А8/114
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
14.08.06р.
Справа № А8/114
За позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області (м.Дніпропетровськ)
до Комунального підприємства "Гарант" по наданню житлово-комунальних послуг населенню смт. Меліоративне (смт. Меліоративне Дніпропетровської області)
про стягнення 1 135,50 грн.
Суддя Дубінін І.Ю.
Представники:
від позивача: Романенко Л.С. –головний юрисконсульт (дов. № 344 від 20.02.06 р.)
від відповідача: не з'явився
Суть спору:
Позивач звернувся до відповідача з позовом про стягнення з останнього 1 135,50 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін при наданні житлово-комунальних послуг споживачам.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що за результатами перевірки відповідача з питання додержання державної дисципліни цін було встановленою, що останнім були неправильно обраховані і завищені тарифи за транспортування води споживачам, необгрунтовано береться плата за опломбування лічильників води з населення, які мешкають в квартирах житлових будинків смт. Меліоративне, і за абонентні книжки по оплаті за житло, а також за абонентні книжки по оплаті за житло і воду. Внаслідок цього порушення відповідачем необгрунтовано отримано виручку в сумі 378,50 грн. Інспекцією з контролю за цінами, згідно зі ст. 14 Закону України "Про ціни та ціноутворення", "Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами", було прийнято рішення № 275 від 28.10.05 р. про вилучення в доход бюджету суми економічних санкцій –1 135,5 грн.
Відповідач пояснив, що, проводячи перевірку, посадова особа діяла не у відповідності до вимог чинного законодавства. Крім того, усі тарифи були встановлені селищною радою, а абонентські книжки були закуплені на кошти ВО ЖКГ для розповсюдження серед абонентів. Відповідач вважає, що стягнення штрафу погіршить й без того важкий фінансовий стан підприємства.
Ухвалами господарського суду 11.04.06 р., від 16.05.06 р. та від 07.07.06 р. провадження у справі тричі зупинялось - по 16.05.06 р., по 06.06.06 р. та 14.08.06 р. відповідно.
Відповідач в судове засідання 14.08.06 р. не з'явився, причин свого нез'явлення суду не повідомив.
Господарський суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю представника відповідача, оскільки останній був належним чином повідомлений про час і місце судового засідання.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представника позивача, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
Законодавство України про ціноутворення складається з Закону України “Про ціни і ціноутворення”, інших актів законодавства України, що видаються відповідно до нього (ст. 1 Закону).
Правовi, економiчнi та органiзацiйнi засади функцiонування системи питного водопостачання, спрямованi на гарантоване забезпечення населення якiсною та безпечною для здоров'я людини питною водою визначаються Законом України "Про питну воду та питне водопостачання" –(преамбула Закону).
Згідно ст. 4 вказаного Закону, суб'єктами вiдносин у сферi питної води та питного водопостачання є: органи виконавчої влади, до сфери управлiння яких належать об'єкти питного водопостачання; органи мiсцевого самоврядування, до сфери управлiння яких належать об'єкти питного водопостачання; пiдприємства питного водопостачання; споживачi питної води.
Відповідно до ст. 11 названого Закону, центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства є спецiально уповноваженим органом, який здiйснює державне управлiння у сферi питної води та питного водопостачання, до повноважень якого належать, зокрема: забезпечення проведення єдиної технiчної, соцiально-економiчної полiтики та наукових дослiджень у цiй сферi; координацiя дiяльностi органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ, органiзацiй незалежно вiд форми власностi у цiй сферi; порядок розрахунку тарифiв на послуги централiзованого водопостачання i водовiдведення; здiйснення контролю за виконанням встановлених у цiй сферi правил i норм; вирiшення iнших питань у сферi питної води та питного водопостачання вiдповiдно до законiв України.
Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 05.07.95 р. № 30 було затверджено Правила технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України, які в подальшому були змінені та доповнені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 04.01.05 р. № 2.
Згідно п.п. 1.2., 1.3. вказаних Правил, Правила є обов'язковими для всiх виробничих пiдприємств водопровiдно-каналiзацiйного господарства (надалi - Водоканал), комбiнатiв комунальних пiдприємств або iнших органiзацiй, що експлуатують системи водопостачання та каналiзацiї населених пунктiв України, незалежно вiд їх вiдомчої належностi та форми власностi. Водоканали та iншi органiзацiї, що експлуатують системи водопостачання та каналiзацiї населених пунктiв України, несуть вiдповiдальнiсть за невиконання вимог цих Правил i чинного законодавства України.
За п. 10.1.4. згаданих Правил, перiодична повiрка, обслуговування та ремонт, у тому числi демонтаж, транспортування та монтаж лiчильникiв води (що перебувають у власностi фiзичних осiб, якi не є суб'єктами пiдприємницької дiяльностi), результати вимiрювань якими використовуються для здiйснення розрахункiв за спожиту для побутових потреб воду, здiйснюються за рахунок пiдприємств i органiзацiй, якi надають послуги з водопостачання.
Крім того, ч. 6 ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi" (з наступними змінами) встановлено, що Мiнiстерства, iншi центральнi органи виконавчої влади, у межах своєї компетенцiї, вiдповiдно до галузевих особливостей розробляють на базi нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку методичнi рекомендацiї щодо їх застосування.
Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 06.03.02 р. № 47 було затверджено Методичні рекомендації з планування, облiку i калькулювання собiвартостi робiт (послуг) на пiдприємствах i в органiзацiях житлово-комунального господарства (далі-Методика).
Згідно п. 1.2. вказаної Методики, методичнi рекомендацiї, зокрема - враховують особливостi дiяльностi таких пiдгалузей житлово-комунального господарства: житлове господарство; водопровiдно-каналiзацiйне господарство.
Пунктом 4 Методики встановлено, що при групуванні витрат на збут до цих витрат відносяться зокрема –витрати на виготовлення розрахункових книжок.
Тобто, вартість розрахункових (абонентських) книжок входить до собівартості послуг, а видача таких книжок населенню повинна здійснюватись безкоштовно.
Державною інспекцією з контролю за цінами у Дніпропетровській області (далі-позивач) було здійснено перевірку встановлення і застосування цін, тарифів Комунальним підприємством "Гарант" (далі-відповідач).
В ході вказаної перевірки позивачем було встановлено, що відповідачем були неправильно обраховані і завищені тарифи за транспортування води споживачам, необгрунтовано береться плата за опломбування лічильників води з населення, які мешкають в квартирах житлових будинків смт. Меліоративне, і за абонентні книжки по оплаті за житло, а також за абонентні книжки по оплаті за житло і воду. Внаслідок цього порушення відповідачем необгрунтовано отримано виручку в сумі 378,50 грн.
Зокрема, за період з 01.07.05 р. по 30.09.05р. відповідач необґрунтовано взяв оплату за пломбірування семи лічильників води 74,50 грн., а також продав абонентам 304 шт. абонентських книжок по 1 грн. за шт. на суму 304,00 грн.
Викладене підтверджується довідками відповідача (а.с. 6, 7).
Згідно ст. 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, вся необгрунтовано одержана пiдприємством, органiзацiєю сума виручки в результатi порушення державної дисциплiни цiн та дiючого порядку визначення вартостi будiвництва, що здiйснюється iз залученням коштiв Державного бюджету України, бюджету Автономної Республiки Крим, мiсцевих бюджетiв, а також коштiв державних пiдприємств, установ та органiзацiй пiдлягає вилученню в доход вiдповiдного бюджету залежно вiд пiдпорядкованостi пiдприємства, органiзацiї. Крiм того, в позабюджетнi фонди мiсцевих Рад стягується штраф у двократному розмiрi необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказанi суми списуються з рахункiв пiдприємств i органiзацiй в банкiвських установах за рiшенням суду.
28.10.05 р., у зв'язку з порушенням вищевказаних Правил, позивачем було прийняте рішення №275 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого вирішено вилучити у відповідача в доход державного бюджету 1 135,50 грн., які складаються з суми необґрунтовано отриманої виручки –378,50 грн. та подвійної суми фінансових санкцій –757,00 грн.
Вказане рішення відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржене.
У зв'язку з не оплатою зазначеної в рішенні суми санкцій позивач направив відповідачу претензію від 09.11.05 р. про добровільну сплату економічної санкції, яку відповідач залишив без відповіді та задоволення.
При викладених обставинах господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Заперечення відповідача спростовуються вищевикладеним, об'єктивними обставинами і матеріалами справи, а також наступним:
Відповідно до ст. 28 Закону України "Про мiсцеве самоврядування в Українi", до вiдання виконавчих органiв сiльських, селищних, мiських рад належить, зокрема - встановлення в порядку i межах, визначених законодавством, тарифiв щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та iнших послуг, якi надаються пiдприємствами та органiзацiями комунальної власностi вiдповiдної територiальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з пiдприємствами, установами та органiзацiями, якi не належать до комунальної власностi;
Як вже було встановлено судом вище, відповідачем було порушено Правила технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України, затверджені Державним комітетом України з питань житлово-комунального господарства, в частині стягнення плати за пломбування лічильників води.
Тобто, було порушено порядок розрахунку тарифiв на послуги централiзованого водопостачання i водовiдведення, встановлений центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, який є спецiально уповноваженим органом, що здiйснює державне управлiння у сферi питної води та питного водопостачання, відповідно до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання".
Отже, до компетенції органу місцевого самоврядування входить встановлення тарифів щодо оплати житлово-комунальних послуг, а до компетенції центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства входить визначення порядку встановлення таких тарифів.
Відповідач помилково виключив з собівартості встановлених послуг вартість пломбування лічильників води.
Те ж саме стосується і безпідставного виключення відповідачем з собівартості послуг вартості абонентських книжок, які повинні надаватись населенню безкоштовно.
Викладене є підставами для задоволення позову.
Керуючись Законами України “Про ціни і ціноутворення”, "Про питну воду та питне водопостачання", "Про мiсцеве самоврядування в Українi", "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi", ст.ст. 17, 87, 89, 94, 98, 158, 160-163, 186, 264 КАС України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Гарант" по наданню житлово-комунальних послуг населенню смт. Меліоративне (51217, смт. Меліоративне Дніпропетровської області, вул. Молодіжна, 11-13; п/р № 26007050274201 в "Брокбізнесбанк" м. Новомосковськ, МФО 305578, код 32998195) в доход державного бюджету, код 23030300, Відділення держказначейства Новомосковського р-ну Дніпропетровської обл., на рахунок № 31118106600191 в УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код 23929879 –1 135,00 грн.
Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Суддя І.Ю.Дубінін
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2006 |
Оприлюднено | 21.08.2007 |
Номер документу | 79307 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні