Ухвала
від 10.01.2019 по справі 160/261/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

10 січня 2019 р.Справа №160/261/19

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Лозицька І.О., розглянувши в письмовому провадженні заяву Приватного акціонерного товариства Міжгалузева база комплектації Общемашконтракт (адреса: 49005, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17 ЄДРПОУ 21926262) про забезпечення позову до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (адреса: 49107, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Казакова, 3, ЄДРПОУ 39788766) про визнання протиправними та скасування постанов та припису, -

ВСТАНОВИВ:

10 січня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява Приватного акціонерного товариства Міжгалузева база комплектації Общемашконтракт про забезпечення позову шляхом зупинення дії постанов Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819 та №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі про визнання протиправною та скасування вказаної постанови.

Доводи заяви про забезпечення позову обґрунтовані тим, що, постанови Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819 та №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818, є виконавчим документом та підлягає примусовому виконанню, незалежно від факту судового оскарження. У зв'язку з чим, існує можливість початку примусового виконання вказаної постанови, оскарження якої не зупиняє її виконання, тобто існує загроза заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам заявника до ухвалення рішення в адміністративній справі і захист цих прав та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, а для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Разом з клопотанням про забезпечення позову, був поданий адміністративний позов, в якому позовними вимогами є:

- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819;

- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818;

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про усунення виявлених порушень №ДН2134/1406/АВ/П від 28.11.2018р.

Проаналізувавши доводи заяви про забезпечення позову та додані до неї матеріали, суд вважає вказану заяву такою, що не підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно зі ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Вичерпний перелік підстав забезпечення позову визначений частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду;

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

З наведених норм Закону вбачається, що загальною вимогою для розгляду і вирішення питання про забезпечення позову за ініціативою позивача є наявність відповідних підстав.

Тобто, забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, в провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Поряд з цим обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.

Відповідно до пункту 17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008 року № 2 Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ , за змістом яких при розгляді заяв про забезпечення позову суд має навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

При вирішенні питання про вжиття заходів забезпечення позову суд повинен здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності їх вжиття з урахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом забезпечення позову та його предметом; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення позову; запобігання порушенню охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками судового процесу, у разі вжиття заходів забезпечення позову. Суд також враховує співмірність вимог клопотання про забезпечення позову заявленим позовним вимогам та обставинам справи.

Зі змісту заяви про забезпечення позову та доданих до неї матеріалів вбачається, що Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області винесені постанови про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819 та №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818, згідно з якими на Приватне акціонерне товариство Міжгалузева база комплектації Общемашконтракт , накладені штрафи в розмірі 3 723, 00 грн., та 1 228 590, 00 грн.

За змістом вказаних постанов зазначені суми штрафів підлягають сплаті протягом одного місяця з дня прийняття постанови.

Вказані постанови можуть бути пред'явлені до виконання протягом трьох місяців з дня винесення або з дня залишення скарги або протесту на постанову без задоволення.

Зокрема, посилання заявника на порушення порядку прийняття постанов про накладення штрафу від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819 та №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818 та наведені заявником обставини підлягають перевірці та встановленню при розгляді відповідного позову за суттю позовних вимог, через що вказані доводи не можуть розглядатися на стадії розгляду питання про забезпечення позову.

Водночас, заявником не надано суду доказів на підтвердження того, що в разі невжиття заходів забезпечення позову існує очевидна небезпека заподіяння шкоди його правам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі, захист цих прав та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, та для їх відновлення треба буде докласти значних зусиль і витрат.

Також, заявник, зазначає, що після подання до Державної виконавчої служби для примусового виконання постанов про накладення штрафу № від 13.12.2018 року №ДН2134/1406/АВ/МГ-ФС/819 та №ДН2134/1406/АВ/ІП-ФС/818, стягнення штрафу унеможливить ведення господарської діяльності підприємства.

Відомостей щодо відкриття виконавчого провадження за вказаною постановою, початку примусового виконання вказаного рішення заявником суду не надано.

Отже заявником не доведено підстав для забезпечення позову, прямо передбачених частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, приймаючи до уваги те, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б свідчили про звернення відповідача до органів виконавчої служби з метою примусового стягнення штрафних санкцій з позивача, та, як наслідок, відсутні докази про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, дані про неможливість захисту прав, свобод та інтересів позивача без вжиття таких заходів, суд дійшов до висновку, що клопотання позивача про забезпечення позову є необґрунтованим та передчасним у зв'язку з чим, не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 243, 248, 256, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства Міжгалузева база комплектації Общемашконтракт (адреса: 49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17 ЄДРПОУ 21926262) про забезпечення позову до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (адреса: 49107, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Казакова, 3, ЄДРПОУ 39788766) про визнання протиправними та скасування постанов та припису - відмовити.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2019
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79084839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/261/19

Ухвала від 10.04.2019

Кримінальне

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні