КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 грудня 2018 року справа № 810/2932/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного закладу "Центр спеціалізованої медичної допомоги зони відчуження МОЗ України" до Вишгородського відділення ГУ ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Державний заклад "Центр спеціалізованої медичної допомоги зони відчуження МОЗ України" з позовом до Вишгородського відділення ГУ ДФС у Київській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 13.02.2018 № 0007415302 у частині застосування штрафу та нарахування пені у сумі 106 586,92 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки висновок податкового органу про порушення позивачем вимог закону щодо своєчасності сплати єдиного внеску за період 21.08.2015 - 30.01.2018 є необґрунтованим.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2018 відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні.
Відповідачем надано суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому він просить відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що позивачем несвоєчасно сплачено єдиний внесок.
Представники сторін до підготовчого засідання не прибули, звернулись до суду з письмовими заявами про розгляд справи за їх відсутності.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.08.2018 закрито підготовче провадження у даній адміністративній справі та прийнято рішення про розгляд справи по суті у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у зв'язку з наступним.
Рішенням Вишгородського відділення ГУ ДФС у Київській області від 13.02.2018 №0007415302 застосовано до Державного закладу "Центр спеціалізованої медичної допомоги зони відчуження МОЗ України" штрафні санкції та нараховано пеню за несвоєчасну сплату (перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період 21.08.2015 - 30.01.2018 у сумі 193 663,67 грн. (а.с. 7).
За наслідками адміністративного оскарження скарги позивача на вказане рішення залишено без розгляду.
Вважаючи рішення Вишгородського відділення ГУ ДФС у Київській області від 13.02.2018 № 0007415302 протиправним у частині застосування штрафу та нарахування пені у сумі 106 586,92 грн., позивач звернувся до суду з даним позовом.
Законом України від 08.07.2010 № 2464 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон №2464) визначаються правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Частиною 1 ст. 4 Закону № 2464 визначено, що платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділ - зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Частиною 8 ст. 9 Закону № 2464 визначено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.
Відповідно до ч. 10 ст. 9 Закону № 2464 днем сплати єдиного внеску вважається:
- у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів;
- у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;
- у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Так, згідно висновків податкового органу, позивачем порушено вказані вимоги Закону № 2464, оскільки останнім невчасно сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Суд вважає такий висновок податкового органу необґрунтованим у зв'язку з наступним.
З матеріалів справи слідує, що позивачем подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень 2016 року, у якому вказано, що загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становить 77 294,58 грн. (а.с. 13 - 17).
До вказаного звіту було включено нарахування за січень - березень 2016 року.
Згідно наявних у матеріалах справи фотокопій платіжних доручень позивачем сплачено внески на загальну суму 76 968,77 грн., а саме: від 17.03.2016 № 7 на суму 11 577,61 грн., від 31.03.2016 № 11 на суму 7 988,93 грн., від 07.04.2016 № 16 на суму 57 402,23 грн. (а.с. 18 - 20).
Також, позивачем подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2016 року, у якому вказано, що загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становить 140 332,54 грн. (а.с. 29 - 30).
Згідно відомостей Електронного кабінету платника Державного закладу "Центр спеціалізованої медичної допомоги зони відчуження МОЗ України" станом на 18.11.2016 переплата позивача зі сплати єдиного внеску становила 54 741,98 грн. (а.с. 21 - 22).
У зв'язку з необхідністю проведення коригування сум, відображених у Звіті за жовтень 2016 року, позивачем подано відповідні звіти за січень та лютий 2016 року.
Так, позивачем подано Звіт за січень 2016 року, у якому вказано, що сума нарахованого єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 21 782,25 грн. (а.с. 34 - 36).
Також позивачем подано Звіт за лютий 2016 року, у якому вказано, що сума нарахованого єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 24 658,58 грн. (а.с. 37 - 39).
Отже, позивачем скориговано у бік зменшення свої зобов'язання зі сплати єдиного внеску на 46 440,83 грн., у зв'язку з чим сума єдиного внеску, що підлягала сплаті позивачем за жовтень 2016 року становила 93 891,42 грн.
Згідно наявних у матеріалах справи фотокопій платіжних доручень позивачем сплачено внески на загальну суму 137 643,35 грн., а саме: від 28.10.2016 № 233 на суму 80 275,00 грн., від 02.12.2016 № 275 на суму 26 079,15 грн., від 22.12.2016 № 329 на суму 31 289,20 грн. (а.с. 31 - 33).
При цьому судом враховується, що згідно Таблиці 6 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам у жовтні 2016 року загальна сума нарахованої заробітної плати, на яку нараховується єдиний внесок становила 426 780,28 грн., сума утриманого єдиного внеску - 93 891,73 грн. (а.с. 40 - 47).
На підставі викладеного суд погоджується з доводами позивача стосовно того, що ним уточнено зобов'язання зі сплати єдиного внеску у жовтні 2016 року у бік зменшення та виконано їх у повному обсязі.
При прийнятті рішення у даній справі судом також враховується наступне.
Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування затверджено Наказом міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 за № 460/26905.
Згідно розділу V даного Порядку у разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.
Якщо страхувальником до закінчення строку подання Звіту подаються за поточний звітний період лише окремі таблиці Звіту із зазначенням типу форми "скасовуюча", "додаткова", цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.
У разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення строку подання такого Звіту помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи, тобто страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми "скасовуюча" з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми "початкова" із зазначеними правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб, при цьому таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку має містити дані щодо кожної застрахованої особи окремо.
Звіт, сформований для виправлення помилок за попередні звітні періоди, не має містити таблиць 1-4 додатка 4 до цього Порядку. При цьому внесення змін до сум нарахованої заробітної плати або доходу та у зв'язку з цим до нарахованих сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні і поданні скасовуючих документів не допускається.
Якщо потрібно повністю скасувати відомості, зазначені в таблицях 5, 7 додатка 4 до цього Порядку, подаються тільки скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних відомостей про застраховану особу.
Якщо страхувальником не подавався Звіт за попередній звітний період (періоди), у поточному звітному місяці не допускається відображення сум нарахованого єдиного внеску застрахованим особам за попередній звітний період (періоди). У такому випадку страхувальник зобов'язаний подати Звіт за поточний звітний період та за потреби окремо за попередній період (періоди).
Такий Звіт подається лише один раз за один звітний період.
Якщо в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку страхувальник не зазначив будь-якої дії щодо застрахованої особи з тих, що передбачені пунктом 8 розділу IV цього Порядку, він подає Звіт за попередній період, який містить титульний аркуш (перелік таблиць Звіту) із зазначенням типу форми "додаткова" та таблицю 5 із зазначенням типу форми "додаткова", яка містить дані на цю застраховану особу. Звіт із зазначенням типу форми "додаткова" не має містити таблиць 1-4 додатка 4 до цього Порядку.
Аналогічно подається таблиця 7 додатка 4 до цього Порядку.
Якщо страхувальником здійснюється донарахування (зменшення) єдиного внеску у зв'язку з виправленням помилки, допущеної в попередніх періодах, застосовуються коди типу нарахувань, передбачені пунктом 9 розділу IV цього Порядку.
У разі якщо страхувальник подає за один і той самий звітний період таблиці із зазначенням типу форми "скасовуюча" та "додаткова", вони подаються з окремими титульними аркушами (як два окремих Звіти).
Отже, даним Порядком не передбачено подання страхувальником як уточнюючого звіту, так і внесення змін до сум нарахованої заробітної плати або доходу та у зв'язку з цим до нарахованих сум єдиного внеску.
При цьому суд звертає увагу на те, що помилка, допущена у звітах з єдиного внеску, не є правопорушенням у розумінні ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-VI, оскільки визначена позивачем сума грошового зобов'язання з єдиного соціального внеску за 2017 рік перерахована до бюджету у визначений Законом строк та у повному обсязі.
З наведеного вбачається, що рішення відповідача не ґрунтуються на нормах законодавства України та фактично призводять до визначення недоїмки зі сплати єдиного внеску за відсутності порушення законодавства, що суперечить вимогам частини 2 статті 19 Конституції України, а отже оскаржувані вимоги про сплату боргу є протиправними та підлягають скасуванню.
Статтею 9 КАС України закріплено принцип законності, який вимагає, щоб органи державної влади та їх посадові особи діяли тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На виконання цих вимог відповідач як суб'єкт владних повноважень належних і достатніх доказів, які б повністю спростували доводи позивача, не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у сумі 1 762,00 грн.
Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Київській області.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд,-
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Київській області від 13.02.2018 № 0007415302 у частині застосування штрафу та нарахування пені у сумі 106 586,92 грн.
Стягнути на користь Державного закладу "Центр спеціалізованої медичної допомоги зони відчуження МОЗ України" (07270, Київська обл., м. Чорнобиль, вул. Кірова, 21, код 24879209) судові витрати у сумі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області (03680, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а, ідентифікаційний код 39393260).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного судупротягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2018 |
Оприлюднено | 10.01.2019 |
Номер документу | 79086545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні