РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 січня 2019 року м. Рівне №460/3038/18 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник ОСОБА_1, третьої особи позивача: представник не прибув, відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:
Заступника керівника Дубенської місцевої прокуратури Місюк В.М. в інтересах держави третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Тараканівський дошкільний навчальний заклад (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області доТараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:
07.12.2018 Заступник керівника Дубенської місцевої прокуратури Рівненської області в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинення певних дій.
В обгрунтування позову зазначив, що бездіяльність Тараканівської сільської ради з питання незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території Тараканівського дошкільного навчального закладу Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області ставить під загрозу закріплені ст.ст. 3, 27, 49, 53 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, грубо порушує вимоги ст.ст. 16, 19 Закону України "Про автомобільні дороги", ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 7 Закону України "Про дорожній рух", ст.ст 4, 5 Закону України "Про охорону дитинства". З огляду на викладене, заступник керівника місцевої прокуратури, виконуючи надані законом функції, звернувся до суду з даним адміністративним позовом та для запобігання вищевикладених порушень просив його задовольнити.
Ухвалою суду від 11.12.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 03.01.2019.
В підготовчому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі просила їх задовольнити.
Відповідач участь представника в судовому засіданні не забезпечив, проте 03.01.2019 на адресу суду надійшла заява сільського голови Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області зі змісту якої вбачається, що Тараканівська сільська рада Дубенського району Рівненської області проти позову не заперечує та позовні вимоги визнає в повному обсязі, просить розгляд справи провести без участі представника відповідача.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача Тараканівський дошкільний навчальний заклад (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області, участь представника в судовому засіданні не забезпечив, пояснення стосовно позову до суду не подав.
За правилами частини третьої статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України, за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.
А відповідно до частини четвертої цієї статті, ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову проводиться в порядку, встановленому статтею 189 цього Кодексу
В свою чергу, за правилами статті 189 Кодекс адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв'язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз'яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.
Оскільки дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, а письмва заява про визнання позову підписана сільським головою та скріплена печаткою Тараканівської сільської ради, суд приймає визнання позову та ухвалює рішення про задоволення позову повністю.
Дослідженими у справі доказами суд встановив, що Дубенською місцевою прокуратурою у межах наданого, згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, вивчено інформацію Тараканівської сільської ради №1561 від 15.11.2018 та Тараканівського дошкільного навчального закладу №19 від 15.11.2018 і встановлено, що автодорога місцевого значення по вулиці Колгоспна с.Тараканів Дубенського району перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі Тараканівської сільської ради з 1999 року. На відповідній ділянці автодороги знаходиться Тараканівський дошкільний навчальний заклад (Дитячий садок): с. Тараканів, вул. Колгоспна, 13. Згідно інформації Тараканівського ДНЗ (Дитячий садок) №19 від 15.11.2018, прилегла частина дороги до вказаного закладу не обладнана дорожніми знаками 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33" з моменту постановки дороги на баланс. Згідно з актом, складеним 15.11.2018 комісією у складі Тараканівського сільського голови, спеціаліста-землевпорядника сільської ради та завідувача Тараканівського ДНЗ, проведено обстеження під'їздів до дошкільного навчального закладу, та встановлено, що знаки 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33" відсутні.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про дорожній рух" до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 "Діти" - це ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак повинен установлюватися перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.
Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території біля закладу дошкільної освіти с. Тараканів Дубенського району Рівненської області, шляхом встановлення дорожніх знаків, відноситься до компетенції Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області.
Статтею 53 Конституції України передбачено, що держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти. Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (ст. 3 Закону України "Про дошкільну освіту").
Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти, піклується про збереження та зміцнення здоров'я, психологічний і фізичний розвиток дітей.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що бездіяльність Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області є протиправною.
Відповідно до цього, слід в судовому порядку зобов'язати Тараканівську сільську раду Дубенського району Рівненської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області, шляхом обладнання відповідної ділянки автодороги, прилеглої до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської, який розташований за адресою: вул. Колгоспна, 13, с. Тараканів, Дубенського району, Рівненської області, у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Заступника керівника Дубенської місцевої прокуратури в інтересах держави (код ЄДРПОУ 02910077, вул. І.Франка, 10, м. Дубно, Дубенський район, Рівненська область, 35600), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Тараканівський дошкільний навчальний заклад (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області ( код ЄДРПОУ 37993097, вул.Колгоспна,13, с.Тараканів, Дубенський район, Рівненська область, 35641) до Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04385403, вул. Львівська, 117, с. Тараканів, Дубенський район, Рівненська область, 35641) задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області, та зобов'язати Тараканівську сільську раду Дубенського району Рівненської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської області, шляхом обладнання відповідної ділянки автодороги, прилеглої до Тараканівського дошкільного навчального закладу (Дитячий садок) Тараканівської сільської ради Дубенського району Рівненської, який розташований за адресою: вул. Колгоспна, 13, с. Тараканів, Дубенського району, Рівненської області, у обох напрямках руху, дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складений 10 січня 2019 року.
Суддя Друзенко Н.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2019 |
Оприлюднено | 14.01.2019 |
Номер документу | 79121269 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Друзенко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні