ПОСТАНОВА
Іменем України
15 січня 2019 року
Київ
справа №813/2694/17
адміністративне провадження №К/9901/40678/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,
розглянувши в судовому засіданні без повідомлення сторін касаційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2017 (головуючий суддя - Запотічний І.І., судді: Затолочний В.С., Матковська З.М.) у справі № 813/2694/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євробуд Вест Трейд до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Євробуд Вест Трейд (далі - ТОВ Євробуд Вест Трейд ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДФС від 07.07.2015 №0006314806, згідно з яким застосовано штраф в розмірі 15500,42 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що термін реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) не є даними податкової звітності, які досліджуються під час камеральної перевірки, у зв'язку з чим прийняття спірного податкового повідомлення-рішення за наслідками проведеної камеральної перевірки прийнято протиправно.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 08.08.2017 в позові відмовлено з тих мотивів, що позивачем за наслідками проведеної перевірки порушено встановлений законодавством граничний строк реєстрації податкових накладних.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2017 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове, яким позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 07.07.2015 №0006314806 в частині суми 9873,35 грн. В решті позовних вимог відмовлено.
При прийнятті цієї постанови суд апеляційної інстанції виходив з того, що оскільки граничний термін реєстрації податкової накладної від 31.01.2017 №363 припадав на 15.02.2017, який був вихідним днем, граничним строком реєстрації цієї накладної є перший робочий день 16.02.2017.
Не погодившись з рішенням суду апеляційної інстанції Офіс великих платників податків ДФС оскаржив його у касаційному порядку.
У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2017 в частині задоволення позовних вимог та залишити в силі постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08.08.2017.
В обґрунтування своїх вимог відповідач зазначає, що з урахуванням внесених змін Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII відповідно до положень статті 75 Податкового кодексу України предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. За наслідками проведеної камеральної перевірки встановлено недотримання ТОВ Євробуд Вест Трейд термінів реєстрації податкових накладних у термін до 15 календарних днів. Рішення суду апеляційної інстанції про часткове задоволення позовних вимог є помилковим, оскільки граничний строк реєстрації податкової накладної від 31.01.2017 №363 припадав на 15.02.2017, який був робочим днем.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судом апеляційної інстанції норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено попередніми судовими інстанціями, відповідачем проведено перевірку ТОВ Євробуд Вест Трейд з питань дотримання вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України щодо порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період січень, березень 2017 року.
За результатами перевірки складено акт від 07.06.2017 № 133/28-10-48-06/38543233, в якому відображено висновок про порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині недотримання ТОВ Євробуд Вест Трейд термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період січень, березень 2017 року до 15 календарних днів на загальну суму податку на додану вартість в розмірі 155004,19 грн.
На підставі названого акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення рішення 07.07.2015 №0006314806, згідно з яким застосовано штраф в розмірі 15500,42 грн.
Відповідно до абзацу першого підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (у редакції як до 01.01.2017, так і з 01.01.2017) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Відтак, об'єктом перевірки за положеннями абзацу першого підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (у редакції до 01.01.2017) є, серед іншого, дані Єдиного реєстру податкових накладних.
Законом України № 1797-VIII від 21.12.2016 підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим згідно з яким предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Таким чином, на дату складення проведення камеральної перевірки ТОВ Євробуд Вест Трейд у податкового органу були наявні усі правові підстави для перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до положень пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно Податкового кодексу України.
Так, згідно з підпунктом 120-1.1. пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам ПДВ, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, встановлених ст. 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
Судами також встановлено та вбачається з матеріалів справи, граничний термін реєстрації податкових накладних №№ 267, 268 та 363 був 15.02.2017, однак зареєстровані ці накладні були: № 363 16.02.2017, №№ 267, 268 лише 20.02.2017.
Граничний строк реєстрації податкової накладної № 1057 був 31.03.2017, а зареєстрованою вказана накладна була 05.04.2017.
Граничний строк реєстрації податкової накладної № 1036 був 30.03.2017, а зареєстрована накладна 10.04.2017.
Граничний строк реєстрації податкової накладної № 1188 був 15.04.2017, а зареєстрована накладна 20.04.2017.
Згідно наявного в матеріалах справи розрахунку штрафних санкцій, що є додатком до акта перевірки встановлено недотримання термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період січень, березень 2017 року до 15 календарних днів на загальну суму податку на додану вартість в розмірі 155004,19 грн.
Скасовуючи рішення суду першої інстанції та приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог щодо скасування спірного податкового повідомлення-рішення в частині суми 9873,35 грн. суд апеляційної інстанції виходив з того, що граничний термін реєстрації податкової накладної № 363 був 15.02.2017, однак, оскільки 15.02.2017 року був вихідним днем, граничний термін реєстрації даної податкової накладної є 16.02.2017.
Однак, такі висновки суду апеляційної інстанції є помилковими, оскільки 15.02.2017 припадало на середу та цей день не був вихідним (святковим) чи іншим неробочим днем.
Таким чином, за встановлених обставин справи щодо порушення законодавчо встановленого строку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог є правильним та підлягає залишенню без змін.
Відповідно до статті 352 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції скасовує постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково і залишає в силі судове рішення суду першої інстанції у відповідній частині, якщо встановить, що судом апеляційної інстанції скасовано судове рішення, яке відповідає закону.
Оскільки суд апеляційної інстанції не звернув уваги на зазначені обставини і без достатніх підстав скасував обґрунтовану та законну постанову суду першої інстанції, то постанова Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2017 підлягає скасуванню із залишенням у силі постанови Львівського окружного адміністративного суду від 08.08.2017.
Керуючись статтями 262, 341, 344, 349, 352, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
Касаційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС задовольнити.
Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.10.2017 скасувати.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08.08.2017 залишити в силі.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
В.В. Хохуляк
Л.І. Бившева
Т.М. Шипуліна ,
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2019 |
Оприлюднено | 20.01.2019 |
Номер документу | 79266242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Хохуляк В.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні