Рішення
від 15.01.2019 по справі 804/3995/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2019 року Справа № 804/3995/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Комунального підприємства "Будинок юстиції" Дніпропетровської обласної ради, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Паола Інвест" про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів від 02.03.2018 року,-

ВСТАНОВИВ :

01.06.2018 Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Будинок юстиції" Дніпропетровської обласної ради, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Паола Інвест» , в якій просить:

- скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Паола Інвест» від 02.03.2018, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ Паола Інвест працівниками податкового органу встановлено відсутність такого платника податків за місцезнаходженням, про що складений Акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 29.05.2018 року. Головне управління ДФС в Івано - Франківській області об'єктивно позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно - перевірочної роботи, оскільки відомостей про фактичну адресу підприємством до контролюючого органів не надавалось. Позивач зазначає, що підприємством неправомірно внесено недостовірні відомості до ЄДР щодо юридичної (фактичної) адреси, спрямовані на ухилення від сплати податків та унеможливлення відповідних перевірок його діяльності. Посилаючись на положення статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , контролюючий орган звернувся до суду з даними позовом.

01.06.2018 суддею Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кононенко О.В. у справі №804/3995/18 було відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

15.08.2018 суддею Дніпропетровського окружного адміністративного суду Павловським Д.П. справу №804/3995/18 було прийнято до свого провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

23.10.2018 суддею Дніпропетровського окружного адміністративного суду захарчук - ОСОБА_1 справу №804/3995/18 було прийнято до свого провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справу повідомлявся належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, з відзивом проти позову до суду не звертався.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, з поясненнями стосовно позовних вимог до суду не звертався.

Розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Паола Інвест» (код ЄДРПОУ 39759536) є юридичною особою, яка зареєстрована 22.04.2015 за №1 224 102 0000 072717.

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003981993 від 16.05.2018 видно, що станом на 16.05.2018 року до ЄДР внесено запис від 02.03.2018 року відповідно до якого внесені зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Паола Інвест» , які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

З урахуванням внесених змін, станом на 16.05.2018 місцезнаходження ТОВ «Паола Інвест» (код ЄДРПОУ 39759536), згідно відображених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей є 79000, Івано - Франківська область, м. Івано - Франківськ, вул. Незлежності, 40.

Таким чином, в рамках забезпечення комплексу заходів обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків працівниками податкової інспекції здійснена перевірка фактичного місцезнаходження ТОВ «Паола Інвест» , за результатами якої зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою місця реєстрації та складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 05.04.2018 №44, яким зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою: 79000, Івано - Франківська область, м. Івано - Франківськ, вул. Незалежності, 40. З огляду на викладене позивач вважає, що оскільки ТОВ «Паола Інвест» не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою, а тому внесенні відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи від 02.03.2018 12241070005072717 є недостовірними та підлягають скасуванню.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулюються Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (з наступними змінами та доповненнями, в редакції, чинній на час вчинення оскаржуваних реєстраційних дій, далі - Закон №755-IV).

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 1 вказаного вище Закону, установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.

Згідно з підпунктом 10 пункту 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі серед інших містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , державна реєстрація базується на принципі об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Частиною четвертою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» передбачено виключний перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, та які повинні відповідати вимогам, що визначені статтею 15 названого Закону.

Згідно частини 1 статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, згідно частини 2 названої статті Закону включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Таким чином у разі прийняття юридичною особою рішення про зміну свого місцезнаходження, нею подаються державному реєстратору заява та інші документи передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі. У той же час державному реєстратору не надано право вимагати додаткові документи, які не передбачені нормами зазначеного Закону.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтею 57 Господарського кодексу України визначено, що установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством.

Статтею 82 Господарського кодексу України встановлено, що установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут.

Установчі документи господарського товариства повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, склад і компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, з яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, інші відомості, передбачені статтею 57 цього Кодексу.

Статтею 1 Закону України «Пpo державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено, що установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.

У відповідності до ст. 89 Цивільного кодексу України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.

До єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.

Зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації.

Згідно з п. 8 ч. 2 ст. 9 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидента, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією.

В зазначеному законі не міститься поняття «зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах» . Натомість ст. 17 вказаного Закону визначено перелік документів для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Враховуючи те, що проведеною реєстраційною дією змінено місцезнаходження юридичної особи, яке згідно Господарського кодексу України повинно обов'язково відображатися в установчих документах юридичної особи, суд приходить до висновку, що 02.03.2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведеною реєстраційною дією за №12241070005072717 фактично відбулася реєстрація змін саме до установчих документів юридичної особи.

Наведені судом обставини, дають підстави визнати, що такі зміни є змінами в установчі документи, а їх реєстрація проведена з порушенням ст. 14, 15, 17, 33 Закону України № 755 "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", що є підставою для задоволення позовних вимог, оскільки суб'єктом владних повноважень доведено, що зазначена адреса юридичної особи не існує, а сама юридична особа ніколи не перебула там і не здійснювала господарську діяльність.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76000) до Комунального підприємства "Будинок юстиції" Дніпропетровської обласної ради (вул. Старокозацька, б. 56, оф. 1, м. Дніпро, 49000), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Паола Інвест" (вул. Незалежності, 40, м. Івано-Франківськ, 79000) про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів від 02.03.2018 року - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Паола Інвест» від 02.03.2018, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79223069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3995/18

Рішення від 15.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні