Постанова
від 15.01.2019 по справі 694/15/19
ЗВЕНИГОРОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 694/15/19

Провадження № 3/694/54/19

ПОСТАНОВА

іменем України

15.01.2019 року м. Звенигородка

Суддя Звенигородського районного суду Черкаської області Дудніченко В.М., з участю прокурора Гончар Р.В., розглянувши матеріали, які надішли із управління захисту економіки в Черкаській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1; раніше працюючого бухгалтером в Управлінні Держпродспоживслужби в Звенигородському районі ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області, не даний час безробітного,

за ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1, перебуваючи на посаді бухгалтера Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, будучи згідно підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року №1700-УІ1 (далі по тексту - Закон №1700- VII), суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , оскільки без поважних причин, не своєчасно подав декларацію після припинення повноважень особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції правопорушення, пов'язане з корупцією-діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно зі ст. 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватись Конституції України та Законів України.

Установлено, що згідно із наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів № 2 від 26.04.2016 року, призначено на посаду бухгалтера Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі ОСОБА_1 із 05.05.2016.

Далі, відповідно до наказу Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі №64 від 31.07.2017 Про звільнення ОСОБА_1. ОСОБА_1 звільнений з посади бухгалтера із 01.08.2017.

Згідно з інформацією офіційного сайту (https://usr.minijust.gov.ua/ua/freesearch) єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, то Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі, має ідентифікаційний код юридичної особи 40332908. У полі Дані про розпорядчий акт, на підставі якого створено юридичну особу зазначено постанова КМУ №1092 від 16.12.2015.

Таким чином, Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі є юридичною особою, має розрахунковий рахунок та інші рахунки в установах банків, має право від свого імені укладати договори, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки у відповідності до положень статуту, бути позивачем та відповідачем у судах. Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі набуває права власності юридичної особи з моменту його державної реєстрації що передбачено законом.

Так, відповідно до положень ст. 81 ЦК України юридичні особи, залежно І:Л порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права

Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

ОСОБА_1 відноситься (прирівнюється) до посадової особи юридичної особи публічного права, оскільки дана посада наділена організаційно - розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, і згідно з підпунктом а пункту 2 ст. З Закону України Про запобігання корупції , являється суб'єктом, на якого поширюється дія цього Закону. Одночасно, категорія посади ОСОБА_1 віднесена до суб'єктів вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, та них розповсюджуються вимоги ст. 45 Закону.

Варто відмітити і те, що ОСОБА_1, під час заповнення Е-декларації після звільнення особисто зазначив, що являється посадовою особою, юридичної особи публічного права.

Законом передбачено чотири типи декларацій суб'єкта декларування:

1)щорічна декларація, яка подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

2)декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається не пізніше дня такого припинення. Якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше двадцяти робочих днів з дня, коли суб'єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення.

Декларація суб'єкта декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб'єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день, що передує дню подання декларації. Під раніше поданими деклараціями розуміються як декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, так і декларації, що були подані відповідно до Закону України Про засади запобігання і протидії корупції ;

3)декларація суб'єкта декларування, який припинив діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, що подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;

4)декларація суб'єкта декларування, який є особою, що претендує на зайняття посад, зазначених у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини першої статті 3 Закону, що подається до призначення або обрання особи на посаду. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади (участь V конкурсі),якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Так, рішенням № 3 від 11.08.2016 Національного агентства, яким затверджено роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції (далі - Роз'яснення) стосовно заходів фінансового контролю, визначено етапність початку роботи системи декларування у 2016- 2017 роках, яка визначена рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 2 Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088.

Питання 2 Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю , затвердженого рішенням НАЗК від 11.08.2016 №3 надає чіткі роз'яснення щодо подання декларацій після звільнення.

Відповідно до абзацу 2 ч. 2 ст. 45 Закону суб'єкт декларування, який припиняє діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов'язаний наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Під припиненням діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, мають на увазі наступне: а) фактичне звільнення; б) перехід на посаду, яка не підпадає під дію пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 Закону, тобто не потребує подання декларації.

Таким чином, граничним терміном подачі декларації ОСОБА_1, який є особою що припинила діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування є рік після звільнення з посади, а саме 31.03.2018, а декларацію фактично подано 09.04.2018.

За даними Єдиного державного реєстру декларацій осіб ОСОБА_1 будучи суб'єктом декларування, у порушення вимог ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, декларацію особи, яка припинила діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції, лише09.04.2018.

Згідно повідомлення голови Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н.М. від 02.03.2017 № 03-05/4886/17 щодо роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування співпадає з фактичною датою подання суб'єктами декларування документів до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування .

Поважних причин несвоєчасного подання електронної декларації у ОСОБА_1 встановлено не було.

Таким чином, ОСОБА_1, перебуваючи на посаді бухгалтера Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, будучи згідно підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року №1700-VII, суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , оскільки без поважних причин, не своєчасно подав декларацію після припинення повноважень особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оскільки граничний термін подачі був 31.03.2018, а декларація фактично подана 09.04.2018, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину визнав повністю, щиро розкаявся. Суду пояснив, що йому було відомо про необхідність подання декларації, проте він вчасно її не подав у зв'язку із частковою необізнаністю із законодавством.

Прокурор Звенигородської місцевої прокуратури Гончар Р.В. підтримав відомості, викладені у протоколі, наполягав на притягненні ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Суд заслухавши пояснення ОСОБА_1, думку прокурора, перевіривши матеріали справи, встановив наступне:

Згідно наказу Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області № 2 від 26.04.2016 ОСОБА_1.з 05.05.2016 призначено на посаду бухгалтера Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області Відповідно до положення про Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі , затвердженим наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 25 лютого 2016 року № 26, відповідно до наказу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 04 квітня 2016 року №33 Про граничну чисельність працівників територіальних органів Держпродспоживслужби , введеного в дію 22.04.2016 року штатного розпису Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі затвердженого в.о. начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області .

Згідно з наказом № 64 від 31.07.2017 року ОСОБА_1 був звільнений з посади бухгалтера управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі з 01.08.2017 року за згодою сторін, пункту 1 статті 36 КЗпП України та проведено виплату розрахункових у разі наявності заборгованості по заробітній платі.

Відповідно до абз.14 ч.1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції , суб'єкти декларування особи зазначені у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини 1 статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов'язані подати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно із частиною другою ст. 52 Закону у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів встановлених на 01 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це Національне агентство з питань запобігання корупції. Вказана інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та оприлюднюється на офіційному сайті НАЗК.

Відповідно до п. 6 розділу у Порядку формування, ведення та оприлюднення інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням НАЗК від 10 червня 2016 року № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за №959/29089, суб'єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з п. 2 розділу 2 зазначеного порядку повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через електронну мережу Інтернет з використання програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі.

Таким чином в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, так як він будучи посадовою особою , а саме працюючи бухгалтером Управління Держпродспоживслужби в Звенигородському районі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області без поважних причин, не своєчасно подав декларацію після припинення повноважень особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

При накладенні адміністративного стягнення, у відповідності до вимог ст. 33 КУпАП, суд враховує характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують та обтяжують відповідальність, та вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

На підставі ст. 40-1 КУпАП стягнути із ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави в сумі 384,20 грн..

Керуючись ст. 33, 40-1, ст. 172-6, 283, 284, 294 КУпАП, суддя,-

п о с т а н о в и в:

визнати ОСОБА_1 винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних розмірів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п'ятдесят) гривень.

Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави в сумі 384 грн. 20 коп. (Отримувач коштів ГУК у м. Києві (м. Київ/22030106 Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, Код банку отримувача (МФО) 820019, Рахунок отримувача 31215256700001, Код класифікації доходів бюджету22030106).

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором до Апеляційного суду Черкаської області через Звенигородський районний суд Черкаської області.

Суддя

СудЗвенигородський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення15.01.2019
Оприлюднено16.01.2019
Номер документу79179452
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —694/15/19

Постанова від 15.01.2019

Адмінправопорушення

Звенигородський районний суд Черкаської області

Дудніченко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні