Рішення
від 17.01.2019 по справі 520/11464/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

17 січня 2019 р. № 520/11464/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області (просп. Науки, буд. 40, 6 поверх, м. Харків,61166, код ЄДРПОУ 40324829) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД-МАРКЕТ" (просп. Героїв Сталінграда, буд. 136/8, м. Харків,61162, код ЄДРПОУ 38968414) про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД-МАРКЕТ", в якому просить суд:

стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД - МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 38978614) до державного бюджету до УДКСУ в Індустріальному районі м. Харкова, код банку 37999701, р/р 31110106700009, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 суму штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. (підстава постанова від 11.05.2018 року №5.0-29);

стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД - МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 38978614) до державного бюджету до УДКСУ в Індустріальному районі м. Харкова, код банку 37999701, р/р 31110106700009, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 суму штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. (підстава постанова від 11.05.2018 року №5.0-31).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі №520/11464/18.

Встановлено строк відповідачу для подання до суду відзиву на адміністративний позов разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову протягом п'ятнадцяти днів з дня одержання копії ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі.

Копія ухвали направлена на адресу відповідача, що зазначена у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань та отримана 21.12.2018 р., що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Від відповідача, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі останній не скористався.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що Головним управлінням, на підставі направлення №753 від 17.04.2018 року(а.с.13) та наказу №588 проведено плановий виїзний захід контролю Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія ГРАНД - МАРКЕТ , предмет заходу: з питань дотримання вимог законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції при перевірці характеристик продукції (мийні засоби для прання або чищення, які містять поверхнево - активні речовини).

Проведення планового заходу здійснено на підставі секторального плану державного ринкового нагляду на 2018 рік.

За результатами перевірки складено акт перевірки характеристик продукції від 27.04.2018 року № 753(а.с.14-15).

Згідно змісту перевірки фахівцями позивача встановлено наступні порушення ТОВ Компанія ГРАНД - МАРКЕТ розповсюдження мийних засобів:

1.1 - рідкий засіб для прання Black WASCHMITTEL GEL, фасований в пляшки по 1,5 л., ТМ- не зазначена, дата виготовлення - не зазначена, термін придатності до 01.09.2019 року. Виробник - Німеччина. Постачальник за накладною - Українсько - Американське ТОВ ЄВРОМІКС з іноземними інвестиціями (код ЄДРПОУ 200037395, м. Київ, провулок Музейний, б. 2-В) - без нанесення на зовнішню поверхню пакування чи етикетку мийного засобу знака відповідності технічному регламенту; - відсутнє маркування на зовнішню поверхню пакування чи етикетку дати виготовлення;

1.2 - пральний порошок WS -1000, Universal, фасований в паперову упаковку по 0,560 кг., ТМ - не зазначена, дата виготовлення - не зазначена, термін придатності - до 30.11.2019 року. Виробник - Німеччина, Постачальник за накладною - Українсько - Американське ТОВ ЄВРОМІКС з іноземними інвестиціями (код ЄДРПОУ 200037395, м. Київ, провулок Музейний, б. 2-В), Імпортер - ТОВ МОУЛІН Україна (код ЄДРПОУ 40155392, м.Харків, вул.Сумська, 96) - без нанесення на зовнішню поверхню пакування чи етикетки мийного засобу знака відповідності технічному регламенту; - відсутнє маркування на зовнішню поверхню пакування чи етикетку дати виготовлення.

Копію акту отримано представником товариства Соловцовим С.І.(а.с.15 зворотній бік).

По порушенням зазначеним в акті №753 від 27.04.2018 року складено протокол №753 від 27.04.2018 року(а.с.23).

Як вбачається зі змісту протоколу (а.с.23 зворотній бік) представником суб'єкта господарювання надані пояснення, згідно яких інформація зазначена в акті, протоколі є необ'єктивною та такою, що суперечить вимогами чинного законодавства. Рішення прийняте за даним протоколом про накладення штрафу буде оскаржене до суду.

На підставі акту перевірки та протоколу про виявлені порушення Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області прийняті постанови про накладення штрафних санкцій від 11.05.2018 р. №5.0-29 та №5.0-31(а.с.24-25).

Вказані постанови отримані представником товариства 15.05.2018 р., про що свідчать підписи останнього.

З програми Діловодство спеціалізованого суду судом встановлено, що постанови від 11.05.2018 р. відповідачем оскаржені не були, зворотнього до суду представниками сторін не надано.

В добровільному порядку штраф не сплачено, у зв'язку із чим Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернулось до суду з даним позовом.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції визначає Закон України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Пунктом 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 21.07.2017 №579 визначено, що Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області є територіальним органом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Згідно з вимогами ч.ч. 1, 9 ст. 20, п. 1 ч. 1 ст. 24 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", п. 23 "Порядку розроблення та перегляду секторальних планів ринкового нагляду, моніторингу та звітування про їх виконання", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2011 № 1410, ринковий нагляд здійснюється відповідно до секторальних планів ринкового нагляду, які щорічно затверджуються органами ринкового нагляду відповідно до сфер їх відповідальності. Секторальні плани ринкового нагляду та зміни до них оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу ринкового нагляду. Планові перевірки характеристик продукції у їх розповсюджувачів проводяться згідно із секторальними планами ринкового нагляду.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Вимоги до безпечності мийних засобів та їх обігу на території України установлює Технічний регламент мийних засобів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №7171 від 20.08.2008 року.

Пункт 11 Технічного регламенту зазначає, що мийний засіб маркується шляхом нанесення на зовнішню поверхню паковання чи етикетку напису чіткими літерами, що не змиваються протягом строку придатності такого засобу, із зазначенням: найменування та інформації про призначення мийного засобу; торговельної марки (за наявності) або торговельного знака, найменування, місцезнаходження та номера телефону виробника мийного засобу або його уповноваженого представника; інформації про склад мийного засобу згідно з додатком 2; адреси, зокрема електронної пошти (за наявності), та номера телефону, за якими можна одержати технічний опис інгредієнтів; інструкції із застосування, заходів безпеки та спеціальних застережень згідно із законодавством, а в разі їх відсутності - вимог, наведених у ДСТУ ГОСТ 31340:2009 "Попереджувальне маркування хімічної продукції. Загальні вимоги; маси нетто чи об'єму; дати виготовлення; строку придатності; умов зберігання (в разі потреби).

Пункт 15 Технічного регламенту встановлює, що національний знак відповідності згідно з описом та правилами його застосування, наноситься на зовнішню поверхню паковання чи етикетку мийного засобу, що пройшов оцінку відповідності згідно з цим Технічним регламентом.

Опис знака відповідності, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2015 року №1184 зазначає, що знак відповідності технічним регламентам має форму незамкненого з правого боку кола, усередині якого вміщено стилізоване зображення трилисника. Довжина розриву кола становить 0,22 його загальної довжини (або 80 градусів).

Пункт 1 Правил та умов нанесення знака відповідності технічним регламентам визначає, що знак відповідності технічним регламентам наноситься на продукцію або на її табличку з технічними даними таким чином, щоб він був видимим, розбірливим і незмивним. У разі коли це є неможливим або невиправданим через характер продукції, знак відповідності наноситься на пакування та на супровідні документи, якщо такі документи передбачені відповідним технічним регламентом.

Підсумовуючи вказане вище, знак відповідності на мийних засобах наноситься тільки на зовнішню поверхню паковання чи етикетку мийного засобу та з фото фіксації вбачається, що на продукції наявні порушення Технічного регламенту мийних засобів.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у разі розповсюдження продукції, на якій відсутній знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, - у розмірі від ста п'ятдесяти до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від двохсот до трьохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Приписами ч. 5 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції встановлено, що справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або заступниками таких керівників у межах їх компетенції.

Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадовими особами органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складається протокол, який разом із поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, передається посадовим особам, уповноваженим розглядати такі справи.

Керівник чи заступник керівника органу ринкового нагляду розглядає справу протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів.

Рішення керівника чи заступника керівника органу ринкового нагляду про накладення штрафу оформляється постановою.

Суб'єкт господарювання має сплатити штраф у п'ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.

У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

Рішення про накладення штрафу в справах про порушення, передбачені цією статтею, може бути оскаржено відповідно до цього Закону.

Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, перераховуються до Державного бюджету України.

Суд зазначає, що на момент розгляду цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови до суду не надходило.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області (просп. Науки, буд. 40, 6 поверх, м. Харків,61166, код ЄДРПОУ 40324829) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД-МАРКЕТ" (просп. Героїв Сталінграда, буд. 136/8, м. Харків,61162, код ЄДРПОУ 38968414) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД - МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 38978614) до державного бюджету до УДКСУ в Індустріальному районі м. Харкова, код банку 37999701, р/р 31110106700009, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 суму штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. (підстава постанова від 11.05.2018 року №5.0-29).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ГРАНД - МАРКЕТ" (код ЄДРПОУ 38978614) до державного бюджету до УДКСУ в Індустріальному районі м. Харкова, код банку 37999701, р/р 31110106700009, МФО 851011, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 суму штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. (підстава постанова від 11.05.2018 року №5.0-31).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 17 січня 2019 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79227858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11464/18

Рішення від 17.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Постанова від 22.10.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні