ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" січня 2019 р. м. Київ Справа № 911/2345/18
За позовом Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації
до Товариства з обмеженою відповідальністю "СНАЙТ ЛТД"
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
1) Київська міська рада,
2) Комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва",
3) Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансбуд-ХХІ"
про виселення з цілісного майнового комплексу розташованого за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98
Суддя С.І.Чонгова
За участю секретаря судового засідання М.Ф. Савчук
За участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність №108-150 від 04.01.2019);
від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність б/н від 10.09.2018);
від третьої особи ОСОБА_3 (довіреність №225-ки-4580 від 17.12.2018);
від третьої особи 2: не з'явився;
від третьої особи 3:не з'явився.
СУТЬ СПОРУ: Солом'янська районна в місті Києві державна адміністрації звернулась до господарського суду Київської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СНАЙТ ЛТД" (далі - ТОВ «СНАЙТ ЛТД» ) та просить суд виселити Товариство з обмеженою відповідальністю «СНАЙТ ЛТД» (код ЄДРПОУ - 39623982) з цілісного майнового комплексу розташованого за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається на порушення приписів законодавства про оренду комунального майна, крім цього, використання майна без будь-яких договірних відносин порушує інтереси держави в особі Київської міської ради, Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації, Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» , що призводить до недоотримання суттєвих грошових коштів місцевим бюджетом та унеможливлює використання комунального майна на користь територіальної громади міста Києва.
Відповідач у справі, ТОВ «СНАЙТ ЛТД» , документально-обґрунтований відзив надав після закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Ухвалою господарського суду Київської області від 26.10.2018 порушено провадження у справі; розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження; підготовче судове засідання призначено на 19.11.2018.
У підготовче судове засідання 19.11.2018 представник відповідача не з'явився; про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений шляхом отримання ухвали про порушення провадження від 26.10.2018. Дані відомості містяться в матеріалах справи.
09.11.2018 позивачем подано клопотання про долучення додаткових документів.
09.11.2018 позивачем подано клопотання про залучення до участі у справі Київську міську раду, Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» та Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» в якості третіх осіб. В обґрунтування свого клопотання позивач зазначає, що до компетенції Київської міської ради відноситься здійснення правомочностей власника стосовно комунального майна у місті Києві. Відповідно до закону, від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюється відповідними радами. Що стосується Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» , позивач зазначає, що між цими сторонами 01.12.2003 було укладено договір оренди цілісного майнового комплексу плодоовочевої бази. В свою чергу, Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» передало у суборенду частину приміщень Товариству з обмеженою відповідальністю "СНАЙТ ЛТД", без згоди орендодавця. Рішенням господарського суду міста Києва від 30.01.2017 розірвано договір оренди, укладений між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» від 01.12.2003.
Відповідно до ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов'язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.
Зважуючи на аргументованість клопотання позивача та керуючись ст. 50 ГПК України суд задовольняє клопотання позивача про залучення до участі у справі Київську міську раду, Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» та Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, оскільки рішення господарського суду може вплинути на його права та обов'язки як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Ухвалою господарського суду Київської області від 19.11.2018 підготовче судове засідання відкладено та призначено на 13.12.2018 та залучено до участі у справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Київську міську раду, Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» , Товариство з обмеженою відповідальністю «Трансбуд - ХХІ» .
ОСОБА_4 особа 2 - Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району міста Києва» просить суд задовольнити позовні вимоги позивача, вказуючи на те, що законних підстав для знаходження у спірному приміщенні у відповідача по справі немає.
Ухвалою господарського суду Київської області від 13.12.2019 підготовче провадження закрито та призначити справу до судового розгляду по суті .
Дослідивши матеріали справи та докази, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи 1, суд
ВСТАНОВИВ:
01.12.2003 між Комунальним підприємством Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду (згідно додаткової угоди від 25.09.2008 - Комунальне підприємство Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації) (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Трансбуд-ХХІ (орендар) було укладено договір оренди цілісного майнового комплексу (далі - договір).
Відповідно до пункту 1.1 договору орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98 (надалі - підприємство), склад і вартість якого визначено до акта оцінки, передавального балансу підприємства, складеного за станом на 30.09.2003.
Згідно з п. 10.1 договору (в редакції додаткової угоди № 1 від 30.08.2005) цей договір укладено строком на 25 років, що діє з 24.09.2003 по 24.09.2028 включно.
За актом приймання-передачі від 01.12.2003 орендодавець передав, а орендар прийняв в орендне користування цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: с. Білогородка, Києво-Святошинський район, Київська область, вартість якого визначена відповідно до акту оцінки, склад якого визначений відомістю основних фондів (будівель та споруд).
Рішенням господарського суду міста Києва від 30.01.2017 у справі №910/16550/16 розірвано договір оренди цілісного майнового комплексу від 01.12.2003, укладений між КП Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації та ТОВ Трансбуд-ХХІ , та зобов'язано ТОВ Трансбуд-ХХІ передати Солом'янській районній в м. Києві державній адміністрації по акту прийому-передачі цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98.
Вказане рішення було залишено без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 05.04.2017 та постановою Вищого господарського суду України від 04.07.2017.
Згідно з приписами ч. 4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
На виконання вказаного рішення господарського суду міста Києва від 30.01.2017 у справі № 910/16550/16 державним виконавцем Києво-Святошинського відділу державної виконавчої служби відкрито виконавче провадження № 54408445.
Державним виконавцем призначалось проведення виконавчих дій по передачі цілісного майнового комплексу на 14.11.2017, 27.11.2017, 07.12.2017, проте Товариством з обмеженою відповідальністю Трансбуд-ХХІ будівлі цільового майнового комплексу не були звільнені від майна, оскільки спірні приміщення зайняті іншими особами. Передача майна фактично здійснена не була, про що державним виконавцем було складено відповідні акти від 14.11.2017, 27.11.2017, 07.12.2017 (а.с. 63-65).
Представниками Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації та Комунального підприємства "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва", за результатами обстежень цілісного майнового комплексу було встановлено, що будівля цілісного майнового комплексу за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, 98 зайняті стороннім рухомим майном інших юридичних або фізичних осіб, який неможливо ідентифікувати, про що складено акти від 09.01.2018, від 15.02.2018, від 26.01.2018, від 20.06.2018 (а.с.72-75)
20.04.2018 слідчим СВ Солом'янського УП ГУНП у м. Києві було проведено огляд цілісного майнового комплексу за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98, під час якого було встановлено, що територія знаходиться в користуванні ТОВ Трансбуд-ХХІ , яке безпосередньо проводить в приміщеннях свою господарську діяльність. Крім того, свою господарську діяльність на території комплексу здійснює, ТОВ Гуга , ТОВ ОСОБА_4 ЛТД , ТОВ Інтехсервіс (а.с.66).
Позивач вказує, що як вбачається зі звернення народного депутата України від 08.09.2018 на території цілісного майнового комплексу свою господарську діяльність здійснює ТОВ СНАЙТ ЛТД .
24.05.2018 Солом'янською районною в місті Києві державною адміністрацією на адресу відповідача була направлена претензія з вимогою звільнити в термін до 17.06.2018 займані ним приміщення цілісного майнового комплексу (а.с.76).
Згідно з ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).
Частиною 1 ст. 774 Цивільного кодексу України передбачено, що передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" передача цілісних майнових комплексів у суборенду забороняється. Орендар має право передати в суборенду нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно (окремі верстати, обладнання, транспортні засоби, нежилі приміщення тощо), якщо інше не передбачено договором оренди. При цьому строк надання майна у суборенду не може перевищувати терміну дії договору оренди.
У судовому засіданні відповідач заперечуючи проти позову вказує на те, що акти обстеження цілісного майнового комплексу від 09.01.2018, від 26.01.2018 від 15.02.2018 від 20.06.2018 складені представниками позивача та третьої особи 2, акти державного виконавця від 14.11.2017 та 07.12.2017, а також лист СВ Солом'янського УП ГУНП у м. Києві від 15.05.2018 не є належними доказами, оскільки відповідними документами не встановлено, що ТОВ Снайт ЛТД знаходиться та проводить господарську діяльність у вказаному цілісному майновому комплексі.
Проте, позивачем надано документи, які спростовують твердження відповідача про те, що товариство не знаходиться та не здійснює господарськю діяльність у вказаному цілісному майновому комплексі
Як вбачається зі звернення до народного депутата України (а.с.68) ТОВ Снайт ЛТД зазначає, що з 2003 року цілісний майновий комплекс, розташований за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98 перебував у користуванні ТОВ Трансбуд ХХІ на підставі договору оренди, укладеного з Комунальне підприємство Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації, в подальшому частину приміщень ТОВ Трансбуд ХХІ передало у користування, зокрема, і ТОВ Снайт ЛТД . Та вказує, що оскільки рішенням господарського суду м. Києва від 30.01.2017 у справі №910/16550/16 розірвано договір оренди цілісного майнового комплексу від 01.12.2003 та зобов'язано ТОВ Трансбуд ХХІ передати майно Солом'янській районній в місті Києві державній адміністрації, підприємству доведеться звільнити займані приміщення, та можливо, зупинити проводження власної господарської діяльності.
Також, зазначає, що ТОВ Снайт ЛТД звернулось до Постійної комісії Київської міської ради з питань власності з проханням про внесення на розгляд комісії питання про вирішення подальшого використання комунального майна та розглянути можливість передачі в оренду, а також просить народного депутата України звернутись до Постійної комісії Київської міської ради з питань власності з проханням прискорити розгляд звернення товариства та звернутися до Солом'янської районної у місті Києві державної адміністрації призупинити виселення із приміщень цілісного майнового комплексу за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98 до завершення розгляду вищезазначеного питання.
В свою чергу, народний депутат України листом від 08.05.2018 звернувся до голови Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації з листом, де просить розглянути можливість призупинення виселення із приміщення цілісного майнового комплексу за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98. (а.с. 67).
12.06.2018 відбулося засідання робочої групи щодо питання використання цілісного майнового комплексу у с. Білогородка Київської області, Києво-Святошинського району на вул. Щорса, 98, оформлене протоколом №1 Постійної комісії з питань власності Київської міської ради VIII скликання, де до порядку денного було винесено питання про розгляд листа народного депутата України ОСОБА_5 щодо використання цілісного майнового комплексу у с. Білогородка Київської області, Києво-Святошинського району на вул. Щорса, 98 (вх. №08/8336 від 10.05.2018), серед присутніх був представник ТОВ Снайт ЛТД ОСОБА_6 та було вирішено, зокрема, рекомендувати Солом'янській РДА невідкладно після підписання акту приймання-передачі і отримання довідки балансоутримувача включити приміщення у складі майна ЦКМ, зайняті майном суборенда торів, у тому числі ТОВ Дорос-С , ТОВ Снайт ЛТД , ТОВ ОСОБА_4 трейд ЛТД , у перелік вільних приміщень таким чином, щоб забезпечити можливість кожному з суборенда торів, які здійснюють господарську діяльність безпосередньо у приміщеннях у складі майна ЦКМ, звернутися із заявами про отримання відповідних приміщень в оренду за наслідками вчинення попиту(а.с.69-71).
Відповідачем заперечень щодо вказаних документів не надано, документально наведений факт жодним чином не спростовано, а отже не спростоване його знаходження і здіснення господарської діяльності у спірних приміщеннях.
Згідно з ч. 1 ст. 316 ЦК України право власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
За приписами ч. ч. 1-4 ст. 41 Конституції України, ст. 321 ЦК України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Згідно з ст. 73 ГПК України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Частиною 1 ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Відповідно до рішення Київської міської ради від 02.12.2010 № 284/5096 Про питання комунальної власності територіальної громади м. Києва та розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.12.2010 за № 1112 Про питання організації управління районами в м. Києві затверджено перелік підприємств, організацій та установ, майно яких передається до сфери управління районних в м. Києві державних адміністрацій.
Згідно з п. 9 додатку до рішення Київської міської ради від 02.12.2010 №284/5096 Про питання комунальної власності територіальної громади м. Києва , цілісний майновий комплекс за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98, передано до управління Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації.
Солом'янська районна у м. Києві державна адміністрація забезпечує захист майнових та немайнових прав територіальної громади м. Києва (п. 4.15 Розпорядження № 1112 від 10.12.2010 р.).
Отже, Солом'янська районна в м. Києві державна адміністрація є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Таким чином, порушення приписів законодавства про оренду комунального майна, а також використання майна без будь-яких договірних відносин порушує інтереси держави в особі Київської міської ради, Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації, Комунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Солом'янського району м. Києва , та відповідної територіальної громади, призводить до недоотримання грошових коштів місцевим бюджетом та унеможливлює використання комунального майна на користь територіальної громади м. Києва.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога позивача про виселення ТОВ Снайт ЛТД з цілісного майнового комплексу, розташованого за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98, є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
В силу ст. 129 ГПК України, судові витрати, понесені позивачем у зв'язку з оплатою позову судовим збором, підлягають відшкодуванню позивачу за рахунок відповідача, у розмірі 1762,00грн.
Керуючись ст. ст. 129, 233, 236-238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Виселити Товариство з обмеженою відповідальністю Снайт ЛТД (04116, м. Київ, вул. Старокиївська, 10 літ. И; ідентифікаційний код 39623982) з цілісного майнового комплексу розташованого за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Білогородка, вул. Щорса, буд. 98.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Снайт ЛТД (04116, м. Київ, вул. Старокиївська, 10 літ. И; ідентифікаційний код 39623982) на користь Солом'янської районної в м. Києві державної адміністрації (03020, м. Київ, пр.-т Повітрофлотський,41; ідентифікаційний код 37378937) 1762,00грн витрат, понесених на оплату позову судовим збором.
4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст рішення складено 18.01.2019
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя С.І. Чонгова
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2019 |
Оприлюднено | 18.01.2019 |
Номер документу | 79249513 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Чонгова С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні