Рішення
від 08.01.2019 по справі 280/4701/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 січня 2019 року Справа № 280/4701/18 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., при секретарі судового засідання Серебрянниковій О.А., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощенного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 72А, код ЄДРПОУ 38025388)

до Товариства з обмеженою відповідальністю Стімекс (69013, АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 23848543)

про зупинення виконання робіт,-

ВСТАНОВИВ:

08 листопада 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (далі по тексту - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Стімекс (далі по тексту - відповідач), в якому позивач просить суд:

- зупинити виконання робіт відповідачем на промисловому майданчику за адремою: 69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, буд. 124 технологічним обладнанням пов'язаним з утворенням забруднюючих речовин, а саме: компресори 4 шт., кромко обрізна машина 2 шт., машина прямо шліфувальна 2 шт., станок для зрізки шипа, станок для обклейки кромки, станок кромко - обліцьовочний, станок многошипний припадочний, станок обрізний, станок фуговальний, котли (твердопаливні) 4 шт. для опалення приміщень, а також на промисловому майданчику за адресою: 69013, м. Запоріжжя, пров. Архангельський, буд. 20- А технологічним обладнанням: генератор, компресор заточний станок, зварювальний апарат, до отримання відповідачем дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Ухвалою суду від 09.11.2018 відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено за правилами спрощенного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін. Судове засідання призначено на 04 грудня 2018 року.

04.12.2018 за клопотанням представника відповідача, судом відкладено судове засідання на 03.01.2019.

У судове засідання 03.01.2019 представник позивача не прибув. Через канцелярію суду надав заяву в якій просить суд розглянути справу за його відсутності у порядку письмового провадження, на задоволенні позову наполягає у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 03.01.2019 не з'явився. Про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить підпис представника на рекомендованому повідомлені про вручення поштового відправлення. Про причини неявки суд не повідомив.

Суд прийшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося відповідно до частини четвертої ст. 229 КАС України.

Дослідивши документи та докази, які знаходяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Державна екологічна інспекція у Запорізькій області відповідно до Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів; за додержанням правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища; за додержанням умов виданих дозволів, лімітів, квот на спеціальне природокористування.

На підставі наказу Державної екологічної інспекції у Запорізькій області від 23.08.2018 № 355 та направлення на перевірку від 23.08.2018 № 296 в період з 29.08.2018 по 31.08.2018 Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ Стімекс , за результатами якої складено акт перевірки від 31.08.2018.

Перевіркою встановлено, що ТОВ Стімекс на промисловому майданчику за адресою: 69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, буд 124 здійснює експлуатацію технологічного обладнання пов'язаного з утворенням забруднюючих речовин, а саме: компресори 4 шт., кромкообрізна машина 2 шт., машина прямошліфувальна 2 шт., станок для зрізки шипа, станок для обклейки кромки, станок кромко-обліцьовочний, станок многошипний присадочний, станок обрізний, станок фуговальний, котли (твердопаливні) 4 шт. для опалення приміщень, а також на промисловому майданчику за адресою: 69013, м. Запоріжжя, пров. Архангельський, буд. 20-А здійснює експлуатацію технологічного обладнання пов'язаного з утворенням забруднюючих речовин розташованого у боксах: генератор, компресор заточний станок, зварювальний апарат, що є порушенням статтей 10 та 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .

За фактом порушення природоохоронного законодавства складено протокол про адміністративне правопорушення від 04.09.2018 № 008287.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 04.09.2018 № 000540/01/05 генерального директора ТОВ Стімекс притягнуто до адміністративної відповідальності, визнано винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 78 КУпАП, накладено штраф у розмірі 136 грн. 00 коп., який добровільно сплачено порушником, що підтверджує визнання факту порушення вимог природоохоронного законодавства.

З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду (контролю) Державною екологічною інспекцією у Запорізькій області було наданий припис № 017/050/355/04 від 04.09.2018, який прийнято до виконання генеральним директором ТОВ Стімекс .

Преамбулою до Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено, що атмосферне повітря є одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища. Закон спрямований на збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров'я людей та навколишнє природне середовище, визначає правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря.

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначає Закон України Про охорону атмосферного повітря , у статті 10 якого передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо (п. 1 ч. 1 ст. 10 цього Закону).

Відповідно до ч.н.6-7 ст. 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання.

У статті 12 Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено, що господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Відповідно до ст. 50 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоди навколишньому природному середовищу, може бути припинена за рішенням суду.

Відповідно до положень ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Відповідно до Положення по Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275 Державна екологічна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Державна екологічна інспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Державна екологічна інспекція у Запорізькій області, відповідно до п. 5,7 Розділу II Функції Інспекції Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України "Про затвердження положень про територіальні органи Держекоінспекції" № 312 від 11.08.2017, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2017 р. за №1080/30948, звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин; вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що господарська діяльність ТОВ Стімекс здійснюється з порушенням вимог і умов чинного законодавства, пов'язаних зі здійсненням викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу, тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

За подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн.

Відповідно до частини 2 ст. 139 КАС України при задоволені позову суб'єкта владних повноважень за відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Державної екологічної інспекції у Запорізькій області (69035, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 72А, код ЄДРПОУ 38025388) до Товариства з обмеженою відповідальністю Стімекс (69013, АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 23848543) про зупинення виконання робіт,- задовольнити.

Зупинити виконання робіт Товариства з обмеженою відповідальністю Стімекс (69013, АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ 23848543) на промисловому майданчику за адресою: 69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, буд 124 технологічним обладнанням пов'язаним з утворенням забруднюючих речовин, а саме: компресори 4 шт., кромкообрізна машина 2 шт., машина прямошліфувальна 2 шт., станок для зрізки шипа, станок для обклейки кромки, станок кромко-обліцьовочний, станок многошипний присадочний, станок обрізний, станок фуговальний, котли (твердопаливні) 4 шт. для опалення приміщень, а також на промисловому майданчику за адресою: 69013, м. Запоріжжя, пров. Архангельський, буд. 20-А технологічним обладнанням: генератор, компресор заточний станок, зварювальний апарат, до отримання Товариством з обмеженою відповідальністю Стімекс дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлене у повному обсязі та підписане суддею 08.01.2019.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2019
Оприлюднено17.01.2019
Номер документу79196018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4701/18

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 08.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні