Рішення
від 17.01.2019 по справі 1340/5610/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/5610/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові адміністративну справу за позовом Релігійної організації Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови до Миропільської селищної ради Житомирської області про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання прийняти рішення,

в с т а н о в и в :

Релігійна організація Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови (далі-позивач, РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови ) звернулась до суду з позовом до Миропільської селищної ради Житомирської області (далі-відповідач, Миропільська СР), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Миропільської СР, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території по вулиці Поштовій, 9 в смт. Миропіль для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови ;

- зобов'язати Миропільську СР прийняти рішення про затвердження Детального плану території по вулиці Поштовій, 9 в смт. Миропіль для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

Позовні вимоги мотивовані тим, що при розроблені Детального плану території по АДРЕСА_1. для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови дотримано вимоги Порядку розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 (надалі - Порядок № 290) та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №555 (далі - Порядок №555). Посилаючись на частину 8 статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі-Закон №3038-VI) вказав, що строк, протягом якого відповідач був зобов'язаний розглянути Детальний план території - 30 днів з дня його подання. Проект Детального плану території був поданий на затвердження відповідачу 08.05.2018, однак не був розглянутий та затверджений, що свідчить про вчинення Миропільською СР протиправної бездіяльності. Під час громадських слухань проекту Детального плану території щодо врахування інтересів громадськості не було подано жодної обґрунтованої пропозиції, яка підлягала врахуванню чи узгодженню. Всі подані на громадських слуханнях заперечення стосувалися не проекту Детального плану території, а будівництва культової будівлі Свідків Єгови в смт. Миропіль Житомирської обл. та мали виключно релігійний підтекст. Районна архітектурно-містобудівна рада також не висловила зауважень до зазначеного проекту Детального плану території та рекомендувала його до затвердження. Ураховуючи викладене, у відповідача були відсутні підстави для неприйняття рішення про затвердження Детального плану території.

Відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника Миропільської СР (від 27.12.2018 №4800ел).

Ухвалою від 22.11.2018 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою від 03.12.2018 відкрито провадження у справі та призначено до підготовчого засідання.

Ухвалою від 27.12.2018 підготовче провадження у справі закрито, справу призначено до судового розгляду по суті на 15.01.2019.

15.01.2019 суд перейшов до письмового провадження.

Суд, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності земельна ділянка за адресою: Житомирська обл., Романівський р-н, смт. Миропіль, АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1) належить РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови на праві приватної власності.

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру від 28.07.2017 № НВ-1804109752017, категорія земель зазначеної земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови , вид використання: для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій .

18.08.2015 Відділом містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА видано РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови та зареєстровано за № 6-2015 містобудівні умови і обмеження забудови цієї земельної ділянки під будівництво культової споруди (Залу Царства Свідків Єгови), які скасовані рішенням Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області від 11.08.2017 № 109/17-а, у зв'язку з тим, що такі видані з порушенням вимог пункту 6 Прикінцеві положення Закону № 3038-VI, без розроблення та затвердження Детального плану території.

29.08.2017 Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА листом № 77 повідомив РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови про рішення від 11.08.2017 № 109/17-а та рекомендував невідкладно вжити заходів для розроблення та затвердження Детального плану території на земельну ділянку по АДРЕСА_1.

13.10.2017 РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови звернулася до Відділу містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА із заявою про ініціювання розроблення Детального плану території. У зазначеній заяві позивач повідомив про свою готовність виступити джерелом фінансування розроблення необхідного Детального плану території.

17.10.2017 Відділ містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА звернувся до Миропільської селищної ради із листом №101 про прийняття рішення щодо розроблення Детального плану території по вул. Поштовій, 9 у смт. Миропіль для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

15.12.2017 рішенням № 3 Миропільською СР надано дозвіл на розробку Детального плану території по вул. Поштовій, 9 у смт. Миропіль.

09.01.2018 на виконання рішення Миропільської СР від 15.12.2017 №3 між ФОП ОСОБА_2, відповідачем та РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови укладено тристоронній Договір № 01/М, відповідно до умов якого ФОП ОСОБА_2 за дорученням Миропільської СР приймає на себе зобов'язання по розробці Детального плану території, а позивач виступає джерелом фінансування цих робіт.

01.02.2018 на виконання вказаного договору сторонами договірних зобов`язань підписано акт здачі-приймання робіт, яким підтверджено, що роботи з розроблення Детального плану території є виконаними та задовольняють сторони.

У зв'язку з чим, на офіційному веб-сайті Миропільської об'єднаної територіальної громади було розміщено оголошення про громадські слухання щодо врахування інтересів громадськості по затвердженню Детального плану території (http://myropilska-gromada.gov.ua/news/09-39-15-05-02- 2018/). Пропозиції приймалися з 02.02.2018 по 03.03.2018, а проведення громадських слухань було призначено на 05.03.2018.

Як вбачається з матеріалів справи, протягом зазначеного періоду до відповідача надійшли 4 письмових звернення, в тому числі колективне звернення від 1889 осіб, яким суб'єкти звернення виявили загальну незгоду з будівництвом Залу Царства Свідків Єгови в смт. Миропіль. При цьому такі не містили пропозиції до проекту Детального плану території.

05.03.2018 проведено громадські обговорення проекту Детального плану території.

З протоколу громадських слухань (обговорень) проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки по АДРЕСА_1. для розміщення об'єкта Будівництво культової споруди Зал Царства Свідків Єгови від 05.03.2018 видно, що мешканцями вказаного населеного пункту не наведено обґрунтувань щодо протиправності містобудівної документації, що винесена на обговорення. За результатами громадських слухань було затверджено текст резолюції про те, що громадськість селища проти розміщення культової споруди Зал Царства Свідків Єгови за адресою: АДРЕСА_1 .

25.04.2018 районна архітектурно-містобудівна рада при Відділі містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА прийняла рішення схвалити проект Детального плану території та рекомендувати Відповідачу затвердити його, що підтверджується протоколом засідання районної архітектурно-містобудівної ради при відділі містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення райдержадміністрації.

08.05.2018 позивач звернувся до селищного голови Миропільської СР з заявою, в якій просив розглянути Детальний план території земельної ділянки по АДРЕСА_1.

16.05.2018 на 21-й сесії 8-го скликання відповідачем перенесено розгляд звернення РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови від 08.05.2018 у зв'язку з потребою вивчення даного питання.

18.06.2018 до Миропільської СР подано колективне звернення від 35 членів Миропільської об'єднаної територіальної громади, які сповідують релігію Свідків Єгови з проханням врахувати їх інтереси під час прийняття рішення щодо затвердження Детального плану території та затвердити Детальний план території.

16.05.2018 на 22-й сесії та 03.08.2018 на 23-й сесії Миропільською СР повторно розглянуто питання про затвердження Детального плану території, за результатами голосування рішення про затвердження Детального плану території відповідачем не було прийнято.

08.10.2018 РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови звернулася до відповідача із заявою про самостійне усунення бездіяльності з пропозицією прийняти рішення про затвердження відповідного Детального плану території з метою позасудового врегулювання цього спору.

Позивач вказує, що 02.11.2018 Миропільською СР вчетверте розглянуто питання про затвердження Детального плану території, однак рішення прийнято не було.

Допитані в судовому засіданні свідки ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 вказали, що на громадських слуханнях щодо затвердження Детального плану мешканцями смт. Миропіль, які є членами місцевої релігійної громади Української православної церкви Московського Патріархату висловлювалася незгода із затвердженням такого Детального плану виключно з підстав релігійної нетерпимості. Члени цієї ж релігійної громади були присутніми на всіх сесіях Миропільської СР і чинили тиск на депутатів, що зумовило не прийняття рішення про затвердження Детального плану території.

Бездіяльність Миропільської СР, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території по АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови є предметом оскарження у даній справі.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону №3038-VI, детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Відповідно до частини 1 статті 19 Закону №3038-VI, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до частин 3-8 вказаної статті на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території.

Детальний план території визначає:

1) принципи планувально-просторової організації забудови;

2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;

3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;

4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;

5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;

6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;

7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;

8) систему інженерних мереж;

9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;

10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;

11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.

Порядок розроблення детального плану регулюється Порядком розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 (надалі - Порядок № 290).

Згідно до пункту 1.4 Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення:

оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України Про публічні закупівлі ;

складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об'єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання;

фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору;

надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної

відповідно до вимог законодавства;

здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації;

узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів;

розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності ;

подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 548 "Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації";

подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Відповідно до пункту 1.5 Порядку №290 розробник містобудівної документації:

готує проект договору на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;

бере участь у складанні проекту завдання на розроблення або внесення змін до містобудівної документації;

збирає вихідні дані за дорученням замовника;

розробляє містобудівну документацію або вносить до неї зміни відповідно до вимог державних будівельних норм;

бере участь у розгляді архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня та сесією відповідної ради розробленої ним містобудівної документації;

пропонує замовнику у разі необхідності залучити інші науково-дослідні та проектні організації до проведення додаткових досліджень, розроблення окремих розділів містобудівної документації.

Розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні врегульоване розділом IV Порядку №290, відповідно до пункту 4.1. якого, рішення про розроблення детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

При цьому, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3 Порядку №290).

Відповідно до пункту 4.6 Порядку № 290 детальний план території розробляється суб'єктами господарювання, які мають у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат.

Детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту (пункт 4.8 Порядку №290).

Згідно з пунктом 4.9 Порядку №290 крім функцій, визначених у пункті 1.4 розділу I цього Порядку, замовник розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні:

звертається до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), Мінрегіону України (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; (абзац другий пункту 4.9 у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.05.2013 р. N 199);

забезпечує проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні .

Відповідно до пункту 4.10 Порядку №290 крім функцій, передбачених у пункті 1.5 розділу I цього Порядку, розробник містобудівної документації на місцевому рівні:

бере участь у розгляді пропозицій громадськості до проекту генерального плану, плану зонування території, детального плану території в процесі проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів;

доопрацьовує в разі необхідності проект містобудівної документації за результатами розгляду на архітектурно-містобудівній раді та громадських слухань щодо врахування громадських інтересів.

Згідно з пунктом 4.12 Порядку №290, детальний план території, яка розташована в межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а за відсутності затвердженого в установленому порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання.

При цьому, відповідно до частини 1 статті 21 Закону №3038-VI, громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Згідно з частиною 10 статті 21 Закону №3038-VI, порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Відповідно до пункту 7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05. 2011 № 555 (далі - Порядок № 555) пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати:

1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;

2) юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;

3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях;

4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію;

5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Пунктом 8 Порідку № 555 чітко визначено, що пропозиції, подані особами, не визначеними пунктом 7 цього Порядку, залишаються без розгляду.

Пунктом 9 Порядку № 555 передбачено, що пропозиції подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові, місця проживання, особистим підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил.

Як встановлено судом, рішенням відповідача № 3 від 15.12.2017 надано дозвіл на розробку Детального плану території.

Відповідач виступив замовником розроблення Детального плану території, позивач був визначений джерелом фінансування розроблення Детального плану території.

Детальний план території був розроблений ФОП ОСОБА_2 - архітектором, що має кваліфікаційний сертифікат.

Миропільськобю СР проведено громадські слухання щодо врахування громадських інтересів у проекті Детального плану території. Проект Детального плану території було розглянуто архітектурно-містобудівною радою при Відділі містобудування, архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства, цивільного захисту населення Романівської РДА, яка схвалила його та рекомендувала відповідачу затвердити його. Після чого, 08.05.2018 РО Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови проект Детального плану території було подано Миропільській СР на затвердження.

Встановлені судом фактичні обставини, підтверджені матеріалами справи свідчать, що під час розроблення зазначеного Детального плану території було повністю дотримано вимоги Порядку № 290 та Порядку № 555, що зумовлювало затвердження такого.

Всупереч цьому, відповідач не затвердив у встановлений чинним законодавством строк Детальний план території.

Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була вчинити відповідно до покладених на неї чинним законодавством України обов'язків.

Вказане свідчить про бездіяльність відповідача - Миропільської СР, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території по вулиці АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

При цьому, подані під час громадських слухань заяви щодо Детального плану території не можуть братись до уваги, оскільки подані не визначеними пунктом 7 Порядку №555 суб'єктами звернення і не містять жодних зауважень до такого роду містобудівної документації.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач вказаного обов'язку не виконав, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази щодо правомірності оскаржуваної позивачем бездіяльності.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Даючи оцінку поведінці відповідача, яка зумовила звернення позивача до суду з даним позовом, суд дійшов висновку, що мала місце бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території по вулиці АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови , яка не відповідає визначеним частиною 2 статті 2 КАС України критеріям поведінки відповідача у спірних правовідносинах, тому її слід визнати протиправною, задовольнивши позовні вимоги в частині оскарження такої бездіяльності.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Виходячи із наданих суду повноважень, суд дійшов висновку про необхідність задоволення похідної від першої позовної вимоги другу позовну вимогу про зобов'язання Миропільську СР прийняти рішення про затвердження Детального плану території по вулиці АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

Оцінюючи зібрані по справі докази в сукупності та мотиви суду щодо кожної з позовних вимог, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Миропільстької СР понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 3 542 грн, сплаченого за платіжним дорученням від 29.11.2018 №7090/600.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

Позов Релігійної організації Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови (вул. Лінкольна, 3-а, м. Львів, 79068, код ЄДРПОУ 25557117) до Миропільської селищної ради Житомирської області (вул. Центральна, 38, смт. Миропіль, Романівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 04345204) про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання прийняти рішення, - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність бездіяльність Миропільської селищної ради Житомирської області, яка полягає у неприйнятті нею у встановлений законом строк рішення про затвердження Детального плану території по вулиці АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

Зобов'язати Миропільську селищну раду Житомирської області прийняти рішення про затвердження Детального плану території по вулиці АДРЕСА_1 для розміщення об'єкта Будівництво культової будівлі Зал Царства Свідків Єгови .

Стягнути з Миропільської селищної ради Житомирської області (вул. Центральна, 38, смт. Миропіль, Романівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 04345204) за рахунок бюджетних асигнувань в користь Релігійної організації Львівська місцева релігійна громада Свідків Єгови (вул. Лінкольна, 3-а, м. Львів, 79068, код ЄДРПОУ 25557117) 3 542 (три п'ятсот сорок дві) грн 00 к. судових витрат.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79224792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5610/18

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні