ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1070/18-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Чернівецької області до Комунального підприємства Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові Головне управління ДФС у Чернівецької області (позивач) просить суд: стягнути кошти з банківських рахунків з Комунального підприємства Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 76430,52 грн., до Державного бюджету.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 76430,52 грн., який виник внаслідок не сплачених декларацій зобов'язань, самостійно визначених платником у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість та за наслідками проведення камеральних перевірок.
10.12.2018 року до суду надійшов відзив Комунального підприємства Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства на позов, в якому зазначено, що у зв'язку із важким фінансовим становищем підприємства, першочерговістю виплати заробітної плати працівникам та сплати єдиного соціального внеску ті виникла несвоєчасна сплата податку на додану вартість та нарахування фінансових санкцій.
У зв'язку із вищезазначеними порушеннями, відповідач - Комунальне підприємство Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства вважає, що позов є обґрунтованим та підлягає до задоволення, позов визнали повністю.
У судовому засіданні позивач позов підтримав повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.
Відповідач адміністративний позов визнав, надав пояснення суду по суті спору з посиланням на письмові докази, а також просив справу розглядати у порядку письмового провадження.
Незважаючи на визнання адміністративного позову відповідачем, суд вважає за необхідне надати правову оцінку спірним правовідносинам.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.
Комунальне підприємство Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства, зареєстроване, як юридична особа за адресою: 60100, Чернівецька область, Кельменецький район, смт. Кельменці, вулиця Партизанська, буд. 4, код ЄДРПОУ 03357547, є платником податків та зборів, знаходиться на обліку в Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС (Кельменецьке відділення). (а. с. 11-15, 77-78).
Відповідач є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом № 32783724 від 30.06.1997 року про реєстрацію платника податку на додану вартість (а. с. 79).
Згідно розрахунку заборгованості КП Кельменецьке ВУЖКГ станом на 01.10.2018 року за відповідачем обліковується заборгованість в сумі 76430,52 грн., в тому числі : 68424,35 грн. - сума податкового боргу; 7828,07 грн. - штрафні санкції; 178,10 - пеня. (а. с. 10).
27.03.2018 року позивачем направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" №134-53, відповідно до якої загальна сума податкового боргу за погодженими податковими зобов'язаннями станом на 23.03.2018 року становить 12107,12 грн., яку відповідач отримав 27.03.2018 року. (а. с. 16, 59).
Заборгованість з податку на додану вартість у сумі 68424,35 грн., виникла внаслідок несплати податкових зобов'язань самостійно визначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість, а саме:
- по декларації № 9123625868 від 20.06.2018 року (термін сплати 30.06.2018 року) у сумі 5127,35 грн.;
- по декларації № 9150496501 від 20.07.2018 року (термін сплати 30.07.2018 року) у сумі 23321,00 грн.;
- по декларації № 9175635736 від 20.08.2018 року (термін сплати 30.08.2018 року) у сумі 26373,00 грн.;
- по декларації № 9202868304 від 20.09.2018 року (термін сплати 30.09.2018 року) у сумі 13603,00 грн. (а. с. 17-20, 39-50).
Актом від 10.04.2018 року № 1727/24-13-53-01/3357547 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року Кельмененцьке ВУЖКГ (код ЄДРПОУ 03357547)", встановлено порушення пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.1.22010 (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року. (а. с. 23, 61).
На підставі Акту перевірки відповідача від 10.04.2018 року № 1727/24-13-53-01/3357547 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0021605301 від 12.04.2018 року, застосовано штрафну санкцію в розмірі 1547,50 грн, яке відповідач отримав 13.04.2018 року. (а. с. 21, 60).
Актом від 11.05.2018 року № 2239/24-13-53-01/03357547 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року Кельмененцьке ВУЖКГ (код ЄДРПОУ 03357547)", встановлено порушення пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.1.2010 (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року. (а. с. 26-28, 63-64).
На підставі Акту перевірки відповідача від 11.05.2018 року № 2239/24-13-53-01/03357547 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0024565301 від 21.05.2018 року, застосовано штрафну санкцію в розмірі 2326,44 грн., яке відповідач отримав 21.05.2018 року. (а. с. 25,62).
Актом від 19.06.2018 року № 2909/24-13-53-01/3357547 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року Кельмененцьке ВУЖКГ (код ЄДРПОУ 03357547)", встановлено порушення пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.1.2010 (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року. (а.с. 31-32, 66).
На підставі Акту перевірки відповідача від 19.06.2018 року № 2909/24-13-53-01/3357547 позивачем з урахуванням виявлених порушень, винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0027365301 від 25.06.2018 року, застосовано штрафну санкцію в розмірі 2972,22 грн., яке відповідач отримав 25.06.2018 року. (а.с. 29, 65).
Актом від 25.07.2018 року № 3705/24-13-53-01/03357547 "Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість Кельмененцьке ВУЖКГ (код ЄДРПОУ 03357547)", встановлено порушення пункту 57.1, 57.3. статті 57 та пункту 203.2. статті 203 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.1.2010 (із змінами та доповненнями), в частині несвоєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань по декларації з податку на додану вартість за лютий 2018 року. (а.с. 37-38).
На підставі Акту перевірки відповідача від 25.07.2018 року № 3705/24-13-53-01/03357547 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0051635301 від 31.07.2018 року, застосовано штрафну санкцію в розмірі 1600,00 грн., яке відповідач отримав 31.07.2018 року. (а.с. 33).
На підставі Акту перевірки відповідача від 25.07.2018 року № 3705/24-13-53-01/03357547 позивачем, з урахуванням виявлених порушень, винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0051625301 від 31.07.2018 року, застосовано штрафну санкцію в розмірі 3255,85 грн., яке відповідач отримав 31.07.2018 року. (а. с. 35).
Заборгованість у сумі 178,10 грн., виникла відповідно до підпункту 129.1.1. пункту 129.1 статті 129 ПК України.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 року (далі - ПК України).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. п. 14.1. 175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п. 20.1.4. п.21.1. ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
У відповідності до п. п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з положеннями п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби наділені повноваженнями звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.2 ст.95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Згідно п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З наданих позивачем розрахунків заборгованості КП Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства видно, що станом на 01.10.2018 року за відповідачем обліковується заборгованість у сумі 76430,52 грн., в тому числі : 68424,35 грн. - сума податкового боргу; 7828,07 грн. - штрафні санкції; 178,10 - пеня. (а. с. 10).
Оскільки, у відповідача є відкриті рахунки в банківських установах, а тому заборгованість у сумі 76430,52 грн., підлягає стягненню в судовому порядку з рахунків у банках, що належить платнику податків.
Згідно із п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог. На день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку. Крім того, суд зазначає, що відповідачем вищевказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку, не оскаржувались. Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми заборгованості на день розгляду справи або ж спростовували доводи позивача відповідачем суду не подано, позов визнано.
Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов'язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Чернівецькій області щодо стягнення з відповідача податкового боргу в сумі 76430,52 грн., є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 73-77, 90, 139, 194, 205, 241-246, 250 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути кошти з банківських рахунків Комунального підприємства Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 76430,52 грн. (сімдесят шість тисяч чотириста тридцять грн. 52 коп.) до Державного бюджету.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Повне найменування учасників процесу:
Позивач: - Головне управління ДФС у Чернівецької області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 39392513 ).
Відповідач: - Комунальне підприємство Кельменецьке виробниче управління житлово-комунального господарства (60100, Чернівецька область, Кельменецький район, смт. Кельменці, вул. Партизанська, 4, код ЄДРПОУ 03357547).
Суддя П.Д. Дембіцький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2019 |
Оприлюднено | 17.01.2019 |
Номер документу | 79196957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні