Про внесення змін до рішення сесії №264-УІІ від 22.12.2017 р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік є протиправними. Незабезпечення повного фінансування підготовки та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6 є порушенням вимог Закону України Про місцеві вибори , що перешкоджає реалізації виборцями смт Нові Біляри Лиманського району Одеської області права обирати депутатів вказаної ради, а також права громадян України бути обраними депутатами цієї ради.

07 серпня 2018 року до суду від відповідача, надійшов відзив на позовну заяву, де посилаючись на приписи: ч. 1 ст. 25, ч. 1 ст. 68 Закону України Про місцеві вибори , ч. 1 ст. 71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. ст. 23, ч. 4 ст. 48, 116 Бюджетного кодексу України, п. 15 Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 700 від 14.09.2015 року зазначено, що позов Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області вважають необґрунтованим та безпідставним. Так листом від 28.02.2018 за вих. № 013/2018 голова Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області ОСОБА_1 звернулась до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області з клопотанням про скликання позачергової сесії селищної ради для вирішення питання щодо виділення грошових коштів в сумі 89441 грн. на проведення 25.03.2018 року проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 6. Розглянувши та обговоривши вказаний лист, додані розрахунки витрат встановлено, що розрахунки витрат на здійснення повноважень Новобілярською селищною виборчою комісією є необґрунтованими, зокрема, до розрахунку безпідставно включено витрати на оплату судового збору в сумі 10500 грн., завищено витрати на оплату заробітної плати та нарахувань на заробітну плату, безпідставно включено витрати на забезпечення передачі на зберігання до відповідної державної архівної установи виборчої та іншої документації, сума відшкодування витрат на утримання приміщень. Приміщення за адресою: смт. Нові Біляри, вул. Лиманна, 2 (актова зала) надано Новобілярській селищній виборчій комісії безкоштовно. Безкоштовною є, також, передача документації до архівної установи. Необґрунтованою є сума коштів на виготовлення 130 виборчих бюлетенів, враховуючи, що в одномандатному виборчому окрузі № 6 зареєстровано всього 64 виборці. Жодним нормативним документом не передбачено виділення органами місцевого самоврядування витрат на сплату судового збору. Згідно постанови Новобілярської селищної виборчої комісії № 007/2018 від 01.03.2018 року на платній основі в Новобілярській селищній виборчій комісії працював 1 член комісії - ОСОБА_6 та 1 фахівець - бухгалтер ОСОБА_7 Між тим, у розрахунках наданих виборчою комісією вказано про оплату роботи 3 членів комісії, також вказано витрати на оплату праці звільнених працівників. Надані Новобілярською селищною виборчою комісією розрахунки витрат не відповідають вимогам чинного законодавства. На засіданні сесії голова Новобілярської селищної виборчої комісії ОСОБА_1 погодилась з вказаними недоліками та сесією Новобілярської селищної ради рішенням від 14.03.2018 року було вирішено повернутись до розгляду листа голови Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області ОСОБА_1 від 28.02.2018 за вих. № 013/2018 після усунення зазначених зауважень. Рішення Новобілярської селищної ради від 14.03.2018 року оскаржувалося до суду. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20.03.2018, залишено без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2018, у справі № 815/1182/18 задоволено адміністративний позов Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району до Новобілярської селищної ради Лиманського району. Визнано протиправним та скасовано рішення Новобілярської селищної ради від № 317-УII Про розгляд листа Новобілярскьої селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області від 28.02.2018 № 013/2018 , зобов'язано селищну раду прийняти рішення про виділення коштів на проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі № 6. В постанові суд апеляційної інстанції зазначив, що селищна рада у випадку незгоди із кошторисом селищної виборчої комісії повинна була виключити витрати, які, на її думку, є зайвими. Отже, орган місцевого самоврядування може прийняти рішення про розпорядження коштами місцевого бюджету виключно за наявності для цього відповідних законних підстав. З метою узгодження необхідної суми Новобілярською селищною радою 10.04.2018 за вих. № ср-02-18-308 голові Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району направлено листа з проханням надати розрахунок фактичних витрат на організацію та проведення виборів у строк до 16.04.2018. 16.04.2018 року до селищної ради від Новобілярської селищної виборчої комісії надійшов розрахунок витрат. Після вивчення вказаного розрахунку було встановлено, що суму коштів значно завищено, про що повідомлено селищну виборчу комісію. 23.04.2018 року, від Новобілярської селищної виборчої комісії надійшов уточнений розрахунок витрат на здійснення Новобілярською селищною виборчою комісією проміжних виборів на суму 54744 грн. При цьому кошторис Новобілярської селищної виборчої комісії, який наданий до позову на суму 58268 грн. не надавався до селищної ради. Після опрацювання вказаного розрахунку бухгалтером селищної ради знову встановлено завищення суми, в зв'язку з чим, бухгалтером селищної ради, з урахуванням постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2018, виключено з наданого розрахунку витрати, які, на думку селищної ради, є зайвими. Зокрема, це витрати не передбачені нормами видатків територіальних та дільничних виборчих комісій з місцевих виборів на підготовку і проведення позачергових, повторних, проміжних, перших та додаткових виборів, затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 18.01.2018 № 6, витрати, які не здійснювались виборчою комісією, а саме: на оренду приміщення, не підтверджені витрати про нарахування заробітної плати працівникам, які фактично не працювали у виборчій комісії тощо. Згідно проведеного селищною радою розрахунку витрати Новобілярської селищної виборчої комісії на проведення проміжних виборів 25.03.2018 становили 28802 грн. Рішенням сесії Новобілярської селищної ради від 23.04.2018 № 323-УІІ Про внесення змін до рішення сесії № 264-УІІ від 22.12.2017 Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік , внесено зміни до бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік, а саме: збільшено видаткову частину загального фонду бюджету Новобілярської селищної ради на проведення місцевих виборів за відповідними КЕКВ на суму 28802 грн. На виконання рішення сесії селищної ради від 23.04.2018 бухгалтером Новобілярської селищної ради до Управління Державної казначейської служби України у Лиманському районі було подано Розпис та Розподіл зведених показників кошторисів на 2018 рік по КПКВ 0191 Проведення місцевих вибрів , утім Новобілярська селищна виборча комісія не звернулась до казначейської служби не надало відповідного пакету документів для реєстрації бюджетних призначень Управлінням Державної казначейської служби у Лиманському районі селищній раді було відмовлено у реєстрації вказаних документів. 27.04.2018 Новобілярська селищна виборча комісія звернулась із заявою для затвердження кошторису щодо отримання бюджетних коштів, утім у кошторисі зазначено іншу суму ніж виділено селищною радою, у зв'язку із чим, селищною радою відмовлено у їх затвердженні. З урахуванням п. 15 Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 700 від 14.09.2015 щодо здійснення видатків у межах узгодженого селищною радою кошторису, викликає зауваження рішення Новобілярської селищної виборчої комісії оформлене протоколом № 11 від 26.03.2018 про виплату одноразової грошової допомоги членам виборчої комісії у сумі 15825,10 грн. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються. Виплати премій не узгоджувались селищною радою у зв'язку із чим, нараховані відповідачем незаконно. Також, є не обґрунтованою вимога позивача про зобов'язання селищної ради перерахувати кошти на особистий рахунок позивача так як обслуговування рахунків Новобілярської селищної ради здійснюється Управлінням Держаної казначейської служби України в Одеській області.

13 серпня 2018 року за вхідним № 23354/18 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, де зазначено, що з твердженнями відповідача не погоджуються, оскільки кожний пункт кошторису витрат був обрахований у чіткій відповідності вимогам Закону України Про місцеві вибори , а також у відповідності до Постанови Центральної виборчої комісії №6 від 18.01.2018 року Про затвердження на 2018 рік середніх норм видатків територіальних та дільничних виборчих комісій з місцевих виборів на підготовку і проведення позачергових, повторних, проміжних, перших та додаткових місцевих виборів . Виборчий процес, що вже пройшов, ніяк не може закінчитися у фінансовій частині оскільки відповідач свідомо саботував, створюючи штучні перешкоди в роботі територіальної виборчої комісії щодо не виділення фінансування на проведення виборів. В кошторисі, що були здійснені головним бухгалтером виборчої комісії ОСОБА_7 було в кожній строчці вказано посилання на конкретний нормативно-правовий акт, на підставі якого було здійснено конкретний розрахунок. У відповідності до ч. ч. 3, 9, 10, 12, 13 ст. 28 Закону, постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року № 966, від 8 вересня 2015 року №687, постанови Центральної виборчої комісії від 10 вересня 2015 року № 262, видатки на оплату праці: членів виборчої комісії, які виконують свої повноваження у виборчій комісії на платній основі 11169 (3723 х 3)/кількість робочих днів х кількість фактично відпрацьованих днів); членів виборчої комісії (у тому числі пенсіонерів та осіб, які тимчасово не працюють) у день виборів та в дні встановлення підсумків голосування і результатів виборів 1762*** х (не більш ніж 14%) х 2 дні х кількість членів виборчої комісії; залучених фахівців, технічних працівників для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень, передбачених Законом (не більше двох осіб для сільської виборчої комісії, не більше трьох осіб для селищної виборчої комісії) 3723**/кількість робочих днів х кількість фактично відпрацьованих днів х 3. Нарахування на оплату праці становить 22% х фонд оплати праці. У відповідності до постанови ЦВК (додаток №6) та у відповідності ч.1 ст. 73 Закону України Про місцеві вибори відшкодування витрат на утримання приміщень з 01.02.2018 по 30.04.2018 становить 2200 грн. Станом на сьогоднішній час завдяки бездіяльності відповідача у позивача виник податковий борг по сплаті ЄСВ, військового податку тощо. Вказана обставина підтверджується листом ДФС. Твердження відповідача, що нібито бюлетенів бую замовлено вдвічі більше норми також не відповідає дійсності, оскільки у відповідності до постанови ЦВК (додаток №6) та у відповідності п. 6 ч.4 ст. 25, ч. 6 ст. 74, ч. 1 ст. 75 Закону України Про місцеві вибори виготовлення виборчих бюлетенів з виборів депутатів сільської, селищної ради для голосування в одномандатному виборчому окрузі становить за формулою: 2 х кількість виборців + 0,5% резерв. Посилання відповідача на безпідставність включення до кошторису витрат на оплату послуг архівних установ не відповідає дійсності. Також додаток №6 Постанови ЦВК передбачає і оплату послуг архівних установ, виготовлення вивісок, придбання захисних пакетів, архівних боксів тощо в сумі 3856 грн. Твердження відповідача про те, що норми оплати праці, що були розраховані перевищують фактичні, нібито оскільки лише член Новобілярської СВК ОСОБА_6 та головний бухгалтер Новобілярської СВК ОСОБА_7 фактично виконували обов'язки на платній постійній основі, а фонд оплати праці передбачає більш ширше фінансування є некоректними з боку відповідача. Оскільки, бюджет був обрахований у відповідності до норм чинного законодавства.

27 серпня 2018 року від Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області надійшли заперечення, де зазначено, що 16 серпня 2018 року Новобілярською селищною радою отримано відповідь на відзив позивача, ознайомившись з яким відповідач вважає за необхідне надати заперечення щодо доводів викладених у відповіді на відзив. У відповіді на відзив позивач стверджує, що розрахунок витрат Новобілярською селищною виборчою комісію було здійснено відповідно до Середніх норм видатків територіальних та дільничних виборчих комісій з місцевих виборів на підготовку і проведення позачергових, повторних, проміжних, перших та додаткових виборів , затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 18.01.2018 № 6. Постановою ЦВК № 6 від 18.01.2018 визначено середні норми видатків, які виборча комісія може понести під час організації та проведення виборів, а не норми видатків, які виборча комісія повинна обов'язково понести. При цьому, позивачем у розрахунку було зазначено усі можливі та у максимальній сумі видатки визначені вказаною постановою Центральної виборчої комісії від 18.01.2018 № 6, а не необхідні видатки та не тим паче фактичні витрати. Новобілярська селищна рада усно та письмово листом від 10.04.2018 за вих. № ср-02-18-308 зверталась до голови Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району із проханням надати розрахунок фактичних витрат на організацію та проведення проміжних виборів. Утім, Новобілярською селищною виборчою комісією не було надано, а ні документів підтверджуючих зазначені у кошторисі витрат, а не розрахунку понесених фактичних витрат. Поза увагою позивача залишено доводи про те, що селищною виборчою комісією не понесені витрат на оренду приміщень, оскільки селищною радою їх було надано безкоштовно, а також доводи про те, що до розрахунку безпідставно включено витрати на оплату судового збору в сумі 10500 грн., завищено витрати на оплату заробітної плати та нарахувань на заробітну плату, безпідставно включено витрати на забезпечення передачі на зберігання до відповідної державної архівної установи виборчої та іншої документації. Необґрунтованою є сума коштів на виготовлення 130 виборчих бюлетенів, враховуючи, що в одномандатному виборчому окрузі № 6 зареєстровано всього 64 виборці. Також, у розрахунках зазначено суму заробітної плати звільнених працівників, однак позивач так і не надав будь-яких доказів дійсного звільнення вказаної кількості працівників та нарахування вказаних витрат. Не обґрунтовані витрати на залучення фахівців, технічних працівників. Дільнична виборча комісія фактично працювала 1 день, а не 2 як безпідставно вказано позивачем у розрахунку, оскільки протоколи про підрахунки голосів дільничною виборчою комісією до селищної виборчої комісії передано до 00:00 год. 25.03.2018. Безпідставними є твердження позивача відносно виникнення бюджетної заборгованості по сплаті ЄСВ, оскільки бюджетна заборгованість виникає з моменту затвердження кошторисних призначень. Селищна рада зі свого боку зробила все необхідне для затвердження та реєстрації коштів виділених комісії, утім Комісія проігнорувала рішення сесії депутатів та не надала відповідних документів для реєстрації кошторисних призначень. Поза увагою позивача залишились доводи про безпідставність виплати одноразової грошової допомоги членам виборчої комісії у сумі 15825,10 грн. Згідно проведеного селищною радою розрахунку витрати Новобілярської селищної виборчої комісії на проведення проміжних виборів 25.03.2018 становили 28802 грн. Рішенням сесії Новобілярської селищної ради від 23.04.2018 № 323-УІІ Про внесення змін до рішення сесії № 264-УІІ від 22.12.2017 Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік , внесено зміни до бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік, а саме: збільшено видаткову частину загального фонду бюджету Новобілярської селищної ради на проведення місцевих виборів за відповідними КЕКВ на суму 28802 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов посилаючись на обґрунтування в адміністративному позові та відповіді на відзив.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову посилаючись на обґрунтування зазначені у відзиві та запереченнях.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Положеннями п.20 ч.1 ст. 92 Конституції України визначено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів селищних рад, визначені Законом України Про місцеві вибори .

Відповідно до ст. 14 Закону України Про місцеві вибори , місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими (ч.1). Проміжні вибори депутата сільської, селищної ради призначаються в одномандатному виборчому окрузі територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі дострокового припинення повноважень депутата сільської, селищної ради, обраного у відповідному одномандатному виборчому окрузі (ч.5).

Новобілярською селищною виборчою комісією Комінтернівського району Одеської області 26 січня 2018 року прийнято постанову №001/2018 про призначення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6.

Згідно ст. 25 Закону України Про місцеві вибори , територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України (ч.1). Селищна територіальна виборча комісія вирішує питання щодо використання коштів на проведення місцевих виборів, розподіляє кошти між дільничними виборчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим використанням (п.8 ч.4).

Приписами ст. 68 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що проміжні вибори депутата селищної ради проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та коштів власних виборчих фондів місцевих організацій партій, кандидатів у депутати в одномандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Спір, щодо виділення коштів Новобілярською селищною радою Лиманського району Одеської області для проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6, був предметом розгляду в Одеському окружному адміністративному суді по справі № 815/1182/18.

Рішенням суду по справі № 815/1182/18 від 20 березня 2018 року, визнано протиправним та скасовано рішення Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області від 14.03.2018 року про відмову у фінансуванні проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6 та зобов'язано Новобілярську селищну раду Лиманського району Одеської області прийняти рішення про виділення грошових коштів на проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6 (т.1 а.с. 69-72). Рішення суду по справі № 815/1182/18 набрало законної сили 23.03.2018 року, про що наявна відмітка на рішенні суду (т.1а.с. 72).

25 березня 2018 року проведено проміжні вибори депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі № 6 однак фінансування проведення проміжних виборів депутата селищної ради не було здійснено.

В ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету (п.23 ч.1).

Враховуючи вище викладене судом під час розгляду справи не встановлено протиправність дій Новобілярської селищної ради в частині ухвалення рішення від 23.04.2018 року №323-VІІ Про внесення змін до рішення сесії №264-VII від 22.12.2017 р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік , оскільки рішення №323-VІІ прийняте відповідачем на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі № 815/1182/18, яким зобов'язано Новобілярську селищну раду Лиманського району Одеської області прийняти рішення про виділення грошових коштів на проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області в одномандатному виборчому окрузі №6 а також з урахуванням положень п.23 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Розглядаючи позовну вимогу позивача про зобов'язання відповідача прийняти рішення про виділення грошових коштів в сумі 29466,00 грн. для погашення кредиторської заборгованості по проведенню проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року та перерахувати їх на особистий рахунок позивача, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України (ч.1). Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом (ч.2).

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2015 року № 700, затверджено Порядок фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів (далі Порядок № 700). Зазначений Порядок №700 визначає джерела фінансування, механізм перерахування коштів територіальним виборчим комісіям для підготовки і проведення виборів депутатів ….. селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост села, селища (далі - місцеві вибори), а також повернення територіальними виборчими комісіями невикористаних коштів, відшкодування кредиторської заборгованості територіальних виборчих комісій за умови незавершеного фінансування зазначених виборів.

В п. 15 Порядку № 700, передбачено, що у разі призначення …… проміжних виборів депутатів сільської, селищної ради, позачергових та перших виборів старост села, селища територіальна виборча комісія подає відповідній місцевій раді пропозиції щодо виділення коштів на підготовку і проведення таких виборів. У межах виділеного місцевою радою обсягу видатків територіальна виборча комісія складає, затверджує та узгоджує з головою відповідної місцевої ради/сільським, селищним, міським головою єдиний кошторис, кошторис, план асигнувань загального фонду місцевого бюджету для підготовки і проведення відповідних виборів з урахуванням видатків дільничних виборчих комісій.

16 квітня 2018 року, Новобілярською селищною виборчою комісією Комінтернівського району Одеської області надано до Новобілярської селищної ради розрахунок витрат щодо фактичних видатків територіальної виборчої комісії та дільничної виборчої комісії №510508 на загальну суму 73349,00 гривен, що підтверджено листом № 035/2018 з відміткою про отримання 16.04.2018 року (а.с. 155). З досліджених розрахунків витрат вбачається, що витрати селищної виборчої комісії становлять 53062 грн. (а.с. 156), а витрати дільничної виборчої комісії № 510508 становлять 20287 грн. (а.с. 157)

Також 23 квітня 2018 року, Новобілярською селищною виборчою комісією Комінтернівського району Одеської області надано до Новобілярської селищної ради розрахунок фактичних витрат та план використання бюджетних коштів за березень 2018 року, які було здійснено Новобілярською селищною виборчою комісією для підготовки та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року на загальну суму 54744,00 грн. (а.с. 158-160).

23 квітня 2018 року рішенням сесії Новобілярської селищної ради № 323-VІІ Про внесення змін до рішення сесії № 264-VІІ від 22 грудня 2017 Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік , внесено зміни та доповнення на 2018 рік до видаткової частини загального фонду бюджету, видатки спеціального фонду бюджету залишаються незмінними Новобілярської селищної ради (додаток № 3) (т.1 а.с. 41).

В додатку № 3 до рішення сесії Новобілярської селищної ради № 323-VІІ від 2.04.2018 року (т.1 а.с. 46) визначено видатки Новобілярського селищного бюджету на 2018 рік для проведення місцевих виборів становлять 28802 грн.

Згідно розрахунку витрат на проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради (т.1 а.с. 132) та пояснювальної записки до рішення сесії № 323-VІІ від 23.04.2018 року (т.1 а.с. 45) збільшено видаткова частина загального фонду бюджету на проведення виборів на суму 28802 грн., а саме за: КЕКВ-2111 - на суму 16998 грн; КЕКВ-2120 - на суму 3762 грн; КЕКВ-2210 - на суму 416 грн; КЕКВ-2240 - на суму 4102 грн; КЕКВ-2800 - на суму 3524 грн.

Економічна класифікація видатків бюджету затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 року № 333 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 21.06.2012 № 754): КЕКВ-2111 - заробітна плата; КЕКВ-2120 - нарахування на оплату праці; КЕКВ-2210 - предмети, матеріали, обладнання та інвентар; КЕКВ-2240 - оплата послуг (крім комунальних); КЕКВ-2800 - інші поточні видатки.

Новобілярською селищною радою подано до Управління Державної казначейської служби України у Лиманському районі Розпис та Розподіл зведених показників кошторисів на 2018 рік по КПКВ 0191 Проведення місцевих вибрів , проте Новобілярська селищна виборча комісія не звернулась до казначейської служби не надала Кошторис на 2018 рік по КПКВ 0191 Проведення місцевих виборів , відповідно на кінець операційного дня 27.04.2018 року Управлінням Державної казначейської служби у Лиманському районі селищній раді було повернуто документи без реєстрації, що підтверджено листом від 02.05.2018 року № 412 (т.1 а.с. 131).

27 квітня 2018 року Новобілярська селищна виборча комісія поштовим зв'язком направила на адресу Новобілярської селищної ради: річний план закупівель, кошторис на 2018 рік, план асигнувань помісячно, план використання бюджетних коштів, план використання бюджетних коштів помісячно, що підтверджено фіскальним чеком відділення поштового зв'язку та описом вкладень поштового відправлення (а.с. 60).

З досліджених в судовому засіданні документів Новобілярської селищної виборчої комісії: Кошторису на 2018 рік (т.1 а.с. 53-55), план асигнувань на 2018 рік (т.1 а.с. 56-57), план використання бюджетних коштів на 2018 рік (т.1 а.с. 58-59) встановлено, що Новобілярською селищною виборчою комісією визначено видатки на проведення виборів депутата на суму 58268 грн., а саме за: КЕКВ-2111 - на суму 42758 грн; КЕКВ-2120 - на суму 9407 грн; КЕКВ-2210 - на суму 416 грн; КЕКВ-2240 - на суму 2163 грн; КЕКВ-2800 - на суму 3524 грн.

На підтвердження визначених видатків на проведення виборів депутата Новобілярської селищної ради, до суду позивачем надано:

- штатний розпис Новобілярської селищної виборчої комісії де визначено кількість штатних одиниць - 20 з них 14 членів комісії (у день виборів) та дільничної виборчої комісії № 510508, де визначено кількість штатних одиниць - 17 з них 14 членів комісії (у день виборів) (т.1 а.с. 188);

- Договір про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням виборів від 23.02.2018 року, укладений між Новобілярською селищною виборчою комісією та ОСОБА_6, щодо виконання повноважень члена селищної комісії в термін до 31.03.2018 року з оплатою у розмірі 3723 грн на місяць (т. 1 а.с. 190-193); наказ № 01 від 23.02.2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії про прийняття на роботу за цивільно-правовим договором ОСОБА_6 з 05 березня 2018 року по 31.03.2018 року з окладом згідно штатного розкладу (т.1 а.с. 189); акт прийому-передачі виконаних робіт № 1 від 31.03.2018 року складений і підписаний Новобілярською селищною виборчою комісією в особі голови ОСОБА_1, та ОСОБА_6 про виконання ОСОБА_6 повноважень члена селищної комісії в період з 05.03 по 31.03 2018 року. Загальна вартість робіт (послуг) 3368,43 грн, з суми утримані податки: військовий збір 1,5% - 50,53 грн, податок на доходи фізичних осіб 18% - 606,32 грн, всього до сплати 2711,58 грн (т.1 а.с. 194);

- Договір про надання територіальній виборчій комісії послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням виборів від 23.02.2018 року укладений між Новобілярською селищною виборчою комісією та ОСОБА_7, щодо надання бухгалтерських послуг в термін до 31.03.2018 року з оплатою у розмірі 3723 грн на місяць (т. 1 а.с. 196-199); наказ № 02 від 23.02.2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії про прийняття на роботу за цивільно-правовим договором ОСОБА_7 з 05 березня 2018 року по 31.03.2018 року з окладом згідно штатного розкладу (т.1 а.с. 195); акт прийому-передачі виконаних робіт № 2 від 31.03.2018 року складений і підписаний Новобілярською селищною виборчою комісією в особі голови ОСОБА_1, та ОСОБА_7 про надання ОСОБА_7 бухгалтерських послуг в період з 05.03 по 31.03 2018 року. Загальна вартість робіт (послуг) 3368,43 грн, з суми утримані податки: військовий збір 1,5% -50,53 грн, податок на доходи фізичних осіб 18% - 606,32 грн, всього до сплати 2711,58 грн (т.1 а.с. 201);

- табель відпрацювання робочого часу за березень 2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії, де зазначено що 25 та 26 березня 2018 року працювало 14 працівників (т.1 а.с. 202);

- табель відпрацювання робочого часу за березень 2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії, де зазначено що з 05 березня 2018 року по 31 березня 2018 року відпрацьовано ОСОБА_7 та ОСОБА_6 19 робочих днів (т.1 а.с. 203).

З досліджених табелів відпрацювання робочого часу Новобілярської селищної виборчої комісії за березень 2018 року вбачається, що позивачем двічі зазначено про відпрацювання робочого часу членом комісії ОСОБА_6 26 березня 2018 року (т.1 а.с. 202-203);

- розрахункова відомість нарахування та видачу з/плати за березень 2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії з якої вбачається, що 15 працівникам виборчої комісії нараховано 29469,00 грн. (15825,10 - одноразова грошова винагорода та 6907,04 - заробітна плата), (т.1 а.с. 204);

- табель відпрацювання робочого часу за березень 2018 року Дільничої виборчої комісії №510508, де зазначено що 25 березня 2018 року працювало 12 працівників (т.1 а.с. 205);

- розрахункова відомість нарахування та видачу з/плати за березень 2018 року Дільничної виборчої комісії №510508 з якої вбачається, що 12 працівникам виборчої комісії нараховано 13289,00 грн. (10328,84 - одноразова грошова винагорода та 2960,16 - заробітна плата), (т.1 а.с. 206);

- постанова Новобілярської селищної виборчої комісії № 025/2018 від 26 березня 2018 року Про виплату одноразової грошової винагороди членам Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області де посилаючись на ч. 11 ст. 28 Закону України Про місцеві вибори , п.п. 22,23 Порядку оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 року № 687, виборчою комісією постановлено нарахувати та виплатити одноразову грошову винагороду всім членам Новобілярської селищної виборчої комісії: ОСОБА_10 - 1000 грн, ОСОБА_11 - 1000 грн, ОСОБА_12 - 1000 грн, ОСОБА_13 - 1000 грн, ОСОБА_14 - 1000 грн, ОСОБА_15 - 1000 грн, ОСОБА_16 - 1000 грн, ОСОБА_17 - 825,10 грн, ОСОБА_6 - 2000 грн, ОСОБА_18 1000 грн, ОСОБА_1 - 2000 грн, ОСОБА_19 - 1000 грн, ОСОБА_20 - 1000 грн (т. 1 а.с. 207-208);

- постанова Дільничної виборчої комісії №510508 Про виплату одноразової грошової винагороди членам Новобілярської дільничної виборчої комісії №510508 № 10 від 26 березня 2018 року де посилаючись на ч. 11 ст. 28 Закону України Про місцеві вибори , п.п. 22, 23 Порядку оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 року № 687, виборчою комісією постановлено нарахувати та виплатити одноразову грошову винагороду всім членам Новобілярської селищної виборчої комісії: ОСОБА_21 - 700 грн, ОСОБА_22 - 728,84 грн, ОСОБА_23 - 850 грн, ОСОБА_24 - 850 грн, ОСОБА_25 - 700 грн, ОСОБА_26 - 1500 грн, ОСОБА_27 - 1500 грн, ОСОБА_28 - 700 грн, ОСОБА_29 - 700 грн.,ОСОБА_30 - 700 грн, ОСОБА_31 - 700 грн, ОСОБА_32 - 700 грн (т.1 а.с. 209-210);

В зазначеній постанові наявні розбіжності, а саме в назві зазначено про виплату одноразової грошової винагороди членам Новобілярської дільничної виборчої комісії №510508 , а в тексті постанови зазначено про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди всім членам Новобілярської селищної виборчої комісії . Однак приписами чинного законодавства Дільнична виборча комісія №510508 не наділена повноваженнями щодо прийняття постанов про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди членам Новобілярської селищної виборчої комісії.

Відповідно до п. 23 Порядку № 687 рішення дільничної виборчої комісії про виплату одноразової грошової винагороди розглядається і затверджується територіальною виборчою комісією, яка здійснює фінансове забезпечення дільничних виборчих комісій.

До суду позивачем не надано належних та достатніх доказів затвердження територіальною виборчою комісією рішення дільничної виборчої комісії №510508 Про виплату одноразової грошової винагороди членам Новобілярської дільничної виборчої комісії №510508 № 10 від 26 березня 2018 року;

- Договір про виготовлення виборчих бюлетенів № 22/03 від 22.03.2018 року укладений між Новобілярською селищною виборчою комісією та Одеським обласним комунальним підприємством Видавництво Чорномор'я . Предметом договору є виготовлення 64 примірників виборчих бюлетенів з проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради. Загальна сума договору складає 416 грн (т.1 а.с. 214-218);

- акт здачі-приймання робіт (надання послуг)№ 1017 складений Новобілярською селищною виборчою комісією та Одеським обласним комунальним підприємством Видавництво Чорномор'я щодо виготовлення 64 виборчих бюлетенів на суму 416 грн (т.1 а.с. 219);

- Договір від 23 березня 2018 року укладений Новобілярською селищною виборчою комісією та газетою Реклама Порто-Франко на розміщення з 23.03.2018 року по 31.03.2018 року реклами в газеті Реклама Порто-Франко на суму 732 грн. (т.1 а.с. 220);

- акт здачі-приймання робіт (надання послуг)№ОУ-0000005 від 02 квітня 2018 року про надання послуг по розміщенню інформаційних матеріалів в газеті Реклама Порто-Франко на загальну суму 732,00 грн. (т.1 а.с. 221);

- Договір про надання транспортних послуг фізичною особою-підприємцем від 21 березня 2018 року укладений Новобілярською селищною виборчою комісією (Замовник) та ФОП ОСОБА_33 (Виконавець). Предметом договору є надання виконавцем транспортних послуг: Новобілярській селищній виборчій комісії Комінтернівського району Одеської області та Дільничній виборчій комісії з місцевих виборів звичайної виборчої дільниці №51008. Оплата транспортних послуг здійснюється щомісяця на підставі акту наданих послуг, підписаного Сторонами. Строк дії договору до 31.03.2018 року (т.1 а.с. 222-225);

- акт приймання транспортних послуг від 31.03.2018 року до договору про надання транспортних послуг від 21.03.2018 року складений Новобілярською селищною виборчою комісією та ФОП ОСОБА_33 про надання транспортних послуг на суму 638 грн (т.1 а.с. 226).

Відповідно до ст. 28 Закону України Про місцеві вибори , робота члена територіальної, дільничної виборчої комісії, який виконує свої повноваження у виборчій комісії на платній основі відповідно до частини третьої цієї статті, оплачується в розмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим, відповідного місцевого бюджету (далі - кошти відповідного місцевого бюджету), отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України (а у передбачених цим Законом випадках - за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету) (ч.9). Розмір оплати праці членів виборчих комісій визначається Кабінетом Міністрів України. Для членів виборчих комісій, увільнених від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи, розмір оплати праці не може бути нижчим від середньої заробітної плати за основним місцем роботи але не вище розміру заробітної плати відповідного сільського, селищного, міського голови або голови відповідної ради. Розмір оплати праці члена виборчої комісії, який є пенсіонером або особою, яка тимчасово не працює, не може бути нижчим від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на момент її нарахування (ч.10). Членам виборчих комісій у межах загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної виборчої комісії на підготовку та проведення місцевих виборів, може бути нарахована і виплачена одноразова грошова винагорода в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.11). Робота членів виборчих комісій (у тому числі пенсіонерів та осіб, які тимчасово не працюють) у день виборів та у дні встановлення підсумків голосування і результатів виборів оплачується у розмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України (ч.12).

Механізм оплати праці членів територіальних і дільничних комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - члени виборчих комісій), а також нарахування та виплати членам виборчих комісій одноразової грошової винагород визначений в Порядку оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 року № 687 (далі Порядок № 687).

Положеннями п. 19 Порядку № 687 передбачено, що оплата праці члена виборчої комісії, який виконує свої повноваження в комісії на платній основі, проводиться раз на місяць територіальною виборчою комісією на підставі акта наданих послуг, підписаного сторонами цивільно-правового договору, і табеля обліку робочого часу. Якщо член виборчої комісії виконував свої повноваження на платній основі не повний календарний місяць або з певних причин відбулося дострокове припинення дії договору про виконання обов'язків члена виборчої комісії, його робота оплачується пропорційно відпрацьованому часу.

Судом встановлено, що відповідно до п. 19 Порядку № 687, відповідачем нараховано згідно договорів про надання послуг, пов'язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів, що були укладені позивачем з ОСОБА_6 та ОСОБА_7 в загальному розмірі 6736,86 грн,

Відповідно до Порядку № 687 оплата праці членів виборчих комісій (зокрема тих, що здійснюють повноваження не на платній основі) в день місцевих виборів, дні встановлення підсумків голосування та результатів місцевих виборів проводиться в межах видатків, передбачених на цю мету в єдиних кошторисах видатків на підготовку і проведення місцевих виборів територіальної виборчої комісії, у розмірі, що не перевищує 14 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, за кожний відпрацьований день, але не більш як за два дні (п.20). Одноразова грошова винагорода членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов'язковою виплатою (п. 22). Розмір одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії визначається на її засіданні за поданням голови виборчої комісії залежно від особистого внеску кожного члена комісії в її діяльність і не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р. № 966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму", за посадами, які вони займають у відповідних виборчих комісіях…(п.23).

Новобілярська селищна рада у відзиві на позовну заяву та запереченнях не погодилася з сумами нарахованих Новобілярською селищною виборчою комісією одноразових грошових винагород працівникам селищної виборчої комісії та дільничної виборчої комісії.

З розрахункової відомості нарахування та видачі з/плати за березень 2018 року Новобілярської селищної виборчої комісії вбачається, що 15 працівникам виборчої комісії нараховано по 14 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, за кожний відпрацьований день. За два відпрацьованих дні нараховано по 493,36 грн, кожному працівнику, на загальну суму 6907,04 грн. Одноразова грошова винагорода 15 працівникам виборчої комісії нарахована в загальному розмірі 15825, 10 грн. (т.1 а.с. 204);

З розрахункової відомості нарахування та видачі з/плати за березень 2018 року Дільничної виборчої комісії №510508 вбачається, що 12 працівникам виборчої комісії нараховано по 14 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, за один відпрацьований день по 246,68 грн, кожному працівнику, на загальну суму 2960,16 грн. Одноразова грошова винагорода 12 працівникам виборчої комісії нарахована в загальному розмірі 10328,84 грн. (т.1 а.с. 206).

Враховуючи те, що одноразова грошова винагорода не є обов'язковою виплатою, а також, що станом на 26 березня 2018 року (дата прийняття позивачем постанов про виплату одноразової грошової винагороди членам виборчих комісій), у виборчої комісії відсутній кошторис на 2018 рік, а також відсутні кошти економії фонду оплати праці, відповідно відсутні правові підстави для нарахування та виплати одноразової грошової винагороди працівникам виборчих комісій.

Під час розгляду справи судом встановлено, що відповідачем при прийняті рішення №323-VІІ від 23.04.2018 року враховані витрати позивача на організацію та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради: по оплаті праці працівникам виборчих комісій; нарахування на оплату праці; на розміщення реклами в газеті; на виготовлення бюлетенів; за транспортні послуги; судовий збір та відповідно збільшені видатки на проведення виборів в розмірі 28802,00 грн.

Дослідивши належні докази по справі, що надані позивачем, судом встановлено, що виділені кошти Новобілярською селищною радою згідно рішення №323-VІІ від 23.04.2018 року в розмірі 28802,00 грн. повністю покривають підтверджені письмовими доказами понесені Новобілярською селищною виборчою комісією витрати на організацію та проведення проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6.

Під час розгляді справи, судом не встановлено правових підстав для задоволення позову в частині вимог про зобов'язання відповідача прийняти рішення по виділення грошових коштів в сумі 29466,00 грн. для погашення кредиторської заборгованості по проведенню проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року та перерахувати їх на особистий рахунок позивача.

Враховуючи викладене та приписи ст. 8 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними і ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку про не обґрунтованість заявлених позивачем вимог, а тому позовна заява Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 291, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Новобілярської селищної виборчої комісії Комінтернівського району Одеської області до Новобілярської селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання дій Новобілярської селищної ради протиправними в частині ухвалення рішення від 23.04.2018 року №323-УІІ Про внесення змін до рішення сесії №264-VIІ від 22.12.2017 р. Про затвердження бюджету Новобілярської селищної ради на 2018 рік та про зобов'язання відповідача прийняти рішення по виділення грошових коштів в сумі 29466,00 грн. для погашення кредиторської заборгованості по проведенню проміжних виборів депутата Новобілярської селищної ради в одномандатному виборчому окрузі №6, що відбулися 25 березня 2018 року та перерахувати їх на особистий рахунок позивача - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Новобілярська селищна виборча комісія Комінтернівського району Одеської області (вул.Лиманна, буд.2, смт.Нові Біляри, Лиманський район, Одеська область, 67550, код ЄДРПОУ 34269540).

Відповідач - Новобілярська селищна рада Лиманського району Одеської області (вул.Лиманна, буд.8, смт.Нові Біляри, Лиманський район, Одеська область, 67550, код ЄДРПОУ 05406037).

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 28.12.2018 року.

Суддя Вовченко O.A.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2018
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79062017
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2815/18

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 28.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні