ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11 грудня 2018 року Справа № 0840/3291/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Лазаренка М.С.,
за участю секретаря судового засідання Новікової Д.А.,
за участю:
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства Гідросила МЗТГ (72316, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Індустріальна, 59)
до Запорізької митниці ДФС (69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, 12)
про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
13 серпня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Публічного акціонерного товариства Гідросила МЗТГ (далі - позивач) до Запорізької митниці ДФС (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA112090/2018/00020, оформлену 03 липня 2018 року Запорізькою митницею ДФС.
У своєму позові позивач зазначив, що 16 лютого 2017 року між акціонерним товариством Оскольський електрометалургійний комбінат та позивачем укладено контракт № СГИМ-307444.
23 травня 2018 року сторони контракту уклали специфікацію № 5 до вказаного контракту.
У відповідності до цього контракту за митною декларацією UA112090/2018/001912 позивач 03 липня 2018 року отримало від акціонерного товариства Оскольський електрометалургійний комбінат товар - прутки з легованої сталі марки 20Х (ГОСТ 4543-2016) гарячекатані прямі відрізки круглого поперечного перерізу не укладені в бунти діаметром 26мм, 36мм, які не мають виїмок, виступів, борозен або інших рельєфів поверхні, одержаних у процесі прокатування. Прутки не являють собою арматурний прокат (арматурою). Хімічний склад: вуглець - 0,22%, сірка - 0,003-0,010%, фосфор - 0,008-0,009%, хром-0,92-0,93%, нікель-0,03%, мідь-0,02%. Прутки відповідають ГОСТ 2590-2006. Точність виготовлення прокату - В1.
Для оформлення товару уповноваженою особою декларанта ПП Сова плюс ОСОБА_4 03 липня 2018 року о 14 год. 43 хв. подана митна декларація UA112090/2018/001912.
Відповідачем 03 липня 2018 року було прийняте рішення про відмову в митному оформленні та надіслано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA112090/2018/00020.
Причинами для прийнятті рішення та видачі картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA112090/2018/00020 відповідач вказав: невірно заповнена графа 47 митної декларації: відсутнє нарахування антидемпінгового мита, не вірна заповнена графа 31 (товар №1) опис товару та не надано сертифікат про походження; не нарахування антидемпінгового мита щодо імпорту товару № 1 код товару НОМЕР_1 опис якого відповідає опису товару, зазначеному у рішенні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05, яким внесено зміни в рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 28.12.2017 № АД-382/2017/4411-05, порушені вимоги наказу Міністерства фінансів від 30.05.2012 № 651 Про затвердження порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа . Декларантом протягом строків, встановлених статтею 255 Митного кодексу України для завершення митного оформлення не подано письмове звернення щодо внесення змін до митної декларації відповідно до положень пункту 4 частини 4 статті 54 та статті 269 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI.
09 липня 2018 року ПАТ Гідросила МЗТГ , не погоджуючись з відмовою у прийнятті митної декларації, подало скаргу №1094 до Запорізької митниці ДФС.
Відповідачем було відмовлено у задоволенні скарги позивача, про що повідомило їх листом №912/11/08-70-62 від 26 липня 2018 року.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з підстав, наведених у позові, просить суд задовольнити позов у повному обсязі, спираючись на те, що у відповідача не було підстав для відмови у прийнятті митної декларації позивача та у оформленні картки відмови.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечив, вважаючи його безпідставним та необґрунтованим, про що вказав у відзиві на позовну заяву.
Свої заперечення представник відповідача обґрунтував наступним:
03 липня 2018 року декларант позивача надіслав електронну митну декларацію на товар № 1 Прутки із легованої сталі марки 20Х (Гост 4543-2016) гарячекатані. Прямі відрізки круглого поперечного перетину не укладені в бунти діаметром 26мм., 36мм. Не мають виїмок, виступів, борозен або інших рельєфів поверхні, одержаних у процесі прокатування. Прутки являють собою арматурний прокат (арматуру). Марка сталі 20Х. Хімічний склад:Вуглець - 0,22 %; кремній - 0,25-0,30 %; марганець - 0,71-0,73 %; сірка - 03-0,010 %; фосфор - 0,008-0,009 %; хром - 0,92-0,93 %; нікель - 0,03 %; мідь - 2 %. Відповідають ГОСТ 2590-2006. Точність виготовлення прокату - В1. Кривізна, клас кривізни IV. Група якості поверхні - 2ГП. Виробник: АТ "Оскольський електроктрометалургійний комбінат". Країна виробництва - RU та на товар № 2 Прутки із нелегованої вуглецевої сталі марки 20 (Гост 1050-2013) гарячекатані, не ковані. Прямі відрізки, круглого поперечного перетину, не укладені в бунти, діаметром 42 мм. Не мають виїмок, виступів, борозен або інших рельєфів поверхні, одержаних у процесі прокатування. Прутки не являють собою арматурний прокат (арматуру). Хімічний склад: Вуглець - 0,20 %; кремній - 0,23 %; марганець - 0,43 %; сірка - 0,007 %; фосфор - 0,007 %; хром - 0,02 %; нікель - 0,01 %; мідь - 0,01 %. Відповідають стандарту на сортамент ГОСТ 2590-2006. Точність виготовлення прокату - В1. Кривізна, клас кривізни IV. Група ості поверхні - 2ГП. Виробник: АО "Оскольский электрометаллургический комбинат". Країна виробництва - RU . Митній декларації було присвоєно №UА112090/2018/001912.
03 жовтня 2018 року відповідачем було прийнято Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA112090/2018/00020, якою відмовлено у прийнятті митної декларації № UA112090/2018/001912 від 03 липня 2018 року за наступних причин: невірно заповнена графа 47 митної декларації: відсутнє нарахування антидемпінгового мита, не вірна заповнена графа 31 (товар №1) опис товару та не надано сертифікат про походження; не нарахування антидемпінгового мита щодо імпорту товару № 1 код товару НОМЕР_1 опис якого відповідає опису товару, зазначеному у рішенні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05, яким внесено зміни в рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 27.12.2017 № АД-382/2017/4411-05, порушені вимоги наказу Міністерства фінансів від 30.05.2012 № 651 Про затвердження порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа .
Декларантом протягом строків, встановлених статтею 255 Митного кодексу України для завершення митного оформлення не подано письмове звернення щодо внесення змін до митної декларації відповідно до положень пункту 4 частини 4 статті 54 та статті 269 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI .
У зазначеній картці відмови декларанту було роз'яснено вимоги, виконання яких забезпечить можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, а саме: заповнити графу 31 (для товару №1), вірно заповнити графу 47.
Представник відповідача у судовому засіданні доводи, викладені у відзиві на позовну заяву підтримав, посилається на те, що для визначення товару №1 щодо якого застосовуються антидемпінгове мито товар повинен підпадати під два критерії: опис товару за рішенням Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі від 28 грудня 2017 р. АД-382/2017/4411-05 Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну арматури та катанки походженням з Росiйської Федерацiї (зі змінами, внесеними рішенням Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі 20 квітня 2018 року № АД - 390/2018/4411-05) та код товару згідно з УКТ ЗЕД.
Враховуючи пояснення сторін у справі, суд доходить висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Стосовно не нарахування антидемпінгового мита щодо імпорту товару № 1 код товару НОМЕР_2, опис якого відповідає опису товару, значеному у рішенні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 20.04.2018 р. № АД-390/2018/4411-05, яким внесено зміни в Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 27.12.2017 р. №АД-382/2017/4411-05.
У відповідності до частини 1 та 2 статті 271 Митного кодексу України ОСОБА_1 - це загальнодержавний податок, встановлений Податковим кодексом України та цим Кодексом, який нараховується та сплачується відповідно до цього Кодексу, законів України та міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. В Україні застосовуються такі види мита: 1) ввізне мито; 2) вивізне мито; 3) сезонне мито; 4) особливі види мита: спеціальне, антидемпінгове, компенсаційне, додатковий імпортний збір.
Пунктом 4 частини 2 ст. 271 МК України передбачено, що особливими видами мита є спеціальне, антидемпінгове, компенсаційне, додатковий імпортний збір.
Згідно з ч. 1 ст. 275 МК України у випадках, передбачених законами України (якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України), з метою захисту економічних інтересів України та українських товаровиробників у разі ввезення товарів на митну територію України, незалежно від інших видів мита, можуть застосовуватися особливі види мита:
1) спеціальне мито;
2) антидемпінгове мито;
3) компенсаційне мито;
4) додатковий імпортний збір.
Частина 4 статті 275 Митного кодексу України визначає, що антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об'єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику.
У відповідності до частини 9 статті 280 Митного кодексу України особливі види мита нараховуються за ставками, встановленими рішеннями Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про застосування антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів, відповідно до законів України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту", "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту", "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну".
Пунктом 2 статті 1 Закону України Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту № 330-XIV від 22 грудня 1998 року антидемпінгове мито (попереднє або остаточне) - особливий вид мита, що справляється у разі ввезення на митну територію країни імпорту товару, який є об'єктом застосування антидемпінгових заходів (попередніх або остаточних).
Статтею 3 Закону передбачено, що проведення антидемпінгового розслідування в Україні здійснюється на засадах, визначених цим Законом, уповноваженими на це центральними органами виконавчої влади - Міністерством, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, а також ОСОБА_5.
Згідно з ч. 5 статті 5 Закону ОСОБА_5 у межах своєї компетенції приймає рішення, організовує га контролює їх виконання.
ОСОБА_5, зокрема щодо проведення антидемпінгового розслідування та застосування антидемпінгових заходів, є обов'язковими для виконання.
Частиною 6 статті 5 Закону передбачено, що на засіданнях ОСОБА_5 приймаються рішення:
1) про порушення антидемпінгового розслідування;
2) про позитивні або негативні висновки стосовно наявності демпінгу та тоди, що дають можливість визначити демпінгову маржу;
3) про позитивні або негативні висновки щодо наявності шкоди та її розмір;
4) щодо визначення причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим портом та шкодою;
5) про застосування антидемпінгових заходів;
6) з інших питань в межах повноважень, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону антидемпінгове розслідування припиняється, як правило, відповідно до рішення ОСОБА_5 про застосування остаточних нтидемпінгових заходів.
ОСОБА_5 у своєму рішенні встановлює розмір ставки остаточного нтидемпінгового мита, яким обкладається товар постачальника (виробника, експортера, імпортера), імпорт якого в країну імпорту є об'єктом застосування інтидемпінгових заходів. Якщо неможливо визначити постачальника (виробника, експортера, імпортера), у цьому рішенні визначається розмір ставки остаточного антидемпінгового мита для відповідної країни експорту (абз. З ч. 6 ст. 16 Закону).
Згідно частин 6 та 8 статті 16 вищевказаного Закону остаточне антидемпінгове мито справляється у відповідному розмірі та у кожному випадку окремо на недискримінаційній основі, незалежно від країни експорту, якщо у рішенні ОСОБА_5 визначається, що імпорт відповідного товару є об'єктом застосування остаточних антидемпінгових заходів, за винятком імпорту, щодо якого відповідно до цього Закону експортером було взято відповідні зобов'язання. У цьому рішенні ОСОБА_5 визначає кожного постачальника товару, імпорт якого в країну імпорту є об'єктом застосування остаточних антидемпінгових заходів. У разі, якщо антидемпінгове розслідування проводиться стосовно товарів, що імпортуються кількома постачальниками з однієї країни та неможливо визначити всіх цих постачальників, у рішенні ОСОБА_5 зазначається ця країна експорту. Якщо антидемпінгове розслідування проводиться стосовно товарів, що імпортуються кількома постачальниками більше ніж з однієї країни, у рішенні ОСОБА_5 можуть бути зазначені або всі постачальники, або, у разі неможливості визначення всіх постачальників відповідного товару, - всі країни експорту. ОСОБА_5 у своєму рішенні встановлює розмір ставки остаточного антидемпінгового мита, яким обкладається товар постачальника (виробника, експортера, імпортера), імпорт якого в країну імпорту є об'єктом застосування антидемпінгових заходів. Якщо неможливо визначити постачальника (виробника, експортера, імпортера), у цьому рішенні визначається розмір ставки остаточного антидемпінгового мита для відповідної країни експорту. Остаточне антидемпінгове мито сплачується за ставкою та на умовах, встановлених у відповідному рішенні ОСОБА_5 про застосування остаточних антидемпінгових заходів. Остаточне антидемпінгове мито сплачується незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі мита, які, як правило, справляються при імпорті в країну імпорту товарів.
Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі 28 грудня 2017 року було прийняте рішення АД-382/2017/4411-05 Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну арматури та катанки походженням з Росiйської Федерацiї , яким визначено, що протягом періоду дослідження демпінговий імпорт в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації призвів до значного зниження цін на подібний товар…існує причинно-наслідковий зв'язок між демпінговим імпортом в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробнику… та застосовані остаточні анти-демпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, що має такий опис:
Арматурний прокат (арматура) дiаметром вiд 6 до 40 мм (включно) та катанка дiаметром вiд 5,5 до 14 мм (включно), що класифiкуються згiдно з УКТЗЕД за кодами 7213 10 00 00, 7213 91 10 00, 7213 91 20 00, 7213 91 41 00, 7213 91 49 00, 7213 91 70 00, 7213 91 90 00, 7213 99 10 00, 7213 99 90 00, 7214 20 00 00, 7214 99 10 00, 7214 99 39 00, 7214 99 50 00, 7214 99 79 00, 7214 99 95 00, 7227 20 00 00, 7227 90 10 00, 7227 90 50 00, 7227 90 95 00, 7228 20 91 00, 7228 20 99 00, 7228 30 20 00, 7228 30 69 00 та 7228 30 89 00 .
За результатами такого розгляду ОСОБА_5 зробила позитивний висновок:
- стосовно наявності в період розслідування (2016 р.) демпінгового імпорту в країну арматури та катанки походженням з Російської Федерації;
- щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
- зробила позитивний висновок щодо наявності істотної шкоди, заподіяної національному товаровиробникові, що підтверджується погіршенням соціально- економічних показників національного товаровиробника протягом 2014 - 2016 рр., зокрема: скоротилися обсяги виробництва (8,55 %) та обсяги використання виробничих потужностей (10,85 %), зменшилися обсяги продажу товару на внутрішньому ринку України (1,75 %) та частка національного товаровиробника на внутрішньому ринку України (7,20 %), скоротився персонал (15,37 %), зменшився обсяг інвестицій (8,01 %) тощо;
Міжвідомчою комісією рішенням від 20 квітня 2018 року № АД - 390/2018/4411-05 були внесені зміни до рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 27 грудня 2017 року АД-382/2017/4411-05, а саме викладено пункт 1 рішення у наступній редакції:
Застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, що має такий опис:
Арматурний прокат (арматура) діаметром від 6 до 40 мм (включно) та катанка діаметром від 5,5 до 14 мм (включно), а саме: прутки гарячекатані (у тому числі й прутки, що отримані гарячим волочінням та гарячим пресуванням), які мають однаковий (у тому числі й періодичний) суцільний круглий поперечний переріз за всією довжиною, з вуглецевої та інших легованих сталей, у тому числі укладені в бунти чи розрізані на відрізки, що можуть мати вм'ятини, ребра, канавки або інші рельєфи, створені під час прокатування з подальшою обробкою чи без неї (за винятком прутків з автоматної, швидкорізальної та інструментальної сталі, кованих, холодного деформування або оброблення у холодному стані та кутиків, фасонних та спеціальних профілів з легованої сталі, порожнистих прутків та брусків для буріння), що можуть класифікуватися згідно з УКТЗЕД за кодами 7213 10 00 00, 7213 91 10 00, 7213 91 20 00, 7213 91 41 00, 7213 91 49 00, 7213 91 70 00, 7213 91 90 00, 7213 99 10 00, 7213 99 90 00, 7214 20 00 00, 7214 99 10 00, 7214 99 39 00, 7214 99 50 00, 7214 99 79 00, 7214 99 95 00, 7227 20 00 00, 7227 90 10 00, 7227 90 50 00, 7227 90 95 00, 7228 20 91 00, 7228 20 99 00, 7228 30 20 00, 7228 30 69 00, 7228 30 89 00 /
Рішення ОСОБА_5 від 20.04.2018 N АД-390/2018/4411-05 набирає чинності з дня опублікування цього повідомлення.
Таким чином, оскільки товар № 1, заявлений до митного оформлення за МД № UА112090/2018/001912 від 03.07.2017 р. за кодом НОМЕР_2 з описом Прутки із легованої сталі марки 20Х (Гост 4543-2016) гарячекатані. Прямі відрізки круглого поперечного перетину не укладені в бунти діаметром 26 мм., 36 мм. Не мають виїмок, виступів, борозен або інших рельєфів поверхні, одержаних у процесі прокатування. Прутки не являють собою арматурний прокат (арматуру). Марка сталі 20Х. Хімічний склад: Вуглець - 0,22 %; кремній - 0,25-0,30 %; марганець - 0,71-0,73 %; сірка - 0,003-0,010 %; фосфор - 0,008-0,009%; хром - 0,92-0,93 %; нікель - 0,03 %; мідь - 0,02 %. Відповідають ГОСТ 2590- 2006. Точність виготовлення прокату - В1. Кривізна, клас кривізни IV. Група якості поверхні - 2ГП. Виробник: АО "Оскольский электрометаллургический комбинат". Країна виробництва - RU відповідає опису, визначеному у рішенні ОСОБА_5 № АД-390/2018/4411-05 від 26.04.2018 р., до такого товару застосовується антидемпінгове мито у розмірі 15,21 %.
За клопотанням представника позивача, 17 вересня 2018 року ухвалою суду було витребувано від Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.08.2018 №4414-06/37204-03, адресований ДФС України, з додатками до нього; листи Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.04.2018 №4413-06/18253-07 та від 04.06.2018 №4413-06/23789-07; рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 28.12.2017 №АД-382/2017/4411-05 та від 20.04.2018 №АД-390/2018/4411-05 з додатками до таких рішень.
У листі Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 4413-06/37204-03 від 22 серпня 2018 року визначено, що об`єктом антидемпінгового розслідування та заходів є саме арматура та катанка; інші прутки що за своїми ознаками не є арматурою та катанкою, не є об'єктом застосування заходів.
У додатках до цього листа визначений вичерпний алгоритм ідентифікації арматури, катанки та сортового прокату шляхом проведення дослідження товару за параметрами: хімічний склад, механічні характеристики, геометричні параметри профілю, марочний склад та клас міцності.
Також у додатку до цього листа визначений перелік лабораторій, які мають відповідну сферу акредитації для проведення таких досліджень.
Позивач посилається на Висновок Департаменту податкових та митних експертиз ДФС № 142008200-0937 від 17.09.2018 р., відповідно до якого було проведено дослідження за органолептичним методом (зовнішній вигляд, фізичний стан), рентгенофлюоресцентним методом (виявлення елементів), який носить якісний/напівякісний оціночний характер та визначення діаметру проби (штангенциркулем) та визначено, що встановлення відповідності наданих проб товару до прокату арматурного відповідно до ДСТУ 3760:2006 Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови на цей час у ДПМЕ ДФС не видається можливим у зв'язку з відсутністю необхідного обладнання для дослідження механічних властивостей .
Об'єктами дослідження (експертизи) відповідно до Висновку № 142008200-0937 від 17.09.2018 р. є проби товарів, заявлених в гр. 31 МД № UА 112090/2018/002487 від 06.09.2018 р.
У Примітках до даного висновку визначено: Результати дослідження (експертизи) є чинними для наданої (го, их) проби (проб)/зразка (ів) товару (ів) .
Картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA112090/2018/00020 від 03.07.2018 р. (стор. 53) винесена стосовно товарів, заявлених до митного оформлення за МД № UA112090/2018/001912 від 03.07.2018 р.
Суд приймає до уваги доводи відповідача, що об'єктом дослідження були проби товарів, заявлених до митного оформлення за іншою митною декларацією, та, враховуючи примітки до Висновку, результати дослідження, зазначені у Висновку № 142008200-0937 від 17.09.2018 p., не стосуються товарів, заявлених до митного оформлення за митною декларацією № UA112090/2018/001912 від 03.07.2018 p., стосовно якої було винесено Картку відмови № UA112090/2018/00020.
Посилання позивача на Висновки № 1 Державного підприємства Науково - дослідний та конструкторсько-технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади суд вважає безпідставними, у зв'язку з наступним.
Висновки № 1 здійснено Державним підприємством Науково - дослідний та конструкторсько - технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади на підставі Договору № 694-18-4 від 05.09.2018 р. з ПАТ Гідросила МЗТГ , м. Мелітополь за листом № 075 від 03.09.2018 р.
Відповідно до листа № 075 від 03.09.2018 р. ПАТ Гідросила МЗТГ просить Науково - інженерний центр з випробувань труб, балонів, іншої продукції і матеріалів Державного підприємства Науково - дослідний та конструкторсько - технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади провести експертизу товару з метою його ідентифікації та визначити чи є він арматурою, катанкою або прокатом сортовим сталевим гарячекатаним круглим.
На товар, який надавався на експертизу за даним листом, видані Сертифікати якості № 0629575 від 23.08.2018 р., № 0629576 від 23.08.2018 р., № 0629577 від 23.06.2018 р.
Натомість, у графі 44 МД № UA 112090/2018/001912 від 03.07.2018 p., стосовно якої було прийнято Картку відмови, зазначено зовсім інші сертифікати якості, а саме: № 0621437 від 21.06.2018 p., № 0621438 від 21.06.2018 p., № 0621439 від 21.06.2018 p
Зазначене свідчить, про те, що на експертизу надавалися проби іншого товару, ніж той, що заявлявся до митного оформлення за митною декларацією, стосовно якої було прийнято Картку відмови, що оскаржується.
Науково - інженерний центр з випробувань труб, балонів, іншої продукції і матеріалів ДП НДТІ зробив висновок: За результатами аналізування даних проведених випробувань та Сертифікатів якості за №№ 0629575, 0629576, 0629577 від 23.08.2018 р. зразки металопродукції-діаметрами 26, 34 та 36 мм зі сталі марки 20Х, відносяться до виду продукції прокат сортовий стальний гарячекатаний круглий, виготовлений за ГОСТ 4543-2016 і ГОСТ 2590-2006, та не є арматурою чи катанкою .
З вищезазначеного вбачається, що аналізувалася саме продукція, на яку видані сертифікати якості №№ 0629575, 0629576, 0629577 від 23.08.18 р., а не продукція, яка заявлялася до митного оформлення за митною декларацією, стосовно якої прийнято Картку відмови, що оскаржується. Відтак, висновки, зроблені Науково інженерним центром з випробувань труб, балонів, іншої продукції і матеріалів ДП НДТІ не стосуються товару, заявленого до митного оформлення за МД № ІІА112090/2018/001912 від 03.07.2018 р.
Статтею 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Висновок Департаменту податкових та митних експертиз ДФС № 142008200-0937 від 17.09.2018 р. та Висновки № 1 Державного підприємства Науково - дослідний та конструкторсько-технологічний інститут трубної промисловості ім. Я.Ю. Осади не стосуються предмету доказування по даній справі, а відтак є неналежними доказами.
Щодо невірного заповнення графи 47 митної декларації № ЦА12090/2018/001912 від 03.07.2018 р., а саме відсутності нарахування антидемпінгового мита суд вважає наступне.
Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 р. № 651, зареєстрованим в міністерстві юстиції України 14.08.2012 р. за № 1372/21684, затверджено Порядок оформлення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа (далі - Порядок).
Цей Порядок визначає правила заповнення граф митних декларацій (далі - МД) на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 (далі - ЄАД), додаткових аркушів До нього форми МД-3 (далі - додаткові аркуші), специфікації форми МД-8 (далі - специфікація), порядок унесення відомостей до доповнення форми МД-6 (далі - доповнення), випадки застосування специфікації, а також порядок оформлення, розподілу та використання аркушів МД форм МД-2, МД-3, МД-6, МД-8.
Передбачені цим Порядком правила також поширюються на застосування МД на бланках ЄАД, додаткових аркушів, доповнення і специфікації, виготовлених за допомогою комп'ютера, та електронних МД.
Відповідно до п.п. 3.3 п. З Розділу І Порядку графи А, С, Б/І, ЕЛ, Г, в, І МД паперового примірника МД та її електронної копії або електронної МД заповнюються посадовими особами митних органів. Інші графи МД заповнюються Декларантом.
П.п. 3.5 п. З Розділу І Порядку передбачено, що необхідність заповнення певної графи МД Декларантом визначається згідно з правилами заповнення граф, наведеними в розділі II цього Порядку, виходячи з напрямку переміщення, обраного митного режиму, наявності чи відсутності опису цієї графи у відповідній главі розділу II цьогс Порядку та наявності застережень у тексті опису цієї графи. Графа не повинна заповнюватись Декларантом, якщо умови переміщення товарів відповідають зазначеним в описі цієї графи застереженням або глава розділу II цього Порядку, що відповідає напрямку переміщення товарів, не містить опису цієї графи.
Відповідно до глави 2 Поміщення товарів у митні режими імпорту, реімпорту, переробки на митній території України, тимчасового ввезення, знищення або руйнування, відмови на користь держави та поміщення іноземних товарів у митні режими митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі Розділу II Графа 47 Нарахування платежів Графа заповнюється у разі сплати (необхідності застосування заходів забезпечення сплати відповідно до розділу X Митного кодексу України) митних платежів та/або сплати за МД єдиного збору, що справляється в пунктах пропуску через державний кордон України (далі - єдиний збір), та/або сплати плати.
У графі наводяться відомості про нарахування митних платежів. Якщо за МД нараховуються та справляються єдиний збір та/або плата, то відомості про їх нарахування наводяться у цій графі ЄАД.
Якщо товар не є об'єктом оподаткування відповідним митним платежем, відомості про нараховування такого платежу в графі не наводяться.
У першій колонці "Вид" зазначається код виду платежу відповідно до класифікатора видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами.
У другій колонці "Основа нарахування" зазначаються:
при нарахуванні плати - кількість годин роботи посадової особи митного органу, витрачених на виконання митних формальностей поза місцем розташування митного органу або поза робочим часом, установленим для митного органу, незалежно від кількості оформлених МД;
при нарахуванні мита:
- за адвалорною ставкою - митна вартість товару, зазначена в графі 45 МД;
- за специфічною ставкою - кількість товару у відповідних одиницях вимірювання та обліку;
при нарахуванні акцизного податку:
- у разі обчислення акцизного податку із застосуванням адвалорних ставок - відповідна база оподаткування (вартість товарів (продукції), що ввозяться на митну територію України, за встановленими імпортером максимальними роздрібними цінами на товари (продукцію), які він імпортує, без податку на додану вартість та з урахуванням акцизного податку);
- у разі обчислення акцизного податку із застосуванням специфічних ставок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) - відповідна база оподаткування (величина, визначена в одиницях виміру ваги, об'єму, кількості товару (продукції), об'єму циліндрів двигуна автомобіля або в інших натуральних показниках);
при нарахуванні податку на додану вартість:
- митна вартість товару, зазначена в графі 45 МД, збільшена на суму мита (для товарів, що підлягають обкладенню митом) та акцизного податку (для товарів, що підлягають обкладенню акцизним податком);
- фактурна варіість товару, зазначена в графі 42 МД, перерахована у валюту України за курсом, указаним у графі 23 МД, збільшена на суму мита (для товарів, що підлягають обкладенню митом) та акцизного податку (для товарів, що підлягають обкладенню акцизним податком), якщо митна вартість товару менша, ніж фактурна вартість;
при нарахуванні єдиного збору - дані, на підставі яких здійснюється розрахунок суми єдиного збору (кількість залізничних вагонів, довжина маршруту тощо). Якщо єдиний збір складається з декількох складових (за проведення контролю, плати за проїзд транспортних засобів автомобільними дорогами України, плати за проїзд автомобільних транспортних засобів з перевищенням установлених розмір в загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів), відомості про нарахування таких складових зазначаються окремими рядками.
У третій колонці "Ставка" зазначаються:
при нарахуванні мита - установлений законодавством розмір ставки мита;
при нарахуванні акцизного податку - установлений законодавством розмір ставки акцизного податку;
при нарахуванні податку на додану вартість - установлений законодавством розмір ставки податку на додану вартість;
при нарахуванні плати - установлений законодавством розмір ставки плати;
при нарахуванні єдиного збору - установлений законодавством розмір ставки цього збору.
У четвертій колонці "Сума" зазначається нарахована сума відповідного митного платежу. Розмір плати визначається залежно від кількості зазначених у колонці "Основа нарахування" годин з урахуванням установленого законодавством розміру плати за одну годину.
При декларуванні товарів з використанням комплектів додаткових аркушів права нижня частина графи 47 додаткових аркушів не заповнюється.
У п'ятій колонці "Спосіб платежу" зазначається код способу розрахунку відповідно до класифікатора способів розрахунку.
Оскільки до товару № 1 за кодом НОМЕР_2 з описом Прутки із легованої сталі марки 20Х (Гост 4543-2016) гарячекатані. Прямі відрізки круглого поперечного перетину не укладені в бунти діаметром 26 мм., 36 мм. Не мають виїмок, виступів, борозен або інших рельєфів поверхні, одержаних у процесі прокатування. Прутки не являють собою арматурний прокат (арматуру). Марка сталі 20Х. Хімічний склад: Вуглець - 0,22 %; кремній - 0,25-0,30 %; марганець - 0,71-0,73 %; сірка - 0,003-0,010 %; фосфор - 0,008-0,009 %; хром - 0,92-0,93 %; нікель - 0,03 %; мідь - 0,02 %. Відповідають ГОСТ 2590-2006. Точність виготовлення прокату - В1. Кривізна, клас кривізни IV. Група якості поверхні - 77. Виробник: АО "Оскольский электрометаллургический комбинат". Країна виробництва - RU застосовується антидемпінгове мито у розмірі 15,21 %, у графі 47 МД № UA 12090/2018/001912 від 03.07.2018 р. мають бути наведені відомості про нарахування такого мита. Натомість такі відомості у зазначеній графі відсутні, що свідчить про невірне її заповнення та порушення вимог Порядку.
Також суд вважає, що позивачем безпідставно не надано сертифікат про походження товару, у зв'язку з наступним.
Відповідно до ст. 43 МК України документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару.
Країна походження товару заявляється (декларується) органу доходів і зборів шляхом подання оригіналів документів про походження товару.
Згідно з ч. З ст. 43 МК України сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у ;раїні походження товару.
У разі втрати сертифіката приймається його офіційно завірений дублікат.
Статтею 44 МК України передбачено, що для підтвердження країни походження товару орган доходів і зборів у передбачених законом випадках має право вимагати та отримувати документи про походження такого товару.
У разі ввезення товару на митну територію України документ, що підтверджує країну походження товару, подається обов'язково лише у разі, якщо це необхідно для застосування митно-тарифних заходів регулювання зовнішньо-економічної діяльності, кількісних обмежень (квот), інших заходів економічного або торговельного характеру, що здійснюються в односторонньому порядку або відповідно до двосторонніх чи багатосторонніх міжнародних договорів, укладених відповідно до закону, або заходів, що здійснюються відповідно до закону для забезпечення здоров'я населення чи суспільного порядку, а також у разі, якщо в органу доходів і зборів є підстави для підозри в тому, що товар походить з країни, товари якої заборонені до переміщення через митний кордон України згідно із законодавством України.
У разі ввезення товару на митну територію України сертифікат про походження товару додається обов'язково:
1) на товари, до яких застосовуються преференційні ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом України;
2) на товари, щодо ввезення яких в Україну застосовуються кількісні обмеження (квоти) або заходи, вжиті органами державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в межах повноважень, визначених законами України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту", "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту", "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну", "Про зовнішньоекономічну діяльність";
3) якщо це передбачено законами України та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч. З ст. 48 МК України у разі неможливості достовірно встановити країну походження товарів, щодо яких застосовуються особливі види мита (антидемпінгове, компенсаційне, спеціальне або додатковий імпортний збір), такі товари випускаються у вільний обіг на митній території України за умови сплати особливих видів мита.
В Повідомленні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації від 29.12.2017 р. також зазначено: Імпорт на митну територію України товару, опис якого зазначено вище, без сертифіката про походження та в разі неможливості визначення його походження здійснюється зі сплатою остаточного антидемпінгового мита за ставкою 15,21 % .
Враховуючи вищезазначене, в порушення п. 2 ч. З ст. 44 МК України, декларантом не було надано сертифікат про походження товару.
Крім цього, посилання позивача на те що товариство було повідомлено про неможливість надати картку відмови з електронними печаткою та підписом є необгрунтованим та таким, що не беруться судом до уваги.
Факт надіслання декларанту електронного повідомлення (файл 20180703Т180016.іmfх), що містить інформацію про відмову у прийнятті митної декларації (а саме: файл doc2.htm - картка відмови в електронному вигляді та файл doc2.htm.eds - зовнішній підпис ЕЦП), підписаного ЕЦП посадової особи митного поста Мелітополь Запорізької митниці ДФС, підтверджується витягом з АСМО Інспектор.
Таким чином, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, надано до суду докази, які підтверджують законність прийняття рішення про відмову в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення та видачі картки відмови № UA 112090/2018/00020, тому картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 112090/2018/00020 є правомірною та скасуванню не підлягає.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність своїх дій з винесення спірного наказу.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність необхідної сукупності підстав для відмови у задоволенні адміністративного позову.
Окрім того, згідно ст.139 КАС України, у разі відмови у задоволенні адміністративного позову судові витрати здійсненні позивачем, на його користь не присуджуються.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства Гідросила МЗТГ (72316, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Індустріальна, 59, код ЄДРПОУ 00235814) до Запорізької митниці ДФС (69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, 12, код ЄДРПОУ 39477764) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 18.12.2018.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2018 |
Оприлюднено | 17.01.2019 |
Номер документу | 79195804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні