Постанова
від 04.01.2019 по справі 521/17060/18
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/17060/18

Номер провадження 3/521/692/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 січня 2019 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:

головуючого Граніна В.Л.

при секретарі Шкребтієнко Г.М.

за участю:

представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, працюючого митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС - БРОК (67840, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Молодіжне, вул. Степна, 111, код ЄДРПОУ - 34463102), який мешкає за адресою: АДРЕСА_1, про порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №1828/50000/18, №1827/50000/18, №1826/50000/18 від 10.07.2018 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_2 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З протоколу про порушення митних правил №1828/50000/18 вбачається, що 29.05.2018 року з Грузії до Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці ДФС) на судні GREIFSWALD за коносаментом №20 від 27.05.2018 надійшов вантаж - Автомобіль легковий, був у використанні, марка - VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWBS7A30GC016645, який слідував на адресу одержувача - гр. ОСОБА_3, НОМЕР_1 від 25.07.2002 р., виданий Червонозаводським РВ ХМУ УМВС України в Харківській області).

В подальшому, на підставі нотаріальної довіреності від 22.05.2018 року та на підставі договору про надання послуг брокера від 01.09.2012 року №033, 31.05.2018 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС була надана електронна митна декларація з метою митного оформлення зазначеного легкового автомобілю в режимі ІМ40ДЕ, яка була прийнята та зареєстрована за номером - UA50Q630/2018/002І06.

Відповідно до наданої до Одеської митниці ДФС митної декларації 31.05,2018 №UA500630/2018/002106 на адресу гр. ОСОБА_3 слідував та оформлювався у режимі імпорт товар Автомобіль легковий, був у використанні. Марка: VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWBS7A30GC016645; номер шасі нема даних, номер двигуна нема даних, об'єм двигуна - 1798 cm3, з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновий), загальна кількість місць включаючи водія: 5, рік виготовлення: календарний - 2015, модельний - 2016. Призначення: для перевезення людей. Тип кузова: СЕДАН, колісна формула 4x2. Колір - КОРИЧНЕВИЙ. Составні частини кузова підлягали відновлювальному ремонту. Пошкоджена ліва передня фара, відсутній знак-емблема на решітці радіатора. Виробник: VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA, Торговельна марка: VOLKSWAGEN.Kpama виробництва: США, US .

Разом із значеною митною декларацією від 31.05.2018 №UA500630/2018/002106 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці як підстава для переміщення через митний кордон України були надані: Коносамент №20 від 27.05.2018, контракт №1408695 від 25.05.2018, наряд від 30.05.2018 №365, Certificate of Title №1303422389 від 18.10.2017, Висновок експертного авто товарознавчого дослідження спеціаліста по оцінці транспортного засобу №533-1/18 від 30.05.2018.

Також, як підстава для переміщення через митний кордон України разом із пакетом товаросупровідних документів до митної декларації від 31.05.2018 №UA500630/2018/002106 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 був наданий Лист - роз'яснення Органу Сертифікації (атестат про Акредитацію НААУ №10320 від 16.11.2016, Наказ Мінінфраструктури України №10 від 13.01.2017) - ТОВ ЦЕНТР АВТО від 30.05.2018 №2018-00247 відповідно до якої автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWBS7A30GC016645 відповідає екологічним нормам ЕВРО-5 .

Разом з тим, з метою проведення перевірки законності ввезення зазначеного транспортного засобу на митну територію України 07.06.2018 Одеською митницею ДФС було направлено запити №6355/10/15-70-20-01 до Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО щодо встановлення автентичності наданих до митного оформлення документів.

Так, відповідно до отриманого листа Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО від 18.06.2018 року №2018.06.18/01 (вх. Одеської митниці ДФС №4332/10-29 від 25.06.2018) встановлено, що фактично Лист - роз'яснення від 30.05.2018 №2018- 00245 на автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWBS7A30GC016645 Органом Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО не видавався.

Таким чином, на думку митного органу, митним брокером ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 здійснено дії спрямовані на переміщення легкового автомобілю VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWBS7A30GC016645 з приховуванням від митного контролю шляхом надання до Одеської митниці ДФС як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, чим скоєне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, у зв'язку з чим відносно нього було складено протокол про ПМП №1828/50000/18 від 10.07.2018 року.

З протоколу про порушення митних правил №1828/50000/18 вбачається, що 26.05.2018 року з Грузії до Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці ДФС) на судні KAUNAS SEAWAYS за коносаментом №6 від 24.05.2018 надійшов вантаж - Автомобіль легковий, був у використанні, марка - VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWAS7A38GC026772, який слідував на адресу одержувача - гр. ОСОБА_4 (НОМЕР_2 від 04.06.2013 р., виданий Іллічівським РВ у м. Маріуполі ГУ ДМС України в Донецькій області).

В подальшому, на підставі нотаріальної довіреності від 02.04.2018 року та на підставі договору про надання послуг брокера від 01.09.2012 року №033, 31.05.2018 року митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС була надана електронна митна декларація з метою митного оформлення зазначеного легкового автомобілю в режимі ІМ40ДЕ, яка була прийнята та зареєстрована за номером - UA500630/2018/002101.

Відповідно до наданої до Одеської митниці ДФС митної декларації від 31.05.2018 №UA500630/2018/002101 на адресу гр. ОСОБА_4 слідував та оформлювався у режимі імпорт товар Автомобіль легковий, був у використанні. Марка: VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWAS7A38GC026772; номер шасі нема даних, номер двигуна нема даних, об'єм двигуна - 1798 cm3, з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновий), загальна кількість місць включаючи водія: 5, рік виготовлення: календарний - 2016, модельний - 2016. Призначення: для перевезення людей. Тип кузова: СЕДАН, колісна формула 4x2. Колір - КОРИЧНЕВИМ. Складові частини кузова підлягали відновлювальному ремонту. Пошкоджено: подряпини на переднім бампері, потребують фарбування: праві крила, праві двері, правий поріг, ліве заднє крило. Виробник: VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA, Торговельна марка: VOLKSWAGEN. Країна виробництва: США, US .

Разом із значеною митною декларацією від 31.05.2018 №UA500630/2018/002101 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці як підстава для переміщення через митний кордон України були надані: Коносамент №6 від 24.05.2018, контракт №1404737 від 18.05.2018, наряд від 29.05.2018 №352, Certificate of Title №29729043023124457 від 10.19.2017, Висновок експертного авто товарознавчого дослідження спеціаліста по оцінці транспортного засобу №524-1/18 від 29.05.2018.

Також, як підстава для переміщення через митний кордон України разом із пакетом товаросупровідних документів до митної декларації від 31.05.2018 №UA500630/2018/002101 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 був наданий Лист - роз'яснення Органу Сертифікації (атестат про Акредитацію НААУ №10320 від 16.11.2016, Наказ Мінінфраструктури України №10 від 13.01.2017) -ТОВ ЦЕНТР АВТО від 30.05.2018 №2018-00245 відповідно до якої автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC026772 відповідає екологічним нормам ЕВРО-5 .

Разом з тим, з метою проведення перевірки законності ввезення зазначеного транспортного засобу на митну територію України 07.06.2018 Одеською митницею ДФС було направлено запити №6355/10/15-70-20-01 до Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО щодо встановлення автентичності наданих до митного оформлення документів.

Так, відповідно до отриманого листа Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО від 18.06.2018 №2018.06.18/01 (вх. Одеської митниці ДФС №4332/10-29 від 25.06.2018) встановлено, що фактично Лист - роз'яснення від 30.05.2018 №2018- , 00245 на автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC026772 Органом Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО не видавався.

Таким чином, на думку митного органу, митним брокером ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 здійснено дії спрямовані на переміщення легкового автомобілю VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC026772 з приховуванням від митного контролю шляхом надання до Одеської митниці ДФС як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, чим скоєне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, у зв'язку з чим відносно нього було складено протокол про ПМП №1827/50000/18 від 10.07.2018 року.

З протоколу про порушення митних правил №1826/50000/18 вбачається, що 29.05.2018 року з Грузії до Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці ДФС) на судні KAUNAS SEAWAYS за коносаментом №5 від 24.05.2018 року надійшов вантаж - Автомобіль легковий, був у використанні, марка: VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWAS7A38GC008773 , який слідував на адресу одержувача - гр. ОСОБА_5 (паспорт ВА024760, виданий 27.02.1996 р. Іллічівським РВ УМВС України в м. Маріуполі).

В подальшому, на підставі нотаріальної довіреності від 03.04.2018 та на підставі договору про надання послуг брокера від 01.09.2012 №033, 31.05.2018 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС -„була надана електронна митна декларація з метою митного оформлення зазначеного легкового автомобілю в режимі ІМ40ДЕ, яка була прийнята та зареєстрована за номером - UA500630/2018/002100.

Відповідно до наданої до Одеської митниці ДФС митної-декларації від 31.05.2018 №UA500630/2018/002100 на адресу гр. ОСОБА_5 слідував та оформлювався у режимі імпорт товар Автомобіль легковий, був у використанні. Марка: VOLKSWAGEN, модель: PASSAT, кузов (VIN): 1VWAS7A38GC008773, об'єм двигуна - 1798 cm3, з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням (бензиновий), загальна кількість місць включаючи водія: 5, рік виготовлення: календарний - 2015, модельний - 2016. Призначення: для перевезення людей. Тип кузова: СЕДАН, колісна формула 4x2. Колір - БІЛИЙ. Составні частини кузова підлягали відновлювальному ремонту. Пошкодження: подряпини на передньому бампері, вмятина на капоті, потребують фарбування: ліва передня дверь, ліве переднє крило, арка лівої передньої двері, криша, заднє ліве крило. Виробник: VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA, Торговельна марка: VOLKSWAGEN. Країна виробництва: США, US .

Разом із значеною митною декларацією від 31.05.2018 №UA500630/2018/002100 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці як підстава для переміщення через митйий кордон України були надані: Коносамент №5 від 24.05.2018, контракт №1387215 від 10.04.2018, наряд від 29.05.2018 №353, Certificate of Title №12S535635 від 10.03.2017, Висновок експертного авто товарознавчого дослідження спеціаліста по оцінці транспортного засобу №526-1/18 від 29.05.2018.

Також, як підстава для переміщення через митний кордон України разом із пакетом товаросупровідних документів до митної декларації від 31.05.2018 №UA500630/2018/002100 митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 був наданий Лист - роз'яснення Органу Сертифікації (атестат про Акредитацію НААУ №10320 від 16.11.2016, Наказ Мінінфраструктури України №10 від 13.01.2017) - ТОВ ЦЕНТР АВТО від 30.05.2018 №2018-00244 відповідно до якої автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC008773 відповідає екологічним нормам ЕВРО-5 .

Разом з тим, з метою проведення перевірки законності ввезення зазначеного транспортного засобу на митну територію України 07.06.2018 Одеською митницею ДФС було направлено запити №6355/10/15-70-20-01 до Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО щодо встановлення автентичності наданих до митного оформлення документів.

Так, відповідно до отриманого листа Органу Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО від 18.06.2018 №2018.06.18/01 (вх. Одеської митниці ДФС №4332/10-29 від 25.06.2018) встановлено, що фактично Лист - роз'яснення від 30.05.2018 №2018- 00244 на автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC008773 Органом Сертифікації - ТОВ ЦЕНТР АВТО не видавався.

Таким чином, на думку митного органу, митним брокером ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 здійснено дії спрямовані на переміщення легкового автомобілю VOLKSWAGEN PASSAT , кузов (VIN): 1VWAS7A38GC008773 з приховуванням від митного контролю шляхом надання до Одеської митниці ДФС як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, чим скоєне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим відносно нього було складено протокол про ПМП №1826/50000/18 від 10.07.2018 року.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймав, однак приймав участь його представник, який надав пояснення, відповідно до яких просив провадження по справі закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у порушені митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України. При цьому суд виходить з наступного.

Протоколи про порушення митних правил складених відносно гр. ОСОБА_2 надійшли до суду 09.10.2018 року. Постановою суду від 07.11.2018 року вказані матеріали справи були направлені митному органу для проведення додаткової перевірки на протязі п'ятнадцяти днів. Так, за результатами проведення перевірки вимоги викладені в постанові суду митним органом виконано не було. Крім цього, справа після додаткової перевірки надійшла до суду 27.12.2018 року, тобто після закінчення строків притягнення особи до адміністративної відповідальності. встановлені КУпАП. Однак, суд не вбачає в діях особи ознак складу адміністративного правопорушення, а тому закриває провадження у зв'язку з відсутністю складу правопорушення, враховуючи наступні обставини.

Судом встановлено, що 29.05.2018 року з Грузії до Чорноморського морського торговельного порту (зона діяльності митного поста Чорноморськ Одеської митниці ДФС) надійшли три автомобілі марки Volkswagen Passat . В подальшому, на підставі нотаріальних довіреностей та на підставі договору про надання послуг брокера, митним брокером компанії ПП ІМТРЕКС-БРОК гр. ОСОБА_2 до Одеської митниці ДФС була надана електронна митна декларація з метою митного оформлення легкових автомобілів в режимі ІМ40ДЕ, яка була прийнята та зареєстрована.

Разом із митними деклараціями було надано листи - роз'яснення ТОВ Центр АВТО , відповідно до яких автомобілі відповідають екологічним нормам Євро - 5.

Однак, відповідно до листа ТОВ ЦЕНТР АВТО за №4332/10-29 від 25.06.2018 року зазначені листи - роз'яснення не видавалися. Це стало підставою митному органу для складання протоколів відносно гр. ОСОБА_2

Так, з матеріалів справи встановлено, що переміщувані через митний кордон України колісні транспортні засоби, три автомобілі Volkswagen Passat VIN - 1VWBS7A30GC016645 - 2015 року випуску, Volkswagen Passat VIN - 1VWAS7A38GC008773, а Volkswagen Passat VIN - 1VWAS7A38GC026772 2016 року випуску.

Відповідно до ст. 4 Глави ІІ Регламент (ЄС) N 715/2007 Європейського Парламенту та Ради ЄС "Про затвердження типу колісних транспортних засобів стосовно шкідливих викидів легких пасажирських транспортних засобів та транспортних засобів комерційного призначення (Євро-5 та Євро-6) і про доступ до інформації щодо ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів" від 20 червня 2007 року - виробники повинні підтверджувати, що всі КТЗ, які продають, реєструють або допускають до експлуатування у Співтоваристві, мають затвердження типу відповідно до цього Регламенту та його виконавчих документів. Виробники мають також підтверджувати, що всі нові замінні прилади контролю забруднення, які потребують затвердження типу, що продають або допускають до експлуатування у Співтоваристві, мають затвердження типу відповідно до цього Регламенту та його виконавчих документів. За цими обов'язками транспортний засіб повинен відповідати граничним значенням викидів, наведеним у Додатку I, та виконавчим документам згідно із статтею 5.

Виробники повинні підтверджувати, що процедури затвердження типу щодо перевірки відповідності виробництва, ресурсу приладів контролю за забрудненням та їх експлуатаційної ідповідності проведено.

Враховуючи зазначений Регламент ЄС, на території ЄС, з 2009 року фактично була введена заборона на виробництво колісних транспортних засобів, які не відповідають екологічним нормам ЄВРО-5 . Тобто, автомобілі, які вироблені після 2009 року, в тому числі Volkswagen Passat, відповідають екологічним стандартам ЄВРО-5 .

Крім цього, встановлено, що розмитнені за встановленою процедурою транспортні засоби в подальшому пройшли додаткову сертифікацію в органах сертифікації. Два автомобіля (Volkswagen Passat VIN - 1VWAS7A38GC008773 та Volkswagen Passat VIN - 1VWAS7A38GC026772) в Державному підприємстві Державний автотранспортній науково-дослідний і проектний інститут (Адреса: 03113, м. Київ, пр. Перемоги, 57), а один (Volkswagen Passat VIN - 1VWBS7A30GC016645) в ТОВ РІВНЕСТАНДАРТ , які відповідно до наказів Міністерства Інфраструктури України являються ліцензованими органами сертифікації та в подальшому на підставі отриманих сертифікатів поставлені на облік в органах МВС.

Зазначений факт підтверджує відповідність даних ТЗ екологічним стандартам ЄВРО-5 , що в свою чергу також підтверджує можливість розмитнення даних автомобілів за пільговими умовами незважаючи на наявність або відсутність листів-роз`яснень.

Цей факт свідчить про те, що вказані транспортні засоби дійсно відповідають стандартам Євро - 5, а тому наявність, або відсутність листа-роз`яснення не могла вплинути на результат митного оформлення зазначених транспортних засобів.

Відповідно до ЗУ Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" щодо колісних транспортних засобів (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, № 31, ст.360) - пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам:

Статтею 2-1 цього закону визначено, Екологічні норми, методи випробувань, позначення рівня екологічних норм, процедури підтримання відповідного екологічного рівня колісних транспортних засобів протягом всього терміну їх експлуатації визначаються згідно з особливостями конструкції транспортних засобів відповідно до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, укладеної у 1958 році, з поправками 1995 року.

Статтею 3 цього Закону передбачено, що Документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб ("ЄВРО-2" - "ЄВРО-6" або іншому рівню). Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

З наведеної норми вбачається, що зазначені листи - роз`яснення адресовані на адресу власників транспортних засобів, не призначені для представлення в державні органи, підприємства та установи, несуть інформацію про технічні характеристики автомобілів та жодним чином не підтверджують відповідність автомобілів до чого-небудь, а лише роз'яснюють власнику інформацію про транспортний засіб.

Також, суд бере до уваги той факт, що гр. ОСОБА_2 працюючи на посаді митного брокера неодноразово звертався до відповідної організації з метою отримання відповідних листів - роз'яснень, та жодного разу у нього не виникало сумнівів стосовно легітимності цих листів.

Отримані гр. ОСОБА_2 листи - роз'яснення мали установлену форму, на них містилися підписи керівника, відтиски печатки підприємства, було проставлено номер та дату. Таким чином, у особи не було жодних сумніві та підстав для перевірки вказаних листів.

В Постанові Пленуму Верховного Суду від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил (із змінами, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України №8 від 30 травня 2008 року) роз'яснено, що незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю передбачає їх переміщення через митний кордон України з подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів або таких, що містять неправдиві дані. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У відповідності до ст. 9 КУпАП, (проступком) визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, дане правопорушення характеризується діями, що спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстав для переміщення товарів підроблених документів, одержаним незаконним шляхом, або таких, що містить неправдиві відомості.

Суб'єктивна сторона правопорушення, що передбачене статтею 483 МК України, передбачає наявність в діях особи вини у скоєному правопорушенні у формі прямого умислу.

Відповідно до ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Під - час розгляду справи встановлено, що гр. ОСОБА_2 отримав пакет документів на зазначені транспортні засоби безпосередньо у власників ТЗ, та митницею не надано належних доказів на підтвердження того, що гр. ОСОБА_2 могло бути відомо про можливу не автентичність поданих документів та, як наслідок наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які, передбачена ст. 483 МК України.

Крім того, митним органом не було залучено до справи та не допитано власників транспортних засобів, хоча це було вказано в постанові суду про направлення матеріалів справи для проведення додаткової перевірки.

Тому суд, аналізуючи вищевикладені обставини та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об'єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає що митним органом не було надано достовірних доказів на підтвердження вини гр. ОСОБА_2 і його винність не доведена.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 Митного Кодексу України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.

Таким чином, суд вважає, що митницею не надано достатніх доказів на підтвердження вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а висновки митного органу не підтверджуються достовірними даними, тому це є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 483, 527, 528, 529 МК України, п. 1 ч. 1 ст. 247, ст. 284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_2 - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено14.01.2019
Номер документу79124577
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/17060/18

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 07.11.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 01.11.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні