Постанова
від 09.01.2019 по справі 509/5087/18
ОВІДІОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 509/5087/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 січня 2019 року смт Овідіополь

Овідіопольський районний суд Одеської області у складі:

головуючого судді Бочарова А.І.,

при секретарі Бокоч С.С.,

за участю: захисника ОСОБА_1,

правопорушника ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Овідіополь матеріали, які надійшли від Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2, РНОКПП НОМЕР_1, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався,

за ст.212-15 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоку № 50-22/301 від 19.10.2018 року про адміністративне правопорушення, ОСОБА_2 обвинувачується в тому, що за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією Партія Відродження (ЄДРПОУ 26560280) за II квартал 2018 року (далі - Партія) за підписом керівника Партії ОСОБА_3, встановлено, що 10.04.2018 року на розрахунковий рахунок Партії (№ 26006011680410) надано внесок від ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) в сумі 10 000,00 грн.

На підтвердження інформації зазначеної у Звіті Партії надана банківська виписка, згідно з якою 10.04.2018 року від ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) через Філію - Одеське обласне управління AT Ощадбанк надано внесок з призначенням платежу Добровільний внесок члена політичної партії Відродження .

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 06.09.2018 року № 16038/5/99-99-17-02-16 за даними інтегрованої системи органів ДФС станом на 10.04.2018 року ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) мав податковий борг 21,42 грн.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, ОСОБА_2 порушив пункт 8 частини першої статті 15 Закону, а саме: вчинив порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії фізичними особами, відповідальність за яке передбачено статтею 212-15 КУпАП.

Правопорушник ОСОБА_2 в судовому засіданні провину не визнав, вважає, що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, в зв'язку з чим просить суд провадження у справі закрити.

Суд вважає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення, з наступних підстав.

Як вбачається зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення №50-22/301 від 19.10.2018 р. та інших матеріалів справи, об'єктивна сторона інкримінованого ОСОБА_2 полягала у тому, що останній в порушення приписів за п.8 ст.15 Закону України Про політичні партії в Україні , за наявності податкового боргу у розмірі 21,42 грн., 10.04.2018 р. надав на користь Партії Відродження (код ЄДРПОУ - 26560280), шляхом безготівкового переказу грошових коштів, добровільний внесок у розмірі 10 000 грн.

У відповідь на інформаційний запит ОСОБА_2 від 16.11.2018 р., Чорноморське управління ГУ ДФС в Одеській області (далі - податковий орган) листом від 06.12.2018 р. повідомило, що станом на 10.04.2018 р. у інтегрованій картці платника (далі - ІКП) ОСОБА_2 по платежу земельний податок існувала заборгованість, однак за результатами проведених податковим органом коригувань ІКП, станом на 01.12.2018 року по фізичній особі ОСОБА_2 податковий борг відсутній.

За інформаційним запитом ОСОБА_2 до податкового органу підіймалося питання надання копій документів про узгодження податковим органом з ОСОБА_2 грошового зобов'язання зі сплати земельного податку (дату вручення ППР та ін.), однак це залишилось поза увагою та не відображено у відповіді на запит.

На запит суду з цього ж питання такої відповіді також не надано, що дає підстави вважати, що запис про наявність у ОСОБА_2 податкового боргу, станом на 10.04.2018 р. у розмірі 21,42 грн. є наслідком помилкових дій податкового органу.

Так відповідно до Податкового кодексу України (далі ПК України), механізм нарахування та сплати земельного податку фізичними особами має певні процедурні особливості.

Відповідно до п.278.5 ст.278 ПК України, податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (далі - ППР).

Згідно абз.2 п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи відсутність в податкового органу документальних підтверджень вручення ОСОБА_2 ППР зі сплати земельного податку, є очевидним, що станом на 10.04.2018 р. в ОСОБА_2 не існувало податкового боргу зі сплати земельного податку, а відтак лист ДФС України №16038/5/99-99-17-02-16 від 06.09.2018 р. на підставі відомостей якого посадовою особою НАЗК складено протокол про адміністративне правопорушення, втрачає доказову силу, оскільки містить суперечливі та сумнівні відомості.

Крім того, суд звертає увагу на те, що з 2006 року ОСОБА_2 є інвалідом II групи (безстроково), що підтверджується довідкою МСЕК Серії 2-18 ОВ №009398 від 25.09.2006 р.

При цьому, відповідно до п.п. 281.1.1. п.281.1 ст.281 ПК України, від сплати земельного податку звільняються інваліди І та II групи.

Враховуючи викладене є очевидним що дії ОСОБА_2 при здійснені 10.04.2018 р. добровільного внеску на підтримку партії не містять ознак складу адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.212-15 КУпАП.

Відповідно до ст.62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, з огляду на вищевикладене, суд вважає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю за відсутності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст.7, 36, 212-15, 247, 251, 252, 256, 276 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП - закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області через Овідіопольський районний суд протягом 10 днів з дня її отримання.

Суддя Бочаров А.І.

СудОвідіопольський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.01.2019
Оприлюднено14.01.2019
Номер документу79107116
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —509/5087/18

Постанова від 09.01.2019

Адмінправопорушення

Овідіопольський районний суд Одеської області

Бочаров А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні