ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10 січня 2019 року Справа № 0840/3367/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.,
за участю секретаря судового засідання - Сонгулії О.В.,
представника позивача: Матієвої Я.С.,
представника відповідачів: Туркіна В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" (69089, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, буд.60, код ЄДРПОУ 40138623)
до відповідачів: 1. Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197)
2. Головного управління ДФС у Запорізькій області (69001, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146)
про: визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
17.08.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" (надалі - позивач, ТОВ "МЕГАЛІТЕКС") до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Головне управління ДФС у Запорізькій області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.06.2018 №783836/40138623, від 15.06.2018 №799128/40138623, від 18.06.2018 №801144/40138623, від 18.06.2018 №801147/40138623;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних ТОВ "МЕГАЛІТЕКС" №3 від 27.04.2018, №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018, №1 від 22.05.2018 датою їх подання.
Ухвалою суду від 20.08.2018 позовна заява була залишена без руху.
Ухвалою суду від 31.08.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено до судового розгляду в засіданні 25.09.2018 з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 25.09.2018 справу №0840/3367/18 призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, в процесі підготовчого провадження призначено підготовче судове засідання по справі на 08.11.2018.
В засіданні 08.11.2018 за клопотанням представника відповідача, яке підтримав представник позивача, Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області) залучено до участі у справі як другого відповідача, оскільки оскаржувані Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації приймались саме ним.
В підготовчому засіданні оголошено перерву до 22.11.2018.
Ухвалою суду від 22.11.2018 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії залишено без руху.
Позивач усунув недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 30.11.2018 закрито підготовче провадження у справі №0840/3367/18 та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.12.2018.
В судовому засіданні оголошувались перерви до 17.12.2018 та до 27.12.2018.
Ухвалою суду від 27.12.2018 провадження у справі зупинено за клопотанням сторін для примирення до 10.01.2019.
Ухвалою суду від 10.01.2019 провадження у справі поновлено.
У судовому засіданні 10.01.2019, на підставі ст.243 КАС України, судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Відповідно до ст. 229 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: звукозаписуючого пристрою Акорд .
Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві від 15.08.2018. Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник, зокрема зазначив, що у червні 2018 року позивач намагався зареєструвати податкові накладні №3 від 27.04.2018, №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018, №1 від 22.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), проте, позивачем було отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що документи прийнято, але реєстрація зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації всіх податкових накладних стало те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв'язку з чим позивачу запропоновано надати додаткові документи та пояснення по вказаним накладним. Вказує, що позивач скористався наданим правом та подав по кожній податковій накладній пояснення та окремий пакет документів, проте, незважаючи на подання всіх необхідних документів позивач отримав рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН.
Позивач вважає прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН необґрунтованими, протиправними та такими, що не ґрунтуються на результатах аналізу пакету документів платника податків. Крім того, позивач вказав і на ту обставину, що ТОВ МЕГАЛІТЕКС не підпадає під критерії ризиковості, що визначені пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, а також надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складені податкові накладні, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам. З огляду на викладене, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідачів заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на адміністративний позов (вх. №35906 від 08.11.2018). В обґрунтування заперечень послався на те, що реєстрація податкових накладних виписаних ТОВ МЕГАЛІТЕКС №3 від 27.04.2018, №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018, №1 від 22.05.2018 була зупинена у зв'язку з тим, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийняті рішення від 12.06.2018 №783836/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 27.04.2018, від 15.06.2018 №799128/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2018, від 18.06.2018 №801144/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31.05.2018 та від 18.06.2018 №801147/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 22.05.2018. Причинами відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Вважає, що рішення є такими, що не можуть бути скасованими, так як були прийняті в межах діючого законодавства, а тому дії відповідачів є правомірними. Просить відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю МЕГАЛІТЕКС зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, буд.60. Основним видом діяльності підприємства є будівництво житлових і нежитлових будівель (а.с.16-17).
В рамках вказаного напрямку діяльності позивача, 27.12.2017 між позивачем та ПАТ "Запорізький завод феросплавів" укладено Договір підряду №924 щодо виконання робіт з капітального ремонту покрівель на об'єктах: "Будівля електротехнічного цеха", інв.№1000019; "ЖДЦ. Будівля службово-технічне", інв.№1000163 (а.с.19-27).
Виконання робіт по договору підряду № 924 від 27.12.17 підтверджуються Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 1/04-18 від 25.04.2018 (форма КБ-3), яка підписана представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС та Актом № 1/04-18 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 року від 25.04.2018, який підписано представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС ; Підсумковою відомістю ресурсів по об'єкту за квітень 2018 року; Розрахунком загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в № 1/04-18; Актом № 1-2/04 від 25.04.2018; Актом № ОУ-0000140 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.04.2018; Актом за квітень 2018року № 1-1/04 приймання-здачі вкладеного матеріалу на об'єкті (а.с. 47-64); Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2018 року від 27.04.2018 (форма КБ-3), яка підписана представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС , Актом №3 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за квітень 2018 року від 27.04.2018, який підписано представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС ; Підсумковою відомістю ресурсів по об'єкту за квітень 2018 року; Розрахунком загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в №3; Актом № 3-2/04 від 27.04.2018; Актом №4/04-18 за квітень 2018 року від 27.04.2018, Актом № 3-3/04 від 27.04.2018; Актом за квітень 2018 року № 3-1/04 приймання-здачі вкладеного матеріалу на об'єкті (а.с. 69-99); Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2018 року від 22.05.2018 (форма КБ-3), яка підписана представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС , Актом №4 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за травень 2018 року від 22.05.2018, який підписано представниками ПАТ ЗФЗ та TOB МЕГАЛІТЕКС ; Підсумковою відомістю ресурсів по об'єкту за травень 2018 року; Розрахунком загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в №4; Актом № 4-1/05 від 22.05.2018; Актом №4-2/05 від 22.05.2018, Актом №4-4/05 від 22.05.2018, Актом за травень 2018 року № 4-3/05 приймання-здачі вкладеного матеріалу на об'єкті (а.с. 140-162).
З метою виконання умов договору підряду, позивачем 02.01.2018 укладено із ПП Транспромліс Договір № 02/01 на надання послуг, за умовами якого ПП Транспромліс надає позивачу будівельні механізми і автотранспорт (а.с.30-32).
01.03.2018 позивач уклав з ТОВ "МЕНОР ТРЕЙД" Договір підряду №10318-1 щодо виконання останнім робіт з капітального ремонту покрівель на об'єктах: "ЖДЦ. Будівля службово-технічне" інв.№100063; похила галерея подачі шихти інв.№2008476 та інв.№2008477 (а.с.28-29).
Виконання робіт по договору підряду №10318-1 від 01.03.2018 підтверджується Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 30.03.2018р. (форма КБ- 3), яка підписана представниками TOB МЕНОР ТРЕЙД та TOB МЕГАЛІТЕКС та Актом №2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 року від 30.03.2018, який підписано представниками TOB МЕНОР ТРЕЙД та TOB МЕГАЛІТЕКС ; Підсумковою відомістю ресурсів по об'єкту за квітень 2018 року (а.с.33-42).
19.04.2018 позивачем укладено з ПАТ Запорізький завод феросплавів Договір підряду №289 щодо виконання робіт на території бази відпочинку Феросплавник м.Приморськ (а.с.104-113).
Виконання робіт по договору підряду №289 від 19.04.2018 підтверджується Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 31.05.2018 (форма КБ- 3), яка, підписана представниками ПАТ ЗФЗ та TOB Мегалітекс та Актом №1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2018 року від 31.05.2018, який підписано представниками ПАТ ЗФЗ та TOB Мегалітекс ; Підсумковою відомістю ресурсів по об'єкту за травень 2018 року; Розрахунком загальновиробничих витрат до Акту КБ-2в№1 на AT ЗФЗ . База відпочинку Феросплавник м. Приморськ. Капітальний ремонт містка зі спуском до лиману інв.№2008462; Акт № 1-2/05 від 22.05.2018, наказами та посвідченнями про відрядження співробітників ТОВ МЕГАЛІТЕКС з мето виконання будівельних робіт на об'єкті ПАТ ЗФЗ (а.с. 114- 135).
Позивачем були виписані та направлені засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 3 від 27.04.2018 на загальну суму 114 403,99 грн. (а.с. 46); № 5 від 27.04.2018 на загальну суму 140 495,83 грн. (а.с. 66); № 6 від 31.05.2018 на загальну суму 72 583,20 грн. (а.с. 101) та № 1 від 22.05.2018 на загальну суму 55 593, 96 грн. (а.с. 137).
Квитанцією від 30.05.2018 позивача повідомлено, що податкова накладна №1 від 22.05.2018 прийнята, разом з тим, реєстрація зазначеної накладної зупинена з причин: "відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с.238).
Квитанцією від 11.06.2018 позивача повідомлено, що податкова накладна №6 від 31.05.2018 прийнята, разом з тим, реєстрація зазначеної накладної зупинена з причин: "відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с.243).
Квитанцією від 03.05.2018 позивача повідомлено, що податкова накладна №3 від 27.04.2018 прийнята, разом з тим, реєстрація зазначеної накладної зупинена з причин: "відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с.248).
Квитанцією від 14.05.2018 позивача повідомлено, що податкова накладна №5 від 27.04.2018 прийнята, разом з тим, реєстрація зазначеної накладної зупинена з причин: "відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с.253).
Позивачем були направлені відповідачу відповідні пояснення та копії документів на підтвердження господарських операції (а.с.43, 65, 100, 136, 239, 244, 249, 254).
12.06.2018 комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення №783836/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 27.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 212-213, 251-252).
Позивачем 13.06.2018 подано до контролюючого органу скаргу на рішення від 12.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с.44).
Комісією з питань розгляду скарг 22.06.2018 винесено Рішення №13648/40138632/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 27.04.2018 - без змін (а.с. 250).
15.06.2018 комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення №799128/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 208-209, 256-257).
Позивачем 20.06.2018 подано до контролюючого органу скаргу на рішення від 15.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с.67).
Комісією з питань розгляду скарг 02.07.2018 винесено Рішення №16107/40138632/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2018 - без змін (а.с. 255).
18.06.2018 комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення №801144/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 210-211, 246-247).
Позивачем 20.06.2018 подано до контролюючого органу скаргу на рішення від 18.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с102).
Комісією з питань розгляду скарг 02.07.2018 винесено Рішення №16108/40138632/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 31.05.2018 - без змін (а.с. 245).
18.06.2018 комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення №801147/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 22.05.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 214-215, 241-242).
Позивачем 20.06.2018 подано до контролюючого органу скаргу на рішення від 18.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с. 138).
Комісією з питань розгляду скарг 02.07.2018 винесено Рішення №16106/40138632/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 22.05.2018 - без змін (а.с. 240).
Позивач з прийнятими рішеннями комісії про відмову в реєстрації податкових накладних не погоджується, вважає їх помилковими, прийнятими безпідставно і необґрунтовано, за відсутності об'єктивного розгляду наданих документів та пояснень, такими, що порушують його права, як платника податку на додану вартість. У зв'язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав.
Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачем докази, суд приходить до наступних висновків.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.2 ст.2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У даному випадку датою виникнення податкових зобов'язань є дата здійснення поставки товару.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надані до суду: Договір підряду №924 від 27.12.2017, Договір № 02/01 на надання послуг від 02.01.2018, Договір підряду №10318-1 від 01.03.2018, Договір підряду №289 від 19.04.2018, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, Акти приймання виконаних будівельних робіт, Підсумкові відомості ресурсів по об'єктам, Розрахунки загальновиробничих витрат, Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), Акти приймання-здачі вкладеного матеріалу на об'єкті та інші документи.
У Рішеннях про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.06.2018 №799128/40138623, від 18.06.2018 №801144/40138623, від 18.06.2018 №801147/40138623 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: "Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних… . Підставою даного рішення зазначено неподання платником податку копій документів, проте, з даного рішення не можливо встановити, які документи не подано.
Тому суд зазначає, що відповідач по справі, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірних рішеннях, і в чому саме полягають ці порушення.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, у реєстрації яких відповідачем відмовлено.
Отже, позиція відповідача-2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, у реєстрації яких відповідачем відмовлено - є необґрунтованою.
Контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, позивачем, на думку суду, надано документи первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах із контрагентами, які свідчать про реальність здійснених господарських операції та вказують на наявність у позивача ділової мети, визначення якої наведено у пп.14.1.231 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, як причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.
Відповідачами не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018, №1 від 22.05.2018 була зупинена у зв'язку з їх відповідністю, як зазначено контролюючим органом, пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено: " 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України ; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. …".
Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв №959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.
Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ МЕГАЛІТЕКС до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.06.2018 №799128/40138623, від 18.06.2018 №801144/40138623, від 18.06.2018 №801147/40138623 - не містять.
У п.18-п.21 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: "18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства".
Згідно з п.2 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - "Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Як зазначено у п.18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п.21 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - "Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"): "Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні)".
Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", п.18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з п.19 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації" протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
У п.17 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", зокрема, зазначено: "…Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …"
Відповідачами не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.06.2018 №799128/40138623, від 18.06.2018 №801144/40138623, від 18.06.2018 №801147/40138623, матеріалів роботи комісії тощо.
Відтак, відповідачем-2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення від 15.06.2018 №799128/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2018; від 18.06.2018 №801144/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 31.05.2018; від 18.06.2018 № 801147/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 22.05.2018 прийняті не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними, тому підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).
Відтак, оскільки рішення від 15.06.2018 №799128/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 27.04.2018; від 18.06.2018 № 801144/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 31.05.2018; від 18.06.2018 № 801147/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 22.05.2018 підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018, №1 від 22.05.2018.
Разом з тим, за результатом розгляду справи суд дійшов висновку про необґрунтованість вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.06.2018 №783836/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.04.2018 виходячи з наступного.
За правилами пункту 185.1 статті 185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому, згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов'язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018 затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується - Порядок №117); Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
В силу вимог пункту 21 цього Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Так, як свідчать матеріали справи та не заперечується сторонами, на розгляд комісії позивачем з метою реєстрації податкової накладної №3 від 27.04.2018 було надано у електронному вигляді наступні документи: Договір підряду № 924 від 27.12.2017, Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) № 1/04-18 від 25.04.2018 на 114403,99 грн.; Акт № 1/04-18 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 (форма КБ-2в) від 25.04.2018; Підсумкова відомість ресурсів по об'єкту: Транспортерна галерея подачі шихти в плавильному корпусі № 4 інв. № 2008476 за квітень 2018 року; Розрахунок загальновиробничих витрат до акту КБ-2в № 1/04-18 по об'єкту: Транспортерна галерея подачі шихти в плавильному корпусі № 4 інв. № 2008476; Акт № 1-2/04 від 25.04.2018 на заміну ТМЦ замовника по формі КБ-2в; Акт за квітень 2018 року № 1-1/04 прийому-передачі вкладених матеріалів на об'єкті; Накладні - вимоги на внутрішнє переміщення матеріалів; Договір підряду № 10318-1 від 01.03.2018 з TOB Менор Трейд про виконання капітального ремонту на об'єктах: ЖДЦ Будівля службо-технічна, інв.№ 1000163; Похила галерея подачі шихти інв. № 20084876 та інв. 2008477; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) за березень 2018 року - підрядник TOB Менор Трейд ; Акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2018 року(форма КБ-2в) від 30.03.2018- підрядник TOB Менор Трейд ; Розрахунок загальновиробничих витрат до акту № 2 КБ-2в за квітень 2018 року- підрядник TOB Менор Трейд ; Підсумкова відомість ресурсів за квітень 2018 року - підрядник TOB Менор Трейд ; Договір про надання послуг № 02/01 від 02.01.2018 з ПП Транспромліс ; Талони замовника ТПЛ № 00637, № 000638, № 001735 за 11-13 квітня 2018 року на автомобіль КС3575 та Акт № ОУ-0000140 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 13.04.2018 - послуги автокрану КС 3575 ПП Транспромліс .
Як зазначив відповідач, підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.04.2018 стала відсутність у наданому пакеті документів, які дають можливість встановити першу подію (27.04.2018), за якою виписано податкову накладну, відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України.
Дослідивши матеріали справи та докази надані сторонами, суд вважає такі висновки податкового органу обґрунтованими і, відповідно, рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.06.2018 №783836/40138623 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.04.2018 прийнятим у відповідності та на виконання приписів чинного законодавства, оскільки в матеріалах справи відсутні документи, що, відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України підтверджують першу подію, яка є підставою для складання податкової накладної №3 від 27.04.2018.
Відповідно до Акту № 1/04-18 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 (форма КБ-2в) від 25.04.2018 датою оформлення документу, що засвідчує факт постачання послуг є саме 25.04.2018 (дата складання акту), проте податкова накладна № 3 складена лише 27.04.2018, що не відповідає нормам п.п. б) п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України та свідчить про її безпідставне складання.
Частиною 1 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є частково обґрунтованими та такими, що, відповідно, підлягають частковому задоволенню.
Доводи відповідачів частково не приймаються судом до уваги виходячи з вищезазначеного.
Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у загальному розмірі 3524,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №121 від 02.08.2018 та №139 від 29.08.2018 (а.с.3, 4).
Таким чином, виходячи із задоволених позовних вимог, судовий збір у розмірі 1762,00 грн. підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Запорізькій області (по 881,00 грн. з кожного).
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" (69089, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, буд.60, код ЄДРПОУ 40138623) до Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69001, м. Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 15.06.2018 №799128/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2018, від 18.06.2018 №801144/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31.05.2018 та від 18.06.2018 №801147/40138623 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 22.05.2018.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" №5 від 27.04.2018, №6 від 31.05.2018 та №1 від 22.05.2018 датою їх подання до реєстру.
В іншій частині позову відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" (69089, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, буд.60, код ЄДРПОУ 40138623) судовий збір у розмірі 881 (вісімсот вісімдесят одна) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, п Соборний, буд.166, код ЄДРПОУ 39396146) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАЛІТЕКС" (69089, м.Запоріжжя, вул. Зачиняєва, буд.60, код ЄДРПОУ 40138623) судовий збір у розмірі 881 (вісімсот вісімдесят одна) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 18.01.2019.
Суддя І.В.Садовий
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2019 |
Оприлюднено | 21.01.2019 |
Номер документу | 79279465 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні