СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 січня 2019 р. справа №480/4706/18
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бондаря С.О.
за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.
представника позивача - Степанян С.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4706/18 за позовом заступника керівника Шосткинської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави до Марчихинобудської сільської ради Ямпільського району Сумської області, третя особа: Марчихинобудський дошкільний навчальний заклад дитячий садок "Лелека" Марчихинобудської сільської ради Ямпільського району Сумської області про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Шосткинської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави звернувся до суду з адміністративним позовом до Марчихинобудської сільської ради Ямпільського району Сумської області про зобов'язання вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами дошкільного навчального закладу дитячого садка "Лелека" площею 0,40 га, що знаходиться за адресою: вул. Каштанова (Радянська), 12, с. Марчихина Буда, Ямпільського району Сумської області. Свої вимоги мотивує тим, що дошкільний навчальний заклад дитячий садок "Лелека" перебуває в комунальній власності Марчихинської сільської ради Ямпільського району Сумської з 2004 року та користується земельною ділянкою площею 0,40 га, на якій розташовані будівля та споруди. В порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України "Про освіту" та Закону України "Про дошкільну освіту" правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вказаний навчальний заклад, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Ухвалою суду від 19.12.2018 відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 08.01.2019.
02.01.2019 до суду надійшла заява Марчихинобудської сільської ради Ямпільського району Сумської області від 21.12.2018 №02-12/1124 про визнання позовних вимог, справу просить розглядати без участі його представника (а.с.35).
02.01.2019 від Марчихинобудського дошкільного навчального закладу дитячий садок "Лелека" надійшла заява від 21.12.2018 №52 про визнання позовних вимог, справу просить розглядати без участі його представника (а.с.37).
Представник позивача Степанян С.Л. у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
У судовому засіданні встановлено, згідно зі Статутом Марчихинобудського дошкільного навчального закладу "Лелека", затвердженого Марчихинобудською сільською радою рішенням сесії №27 від 23.09.2009, вказаний навчальний заклад віднесений до комунальної форми власності, а його засновником є Марчихинобудська сільська рада (а.с.19-22).
Марчихинобудський ДПЗ "Лелека" розташований на земельній ділянці площею 0,40га, на яку документація із землеустрою в установленому законодавством порядку не розроблялась, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Задовольняючи позовні вимоги, суд виходить з наступного.
Частиною 1 ст. 38 Закону України "Про дошкільну освіту" визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з ч. 6 ст. 25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти зобов'язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України "Про освіту" сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечують їх діяльність та розвиток; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
Згідно з ч. 1 ст. 80 Закону України "Про освіту" до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать:
нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;
майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав;
інші активи, передбачені законодавством.
Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Частина 2 ст. 80 Закону України "Про освіту" передбачає, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Так, відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.
Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (статті 125, 126 Земельного кодексу України).
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначається статтею 123 Земельного кодексу України.
Право користування земельною ділянкою оформляється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Так, відповідно до статей 3, 4 Закону право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов'язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Враховуючи вищевказані положення, Марчихинобудська сільська рада, як засновник Марчихинобудського ДНЗ дитячий садок "Лелека", зобов'язана врегулювати земельні відносини стосовно земельної ділянки, що знаходиться у користуванні Марчихинобудського ДНЗ дитячий садок "Лелека".
Таким чином, суд вважає за необхідне зобов'язати Марчихинобудську сільську раду Ямпільського району Сумської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами дошкільного навчального закладу дитячого садка "Лелека" площею 0,40 га, що знаходиться за адресою: вул. Каштанова (Радянська), 12, с. Марчихина Буда, Ямпільського району Сумської області.
Суд також зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 142 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Дана норма кореспондується з ч. 3 ст. 7 Закону України "Про судовий збір", згідно якої, у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченому при поданні позову.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду за подання позовної заяви сплачено судовий збір в сумі 1762 грн., що підтверджується відповідним платіжним дорученням №1916 від 05.12.2018 (а.с.4)
Враховуючи те, що відповідач визнав позов до початку розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для повернення п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а саме - 881,00 грн.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов заступника керівника Шосткинської місцевої прокуратури Сумської області в інтересах держави до Марчихинобудської сільської ради Ямпільського району Сумської області про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Зобов'язати Марчихинобудську сільську раду Ямпільського району Сумської області (Сумська область, Ямпільський район, с. Марчихина Буда, вул. Центральна, 17, код ЄДРПОУ 04391993) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами дошкільного навчального закладу дитячого садка "Лелека" площею 0,40 га, що знаходиться за адресою: вул. Каштанова (Радянська), 12, с. Марчихина Буда, Ямпільського району Сумської області.
Повернути з Державного бюджету України на користь Прокуратури Сумської області (40000, м. Суми, вул. Г.Кондратьєва, 33, код ЄДРПОУ 03527891) п'ятдесят відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а саме в розмірі 881 грн., що внесений згідно платіжного доручення №1916 від 05.12.2018 на розрахунковий рахунок Головного Управління Державної казначейської служби України у Сумській області, рахунок отримувача 34312206084030, МФО 899998, код отримувача 37970593, шляхом перерахування коштів у безготівковій формі на розрахунковий рахунок прокуратури Сумської області №35214005002983 в ДКСУ у м. Київ, МФО 820172.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.О. Бондар
Повний текст рішення виготовлений 09.01.2019.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2019 |
Оприлюднено | 10.01.2019 |
Номер документу | 79063091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні