Рішення
від 04.01.2019 по справі 921/397/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

04 січня 2019 року м. ТернопільСправа № 921/397/18

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Хоми С.О.

при секретарі судового засідання: Ярославська З.І.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Приватного підприємства "М-буд", вул.Бродівська, 44, м.Тернопіль, 46020

до відповідача: Петриківської сільської ради, вул. Шептицького, 118-б, с.Петриків, Тернопільський район, Тернопільська область, 47720

про: стягнення 199938 грн.40 коп.

За участю представників:

позивача: Кіцану А.Л.- представник, довіреність № без номера від 28.09.2018

відповідача: Боднар І.В.- представник, довіреність № без номера від 28.12.2018.

Запис розгляду судової справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу "Акорд".

Для робочого оригіналу звукозапису надано диск CD-R, серійний номер NJ27VF25D8015291B2.

Суть справи.

Приватне підприємство "М-буд" звернулося до Господарського суду Тернопільської області з позовною заявою №без номера від 25.09.2018 до Петриківської сільської ради про стягнення 199 938 грн.40 коп. основного боргу.

Предметом позову у даній справі є стягнення коштів в сумі 199 938 грн.40 коп. за виконані роботи.

Ухвалою суду від 18.10.2018 відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 12.11.2018 на 10 год 00 хв.

Ухвалою суду від 12.11.2018 у задоволенні Заяви (клопотання про витребування довідки) № без номера від 12.11.2018 відмовлено та відкладено підготовче засідання на 26 листопада 2018 року на 11 год 00 хв., керуючись п.3 ч.2 ст.183 ГПК України.

Протокольною ухвалою від 26.11.2018 повідомлено учасників справи, що відкладене підготовче засідання у справі №921/397/18 відбудеться 05.12.2018 о 11 год 00 хв.

Ухвалою суду від 05.12.2018 прийнято Заяву про зміну підстави позову №без номера від 21.11.2018 (вх.21564) з Уточненням до Заяви про зміну підстави позову (виправлення описок по тексту заяви) вих. №96 від 26.11.2018 (вх. №22096 від 03.12.2018) до розгляду та відкладено підготовче засідання на 12.12.2018 на 10 год 00 хв.

Ухвалою суду від 12.12.2018 закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 18 грудня 2018 року на 16 год. 30 хв.

Ухвалою від 18.12.2018 відкладено розгляд справи на 02 січня 2019 року на 14 год. 00хв.

Протокольною ухвалою повідомлено сторони у справі № 921/397/18 про перерву в судовому засіданні до 04.01.2019 року до 12 год. 00 хв.

В судове засідання 04.01.2019 представник позивача з'явився.

Представник позивача позовні вимоги з врахуванням Заяви про зміну підстави позову №без номера від 21.11.2018 (вх.21564) з Уточненням до Заяви про зміну підстави позову (виправлення описок по тексту заяви) вих. №96 від 26.11.2018 (вх. №22096 від 03.12.2018) підтримав в повному обсязі, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання 04.01.2019 з'явився, проти позову заперечив.

03.01.2019 через канцелярію суду від відповідача поступило Клопотання №20 від 03.01.2019 (вх. №57 від 03.01.2019) про долучення документів до матеріалів справи, в якому вказує, що 27 жовтня 2018 померла головний бухгалтер Петриківської сільської ради і тільки 02 січня 2019 року її син приніс папку з документами, які містять докази повного виконання Петриківською сільською радою своїх зобовязань по договору №10/07-04 від 24.07.2018, а саме - підписані та прийняті до оплати акти приймання виконаних будівельних робіт до договору №10/07-04 від 24.07.2015 на загальну суму 90110,40 грн. та платіжні доручення, які свідчать про їх повну оплату. Оскільки представник Петриківської сільської ради не міг знати про ці докази та відповідно долучити їх у встановлений законом строк, Петриківська сільська рада, керуючись ст. 202 ГПК України, просить залучити до матеріалів справи копії документів.

Так, до зазначеного вище Клопотання представником відповідача долучено, зокрема, копію Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2015 року від 12.08.2015 на суму 90110,40 грн, копії Актів приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2015 року, копію Акту №1 від 12.08.2015 виконання технічного нагляду з будівництва зупинок громадського транспорту за серпень 2015 року, копії платіжних доручень, оплата по яких проводилась 13 серпня 2015 року за будівництво зупинок громадського транспорту в с. Петриків по договору №10/07-04 від 24.07.2015.

Відповідно до ч. 8 ст. 80 ГПК України, докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов'язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п'яти днів з дня вручення ухвали (ч. 7 ст. 81 ГПК України).

Статтею 76 ГПК України встановлено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Причини, які зазначені представником відповідача в Клопотанні не підтверджені жодними доказами. Крім того, стосуються представника Петриківської сільської ради та щодо його необізнаності про такі докази.

Разом з тим, не обґрунтовано неможливості подання таких доказів у вказаний строк (під час здійснення підготовчого провадження) з причин, що не залежали саме від юридичної особи - Петриківської сільської ради, яка є відповідачем по справі, і якій було відомо про відкриття провадження у справі №921/397/18 ще 22.10.2018 (ухвалу від 18.10.2018 про відкриття провадження у справі відповідач отримав 22.10.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке знаходиться в матеріалах справи).

Відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом з поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи (ч.3 ст. 80 ГПК України).

Згідно ч. 4 ст. 80 ГПК України, якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об'єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано, причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк; докази, які підтверджують, що особа здійснила всі залежні від неї дії, спрямовані на отримання вказаного доказу.

З огляду на наведене, докази, додані до Клопотання №20 від 03.01.2019 до розгляду судом не приймаються.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

24.07.2015 між Петриківською сільською радою (Замовник) та Приватним підприємством "М-буд" (Підрядник) укладено Договір №9/07-03 на виконання підрядних робіт з капітального ремонту пішохідної доріжки в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області по вул. Шептицького, згідно п.1.1 якого Підрядник зобов'язався за завданням Замовника виконати відповідно до умов цього договору роботи з капітального ремонту пішохідної доріжки в с. Петриків, Тернопільського району Тернопільської області по вул. Шептицького відповідно до переліку та у обсягах, наведених у кошторисі, а Замовник зобов'язався прийняти та оплатити виконану роботу.

Вартість робіт встановлюється згідно з договірною ціною в сумі 304055,00 грн., в тому числі ПДВ 50675,83 грн. (п. 2.1 Договору).

До початку робіт Замовник перераховує Підряднику аванс в розмірі 30% від вартості робіт по договору. Термін попередньої оплати виділених бюджетних коштів обмежується до одного місяця (п.2.2 Договору).

Пунктом 2.5 Договору узгоджено, що впродовж терміну дії договору його ціна може змінюватись в залежності від коригування переліку та обсягів робіт відповідно до актуальних потреб Замовника. Остаточна ціна договору визначається як підсумок актів виконаних робіт, підписаних сторонами впродовж усього терміну дії договору.

Підрядник зобов'язується виконати роботи в термін з 24.07.2015 по 31.12.2015 з правом дострокового виконання (п. 3.1 Договору).

В Розділі 5 Договору "Порядок здачі-приймання робіт" визначено, що роботи вважаються виконаними після підписання сторонами акту приймання виконаних робіт (п.5.1 Договору). Акт виконаних робіт готує Підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику Замовника. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє фактичний стан виконаних робіт і підписує акт (п. 5.2 Договору).

Згідно п.6.1 Договору розрахунки з Підрядником за виконані роботи здійснюються Замовником після підписання актів приймання виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу, оплачених раніше робіт.

Платежі за виконані роботи проводяться у безготівковій формі на підставі акту виконаних робіт протягом 5 банківських днів з дати його підписання. За роботи виконані субпідрядниками розрахунки проводить Підрядник (п. 6.2 Договору).

Цей договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами і діє до повного виконання Сторонами зобов'язань за Договором до 31.12.2015р.

Крім того, 24.07.2015 між Петриківською сільською радою (Замовник) та Приватним підприємством "М-буд" (Підрядник) укладено Договір №10/07-04 на виконання підрядних робіт з будівництва зупинок громадського транспорту по вул. Шептицького в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області, згідно п.1.1 якого Підрядник зобов'язався за завданням Замовника виконати відповідно до умов цього договору роботи з будівництва зупинок громадського транспорту по вул. Шептицького в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області відповідно до переліку та у обсягах, наведених у кошторисі, а Замовник зобов'язався прийняти та оплатити виконану роботу.

Вартість робіт встановлюється згідно з договірною ціною в сумі 95764,70 грн., в тому числі ПДВ 15960,78 грн. (п. 2.1 Договору).

До початку робіт Замовник перераховує Підряднику аванс в розмірі 30% від вартості робіт по договору. Термін попередньої оплати виділених бюджетних коштів обмежується до одного місяця (п.2.2 Договору).

Пунктом 2.5 Договору узгоджено, що впродовж терміну дії договору його ціна може змінюватись в залежності від коригування переліку та обсягів робіт відповідно до актуальних потреб Замовника. Остаточна ціна договору визначається як підсумок актів виконаних робіт, підписаних сторонами впродовж усього терміну дії договору.

Підрядник зобов'язується виконати роботи в термін з 24.07.2015 по 31.12.2015 з правом дострокового виконання (п. 3.1 Договору).

В Розділі 5 Договору "Порядок здачі-приймання робіт" визначено, що роботи вважаються виконаними після підписання сторонами акту приймання виконаних робіт (п.5.1 Договору). Акт виконаних робіт готує Підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику Замовника. Уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє фактичний стан виконаних робіт і підписує акт (п. 5.2 Договору).

Згідно п.6.1 Договору розрахунки з Підрядником за виконані роботи здійснюються Замовником після підписання актів приймання виконаних робіт з урахуванням перерахованого авансу, оплачених раніше робіт.

Платежі за виконані роботи проводяться у безготівковій формі на підставі акту виконаних робіт протягом 5 банківських днів з дати його підписання. За роботи виконані субпідрядниками розрахунки проводить Підрядник (п. 6.2 Договору).

Цей договір набирає чинності з моменту підписання Сторонами і діє до повного виконання Сторонами зобов'язань за Договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до п. 7 ст. 193 Господарського кодексу України не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Статтею 525 Цивільного кодексу України встановлено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов'язаний одержати спеціальний дозвіл. До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2 - 4 цієї глави, положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.

За приписами ч. ч. 1, 3 ст. 843 Цивільного кодексу України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Згідно ст. 846 Цивільного кодексу України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються в договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов'язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання в розумні строки, відповідно до суті зобов'язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.

Отже, із умов вищевказаних договорів саме на позивача покладено обов'язок щодо складання актів та довідок на підтвердження виконання робіт та їх вартості.

В матеріалах справи знаходиться копія Довідки від 13.07.2016 (надана Приватному підприємству М-буд" листом №13-19-13-17/5284 від 22.11.2018 Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області), яку складено за наслідками проведення Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області (до реорганізації ) участі в якості спеціаліста у спільній перевірці разом із правоохоронним органом достовірності виконання робіт з капітального ремонту пішохідної доріжки та будівництва зупинок громадського транспорту по вул. Шептицького в с. Петриків Тернопільського району за 2014-2015 роки, яка складена головним державним фінансовим інспектором відділу інспектування у соціальній сфері та культурі Державної фінансової інспекції в Тернопільській області.

Із змісту вказаної Довідки від 13.07.2016 вбачається, що спільну перевірку розпочато 29.06.2016 та завершено 11.07.2016. Перевірка проведена вибірковим методом по наданих СУ ГУНП в Тернопільській області матеріалах кримінального провадження від 06.02.2016 №12016210180000091, а саме: - копій договорів, зокрема, від 24.07.2015 №9/07-03 між Сільською радою та ПП "М-буд" на виконання робіт з Капітального ремонту пішохідної доріжки; від 24.07.2015 №10/07-04 між Сільською радою та ПП "М-буд" на виконання робіт з Будівництва зупинок; - копій Актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в на виконання робіт з Капітального ремонту пішохідної доріжки та Будівництва зупинок за 2014-2015 роки, зокрема, Акти форми №КБ-2в (з додатками) на виконання генпідрядником ПП "М-буд" у вересні 2015 року робіт з Будівництва зупинок на загальну суму 135680,40 грн.

У 2015 роботи з Капітального ремонту пішохідної доріжки виконувалися на основі укладеного договору від 24.07.2015 №9/07-03 між Сільською радою та ПП "М-буд" з визначенням кошторисної вартості робіт на загальну суму 304055,00 грн. Також у 2015 році роботи з Будівництва зупинок виконувалися на основі укладеного договору від 24.07.2015 №10/07-04 між Сільською радою та ПП "М-буд" з визначенням кошторисної вартості робіт на загальну суму 95764,70 грн.

Також на підтвердження виконання генпідрядником ПП "М-буд" у вересні 2015 року робіт з Будівництва зупинок на загальну суму 135680,40 грн. СУ ГУПН в Тернопільській області до перевірки надано чотири копії Актів форми №КБ-2в (з додатками) та копію Довідки про вартість виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-3 за вересень 2015 року на загальну суму 135680,40 грн. Дані Акти підписані представниками Замовника, ПП "М-буд" та інженера технічного нагляду та завірені їх печатками. Розрахунки Сільської ради з ПП "М-буд" за виконані роботи з Будівництва зупинок на загальну суму 135680,40 грн. станом на час проведення спільної перевірки не проведено.

Крім того, як зазначено в Довідці від 13.07.2016, при виконанні робіт з Будівництва зупинок генпідрядником ПП "М-буд" завищено вартість виконаних робіт на загальну суму 2676,73 грн. Крім того, проведеними контрольними обмірами та обстеженнями виконаних будівельно-ремонтних робіт на об'єктах Сільської ради встановлено наявність виконаних видів робіт з Капітального ремонту пішохідної доріжки та з Будівництва зупинок в більшій кількості ніж включено в Акти форми №КБ-2в.

Згідно вимог ч. 4 ст. 882 ЦК України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформлюється актом, підписаним обома сторонами .

Документальним підтвердженням виконання сторонами умов договору є належним чином оформлені первинні документи.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 року № 996-ХІV (із змінами і доповненнями) (надалі - Закон № 996-ХІV). Цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (надалі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (в редакції чинній з 07.02.2015 на момент виникнення господарських зобов'язань між сторонами) бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів (ч.2 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів (ч.3 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Нормами ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (в редакції чинній з 07.02.2015 на момент виникнення господарських зобов'язань між сторонами) визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку (ч. 7 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи (ч. 8 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").

Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів. Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи) (п.2.1, 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 (в редакції чинній з 01.01.2015).

Згідно п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Разом з тим, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 "Про прийняття національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013" встановлені типові форми документів, необхідних для передання - приймання робіт: 1) "Акт приймання виконаних підрядних робіт" (ф. № КБ-2в); 2) "Довідка про вартість виконаних підрядних робіт" (ф. № КБ-3).

Підпунктом 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 передбачено: При визначені вартості виконаних обсягів робіт і проведені взаєморозрахунків за виконані роботи по обєктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів, застосовуються примірні форми первинних облікових документів Акт приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в) і Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма № КБ-3), які наведено у додатку Т та у додатку У .

В листі Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №12/19-3-9-14- 295 від 16.03.10 роз'яснено, що зазначені типові форми підлягають обов'язковому застосуванню при проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи між замовниками та виконавцями робіт з будівництва, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів та коштів підприємств, установ і організацій державної власності.

Вказані документи в силу вимог законодавства повинні містити інформацію про вартість виконаних робіт, зданих замовнику, а також про витрати, пов'язані з виконанням цього обсягу робіт.

Таким чином, виходячи з аналізу наведених вище норм, виконання підрядних робіт оформлюється сторонами шляхом підписання документів, які підтверджують факт виконаних, прийнятих та оплачених робіт, з яких має чітко вбачатись на виконання якого саме правочину вони сформовані та виконання підрядних робіт і їх вартість за яким правочином вони підтверджують.

Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного суду від 03.10.2018 у справі № 922/509/17.

На підтвердження виконаних підрядних робіт з капітального ремонту пішохідної доріжки в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області по вул. Шептицького по Договору №9/07-03 від 24.07.2015 позивач надав до справи: оригінал Довідки (форма КБ-3) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2015 року на суму 66935 грн., яка підписана 30 жовтня 2015 року зі сторони підрядника - ПП "М-буд". У зв'язку із завищенням позивачем вартості виконаних робіт на 2676,73 грн. (Пояснення вих. №107 від 26.12.2018 позивача додані до матеріалів справи), після перевірки зменшено вартість робіт на зазначену суму (66935-2676=64258); оригінал Довідки (форма КБ-3) про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за жовтень 2015 на суму 64258,00 грн., яка підписана підрядником лише 05 квітня 2018 року; оригінал Акту (форма №КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2015р. на суму 64258,00 грн., який підписаний в односторонньому порядку підрядником також 05 квітня 2018 року; підсумкова відомість ресурсів та Розрахунок загально виробничих витрат до локального кошторису №2-1-5 на пішохідне огородження від 05.04.2018; акт контрольних обмірів від 29-30 червня 2016.

11.04.2018 позивачем на адресу відповідача було направлено Вимогу підписати Акт виконаних робіт з капітального ремонту пішохідних доріжок по вул. Шептицького в селі Петриків, яка отримана адресатом 16.04.2018, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення, проте зазначена Вимога залишена відповідачем без виконання та від відповідача не надходило жодних зауважень щодо Акту виконаних робіт від 11.04.2018. Крім того, позивачем на адресу Сільської ради направлялась Претензія-вимога від 30.08.2018 про сплату боргу, яка не виконана останнім.

З аналізу вищезазначеного вбачається, що зокрема, Акт форми КБ-2в, оформлено за жовтень 2015р. та підписано підрядником лише у 2018 році - 05 квітня 2018 року, не є доказом, що підтверджує виконання робіт за Договором №9/07-03 від 24.07.2015, згідно п.3.1 якого роботи повинні бути виконані підрядником в термін з 24.07.2015 по 31.12.2015 з правом дострокового виконання.

Згідно п.5.2 Договору №9/07-03 від 24.07.2015 уповноважений представник Замовника протягом трьох днів перевіряє фактичний стан виконаних робіт і підписує акт.

Враховуючи обставини справи та норми законодавства, згідно яких первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення, а тому вартість робіт з капітального ремонту пішохідної доріжки в с. Петриків Тернопільського району за Актом, який складений підрядником та підписаний останнім у 2018 році не може підтверджувати виконання робіт у жовтні 2015 року за Договором №9/07-03 від 24.07.2015 .

Крім того, в матеріалах справи містяться додатки до Довідки від 13.07.2016 (надані Приватному підприємству М-буд" листом №13-19-13-14/5343-2018 від 28.11.2018 Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області), зокрема, Реєстр №1 стану розрахунків Петриківської СР за виконані роботи по об'єкту Капітальний ремонт пішохідної доріжки в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області по вул. Шептицького за 2014-2015 роки станом на 30.06.2016, на сторінці 2 якого у таблиці зазначено, що Генпідрядник - ПП "М-буд" по Актах ф. №КБ-2в, зокрема, №3 за жовтень 2015 року сума 111454,80 грн., оплата за виконані роботи - 111454,80 грн., заборгованість - 0,00грн., а разом "М-буд" за 2015 рік сума 212347,20грн., оплата за виконані роботи - 212347,20 грн., заборгованість - 0,00 грн.

А відтак суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову щодо стягнення з відповідача на користь позивача суми боргу в розмірі 64 258 грн. 00 коп. Отже, суд вважає, що в цій частині позовних вимог в задоволенні позову слід відмовити.

На підтвердження виконаних підрядних робіт з будівництва зупинок громадського транспорту по вул. Шептицького в с. Петриків, Тернопільського району, Тернопільської області по Договору №10/07-04 від 24.07.2015 позивач надав до справи: як належним чином засвідчені копії, так і оригінал Довідки (форма КБ-3) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2015, підписана Замовником та Підрядником 30 вересня 2015 року із відбитками круглих печаток їх юридичних осіб; оригінали Актів (форми КБ-2в) приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2015 року (які підписані двома сторонами - Замовником та Підрядником 30 вересня 2015 року із відбитками круглих печаток їх юридичних осіб), а саме: Акт приймання виконаних будівельних робіт (8028 1 2-1 ПД КБ-2в) на суму 26647,20 грн. з підсумковою відомістю ресурсів та розрахунками загальновиробничих витрат, Акт приймання виконаних будівельних робіт (8028 1 2-3 ПД КБ-2в) на суму 49596,00 грн. з підсумковою відомістю ресурсів та розрахунками загальновиробничих витрат, Акт приймання виконаних будівельних робіт (8028 1 2-4 ПД КБ-2в) на суму 29458,80 грн. з підсумковою відомістю ресурсів та розрахунками загальновиробничих витрат та оригінал Акту приймання виконаних будівельних робіт (8028 1 2-2 ПД КБ-2в) на суму 29978,40 грн. (який підписаний Замовником 30 вересня 2015 року, а Підрядником - 30 вересня 2018 року) з підсумковою відомістю ресурсів та розрахунками загальновиробничих витрат; всього на загальну суму 135680, 40 грн.

30.08.2018 та 01.09.2018 позивачем на адресу відповідача направлялись Претензії-вимоги про оплату боргу (отримані адресатом - Петриківською сільською радою 11.09.2018, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення), які залишені без задоволення та без відповіді.

Відповідно до статті 857 ЦК України робота, виконана підрядником, має відповідати умовам договору підряду, а у разі їх відсутності або неповноти - вимогам, що звичайно ставляться до роботи відповідного характеру. Виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові. Результат роботи в межах розумного строку має бути придатним для використання відповідно до договору підряду або для звичайного використання роботи такого характеру.

Відповідно до ч. 1 ст. 853 ЦК України замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Згідно ч. 2 ст. ст. 853 Цивільного кодексу України замовник, який прийняв роботу без перевірки, позбавляється права посилатися на недоліки роботи, які могли бути встановлені при звичайному способі її прийняття (явні недоліки).

Таким чином обов'язок прийняти виконані роботи, а у випадку виявлення недоліків робіт негайно про них заявити (у тому числі шляхом мотивованої відмови від підписання акта виконаних робіт), законом покладений саме на замовника.

Доказів визнання недійсним чи розірвання Договору №10/07-04 від 24.07.2015 та/або його окремих положень суду відповідачем не надано.

Згідно п. 6.2 Договору №10/07-04 від 24.07.2015 платежі за виконані роботи проводяться у безготівковій формі на підставі акту виконаних робіт протягом 5 банківських днів з дати його підписання.

Таким чином, роботи за Актами приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2015 року на загальну суму 135680, 40 грн. прийняті відповідачем, а тому строк, протягом якого Замовник зобов'язаний виконати обов'язок по сплаті Підряднику вартості таких робіт настав.

З приводу усних тверджень представника відповідача в даному судовому засіданні щодо відсутності заборгованості відповідача перед позивачем за виконані роботи по договору №10/07-04 від 24.07.2015, оскільки в Довідці перевірки вказано, що за серпень 2015 року здійснено проплати за виконані роботи, судом не приймаються до уваги, з огляду на те, що заборгованість по оплаті по даному договору виникла у відповідача за додатковими актами виконаних робіт позивачем у вересні 2015 року по 4-ох актах виконаних робіт, про що і зазначено в Реєстрі №3 додаткових актів виконаних робіт за 2015 рік по об'єкту "Будівництво зупинок громадського транспорту по вул. Шептицького в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області, за які Петриківською сільською радою станом на 30.06.2016 розрахунки не проведено (який додано до Довідки від 13.07.2016).

Враховуючи встановлені судом обставини справи, оскільки невиконане зобов'язання за Договором №10/07-04 від 24.07.2015 у розмірі 135680, 40 грн. підтверджується матеріалами справи, доказів оплати заборгованості відповідачем не надано, суд задовольняє позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості у розмірі 135680, 40 грн.

Згідно ст.129 Конституції України до однієї із основних засад судочинства відноситься змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості

Змагальність сторін проявляється в тому, що кожна сторона повинна довести обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. За загальним правилом обов'язок (тягар) доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини.

Доказування полягає не лише в поданні особами доказів, а й у доведенні їх переконливості. Вказані докази повинні містити інформацію щодо обставин, що входять до предмета доказування, слугувати аргументами (посилками) у процесі встановлення об'єктивної істини.

Відповідно до ч.1 ст.13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом (ч.2 ст.13 ГПК України).

Відповідно до ч.3 ст.13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень,крім випадків, встановлених законом.

Згідно ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами:

1)письмовими, речовими і електронними доказами;

2)висновками експертів;

3)показаннями свідків (ч.2 ст.73 ГПК України).

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч.3 ст.74 ГПК України).

Згідно ч.1 ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.2 ст.86 ГПК України) .

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" та ч.4 ст. 11 ГПК України суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005).

Обов'язок судів обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, остаточне від 10.05.2011).

Згідно п. 3 ч. 4 ст. 129 ГПК України, судові витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином, підлягає до стягнення з відповідача на користь позивача 2035 грн. 21 коп. судового збору в повернення сплачених судових витрат.

Керуючись ст.ст. 46, 73-79, 86, 129, 194, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути із Петриківської сільської ради, вул. Шептицького, 118-б, с.Петриків, Тернопільський район, Тернопільська область, 47720, ідентифікаційний код 04393597, на користь Приватного підприємства "М-буд", вул.Бродівська, 44, м.Тернопіль,46020, ідентифікаційний код 31021565:

-135680 грн. 40 коп. - основного боргу ;

-2035 грн. 21 коп. судового збору в повернення сплачених судових витрат.

3.В решті позову відмовити.

4.Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

5.Копію рішення направити сторонам рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 11 січня 2019 року.

Суддя С.О. Хома

Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено14.01.2019
Номер документу79112094
СудочинствоГосподарське
Суть: стягнення 199938 грн.40 коп

Судовий реєстр по справі —921/397/18

Судовий наказ від 01.02.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Рішення від 04.01.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Рішення від 04.01.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 02.01.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 12.12.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 05.12.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 12.11.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 12.11.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні