Рішення
від 09.01.2019 по справі 903/903/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

09 січня 2019 р. Справа № 903/903/18

Господарський суд Волинської області у складі судді Костюк С. В., за участі секретаря судового засідання Коритан Л. Ю., розглянувши матеріали по справі

за позовом Луцької міської ради

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудуправління-Вишків-АТ"

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

за участю представників-учасників справи:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність №1.1-8/1828 від 20.03.2018р. ;

від відповідача: н/з.

Права та обов'язки учаснику судового процесу роз'яснені відповідно до ст.ст. 42, 46 ГПК України.

Відводу складу суду не заявлено.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Запис розгляду судової справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Діловодство суду» .

Суть спору: Позивач - Луцька міська рада звернулася до суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудуправління-Вишків-АТ" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 11.01.2001 року із змінами внесеними додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованої в книзі реєстрації договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі оренди) від 03.06.2003 року за № 27-03, укладеного між Луцькою міською радою та ЗАТ «Рембудуправління-Вишків-АТ» .

Ухвалою Господарського суду Волинської області від 10.12.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.01.2019 року, зобов'язано відповідача надати відзив на позов, позивача - відповідь на відзив.

09.01.2019р. на адресу суду від відповідача поступила заява (вх.№01-57/284/19) в якій позов визнає в повному обсязі та просить розглядати справу за відсутності представника відповідача.

У судовому засіданні представник позивача не заперечує проти ухвалення рішення у підготовчому засіданні у зв'язку з визнанням позову відповідачем, позовні вимоги підтримує в повному обсязі та подав заяву про повернення 50% сплаченого судового збору з Державного бюджету у зв'язку з визнанням позову відповідачем.

Відповідач у судове засідання не з'явився, належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення №4301036771202.

Відповідно до ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України сторони користуються рівними процесуальними правами. Крім прав та обов'язків, визначених у статті 42 цього кодексу, позивач вправі відмовитися від позову (всіх або частини позовних вимог), відповідач має право визнати позов (всі або частину позовних вимог) - на будь-якій стадії судового процесу.

Згідно з ст. 191 Господарського процесуального кодексу України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв'язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз'яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення.

Судом встановлено, що заяву про визнання позову (вх.№01-57/284/19) підписала директор (керівник) Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудуправління-Вишків-АТ" ОСОБА_2, повноваження якої підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.01.2019р., визнання позову відповідачем не суперечить закону та не порушує права чи інтереси інших осіб, за даних обставин, судом прийнято визнання позову відповідачем.

Згідно із ч.ч. 3, 4 ст. 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем. Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, укладення мирової угоди проводиться в порядку, встановленому статтями 191, 192 цього Кодексу.

Беручи до уваги визнання позову відповідачем, суд дійшов до висновку про можливість ухвалення рішення в підготовчому засіданні 09.01.2019р. на підставі ст. 185 Господарського процесуального кодексу України та дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

в с т а н о в и в:

11.01.2001 року між Луцькою міською радою та ЗАТ «Рембудуправління- Вишків-АТ» укладено договір на право тимчасового користування землею (далі - Договір) та додаткову угоду до нього від 30.05.2003р. (а.с.16, 24).

Згідно Договору, з врахуванням додаткової угоди від 30.05.2003р. ЗАТ «Рембудуправління- Вишків-АТ» надано на умовах оренди земельну ділянку комунальної власності на вул. Ківерцівській, площею 1500 кв.м. (кадастровий номер 0710100000:22:049:0031), з цільовим призначенням для обслуговування площадки під вигрузку та зберігання сипучих грузів (згідно коду класифікатора J.11.02: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства переробної, машинобудівної та іншої промисловості ).

Пунктом 2.1. Договору визначено, що плата за землю вноситься землекористувачем щорічно на рівні ставки земельного податку розмірі 1 % від грошової оцінки земельної ділянки на рік.

Пп. 3.1. Договору одним з прав закріплених за Луцькою міською радою є внесення змін в розділ 2 даного Договору щодо розміру і строків орендної плати в разі зміни ставки земельного податку в законодавчому порядку.

Даний Договір оренди був укладений у відповідності до Типової форми договору на право тимчасового користування землею (в т.ч. на умовах оренди), що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.1993 № 197 та була чинною на момент виникнення договірних правовідносин та всі істотні умови укладеного договору відповідають типовій формі договору оренди, що затверджена вищеназваною постановою Кабінету Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Судом встановлено, що правонаступником ЗАТ «Рембудуправління-Вишків-АТ» є ТзОВ «Рембудуправління-Вишків-АТ» , а тому відповідачем у даній справі є саме ТзОВ «Рембудуправління-Вишків-АТ» .

Частиною 6 ст. 283 Господарського кодексу України встановлено, що до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 762 Цивільного кодексу України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Стаття 632 Цивільного кодексу України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадку, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 Про затвердження Типового договору оренди землі внесено зміни щодо примірної форми договору оренди земельної ділянки, а саме щодо підстав перегляду розміру орендної плати (зміна умов господарювання, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, в інших випадках передбачених законом) та відповідальності за несвоєчасне внесення орендної плати у вигляді пені.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 309-VI від 03.06.2008 р. в Закон України Про оренду землі були внесені зміни, зокрема, частини 4 та 5 ст. 21 викладені в наступній редакції:

"Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".

Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині".

У зв'язку із введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 (від 02.12.2010 № 2755- VI), Закон України Про плату за землю втратив чинність згідно ч. 2 Прикінцевих положень Кодексу. Питання сплати податку за землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 01.01.2011 р. регулюється виключно Податковим кодексом України.

Як передбачено ст. 14.1.136 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Стаття 14.1.147 Податкового кодексу України вказує, що плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Статтею 288.1 Податкового кодексу визначено, що підставою нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно ст.ст. 288.5., 288.5.1 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

Згідно з ст. 288.5.2 Податкового кодексу не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Статтею 289.1 Податкового кодексу передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Таким чином, нормативна грошова оцінка є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Даного правового висновку дійшов Верховний Суд України у постановах від 07.10.2015р. у справі №3-482гс15, від 02.03.2016р. у справі №3-476гс15.

Рішенням Луцької міської ради від 25.06.2015 №75/28 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Луцька було змінено грошову оцінку земель територіальної громади м. Луцька в залежності від її місцезнаходження і функціонального використання(а.с.25-27).

Рішенням Луцької міської ради № 42/20 від 24.06.2009 Про впорядкування орендної плати за землю встановлено річний розмір орендної плати за землю у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки згідно з додатком до рішення (а.с.28-30).

Згідно додатку до рішення Луцької міської ради №. 42/20 від 24.06.2009р., ставка орендної плати за користування земельними ділянками комунальної власності із вищезазначеним цільовим призначенням повинна становити 3% від їх нормативної грошової оцінки.

Таким чином, рішенням Луцької міської ради № 42/20 від 24.06.2009 року Про впорядкування орендної плати за землю приведено розмір орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно ч. 5 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Частиною 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. визначено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно з пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Доказів на підтвердження визнання не чинним та скасування рішення Луцької міської ради №42/20 від 24.06.2009р. не подано.

Відповідно до ч.3 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з ст. 289.3 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику, зокрема, у сфері земельних відносин.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки виданого ГУ Держгеокадастру у Волинській області 26.03.2018 за №34-3-0.27-845/162-18 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1500 кв.м. за кадастровим номером 0710100000:22:049:0031 становить 827 040,82 грн.(а.с.17), а 3% від її нормативної грошової оцінки згідно виданої начальником управління земельних ресурсів довідки станом на 2018р. становить 24811,22 грн. (а.с.18).

14.05.2018р. позивачем супровідним листом №1.1-16/3658 було надіслано ТзОВ «Рембудуправління- Вишків-АТ» додаткову угоду №2 до Договору (а.с.19-23).

Відповідачем на адресу позивача направлено супровідний лист б/н від 31.05.2018р. з протоколом розбіжностей та не підписаною додатковою угодою №2 до Договору(а.с.33-34).

Заступником міського голови Луцької міської ради на адресу ТзОВ «Рембудуправління-Вишків-АТ» надіслано лист від 18.06.2018р. №1.1-16/4533 з обґрунтуванням не можливості підписання протоколу розбіжностей, оскільки він суперечить нормам чинного законодавства та повернуто останньому оригінали протоколу розбіжностей та додаткової угоди №2(а.с.37).

Відповідно до ст. 1 Закону України Про оренду землі орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 21 Закону України Про оренду землі визначено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Статтею 30 Закону України Про оренду землі передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Згідно ч.1. ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст.ст. 651, 652 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках встановлених договором або законом. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони.

Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 653 Цивільного кодексу України визначено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Згідно ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість , достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Оскільки сторонами в п.3.1 Договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 11.01.2001р. передбачена можливість перегляду розміру орендної плати та строків її сплати, а орендна плата за землі державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленою умовами договору (постанова Верховного Суду України від 06.12.2010р. по справі №2-1/10068-2008).

Оцінюючи подані стороною докази, що ґрунтуються на повному, всебічному й об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, визнання позову відповідачем, яке прийнято судом, що також підтверджує досягнення сторонами згоди щодо змін умов Договору, а тому суд дійшов висновку про те, що заявлена позивачем вимога про внесення змін до договору оренди земельної ділянки підлягає до задоволення.

Згідно з ч. 1 ст. 130 Господарського процесуального кодексу України у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 123 ГПК України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Виходячи з зазначеного судовий збір в розмірі 50%, що складає 881 грн. підлягає поверненню Луцькій міській раді в особі виконавчого комітету Луцької міської ради з Державного бюджету, решта 881 грн. слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 130, ч.3 ст.185, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

в и р і ш и в:

1. Прийняти заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудуправління-Вишків-АТ" про визнання позову.

2. Позов задоволити повністю.

3. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 11.01.2001 із змінами внесеними додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованої в книзі реєстрації договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі оренди) від 03.06.2003 за №27-03, укладеного між Луцькою міською радою та ЗАТ "Рембудуправління-Вишків-АТ", виклавши його в редакції додаткової угоди №2, а саме:

ДОДАТКОВА УГОДА № 2

до договору оренди землі (від 11.01.2001 договору на право тимчасового користування землею, із змінами внесеними додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованої в книзі реєстрації договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі оренди) від 03.06.2003 за № 27-03)

місто ОСОБА_3 області року

(місце укладання)

Орендодавець (уповноважена ним особа): Територіальна громада міста Луцька Волинської області , від імені якої діє Луцька міська рада , ідентифікаційний код юридичної особи 34745204, зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.11.2006 за № 1 198 120 0000 003237, місцезнаходження: Волинська область, м. Луцьк, вул.Богдана Хмельницького, буд. 19, в особі секретаря міської ради ОСОБА_4 , який діє на підставі статей 42, 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішення Луцької міської ради від 03.07.2017 № 26/28 Про обрання секретаря Луцької міської ради , надалі - Орендодавець , з одного боку, та

Орендар : ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТЮ РЕМБУДУПРАВЛІННЯ-ВИШКІВ-АТ , ідентифікаційний код юридичної особи 08562708, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18.08.1994, 04.09.2015 за № 1 198 145 0000 009124, місцезнаходження: Волинська область, м. Луцьк, вул. Заньковецької, буд. 88, в особі директора ОСОБА_2 , що діє на підставі Статуту, викладеного в новій редакції, зареєстрованого державним реєстратором Виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області 21.10.2016 за №11981050003009124, надалі - Орендар , з другого,

на підставі пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, статей 6, 14-15, 21, 23 Закону України Про оренду землі , Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 Про затвердження Типового договору оренди землі , рішення Луцької міської ради від 24.06.2009 № 42/20 Про впорядкування орендної плати за землю із внесеними змінами рішеннями міської ради від 23.03.2011 № 7/9 Про внесення змін в додаток до рішення міської ради від 24.06.2009 №42/20 Про впорядкування орендної плати за землю , від 30.11.2011 № 16/7 Про встановлення пільг зі сплати орендної плати за оренду нерухомого майна та землі для підприємств і підприємців, які займаються видавництвом, розповсюдженням і реалізацією книжної продукції , від 28.02.2013 № 38/60 Про внесення змін в додаток до рішення міської ради від 24.06.2009 № 42/20 Про впорядкування орендної плати за землю , від 28.01.2015 № 69/39 Про внесення змін в рішення та додаток до рішення міської ради від 24.06.2009 № 42/20 Про впорядкування орендної плати за землю , від 21.03.2017 № 20/27 Про внесення змін та доповнень в додаток до рішення міської ради від 24.06.2009 № 42/20 Про впорядкування орендної плати за землю , витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 06.05.2016 № НВ-0702081472016, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.03.2018 № 34-3-0.27-845/162-18, уклали ОСОБА_5 угоду № 2 до договору оренди землі (від 11.01.2001 договору на право тимчасового користування землею, із змінами внесеними додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованої в книзі реєстрації договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі оренди) від 03.06.2003 за № 27-03) , про наступне:

1. Внести зміни в договір оренди землі, (договір на право тимчасового користування землею), виклавши його у новій редакції:

Орендодавець (уповноважена ним особа): Територіальна громада міста Луцька Волинської області , від імені якої діє Луцька міська рада , ідентифікаційний код юридичної особи 34745204, зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.11.2006 за № 1 198 120 0000 003237, місцезнаходження: Волинська область, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, буд. 19, в особі секретаря міської ради ОСОБА_4 , який діє на підставі статей 42, 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішення Луцької міської ради від 03.07.2017 № 26/28 Про обрання секретаря Луцької міської ради , надалі - Орендодавець , з одного боку, та

Орендар : ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНОСТЮ РЕМБУДУПРАВЛІННЯ-ВИШКІВ-АТ , ідентифікаційний код юридичної особи 08562708, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18.08.1994, 04.09.2015 за № 1 198 145 0000 009124, місцезнаходження: Волинська область, м. Луцьк, вул. Заньковецької, буд. 88, в особі директора ОСОБА_2 , що діє на підставі Статуту, викладеного в новій редакції, зареєстрованого державним реєстратором Виконавчого комітету Луцької міської ради Волинської області 21.10.2016 за №11981050003009124, надалі - Орендар , з другого, уклали цей Договір про нижченаведене:

ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1. Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку J.11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд

(цільове призначення)

підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості,

з кадастровим номером 0710100000:22:049:0031,

яка розташована м. Луцьк, вул. Ківерцівська.

(місцезнаходження)

ОБ'ЄКТ ОРЕНДИ

2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1500 (нуль цілих одна тисяча п'ятсот десятитисячних) га.

3. На земельній ділянці розміщені об'єкти нерухомого майна відсутні,

а також інші об'єкти інфраструктури відсутні.

(перелік, характеристика і стан лінійних споруд, інших об'єктів інфраструктури, у тому числі доріг, майданчиків з твердим покриттям тощо )

4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення Договору становить: 827 040,82 грн . (вісімсот двадцять сім тисяч сорок гривень вісімдесят дві копійки).

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору в порядку та у випадку, передбачених цим Договором.

5. Земельна ділянка, яка передається в оренду, має такі недоліки, що можуть перешкоджати її ефективному використанню - частина земельної ділянки знаходиться в охоронній зоні навколо інженерних комунікацій (01.08) (каналізації, підземної кабельної лінії електропередач), площею 0,0658 (нуль цілих шістсот п'ятдесят вісім десятитисячних) га.

6. Інші особливості об'єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини відсутні.

СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

7. Договір укладено на до 11.01.2026.

Після закінчення строку дії Договору Орендар має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію (до листа-повідомлення про поновлення Договору Орендар додає проект додаткової угоди).

Датою надходження листа-повідомлення про намір поновити Договір є дата його реєстрації в електронному журналі вхідної кореспонденції Орендодавцем.

ОРЕНДНА ПЛАТА

8. Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі:

3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить - 24 811,22 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот одинадцять гривень двадцять дві копійки).

9 . Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженою Кабінетом Міністрів України формою, що заповнюється під час укладання або зміни умов Договору чи продовження його дії.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки розраховується Головним управлінням Держгеокадастру у Волинській області та уточнюється Орендарем щороку для врахування офіційного річного коефіцієнта індексації.

10. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами на р/р 33219812700002, МФО 803014, ЗКПО 38009628, банк ГУДКСУ у Волинській області, одержувач УК у м. Луцьку /м. Луцьк/ 18010600 , щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця .

Внесення орендної плати на майбутній період допускається на термін, не більший одного календарного року.

11. Розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених Договором;

- зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України;

- зміни розміру відсоткової ставки орендної плати за земельну ділянку;

- в інших випадках, передбачених законом.

12. У разі не внесення орендної плати у строки, визначені цим Договором:

- у 10-денний строк сплачується штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати, встановленої цим Договором;

- справляється пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного Банку України, що діяла впродовж строку, за який нарахована пеня, від несвоєчасно сплаченої суми, за кожен день прострочення платежу.

У разі розірвання Договору з ініціативи Орендаря Орендодавець має право на отримання орендної плати за рік, якщо протягом зазначеного періоду не надійшло пропозицій від інших осіб на укладення договору оренди землі цієї ж земельної ділянки на тих самих умовах.

У разі визнання у судовому порядку Договору недійсним, отримана Орендодавцем орендна плата за фактичний строк оренди землі не повертається.

УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

13. Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування площадки під вигризку та зберігання сипучих грузів.

(мета використання)

14. Цільове призначення земельної ділянки J.11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

15. Умови збереження об'єкта оренди використання ділянки відповідно до проекту забудови з дотримання вимог чинного законодавства, державних будівельних та інших норм і правил.

УМОВИ ПОВЕРНЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

16. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

У разі приведення земельної ділянки у непридатний для використання за цільовим призначенням стан збитки, що підлягають відшкодуванню, визначаються відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284.

Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується в судовому порядку.

Земельна ділянка вважається повернутою Орендарем Орендодавцю з моменту державної реєстрації припинення права оренди.

17. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підлягають відшкодуванню.

18. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, підлягають (не підлягають) відшкодуванню. Умови, обсяги і строки

(непотрібне викреслити)

відшкодування Орендарю витрат за проведені ним поліпшення стану земельної ділянки визначаються окремою угодою сторін.

19. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов'язань, передбачених цим Договором.

Збитками вважаються:

- фактичні втрати, яких Орендар зазнав у зв'язку з невиконанням або неналежним виконанням умов Договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

- доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов Договору.

20. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

ОБМЕЖЕННЯ (ОБТЯЖЕННЯ) ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

21. На орендовану земельну ділянку встановлено не встановлено обмеження (обтяження) та

(непотрібне викреслити)

інші права третіх осіб

ІНШІ ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН

22. Права Орендодавця:

- вимагати від Орендаря здійснювати використання земельної ділянки за цільовим призначенням;

- вимагати від Орендаря дотримання екологічної безпеки землекористування та додержання державних стандартів, норм і правил;

- вимагати від Орендаря дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого використання земель та територій які особливо охороняються;

- вимагати від Орендаря своєчасного внесення орендної плати;

- у разі розірвання Договору з ініціативи Орендаря на отримання орендної плати за рік, якщо протягом зазначеного періоду не надійшло пропозицій від інших осіб на укладення договору оренди землі цієї ж земельної ділянки на тих самих умовах, за винятком, коли розірвання Договору було обумовлено невиконанням або неналежним виконанням Орендодавцем договірних зобов'язань;

- вилучити з користування земельну ділянку у разі використання не за призначенням або прострочення оплати більше 3 місяців;

- у разі припинення чи розірвання Договору вимагати у Орендаря повернення земельної ділянки в стані, в якому вона була надана в оренду.

23. Обов'язки Орендодавця:

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам Договору;

- при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;

- відшкодувати Орендарю капітальні витрати, пов'язані з поліпшенням стану об'єкта оренди, яке проводилось за письмовою згодою Орендодавця;

- попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки земельної ділянки, які в процесі її використання можуть спричинити екологічно небезпечні наслідки для довкілля або призвести до погіршення самого стану об'єкта оренди;

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається.

24. Права Орендаря:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням умов Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити у встановленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження;

- отримувати продукцію і доходи;

- в установленому законом порядку витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування, на усунення перешкод у користуванні нею, відшкодування шкоди, заподіяної земельній ділянці громадянами і юридичними особами України, іноземцями, особами без громадянства, іноземними юридичними особами, у тому числі міжнародними об'єднаннями та організаціями;

- відшкодування збитків, яких Орендар зазнав внаслідок невиконання Орендодавцем умов, визначених Договором;

- укладення Договору на новий строк (поновлення Договору);

- придбання земельної ділянки, що перебуває в оренді за умови згоди Орендодавця на продаж цієї земельної ділянки.

25. Обов'язки Орендаря:

- приступати до використання земельної ділянки після державної реєстрації права оренди в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- виконувати встановлені щодо об'єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або Договором;

- дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно надати копію Договору та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права відповідному контролюючому органу (Головне управління ДФС у Волинській області, м. Луцьк, Київський майдан, буд. 4);

- у разі наміру скористатися переважним правом на поновлення Договору на новий строк повідомити про це Орендодавця не пізніше ніж за 30 днів до спливу строку Договору листом-повідомлення з прикладеним проектом додаткової угоди;

- у разі припинення або розірвання Договору повернути Орендодавцеві земельну ділянку по акту приймання-передачі та зареєструвати припинення права оренди в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням;

- щорічно, не пізніше 01 (першого) лютого уточнювати розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки для врахування офіційних річних показників інфляції;

- забезпечувати збереження та вільний доступ до мереж міських інженерних комунікацій, що проходять по зазначеній земельній ділянці для проведення ремонтних та профілактичних робіт;

- утримувати орендовану територію у відповідності до вимог правил, стандартів, норм, положень з охорони праці, дорожнього руху, виробничої і побутової санітарії, протипожежного захисту і охорони навколишнього середовища, передбачених чинним законодавством України.

ОСОБА_6 ЗНИЩЕННЯ ОСОБА_7 ОБ'ЄКТА

ОРЕНДИ ЧИ ЙОГО ЧАСТИНИ

26. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе

Орендар (Орендодавець).

(непотрібне викреслити)

СТРАХУВАННЯ ОБ'ЄКТА ОРЕНДИ

27. Згідно з цим Договором об'єкт оренди підлягає не підлягає страхуванню на весь період дії

(непотрібне викреслити)

Договору .

ЗМІНА УМОВ ДОГОВОРУ І ПРИПИНЕННЯ ЙОГО ДІЇ

28. Зміна умов Договору здійснюється у письмовій формі (шляхом укладення додаткової угоди) за взаємною згодою сторін.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір розв'язується в судовому порядку.

29. Дія Договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та Орендаря;

- ліквідації юридичної особи-орендаря;

- набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;

Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

30. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

- за взаємною згодою сторін;

- рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених Договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

31. Розірвання Договору в односторонньому порядку допускається (не допускається).

(непотрібне викреслити)

Умовами розірвання Договору в односторонньому порядку є:

- заборгованість по орендній платі до 3 (трьох) місяців;

- не використання земельної ділянки за цільовим призначенням;

- самовільна здача земельної ділянки в суборенду;

- засміченість та забруднення земельної ділянки;

- приведення земельної ділянки у непридатний для використання за цільовим призначенням стан.

32. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку від Орендодавця до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря є (не є) підставою для зміни умов або розірвання Договору.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН ЗА НЕВИКОНАННЯ АБО

НЕНАЛЕЖНЕ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ

33. За невиконання або неналежне виконання Договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього Договору.

34. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

35. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами.

Цей Договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця, другий - в Орендаря.

Інші документи, що додаються до Договору:

- кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлення земельних сервітутів;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі об'єкта оренди;

- розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена, на 26 березня 2018 року.

РЕКВІЗИТИ СТОРІН

Орендодавець Орендар

Луцька міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

РЕМБУДУПРАВЛІННЯ-ВИШКІВ-АТ

(найменування юридичної особи )

Місцезнаходження: Місцезнаходження:

43025, Волинська обл., м. Луцьк, 43006, Волинська обл., м. Луцьк, вул.Богдана Хмельницького, буд. 19 вул. Заньковецької, буд. 88

(індекс, область, місто, вулиця, номер будинку) (індекс, область, місто, вулиця, номер будинку)

2. ОСОБА_5 угода є невід'ємною частиною Договору та набуває чинності з моменту її підписання сторонами.

Ця ОСОБА_5 угода № 2 укладена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця, другий - в Орендаря, третій - в органі, який провів державну реєстрацію.

Інші документи, що додаються до ОСОБА_5 угоди № 2:

- розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена, на 26 березня 2018 року.

ПІДПИСИ СТОРІН

Орендодавець Орендар

Секретар міської ради Директор ТзОВ РЕМБУДУПРАВЛІННЯ-ВИШКІВ-АТ


Г.О. ОСОБА_8 Хомяк

(підпис) (підпис)

М.П. М.П. (за наявності)

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Рембудуправління-Вишків-АТ" (43006, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Заньковецької, будинок 88, код ЄДРПОУ 08562708) на користь Луцької міської ради в особі виконавчого комітету Луцької міської ради (43025, Волинська обл., місто Луцьк, вул. Б.Хмельницького, будинок 19, код ЄДРПОУ 04051327) сплачений судовий збір у розмірі 881 грн. (реквізити для оплати: отримувач виконавчий комітет Луцької міської ради; р/р 35415068020220 в ТУ ДКСУ у Волинській області, м. Луцьк; МФО 803014; ЄДРПОУ 04051327).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення до Північно-західного апеляційного господарського суду.

Повний текст рішення складено

15.01.2019

Суддя С. В. Костюк

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення09.01.2019
Оприлюднено15.01.2019
Номер документу79162492
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/903/18

Судовий наказ від 05.02.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

Ухвала від 09.01.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

Рішення від 09.01.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Господарський суд Волинської області

Костюк Софія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні