Рішення
від 10.01.2019 по справі 480/4193/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2019 р. Справа № 480/4193/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Конотопського управління ГУ ДФС у Сумській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, мотивуючи позовні вимоги тим, що Конотопським управлінням ГУ ДФС у Сумській області за результатами проведеної камеральної перевірки своєчасності сплати податкового зобов'язання з орендної плати за землю з фізичних осіб за 2017 та 2018 роки, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями ОСОБА_1, та на підставі акту перевірки від 04.10.2018 р. № 000123/18-28-50-13/НОМЕР_1 винесено податкові повідомлення-рішення від 29.10.2018 р. № 0004385013 та № 0004395013, якими до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 4008,65 грн та в розмірі 10% у сумі 1317,00 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб у розмірі 20043,25 грн та 13170,00 грн відповідно. Відповідно до акту перевірки підставою для застосування штрафу стала несвоєчасна сплата позивачем суми грошового зобов'язання по орендній платі за землю з фізичних осіб за 2017 та 2018 роки, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що між ним та Конотопською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки від 14.03.2017 р., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,8567 га та терміном дії до 14.03.2020 р.

Виконуючи умови договору, позивач систематично сплачує орендну плату, визначену договором оренди землі. Відповідно до п. 11 зазначеного договору орендна плата на місяць становить 4363,34 грн.

Відповідно до п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286, п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Позивач зазначає, що сплачує орендну плату за користування земельною ділянкою своєчасно та у визначеному договором розмірі, тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню. Просив позов задовольнити.

Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що за наслідками проведеної перевірки встановлено, що позивачем в порушення п. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу України суми грошового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб сплачувалися з порушенням встановлених строків, а саме із затримкою до 30 та більше 30 календарних днів. Відповідальність за таке порушення передбачена п. 126.1 ст. 126 ПКУ. Вважає позовні вимоги безпідставними та просить відмовити в їх задоволенні.

Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що між позивачем та Конотопською міською радою укладено договір оренди земельної ділянки від 14.03.2017 р., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,8567 га та терміном дії до 14.03.2020 р. (а.с.9-11).

04.10.2018 р. Конотопським управлінням ГУ ДФС у Сумській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податкового зобов'язання з орендної плати за землю з фізичних осіб за 2017 та 2018 роки, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями ОСОБА_1. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 04.10.2018 р. № 000123/18-28-50-13/НОМЕР_1 (а.с.13).

За результатами проведеної перевірки позивача та на підставі акту перевірки податкової звітності Конотопським управлінням ГУ ДФС у Сумській області винесено податкове повідомлення-рішення від 29.10.2018 р. № 0004385013, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 4008,65 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб у розмірі 20043,25 грн, та податкове повідомлення-рішення № 0004395013, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 1317,00 грн, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 1317,00 грн за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб у розмірі 13170,00 грн (а.с.14,15).

Суд вважає, що дані податкові повідомлення-рішення є обґрунтованими та відповідають нормам чинного законодавства, з огляду на таке.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 31.1 ст. 31, п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п. 288.1, 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Так, відповідно до ст. 286 Податкового кодексу України контролюючий орган нарахував позивачу плату за землю у вигляді орендної плати з фізичних осіб за 2017-2018 роки, яка була визначена в податкових повідомленнях-рішеннях:

за 2017 рік - від 28.04.2017 р. № 55781-13 у сумі 40023,23 грн, строк сплати - 29.08.2017 р;

за 2018 рік - від 27.03.2018 р. № 1326900-1305-1805 у сумі 52360,14 грн, строк сплати - 29.08.2018 р.

Відповідно до п. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Всупереч вказаній нормі ОСОБА_1 сплатив узгоджені суми грошового зобов'язання з орендної плати з фізичних осіб з порушенням встановлених строків, а саме:

- за 2017 рік по строку сплати 29.08.2017 р. - з 30.08.2017 р. по 30.01.2018 р.;

- за 2018 рік по строку сплати 29.08.2018 р. - 30.08.2018 р. на суму 4400,00 грн та 28.09.2018 р. на суму 4400,00 грн.

Таким чином, за наслідками проведеної перевірки встановлено, що позивачем в порушення п. 287.5 ст. 287 Податкового кодексу України було несвоєчасно сплачено визначене податковими повідомленнями-рішеннями у 2017 та 2018 роках грошове зобов'язання в сумі 28813,23 грн.

Відповідальність за таке порушення передбачена п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, відповідно до якого у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У свою чергу, суд визнає безпідставними посилання позивача на п. 286.2 ст. 286 та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, оскільки вказаними нормами врегульовано порядок нарахування та сплати орендної плати за землю з юридичних осіб. При цьому доказів самостійного обчислення сум податку з орендної плати за землю та подання до контролюючого органу відповідних податкових декларацій за 2017 та 2018 року позивачем не надано.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності суд вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті у повній відповідності з нормами чинного законодавства, тому за наведених обставин і правових норм вимоги позивача необґрунтовані та не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Конотопського управління ГУ ДФС у Сумській області (41600, Сумська область, м. Конотоп, вул. Миру, 2, ідентифікаційний код 42394369) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити за необгрунтованістю.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2019
Оприлюднено10.01.2019
Номер документу79087002
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4193/18

Рішення від 10.01.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні