ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а-3792/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2010 року Львівський окружний адміністративний суд
в складі : головуючого – судді Костів М.В.,
при секретарі Билень Н.С.
за участю:
представника позивача: не з’явився
представника відповідача: не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну позовну Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатиземінвест» про стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Дрогобицькому районі Львівської області звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатиземінвест» (далі – ТзОВ «Карпатиземінвест»), покликаючись на те, що у відповідача існує податковий борг на загальну суму 842,21грн. Зазначена заборгованість виникла через несплату донарахованих сум штрафних санкцій з податку на прибуток. Позивачем вживались заходи для погашення податкового боргу відповідачем, однак станом на день розгляду справи в суді заборгованість є непогашеною.
Сторони явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили, причини неявки не повідомили, хоча були повідомлений належним чином, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами справи, відповідно до ст. 71 КАС України.
Вислухавши поясненння сторін, перевіривши інші докази, зібрані в справі, суд приходить до висновку, що позов Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до ТзОВ «Карпатиземінвест» про стягнення заборгованості підлягає до задоволення з наступних підстав:
Як вбачається з Свідоцтва про державну реєстрацію Серії А01 №199482, довідки Львівського обласного управління статистики № 4768 від 11.12.2007р., довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №31971797 від 17.03.2009р. вбачається, що ТзОВ «Карпатиземінвест» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Дрогобицької міської ради Львівської області 04.12.2007р. та присвоєно номер у Єдиному державному реєстрі підприємств та установ України – 35490996.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом. Відповідно до ст. 9 даного Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно матеріалів справи та довідки про суму податкового боргу станом на 12.05.2009р. по ТзОВ «Карпатиземінвест» сума непогашеного боргу по податку на прибуток становить 842,21грн., який виник в результаті несплачених донарахованих сум штрафних санкцій, зокрема, згідно рішення-повідомлення форми «Р» №0002281501 від 11.07.2008р. за несвоєчасне подання податкової звітності на суму 332грн. та податкове повідомленні-рішення «Р» №0001031501 від 02.03.2008р. за несвоєчасне подання податкової звітності на суму 510грн., а також у зв’язку несплатою пені, нарахованої податковим органом за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов’язань по терміну сплати 0,21 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення були отримані відповідачем, не оскаржені у передбаченому законом порядку, а отже є узгодженими.
Оскільки відповідачем сума заборгованості не була погашена на виконання вимог ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ йому було надіслано першу податкову вимогу № 1/513 від 03.09.2008р., яку було отримано відповідачем 25.09.2008р., що засвідчується наявною у матеріалах справи квитанцією №343.
Враховуючи те, що відповідач не сплатив у строк 30 днів, визначений підп. „б” підп.6.2.3 п.6.2 ст.6 цього ж Закону, у повному обсязі суму податкового боргу органом державної податкової інспекції було направлено платнику податків другу податкову вимогу №2/600 від 29.10.2008р., яку було отримано 19.11.2008р., що засвідчується наявною у матеріалах справи квитанцією та повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення №40.
У відповідності до п.1.2 ст.1 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року за №2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями, податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
У відповідності до вимог ст.20 Закону України „Про систему оподаткування”, контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов"язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначених законом. Відповідно до ст. 9 даного Закону платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами термін. Відповідно до ст.4 Закону України „Про систему оподаткування” платниками податків, зборів є юридичні та фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов‘язок сплачувати податки і збори (обов‘язкові платежі).
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачене платником податків у строки. Визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно частин 1 підп.10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Частиною 2 цього ж підпункту передбачено, що стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Оскільки, зазначені заходи з погашення податкового боргу не дали результату, начальником ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області було прийнято Рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу №592/24-122 від 19.12.2008р., яке було скероване відповідачу 26.12.2008р., що підтверджується квитанцією про скерування поштового відправлення №564.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
За умовами ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Доказів, які б підтверджували факт оскарження вимоги позивача, відповідач не надав, недоїмки добровільно не сплатив, заходи щодо ліквідації заборгованості відповідач самостійно не вживає, в матеріалах справи відсутні докази погашення зазначеної заборгованості, що стало підставою для звернення Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області до суду з позовною заявою про стягнення суми боргу в примусовому порядку.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст.2, 4, 7, 14, 23, 86, 94, 99, 100, 128, 158, 159, 160, 161, 163, 162, 165 КАС України, суд
п о с т а н о в и в:
1. Адміністративний позов задоволити в повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатиземінвест»» (юридична адреса: Львівська область, м.Дрогобич, вул.Грушевського,76, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ - 35490996) до державного бюджету податкову заборгованість у розмірі 842,21 грн.
3. Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського адміністративного апеляційного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду і подання після цього протягом 20-днів апеляційної скарги з поданням її копії до Львівського адміністративного апеляційного суду.
Повний текст постанови виготовлено 29.01.2010 року
Суддя М.В. Костів
З оригіналом згідно
Суддя М.В. Костів
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2010 |
Оприлюднено | 21.04.2010 |
Номер документу | 7912367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні