ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 січня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1061/18-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боднарюка О.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Антонюка О.В.,
представника позивача Кухарука А.А.,
представника відповідача Чумак Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Комунального підприємства "Сторожинецького житлово-комунального господарства" до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області, про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Комунальне підприємство "Сторожинецьке житлово-комунальне господарство" (далі - позивач), звернувся до суду з позовом до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Чернівецькій області (далі - відповідач), в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 22 серпня 2018 року № 0087695002;
- стягнути з відповідача судовий збір.
В обґрунтування позовних вимог зазначається, що 22.08.2018 року відповідачем прийняте рішення № 0087695002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 46025,53 грн. та нарахована пеня у сумі 7842,68 грн. за період з 23.01.2018 року до 07.06.2018 року.
На думку позивача оскаржуване рішення необґрунтоване та протиправне, з огляду на те, що позивачем сплачено ЄСВ за вказаний період в повному обсязі згідно платіжних доручень.
30.11.2018 року відповідачем подано відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначено, що відповідачем сформовано та вручено позивачу рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені, оскільки станом на 31.12.2017 року за позивачем рахувалась заборгованість в сумі 120283,20 грн. Сплачені кошти позивачем згідно наданих платіжних доручень зараховувались в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
З огляду на наведене, та з урахуванням того, що позивачем не виконувались норми чинного законодавства, зокрема єдиний внесок за січень - травень 2018 року сплачено з порушенням законодавчо встановленого строку, просив відмовити в задоволенні адміністративного позову.
12.12.2018 року позивачем до суду подано відповідь на відзив, яка викладена у формі пояснення, в обґрунтування чого зазначається, що у оскаржуваному рішенні не вказано про штрафні санкції - застосовані за заборгованість, яка рахувалась за позивачем станом на 31.12.2017 року в сумі 120283,20 грн.. При цьому в рішенні зазначено, що застосовані санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 23.01.2018 року по 07.06.2018 року.
На думку позивача, відповідач не надав доказів, які б підтверджували несвоєчасну сплату суми єдиного внеску позивачем за період з 23.01.2018 року по 07.06.2018 року.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі посилаючись на доводи викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував щодо задоволення адміністративного позову, посилаючись на аргументи наведені у відзиві на адміністративний позов.
Заслухавши вступну промову учасників справи, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
22.08.2018 року посадовими особами відповідача винесено рішення № 0087695002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, щодо застосування до КП "Сторожинецьке ЖКГ" суми штрафу у розмірі 46025,53 грн. та пені у розмірі 7842,68 грн. за період з 23.01.2018 року по 07.06.2018 року. (а.с. 10-11). Зазначене рішення отримано 28 серпня 2018 року.
04.09.2018 року позивачем повідомлено відповідача про намір оскаржувати рішення до органу доходів і зборів вищого рівня у порядку, визначеному ч.14 ст. 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (лист - повідомлення № 247). (а.с.12)
04.09.2018 року позивачем до відповідача подана скарга на рішення Вижницької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області від 22.08.2018 року № 0087695002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
За результатами розгляду скарги ГУ ДФС у Чернівецькій області прийнято рішення №4708/10/24-13-13-02 від 14.09.2018р., яким залишило скаргу без розгляду, мотивуючи тим, що скарга надійшла до контролюючого органу, який не уповноважений її розглядати. (а.с.14-16)
21.09.2018 року позивачем повідомлено відповідача про намір оскаржувати рішення до Державної фіскальної служби України у порядку, визначеному ч.14 ст. 25 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (лист - повідомлення № 263). (а.с.13)
21.09.2018року позивачем подана скарга на рішення Вижницької ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області від 22.08. 2018 року № 0087695002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
25.10.2018 року Державною фіскальної службою України винесено рішення про залишення скарги без розгляду, у зв'язку із порушенням законодавчо встановленого 10-денного строку для її подання (рішення № 34715/99-99-11-02-0225). (а.с.90-91)
В ході розгляду справи судом дослідженні : платіжне доручення від 05.01.2018 року №8 про сплату ЄСВ в сумі 2163,30 грн. за грудень 2017 року, платіжне доручення від 05.02.2018 року № 58 про сплату ЄСВ в сумі 6000,00 грн. за грудень 2017 року, платіжне доручення від 23.03.2018 року № 162 про сплату ЄСВ в сумі 10000,00 грн. за січень 2018 року, платіжне доручення від 18.04.2018 року № 198 про сплату ЄСВ в сумі 40000,00 грн. за березень 2018 року, платіжне доручення від 11.05.2018 року № 262 про сплату ЄСВ в сумі 50 000,00 грн. за квітень 2018 року, платіжне доручення від 26.06.2018 року № 342 про сплату ЄСВ в сумі 17203,06 грн. за травень 2018 року. (а.с.104-109)
Також судом дослідженні наступні документи: розрахунок штрафної санкції, облікові дані платника, інтегрована картка платника з єдиного соціального внеску. (а.с. 52, 54-58, 59-89)
До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства, та робить висновки по суті спору.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначенні Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464 - VI (далі - Закон - 2464).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону - 2464 визначено, що платниками єдиного внеску є: роботодавці зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до вказаних норм, позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Згідно пункту 1 частини 2 статті 6 Закону - 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до абзацу 1 частини 8 статті 9 Закону - 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Днем сплати єдиного внеску вважається:1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі. (ч.10 ст. 9 Закону - 2464)
Відповідно до частини 12 статті 9 Закону - 2464 встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановленні Законом - 2464 є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до пункту 2 частини 11 статті 25 Закону - 2464, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Частиною 10 статті 25 Закону - 2464 встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду. (ч.13 ст.25 Закону -2464).
Відповідно до частини 6 статті 25 Закону - 2464 передбачено, що за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
В ході розгляду справи судом встановлено, що станом на 31.12.2017 року за позивачем рахувалась заборгованість в сумі 120283,20 грн., а сплачені кошти позивачем відповідно до платіжних доручень зараховувались в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає безпідставними та необґрунтованими доводи позивача про протиправність спірного рішення, оскільки останнім не дотримано вимог статті 9 Закону - 2464, що також підтверджується дослідженими матеріалами справи.
З огляду на наведене, та з урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов висновку, про правомірність висновків відповідача та правомірність спірного рішення.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв'язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази надані позивачем - суд дійшов висновку, що обґрунтування на які посилається позивач, не дають суду підстав для висновків, які б спростовували доводи відповідача, а відтак відсутні підстави для задоволення позову.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про розподіл судових витрат в частині стягнення з суб'єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
1. У задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства "Сторожинецького житлово-комунального господарства" до Вижницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області, про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю.
2. Розподіл судових витрат не здійснюється.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 09 січня 2019 р.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Комунальне підприємство "Сторожинецьке житлово-комунальне господарство" (вул.Б.Хмельницького,18, м.Сторожинець,Чернівецька область, 59000, код ЄДРПОУ: 35221651)
Відповідач - Вижницька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Чернівецькій області (вул. Буковинська, 14, м. Вижниця, Чернівецька область, 59200, код ЄДРПОУ: 39578267)
Суддя Боднарюк О.В.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2019 |
Оприлюднено | 10.01.2019 |
Номер документу | 79087396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні