Постанова
від 16.01.2019 по справі 712/11808/18
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/11808/18

Провадження № 3/712/3/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2019 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Кончина О.І., за участю адвоката ОСОБА_1 розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Державної фіскальної служби України Головного управління ДФС у Черкаській області про притягнення ОСОБА_2, головний бухгалтер ПП Черкаси - Інтерстрой , м. Черкаси, вул.. Академіка Корольова, 11, оф. 205, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП

ВСТАНОВИВ:

01.10.2018 до Соснівського районного суду м. Черкаси надійшли адміністративні матеріали відносно ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 163-1 ч. 1 КУпАП.

Згідно з протоколу про адміністративне правопорушення № 102 від 12.07.2018, ОСОБА_2 порушила вимоги: п.292.1, н. 292.3 та п.292.6 ст.292, п.293.3 п.293.5 ст.295 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено єдиний податок, що підлягає сплаті на суму на 256191грн. за 2016 рік; п.134.1 ст.134 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами, п.п.1.2 п.1, п.п.2.4, нлі.2.1 п.2 Наказу № 88, ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.99р. № 996-ХІУ (із змінами та доповненнями) в результаті чого занижено податок на прибуток на суму 429686грн. за 2016 рік та 847443грн. за 2017 рік; п. 181.1 ст. 181 п. 183.1, 183.2, 183.10 ст. 183 та пп. "а" і "б" п. 185.1 ст. 185 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено не вжиття заходів по обов'язковій реєстрації платником ПДВ та заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету:в 2016 році на загальну суму 272724грн., в т.ч. за вересень на суму 43152грн., за жовтень 2016 на суму 227430грн,, за листопад на суму 1764грн. та за грудень на суму 378грн. в 2017 році на загальну суму 941604грн., в т.ч. за січень на суму 198515грн., за лютий на суму 285810грн., за березень на суму 267976грн., за квітень на суму 56053грн., за травень на суму 102768грн., за липень на суму 16458грн. та за серпень на суму 14024грн., за що передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилася, її захисник надав до суду пояснення та просив закрити справу на підставі ст. 247 КУпАП України у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення адвоката, інспектора, дослідивши письмові матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступних висновків:

Судом встановлено, що 12.07.2018 головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту Головного управління ДФС у Черкаській області ОСОБА_3 за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради (код за ЄДР1ІОУ 33457208), Департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код за ЄДРП0У 38715770), Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради(код за ЄДРПОУ 26323404). Геронимівською сільською радою (код за СДРПОУ 26357923), Черкаською СШ 1-111 ступенів №3 (код за СДРПОУ 25728487). Черкаською 30Ш І-ІІІ №29 (код за ЄДРПОУ 26536028), Черкаською ЗОНІ 1-111 №5 (код за СДРПОУ 26536040), Деньгівською сільською радою (код за ЄДРПОУ 34117511). Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (код за ЄДРПОУ 36299692), КП ЧЕЛУАШ (код за ЄДРПОУ 05445296), Виконавчим комітетом Чорнобаївської селищної ради (код за ЄДРПОУ 04410924) за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року (про що складено акт від 24.05.2018р. №215/23-00-14-1007/38646241), було складено на ОСОБА_2, як на головного бухгалтера ПП ЧЕРКАЄИ-ІНТЕРСТРОЙ протокол №102 про адміністративне правопорушення.

Приватне підприємство ЧЕРКАСИ-1НТЕРЄТРОЙ з 01.01.2016 перебуває на спрощеній системі оподаткування - платник єдиного податку 3 групи за ставкою 5%.

ГУ ДФС у Черкаській області 08.05.2018 видано наказ №882 про проведення документальної позапланової перевірки ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ від 08.05.2018 у період з 08.05.2018р. по 15.05.2018р. з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради (код за ЄДРПОУ 33457208), Департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської І ради (код за ЄДРПОУ 38715770), Департаментом житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (код за ЄДРПОУ 26323404), Геронимівською сільською радою (код за ЄДРПОУ 26357923), Черкаською СШ 1-111 ступенів №3 (код за ЄДРПОУ 25728487). Черкаською ОСОБА_4 №29 (код за ЄДРПОУ 26536028), Черкаською ЗОНІ 1-ІII №5 (код за ЄДРПОУ 26536040), Деньгівською сільською радою (код за ЄДРПОУ 34117511), Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (код за ЄДРПОУ 36299692), КП ЧЕЛУАШ (код за ЄДРПОУ 05445296). Виконавчим комітетом Чорнобаївської селищної ради (код за ЄДРПОУ 04410924) за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017.

За результатами проведеної перевірки було складено акт від 24.05.2018р. №215/23-00- 14-1007/38646241 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ (код ЄДРПОУ 38646241) з питань дотримання вимог податкового законодавства (далі по тексту - акт) в якому, зокрема, ГУ ДФС у Черкаській області встановлено, що 12.03.2016р. ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ отримано від Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (надалі - Департамент ЖКК) на розрахунковий рахунок аванс в сумі 3263 175,00грн., а 10.06.2016 ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ повернуло Департаменту ЖКК на розрахунковий рахунок кошти в розмірі 1 383 336,00 гри., що підтверджується банківською випискою по рахунку ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ від 10.06.2016р. Аванс отриманий 12.03.2016р. в сумі 3 263 175,00грн. ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ включило до складу доходу в І кварталі 2016 р. та відобразило в податковій декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи), а повернення невикористаної суми авансу 10.06.2016р. в розмірі 1 383 336,00грн. виключило зі складу доходу та відобразило це в уточнюючій податковій декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за І квартал 2016р.

30.10.2015 між Департаментом ЖКК та ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ був укладений договір №223 на виконання робіт з реконструкції вул. Сурікова в м. Черкаси (І черга). Згідно вказаного договору Департамент ЖКК 12.03.2016 р. перерахував ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ аванс на виконання робіт в сумі 3 263 175,00грн., який згідно п. 4.1. договору мав бути використаний протягом 3 місяців з моменту його отримання і по закінченню цього терміну невикористана сума авансу підлягає поверненню. В зв'язку з тим, що ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ за вказаним договором використав аванс в сумі 1 879 839,00 грн., 10.06.2016 р. ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ на виконання п. 4.1. зазначеного вище договору та відповідно до отриманого листа Департаменту ЖКК від 09.06.2016 р. вих. №6844-01-21 повернув на розрахунковий рахунок останнього частину авансу в розмірі 1 383 336,00 грн., що слугувало законною підставою в розумінні положень пп. 5 п. 292.11 ст. 292 ПК України для не включення цієї суми грошових коштів до складу доходу.

Згідно підпункту 1.2 пункту 1 Наказу № 88 господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення. Підпунктом 2.4 пункту 2 Наказу № 88 встановлено, що первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реестру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Пунктом 2.1 Наказу № 88 визначено, що первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною 3 статті 9 Закону № 996 передбачено, що інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку у регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця. Права і обов'язки сторін, які виникають за результатами здійснення господарської операції, оформленої первинним документом відповідно до вимог цього Закону, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.

Згідно пункту 44.1 статті 44 Кодексу №2755 для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Підпунктом 44.2 статті 44 Кодексу №2755 встановлено, що для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансовою результату до оподаткування. Відповідно до підпункту 44.3 статті 44 Кодексу №2755 платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Посилання ГУ ДФС у Черкаській області в акті на ненадання ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ під час проведення перевірки листа - заяви про повернення коштів в розмірі і 1383 336,00 грн. від Департаменту ЖКК, суддя вважає безпідставними, оскільки, під час проведення перевірки ГУ ДФС у Черкаській області були надані у повному обсязі всі документи, що належать та пов'язані з предметом перевірки, в тому числі, оригінали листа Департаменту ЖКК від 09.06.2016 р. №6844-01-21 та договору №223 від 30.10.2015.

Таким чином, ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ не було порушено п.292.1, п.292.3 та п.292.6 ст. 292, п.293.3 п.293.5 ст.295 Податкового кодексу України та не занижено єдиний податок, що підлягає сплаті на суму на суму 256191,00 грн. за 2016р.

Тобто, всі інші нібито виявлені та зазначені ГУ ДФС у Черкаській області в акті порушення вимог податкового законодавства є похідними від незаконного висновку ГУ ДФС у Черкаській області щодо перебування ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ на загальній системі оподаткування з 01.07.2016р., оскільки, надалі ГУ ДФС у Черкаській області проводить оцінку отриманих документів під час проведення перевірки ГУ ДФС у Черкаській області, як платника податку на прибуток приватних підприємств, а не платника єдиного податку третьої групи - юридичні особи.

В акті зазначено, що за даними бухгалтерського обліку по рах.361 ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ були відображені операції з контрагентами замовниками за період з 0107.2016 по 31.12.2016 (ДтЗ61 Кт 70) на загальну суму 2 387 146,30 грн. За договором №308 від 18.08.2016р. укладеним між Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради та ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ було підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3 та акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ2-в №№1-6 на яких стоять печатки та підписи посадових осіб Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ та ПП Динамічне підприємство Електромонтаж-424 , але ні в бухгалтерському обліку, ні в податковому ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ не відобразив ці акти, у зв'язку з чим, ГУ ДФС у Черкаській області робить висновок про порушення п.п.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, п.7 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку З Звіт про фінансові результати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999р. №87, зі змінами та доповненнями, п. 9 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 Дохід , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від листопада 1999 р. №290, зі змінами та доповненнями, та помилково вважає, що ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ не включив до складу доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) визначеного за правилами бухгалтерського обліку, суму доходу отриману від виконання робіт за період з 01.07.2016 по 31.12.2016 на суму 2 387 146,30 грн.

18.06.2016 між Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради, Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради та ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ було укладено договір №308 на виконання робіт з реконструкції запасного футбольного поля на території КП Центральний стадіон , згідно пп.6.4.3. п.6.4. якого ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ мало право у разі необхідності залучати до виконання передбачених договором робіт субпідрядників без окремого погодження із Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, а Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради мав право здійснювати розрахунок за виконані субпідрядними організаціями безпосередньо із цими організаціями.

30.09.2016 між ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ та приватним підприємством ДП Електромонтаж-424 було укладено договір субпідряду №139, згідно п.4.1. цього договору передбачено перерахування Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради на розрахунковий рахунок ГІП ДГІ Електромонтаж-424 авансу у розмірі 1137 150,30грн. та п.4.2. передбачено проведення Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради розрахунку за виконані роботи ПП ДП Електромонтаж- 424 на розрахунковий рахунок останнього протягом 5 (п'яти) банківських днів з моменту і на підставі підписаних Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, ПП ДП Електромонтаж-424 та погоджених ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ актів виконаних робіт за формами №№КЬ-2в, КБЗ.

19.10.2016 ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ листом вих. №293 від 19.10.2016р. повідомив Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради про залучення для виконання робіт субпідрядної організації - приватного підприємства ДП Електромонтаж-424 , в зв'язку з чим, просив перерахувати аванс за договором №308 від 18.06.2016 в сумі 1 137 150,30грн. та здійснювати подальшу оплату за виконані роботи безпосередньо на розрахунковий рахунок цієї субпідрядної організації.

Однак, 19.10.2016р. Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради помилково було перераховано аванс за договором №308 від 18.06.2016 р. на розрахунковий рахунок ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ (призначення платежу - аванс 30% на реконструкцію запасного поля на території КП Центральний стадіон , згідно договору №308 від 18.08.2016р.) в розмірі 1 137 150,30грн., у зв'язку з чим, Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради було надано ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ лист про повернення помилково перерахованих коштів вих. №.1767-12-4/1 від 19.10.2016р.

19.10.2016. ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ повернуло Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради на розрахунковий рахунок кошти в розмірі 1 137 150,30грн. (призначення платежу - повернення помилково перерахованих коштів - авансу 30% на реконструкцію запасного поля на території КП Центральний стадіон , згідно договору №308 від 18.08.2016р.), а Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради 25.10.2016р. було перераховано вказану суму авансу на розрахунковий рахунок залученої субпідрядної організації ПП ДП Електромонтаж-424 (призначення платежу - аванс 30% на реконструкцію запас.футб. поля на території КП ЦС , зг. Дог. №308 від 18.08.2016р.).

Згідно п.101 Постанови №668 від 01.08.2005р. Про затвердження загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві оплата робіт, виконаних субпідрядниками, проводиться на підставі складених ними та підписаних генеральним підрядником документів про прийняття виконаних робіт та їх вартість і може проводитися безпосередньо генеральним підрядником або замовником, якщо це передбачено договором підряду та договором субпідряду.

Пунктом 5.5. договору №308 передбачено, що після закінчення робіт Підрядник готує акт виконаних робіт (форма КБ-2в) у трьох примірниках.

Відповідно до п.5.3. договору субпідряду №139 за результатами виконаних робіт субпідрядник складає акт виконаних робіт (форма КБ-2в) та подає його Генеральному підряднику на погодження. Генеральний підрядник протягом 2 (двох) робочих днів перевіряє цей акт і, в разі відсутності зауважень, погоджує і повертає акт, після чого субпідрядник подає акт на погодження Замовнику.

На виконання умов договору №308 від 18.08.2016р., договору субпідряду №139 30.09.2016р. та Постанови №668 ПП ДП Електромонтаж-424 були виконані роботи та подані на погодження ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ акти №№1-6 на загальну суму 1 137 150,30грн. (закриття отриманого авансу).

На підставі вищезазначеного, висновок ГУ ДФС у Черкаській області щодо безпідставно не нарахованого податку на прибуток підприємств за 2016 рік (з 01.07.2016 по 31.12.2016) у сумі 429 686грн. (2387146,30x18%) є безпідставним, оскільки, ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ , як платник єдиного податку 3 групи за ставкою 5% не мав обов'язку нараховувати податок на прибуток підприємств.

Підпунктом 2 пункту 292.1 статті 292 ПК України визначено, що для юридичної особи платника єдиного податку доходом є будь-який дохід отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковий та/або безготівковий), ПГІ ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ не було отримано грошових коштів в розмірі 1 137 150,30грн. у зв'язку з чим, зазначена сума не включена до складу доходу.

Не мають законного підґрунтя висновки ГУ ДФС у Черкаській області викладені в акті щодо безпідставного не нарахування ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ податку на прибуток підприємств за 2017 рік (з 01.01.2017 по 31.12.2017) у сумі 847 443грн. (4708020x18%), оскільки, як зазначено вище, похідною для встановлення ГУ ДФС у Черкаській області цих порушень є висновок ГУ ДФС у Черкаській області щодо перевищення ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ граничного обсягу доходу для платників єдиного податку третьої групи - юридичні особи за півріччя 2016 та подальше безпідставне нарахування податків на прибуток підприємств.

Таким чином, ПП ЧЕРКАСИ-ІНЕРСТРОЙ не було порушено п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України, гі.п.1.2 п.1, п.п.2.4, п.п.2.1 п.2 Наказу №88. ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

ГУ ДФС у Черкаській області в акті також зазначено, що відповідно наданих до перевірки первинних документів та даних бухгалтерського обліку по рах.361, 25.07.20016р. виявлено дохід отриманий від виконання робіт Деньгівській сільській раді Золотоніського району у сумі 1 023 523,00грн. згідно акту приймання виконаних будівельних робіт №1 від 25.07.2016р. за формою КБ2-в за липень 2016 на загальну суму 1 023 523,00грн. ГУ ДФС у Черкаській області посилаючись на п. 181.1 ст. 181. пп. а і б п.185.1 ст.185 ПК України, зазначає, що ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ підлягав обов'язковій реєстрації платником ПДВ, але не вжив відповідних заходів по реєстрації платником ПДВ та відображенню здійснених операцій та робить висновок про заниження ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ суми податкового зобов'язання з ПДВ та суми, що підлягає сплаті до бюджету всього на 272 724,00 грн. з 11.08.2016р. по 31.08.2016 р.

ГУ ДФС у Черкаській області помилково вважає, що в 2016 р. ПП ЧЕРКАСИ- ІНТЕРСТРОЙ підлягав обов'язковій реєстрації платником ПДВ він також безпідставно донараховує ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ податкове зобов'язання з ПДВ в сумі 941604грн. за 2017р.

Відповідно до п. 181.1. ст. 181 ПК України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Таким чином у ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ , як платника єдиного податку третьої групи - юридичні особи відсутній обов'язок щодо реєстрації платником ПДВ у випадках передбачених п. 181.1. ст. 181 ПК України, а тому висновок ТУ ДФС у Черкаській області щодо порушення ПП ЧЕРКАСИ-ІНТЕРСТРОЙ п. 181.1. ст. 181, п.183.1, 183.2, 183.10 ст.183 та пп. а і б п. 185.1 ст.185 ГІК України є також необгрунтованим та безпідставним.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції у точній відповідності з законом (ст. 7 КУпАП).

За положеннями ст. 245 КУпАП завданнями провадження у зазначених справах є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП настає у разі відсутності податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Об'єктивна сторона правопорушень, передбачених даною статтею, є а) відсутність податкового обліку; б) порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, зокрема, неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Суб'єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини як у формі умислу, так і у формі необережності.

Крім того в судовому засіданні було досліджено рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 18.12.2018, яким, визнано протиправним та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Черкаській області та рішення Головного управління ДФС у Черкаській області від 26.09.2018 № 1/23-00-50-01 про анулювання реєстрації платника єдиного податку з 30.06.2016.

Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ст. 247 п.1 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, якщо судом буде встановлено, що відсутня подія та склад правопорушення.

Таким чином, за наслідками розгляду справи, у відповідності до ст.280 КпАП України, доказів вчинення ОСОБА_2 правопорушення передбаченого ст.163-1 ч.1 КУпАП не знайдено, в зв'язку з чим провадження по справі слід закрити на підставі ст.ст.247, 284 КУпАП за відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, так як вина у вчиненні інкримінованого правопорушення не є доведеною.

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за правопорушення передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - закрити у зв'язку із відсутністю події адміністративного правопорушення.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана до апеляційного суду Черкаської області через Соснівський районний суд м. Черкаси протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Соснівського

районного суду м. Черкаси О.І.Кончина

Дата ухвалення рішення16.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79242492
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —712/11808/18

Постанова від 16.01.2019

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Кончина О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні