Постанова
від 21.12.2018 по справі 760/22207/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/9580/18

у справі №760/22207/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360, 25000, Кіровоградська обл., м. Кропивницький, Подільський р-н, вул. Велика Пермська, буд. 9) (станом на 28.04.2017 - 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 139, оф. 337), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1 по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0465/10000/18 від 01.08.2018, складений відносно громадянина України ОСОБА_2 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу вбачається, що 28.04.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнерах №№ CLHU8395779, AMFU8553388, з Туреччини на митну територію України ввезено товари замазки для скріплення, ущільнення та герметизації, що використовуються у будівельній галузі , вагою брутто 50 943 кг, у кількості 5 975 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 28.04.2017 № UA100010/2017/592769 на підставі товаросупровідних документів: коносамент (Bill of Lading) від 19.04.2017 № 17/04/300/02488-0006380, інвойси від 19.04.2017 №№ 242134, 242135.

Відповідно до коносаменту від 19.04.2017 № 17/04/300/02488-0006380 відправником товарів виступає компанія AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина), одержувачем - ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 139/337) з повідомленням про цю поставку за адресою TEC RAS LOGISTIC LTD (79018, LVOV, O.STEPANIVNY STR.47 UKRAINE).

29.04.2017, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме Замазки для скріплення, ущільнення та герметизації, що використовуються у будівельній галузі-монтажна піна на основі поліуретану (склад: ізоционат 35-60%; зріджений нафтовий газ 5-15%; інші добавки 30-50%) у металевих балонах, не містить озоноруйнуючих речовин, ТМ "Akfix": 850 Mega Foam 850Ml 65L-1440 шт.; Maximum Foam 850Ml-1440 шт.; 960 PU Adhesive Foam 800Ml-600 шт.; 805P Professional Foam 750Ml-2880 шт.; 805 Foam 750Ml-2880 шт.; 805 Foam 500Ml-3840 шт.; 805 Foam 300Ml-4320 шт.; ТМ "Hercul": M65 Mega Foam 850Ml 65L-4428 шт.; M70 Mega Foam 850Ml-2940 шт.; Max Maximum Foam 850Ml-2700 шт.; Manto PU Adhesive Foam 800Ml-1440 шт.; Pro Professional Foam 750Ml-2880 шт.; Multi Reusabl Valve PU Foam 750Ml-1476 шт.; STD Foam 750Ml-2976 шт.; Midi Foam 500Ml-2016 шт. Замазки у пластикових тюбиках, не аерозольне пакування, у вигляді пасти-герметик (силіконовий, акриловий) ТМ "Akfix": 100E Silicone 280Ml біл.-7680 шт.; 100E Silicone 280Ml чорн.-2400 шт.; 100E Silicone 280Ml проз.-23040 шт.; 100E Tube Silicone 50Ml проз.-9504 шт.; 100E Tube Silicone 50Ml біл.-4752 шт.; P645 Sealant Sousage 600Ml чорн.-180 шт.; ТМ "Hercul": Universal Silicone 280Ml чорн.-600 шт.; Universal Silicone 280Ml прозор.-2640 шт.; Universal Silicone 280Ml біл.-5376 шт.; Strong Acrylic Flexi Nail 280Ml-2928 шт.; Acrylic Sealant 280Ml Mastic (мастика) біл.-1920 шт.; High Tack 290Ml Sealant біл.-120 шт.; Wood Adhesive 500Gr-960 шт. Виробник: AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. Країна виробництва: Турція , були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ ОСОБА_2 (гр. 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією № UA100010/2017/262994.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт купівлі-продажу від 01.04.2017 № V2017/D-035, укладений між продавцем - компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) та покупцем - ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (Україна) в особі директора ОСОБА_2, CMR від 28.04.2017 №№ 388, 779 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Також, до митниці була надана копія митної декларації країни відправлення від 19.04.2017 № 17343100ЕХ081416.

Відповідно до інвойсів від 19.04.2017 №№ 242134, 242135, виставлених компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) для ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (Україна), та гр. 22 експортної декларації № 17343100ЕХ081416 загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CIF Одеса, становить - 33 698 доларів США (16 603, 11 та 17 094, 89 доларів США відповідно).

06.07.2017, листом за вих. № 11479/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів на адресу ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ , Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Туреччини.

26.06.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 25.06.2018 № 19402/7/99-99-20-02-01-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортні митні декларації форми EX 3 від 19.04.2017 №№ 17343100ЕХ081416, 17343100ЕХ081513, фактури від 19.04.2017 №№ 242134, 242135.

Згідно з даними, зазначеними в копіях експортних декларацій від 19.04.2017 №№ 17343100ЕХ081416, 17343100ЕХ081513 з території Республіки Туреччина в Україну на адресу TEC RAS LOGISTIC LTD (79018, LVOV O.STEPANIVNY STR.47 UKRAINE) в контейнерах № CLHU8395779 та № AMFU8553388 було відправлено товари замазки для скріплення, ущільнення та герметизації загальною вагою брутто - 50 943 кг в загальній кількості - 5 975 пакувальних місць. При цьому, в гр.22 валюта та фактурна вартість вказаних митних декларацій зазначено фактурну вартість даних товарів, яка становить - 50 772 та 43 777, 92 доларів США відповідно.

Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SAN.I VE TIC. A.S. на умовах поставки EXW HADIMKOY. Зазначені декларації складені на підставі фактур від 19.04.2017 №№ 242134, 242135, відомості про які занесені до граф 44.

Відповідно до отриманих копій фактур, виставлених компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) для TEC RAS LOGISTIC LTD (Україна) загальна вартість проданих товарів становить 94 549, 92 доларів США:

- згідно фактури № 242134 вартість товарів складає 50 772 доларів США;

- згідно фактури № 650454 вартість товарів складає 43 777, 92 доларів США.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: реєстраційні дані інвойсів/фактур (дата та номер), відомості щодо номерів контейнерів, в яких товари переміщувались через митний кордон України (CLHU8395779, AMFU8553388), відомості щодо відправника, найменування та асортимент товарів, їх кількості (кількість пакувальних місць - 5 975, вага брутто - 50 943 кг), але не співпадають відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари замазки для скріплення, ущільнення та герметизації , вагою брутто 50 943 кг та загальною вартістю 94 549, 92 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (28.04.2017) (1 USD - 26,551453 грн.) складає 2 510 437, 76 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Згідно облікової картки суб'єкта ЗЕД № 112/2016/350 та інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360) з 02.09.2016 є ОСОБА_2.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС ДФС, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40801360) та гр. ОСОБА_2 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Вартість предметів правопорушення становить 2 510 437, 76 грн.

На підставі постанови Солом'янського районного суду м. Києва від 14.09.2018 матеріали адміністративної справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України поверталися до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

В ході проведення додаткової перевірки, Київська міська митниця ДФС мала встановити здійснити переклад документів, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил.

На виконання вказаної постанови, на підставі п. 3 ст. 503 МК Україна, зроблено переклад основних граф експортних декларацій форми EX 3 від 19.04.2017 № 17343100ЕХ081416 та № 17343100ЕХ081513, отриманих від митних органів Туреччини.

В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС вважав обставини викладені в протоколі №0465/10000/18 від 01.08.2018 доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, проте як вбачається з матеріалів справи, останнім було подано клопотання про перенесення розгляду справи та слухання без ОСОБА_2 та його представника.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до ст. 459 МК України, суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи. Так, з наданих матеріалів встановлено, що з Туреччини на митну територію України ввезено вантаж через митний кордон України за попередньою митною декларацією від 28.04.2017 № UA100010/2017/592769 на підставі товаросупровідних документів: коносамент (Bill of Lading) від 19.04.2017 № 17/04/300/02488-0006380, інвойси від 19.04.2017 №№ 242134, 242135.

Відповідно до коносаменту від 19.04.2017 № 17/04/300/02488-0006380 відправником товарів виступає компанія AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина), одержувачем - ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 139/337) з повідомленням про цю поставку за адресою TEC RAS LOGISTIC LTD (79018, LVOV, O.STEPANIVNY STR.47 UKRAINE).

Відповідно до інвойсів від 19.04.2017 №№ 242134, 242135, виставлених компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) для ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ (Україна), та гр. 22 експортної декларації № 17343100ЕХ081416 загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CIF Одеса, становить - 33 698 доларів США (16 603, 11 та 17 094, 89 доларів США відповідно).

06.07.2017, листом за вих. № 11479/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів на адресу ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ , Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Туреччини.

26.06.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 25.06.2018 № 19402/7/99-99-20-02-01-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортні митні декларації форми EX 3 від 19.04.2017 №№ 17343100ЕХ081416, 17343100ЕХ081513, фактури від 19.04.2017 №№ 242134, 242135.

Так, під час проведення додаткової перевірки на підставі постанови Солом'янського районного суду м. Києва від 14.09.2018 митному органу потрібно було здійснити переклад документів на державну мову.

Як вбачається з матеріалів справи, які надійшли з митного органу після дооформлення, експерта декларація 19.04.2017 № 17343100ЕХ081416 та заповнені в ній графи на підставі фактури від 19.04.2017 №№ 242134, 242135, відповідають щодо одержувача товару та відомостей, необхідних для визначення їх митної вартості.

Так, відправником є компанія AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина), а одержувачем є TEC RAS LOGISTIC LTD .

Крім того, відповідно до отриманих копій фактур, виставлених компанією AKKIM YAPI KIMYASALLARI SANAYI VE TICARET A.S. (Туреччина) для TEC RAS LOGISTIC LTD (Україна) загальна вартість проданих товарів становить 94 549, 92 доларів США:

- згідно фактури № 242134 вартість товарів складає 50 772 доларів США;

- згідно фактури № 650454 вартість товарів складає 43 777, 92 доларів США.

Відповідно до ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є:

1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил;

2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу;

3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Отже, як встановлено в судовому засіданні, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 не стосуються ні самого ОСОБА_2, ні ТОВ ДРАФТ-КОМПАНІ .

Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.

Таким чином, обставини викладені у протоколі № 0465/10000/18 від 01.08.2018 щодо подання ОСОБА_2 як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

З огляду на викладене, в діях ОСОБА_2 відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до ст.9 КУпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_2 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_2 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження відносно ОСОБА_2 у справі про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено14.01.2019
Номер документу79099238
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/22207/18

Постанова від 21.12.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

Постанова від 14.09.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні