ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 січня 2019 року №826/3555/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Деско Юкрейн до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі також - суд) звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Деско Юкрейн (далі також - позивач, Товариство) з позовом до Державної фіскальної служби України (далі також - відповідач, ДФС України), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.11.2017 р. №282103/36845941;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну №1 від 10.10.2017 р. на загальну суму коштів 500000,00 грн., в т.ч. ПДВ 83333,33 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.03.2018 відкрито провадження в адміністративній справі, яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Позов мотивовано тим, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття, документів, яких не вистачило для підтвердження реальності здійснення операції та реєстрації податкової накладної, також не зазначеного, які документи складено з порушенням законодавства, відтак, підлягає визнанню протиправним та скасуванню. При цьому, позивачем у встановленому порядку були надані контролюючому органу копії документів щодо господарської операції, яка стала підставою для складення податкової накладної №1 від 10.10.2017.
Відповідач подав до суду клопотання про закриття провадження у справі, мотивоване тим, що відповідна податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі Закону України 6776-д від 14.11.2017 Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році .
Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.
05.10.2017 між позивачем, як орендодавцем, та Приватним підприємством Данкен (код ЄДРПОУ 38856714), як орендарем, було укладено договір оренди обладнання №05102017/Л.
За п.п.4.1, 4.2 вказаного договору розмір орендної плати становить 5 000,00 доларів США, яка сплачується в національній валюті України по курсу НБУ, з урахуванням ПДВ, за один календарний місяць
Орендна плата сплачується орендарем на умовах передоплати. Орендар зобов'язується протягом трьох робочих днів, починаючи з дати підписання акту прийому-передачі обладнання згідно п.2.3 даного договору сплатити орендодавцю орендну плату за весь строк оренди.
09.10.2017 ТОВ Деско Юкрейн на підставі договору №05102017/Л від 05.10.2017 на адресу ПП Данкен виставлено рахунок на оплату №27 на суму 500 000,00 грн. з ПДВ.
Як вбачається з банківської виписки ПАТ Кредитвест банк по особовому рахунку позивача від 28.12.2017, 10.10.2017 ПП Данкен перераховано на розрахунковий рахунок позивача 500 000,00 грн.
10.10.2017 позивачем сформовано податкову накладну №1 на послугу оренди обладнання по договору №05102017/Л від 05.10.2017.
Через систему електронного документообігу на адресу позивача надійшла квитанція від 31.10.2017 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій зазначено, що податкова накладна ТОВ Деско Юкрейн на суму 500 000,00 грн. з ПДВ прийнята, проте реєстрація зупинена. Вказано виявлені помилки: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, згідно з УКТ ЗЕД: 77.39.1. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН .
Згідно з повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена, від 01.10.2017 №21150036845941J120100910000000 позивачем до контролюючого органу було подано договір оренди обладнання.
Рішенням комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.11.2017 р. №282103/36845941 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 10.10.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (тут і надалі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з пп. б п.185.1 ст.185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
За вимогами п.187.1 ст.187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 п.201 ПК України).
Згідно з п.74.2 ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 753/30621.
Відповідно до пп.1 п.6 вищевказаних критеріїв оцінки (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
- обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
У квитанції від 31.10.2017 стосовно зупинення реєстрації податкової накладної від 10.10.2017 №1 всупереч вимогам пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України міститься пропозиція подати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, без зазначення їх вичерпного переліку.
При цьому, суд звертає увагу, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення такого переліку у відповідній квитанції згідно з вимогами пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України.
Згідно з пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 190 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є, зокрема:
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Вирішуючи спір по суті, суд приймає до уваги те, що у рішенні Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.11.2017 р. №282103/36845941 не виокремлено чіткої підстави для відмови у реєстрації податкової накладної від 10.10.2017 №1, натомість зазначено загальне формулювання відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 190: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
У вказаному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
З вказаного вбачається, що оскаржуване рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.10.2017 №1, а відтак, суд дійшов висновку про його необґрунтованість.
При цьому, оскаржуване рішення, всупереч вимог п.21 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 р. за № 752/30620, не містить підпису голови комісії ОСОБА_1
Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.11.2017 р. №282103/36845941.
Разом з тим, як вбачається з клопотання відповідача та доданих до нього документів, податкова накладна позивача №1 від 10.10.2017 зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 13.01.2018 відповідно до вимог п.57-1 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, що підтверджується копією квитанції №3 від 13.01.2018 р. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За таких обставин, позовні вимоги в частині зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену позивачем податкову накладну №1 від 10.10.2017 р. задоволенню не підлягають.
Клопотання відповідача про закриття провадження у справі задоволенню не підлягає з огляду на вимоги ст.2 КАС України, - за позовною заявою Товариства суд зобов'язаний надати правову оцінку правомірності оскаржуваного рішення.
Позивач, в силу положень ч.1 ст.77 КАС України, довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги частково.
Відповідач, всупереч вимог частини 2 статті 77 КАС України, не довів відповідність оскаржуваного рішення вимогам ч.3 ст.2 КАС України.
Відповідно до частини першої та третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
За змістом статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
З огляду на те, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, судовий збір підлягає стягненню з відповідача пропорційно задоволеним позовним вимогам.
Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Деско Юкрейн (74822, Херсонська область, Каховський район, с.м.т. Любимівка, вул.Мелітопольська, 4-А, код ЄДРПОУ 36845941) задовольнити частково.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.11.2017 р. №282103/36845941.
3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Деско Юкрейн (74822, Херсонська область, Каховський район, с.м.т. Любимівка, вул.Мелітопольська, 4-А, код ЄДРПОУ 36845941) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04655, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) сплачений ним судовий збір у сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2019 |
Оприлюднено | 14.01.2019 |
Номер документу | 79122423 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні