ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1340/5955/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Рясне-403» про застосування заходів реагування щодо державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Держпраці у Львівській області (далі - ГУ Держпраці у Львівській області) 10.12.2018 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Львівського комунального підприємства Рясне-403 (далі - ЛКП Рясне-403 , відповідач) з вимогою застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ЛКП Рясне-403 , а саме - заборонити експлуатацію пасажирських ліфтів: реєстр. № Л-3792 вул. Величковського, 16/1; реєстр. № Л-3793 вул. Величковського, 16/2; реєстр. № Л-3791 вул. Величковського, 16/3; реєстр. № Л-2342 вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 вул. Величковського, 4/3; реєстр. № Л-4872 по вул. Величковського, 10 (2 під'їзд); реєстр. № Л-4131 по вул. Величковського, 10 (4 під'їзд); реєстр. № Л-3182 вул. Величковського, 8 (2 під'їзд); реєстр. № Л-3183 по вул. Величковського, 8 (3 під'їзд); реєстр. № Л-2525 по вул. Величковського, 6 (1 під'їзд); реєстр. № Л-2523 по вул. Величковського, 6 (2 під'їзд) та введення в експлуатацію новоустановленого пасажирського ліфта по вул. Величковського, 4/2 до усунення зазначених у позовній заяві порушень. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що під час планової перевірки відповідача встановлено факти порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці. Ці порушення створюють загрозу життю та здоров'ю мешканців житлових будинків за вказаними адресами. Оскільки в силу норм частини п'ятої статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду, ГУ Держпраці у Львівській області звернулося до суду з цим позовом.
Представник відповідача в судовому засіданні позов визнав. Пояснив, що будинки перелічені в позовній заяві ліфти на балансі ЛКП Рясне-403 ; описані в акті перевірки та позовній заяві порушення нормативно-правових актів з охорони праці дійсно мають місце та пояснюються відсутністю достатнього фінансування робіт з обслуговування ліфтів. Відповідач вживає заходи для поступового виправлення ситуації. В судових дебатах просив позов не задовольняти.
Суд заслухав пояснення представників сторін, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
Наказом начальника ГУ Держпраці у Львівській області затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) ГУ Держпраці у Львівській області на 2018 рік. ГУ Держпраці у Львівській області повідомило ЛКП Рясне-403 про проведення перевірки на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, про що 05.10.2018 скерувало суб'єкту господарювання повідомлення № 475/1/11-20 про проведення планової перевірки (а.с. 9).
На підставі наказу начальника ГУ Держпраці у Львівській області від 24.10.2018 № 2512-П та направлення на проведення перевірки від 24.10.2018 № 2317 впродовж 29-31 жовтня 2018 року комісія в складі головних державних інспекторів провела планову перевірку ЛКП Рясне-403 на предмет дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в ЛКП Рясне-403 (а.с. 8,10), за наслідками цієї перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) № 13/01/156/1080 від 31.10.2018 (далі - акт перевірки від 31.10.2018, а.с. 11-16). В розділі V цього акта зафіксовано перелік з сорока чотирьох пунктів виявлених порушень вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
Примірник акта перевірки від 31.10.2018 вручений директору ЛКП Рясне-403 , про що останній розписався, зауважень чи заперечень щодо результатів перевірки не висловив.
У зв'язку з виявленими порушеннями, що створюють загрозу для життя та здоров'я людей, у тому ж розділі акта перевірки від 31.10.2018 зазначено про необхідність негайного зупинення експлуатації пасажирських ліфтів: реєстр. № Л-3792 вул. Величковського, 16/1; реєстр. № Л-3793 вул. Величковського, 16/2; реєстр. № Л-3791 вул. Величковського, 16/3; реєстр. № Л-2342 вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 вул. Величковського, 4/3; реєстр. № Л-4872 по вул. Величковського, 10 (2 під'їзд); реєстр. № Л-4131 по вул. Величковського, 10 (4 під'їзд); реєстр. № Л-3182 вул. Величковського, 8 (2 під'їзд); реєстр. № Л-3183 по вул. Величковського, 8 (3 під'їзд); реєстр. № Л-2525 по вул. Величковського, 6 (1 під'їзд); реєстр. № Л-2523 по вул. Величковського, 6 (2 під'їзд) та введення в експлуатацію новоустановленого пасажирського ліфта по вул. Величковського, 4/2. Зміст виявлених порушень, які зумовлюють необхідність зупинення експлуатації ліфтів (пп. 13-19, 25 акта перевірки від 31.10.2018) такий:
- п. 13: не проведено експертні обстеження пасажирських ліфтів після закінчення граничного строку експлуатації пасажирських ліфтів реєстр. № Л-3792 вул. Величковського, 16/1, реєстр. №Л-3793 вул. Величковського, 16/2, реєстр. №Л3791 вул. Величковського, 16/3, реєстр. №Л-2342 вул. Величковського, 4/1, реєстр. №Л-2341 вул. Величковського, 4/3, що є порушенням п.п 9.6.1, 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190;
- п. 14: не проведено позачерговий технічний огляд після закінчення граничного строку експлуатації пасажирських ліфтів № Л-3792 вул. Величковського, 16/1, реєстр. №Л-3793 вул. Величковського, 16/2, реєстр. №Л3791 вул. Величковського, 16/3, реєстр. №Л-2342 вул. Величковського, 4/1, реєстр. №Л-2341 вул. Величковського, 4/3, що є порушенням п.п 9.5.1, 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 ;
- п. 15: не проведено первинний технічний огляд новоустановленого пасажирського ліфта вул. Величковського, 4/2, що є порушенням пп. 9.3.1, 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 ;
- п. 16: не отримано Дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки на експлуатацію новоустановленого пасажирського ліфта вул. Величковського, 4/2, що є порушенням Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190, пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 07.02.2018 року N 48;
- п. 17 не проведено реєстрацію (не встановлено на облік) в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці новоустановленого пасажирського ліфта вул. Величковського, 4/2, що є порушенням п. 9.1.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 ;
- п. 18: не замінено тріснуті пружини підвісок противаг пасажирських ліфтів реєстр. № Л- 2342 вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 вул. Величковського, 4/3, що є порушенням п. 6.6.4 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 ;
- п. 19 не працюють реверсивні пристрої дверей кабін пасажирських ліфтів реєстр. №Л- 3792 вул. Величковського, 16/1; реєстр. № Л-3793 вул. Величковського, 16/2; реєстр. № Л-2342 вул. Величковського, 4/1, що є порушенням п.п.6.6.6, 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 ;
- п. 25 допущено до роботи пасажирські ліфти реєстр.№ Л-4872 по вул. Величковського, 10 (2 під'їзд); реєстр. № Л-4131) по вул.Величковського, 10 (4 під'їзд); реєстр.№Л-3182 по вул. Величковського, 8, (2під'їзд), реєстр. № Л-3183 по вул. Величковського, 8 (3 під'їзд), реєстр. № Л-2525 по вул. Величковського, 6 (1 під'їзд), реєстр. № Л-2523 по вул. Величковського, 6 (2 під'їзд) без проведених технічних оглядів та експертних обстежень спеціалізованою організацією після закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п.6.1.22, 9.6.1, 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 .
Вирішуючи питання про обґрунтованість позовних вимог суд керувався такими нормами права:
Відповідно до частини першої статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. В статті 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з пунктами 1,7 Положення про Державна служба України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Пунктом 1 Положення про Головне управління Держпраці у Львівській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці 03.08.2018 № 84 визначено, що Головне управління Державної служби України з питань праці у Львівській області (далі - Управління Держпраці) є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується. Серед основних завданнями Управління Держпраці, визначених в 3 Положення, зокрема, є: - реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; - здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки.
Статтею 4 Закону України Про охорону праці від 14.10.1992 № 2694-XII (далі - Закон № 2694-XII) визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно з статтею 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець, зокрема, забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці.
Частиною першою статті 21 Закону № 2694-XII визначено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
Згідно з частиною третьою статті 21 Закону № 2694-XII роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 № 190 затверджено Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів (далі - Правила № 190). Ці Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють виготовлення, монтаж, експлуатацію, ремонт, реконструкцію та модернізацію ліфтів, підйомників та їх складових частин.
Відповідно до пункту 4.1. Правил № 190 експлуатація - це стадія життєвого циклу ліфта чи підйомника, на якому реалізують, підтримують та відновлюють якість виробу. Експлуатація ліфта охоплює етапи введення в експлуатацію за призначенням, зберігання, транспортування, технічне обслуговування, поточний та середній ремонт, припинення експлуатації (утилізація та знищення).
Згідно з пп. 9.2.2. пункту 9.2 розділу 9 Правил № 190 ліфти повинні підлягати технічним оглядам: - первинному (повному); - періодичному (черговому); - позачерговому.
Як визначено в пп. 9.2.3. пункту 9.2 розділу 9 Правил № 190 технічний огляд устатковання проводить спеціалізована організація (крім первинного та позачергового, який проводить уповноважена організація у разі закінчення граничного строку експлуатації, виникнення аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного або технічного характеру).
Суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 5 днів до дати проведення технічного огляду повідомляє про це у письмовій формі спеціалізовану організацію, а про проведення первинного або позачергового технічного огляду у разі закінчення граничного строку експлуатації, виникнення аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного або технічного характеру, - уповноважену організацію. (пп. 9.2.4. пункту 9.2 розділу 9 Правил № 190).
Відповідно до пп. 9.3.1 пункту 9.3 розділу 9 Правил № 190 первинний (повний) технічний огляд ліфтів проводять після установлення ліфта перед введенням в експлуатацію. Під час проведення повного технічного огляду ліфт повинен підлягати огляду, перевірянням і динамічному випробовуванню. Випробовування ліфта проводять відповідно до вимог інструкції виробника ліфта, якщо така є. У разі її відсутності - в обсязі вимог цього розділу.
Як зазначено в пп. 9.3.2. пункту 9.2 розділу 9 Правил № 190 під час огляду ліфта повинно бути перевірено:
- стан устаткування і його кріплень, канатів, ланцюгів, електропроводки, огорожі шахти, огорожі машинного і блочного приміщень, а також відстані і розміри, регламентовані цими Правилами;
- наявність і стан заводських табличок і графічних символів;
- наявність і стан технічної документації;
- наявність дозволу на експлуатацію (технічне обслуговування) і ремонт ліфтів;
- відповідність установлення ліфта установчому кресленню і наявність у ньому і в принциповій електричній схемі записів відповідальної особи про відповідність виконаних монтажних робіт кресленням. Записи повинні бути підписані відповідальною особою.
У пп. 9.4.1. пункту 9.4 розділу 9. визначено, що періодичному (черговому) технічному огляду підлягають ліфти не рідше одного разу на 24 місяці протягом установленого строку служби, якщо інше не встановлено експлуатаційними документами виробника.
Згідно з п.п. 9.5.1 пункту 9.5 розділу 9 Правил № 190 позачерговий технічний огляд ліфта проводять у разі: - введення його в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації; - перерви в експлуатації більше як на 12 місяців; - демонтажу та встановлення на новому місці; - закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувались під час експертного обстеження); - експлуатаційної чи деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів; - аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру.
В інших випадках позачерговий технічний огляд проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця. У разі проведення позачергового технічного огляду в паспорті ліфта зазначається причина його проведення. До складу робіт з проведення позачергового технічного огляду входять перевіряння і випробовування такі ж, як при проведенні первинного технічного огляду згідно з розділом 9.3, за винятком пунктів 9.3.7 - 9.3.9 цих Правил.
Після закінчення граничного строку експлуатації ліфта як вітчизняного, так і імпортного виробництва проводиться його експертне обстеження згідно з НПАОП 0.00-6.18-2004 (пп. 6.1.22 пункту 6.1 розділу VI).
Відповідно до пп. 9.6.1. пункту 9.6. розділу VI Правил № 190 експертне обстеження проводиться у разі, зокрема, закінчення граничного строку експлуатації. В інших випадках експертне обстеження устаткування проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця (пп. 9.6.1. пункту 9.6. розділу VI). Введення устаткування в експлуатацію після проведення експертного обстеження здійснюється відповідно до порядку, встановленого у НПАОП 0.00-6.18-2004, організаційно-методичних та експлуатаційних документів (пп. 9.6.3. пункту 9.6. розділу 6).
Відповідно до пп. 9.1.1. пункту 9.1. розділу 9 Правил № 190 новоустановлені ліфти, крім малого вантажного, підлягають реєстрації в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці. Реєстрація проводиться відповідно до вимог розділу 9 Правил № 190.
Правила № 190 містять такі положення щодо устаткування ліфта пункту 6.6 розділу VI: - 6.6.4. Підвісна система, компенсація та обмеження швидкості електричних ліфтів повинні відповідати вимогам глави 9 ДСТУ EN 81-1:2003. - 6.6.6. Напрямні, буфери і кінцеві вимикачі повинні відповідати вимогам глави 10 ДСТУ EN 81-1:2003 та ДСТУ EN 81-2:2003.
Підпунктом 9.7.15. пункту 9.7 розділу 9 Правил № 190 визначено, що робота ліфта не дозволяється , якщо: - відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; - не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; - відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); - не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; - знос канатів перевищує встановлені норми; - є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; - несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1107 від 26.10.2011 затверджений Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).
Відповідно до пункту 6 цього Порядку дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: - роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3; - виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Згідно з додатком 3 до цього Порядку ліфти віднесено до переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання може бути виключно за рішенням суду. Відповідно до частини 7 статті 7 згаданого Закону орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва, (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства.
Отже, діяльність суб'єкта господарювання може бути тимчасово заборонена (зупинена) на підставі рішення суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
При прийнятті рішення суд керується такими мотивами:
З огляду на предмет спору у цій судовій справі суд обмежується оцінкою обставин, відображених в пунктах 13-19, 25 розділу V акта перевірки від 31.10.2018 та не оцінює інших виявлених підчас перевірки порушень.
ЛКП Рясне-403 забезпечує експлуатацію пасажирських ліфтів реєстр. № Л-3792 по вул. Величковського, 16/1; реєстр. № Л-3793 по вул. Величковського, 16/2; реєстр. № Л-3791 по вул. Величковського, 16/3; реєстр. № Л-2342 по вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 по вул. Величковського, 4/3; реєстр. № Л-4872 по вул. Величковського, 10 (2 під'їзд); реєстр. № Л-4131 по вул. Величковського, 10 (4 під'їзд); реєстр. № Л-3182 по вул. Величковського, 8 (2 під'їзд); реєстр. № Л-3183 по вул. Величковського, 8 (3 під'їзд); реєстр. № Л-2525 по вул. Величковського, 6 (1 під'їзд); реєстр. № Л-2523 по вул. Величковського, 6 (2 під'їзд) та новоустановленого пасажирського ліфта по вул. Величковського, 4/2. Плановою перевіркою підприємства встановлено, що експлуатація цих ліфтів здійснюється з істотними порушеннями вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці: - після закінчення граничного строку експлуатації цих ліфтів не проведено їх експертне обстеження, а також не проведено позачерговий технічний огляд; не проведено первинний технічний огляд новоустановленого пасажирського ліфта по вул. Величковського, 4/2; - не замінено тріснуті пружини підвісок противаг пасажирських ліфтів реєстр. № Л- 2342 вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 вул. Величковського, 4/3 та не працюють реверсні пристрої дверей кабіни пасажирських ліфтів реєстр. №Л- 3792 вул. Величковського, 16/1, реєстр. № Л-3793 вул. Величковського, 16/, реєстр. № Л-2342 вул. Величковського, 4/1. Крім цього ЛКП Рясне-403 не отримало дозвіл на експлуатацію новоустановленого пасажирського ліфта по вул.Величковського, 4/2, та не провело його реєстрацію (не встановило на облік) в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці.
Суд вважає обґрунтованими доводи позивача щодо серйозності допущених порушень, оскільки підпунктом 9.7.15. пункту 9.7 розділу 9 Правил № 190 заборонено експлуатацію ліфтів без проведення їх технічного огляду або експертного обстеження. Суд також враховує, що станом на дату розгляду справи відповідач не надав суду доказів усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки від 31.10.2018. Відтак, експлуатація цих ліфтів за таких обставин постійно наражає на небезпеку життя осіб, що ними користуються. Суд вважає несуттєвими в контексті предмету спору доводи підприємства про його фінансові труднощі. На переконання суду, незабезпечення ЛКП Рясне-403 належного фінансування робіт з обслуговування ліфтів не є належним поясненням постійної загрози для життя та здоров'я людей, які користуються цими ліфтами.
Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що подальша експлуатація перелічених у позові ліфтів за встановлених фактичних обставин справи створює об'єктивну загрозу здоров'ю і життю людей і може призвести до тяжких наслідків. Тому суд вважає обґрунтованим звернення контролюючого органу про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони експлуатації ліфтів на період до усунення порушень, перелічених в пунктах в пунктах 13-19, 25 розділу V акта перевірки № 13/01/156/1080 від 31.10.2018.
Оскільки позивач у цій справі є суб'єктом владних повноважень та не надав доказів понесення витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, визначених статтею 139 КАС України підстав для стягнення судових витрать з відповідача не встановлено.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 251, 255, 258, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
задовольнити адміністративний позов повністю.
Заборонити Львівському комунальному підприємству «Рясне-403» (79069, Львівська область, місто Львів, вул. Величковського, буд. 38, ідентифікаційний код 34815056) експлуатацію пасажирських ліфтів реєстр. № Л-3792 вул. Величковського, 16/1; реєстр. № Л-3793 вул. Величковського, 16/2; реєстр. № Л-3791 вул. Величковського, 16/3; реєстр. № Л-2342 вул. Величковського, 4/1; реєстр. № Л-2341 вул. Величковського, 4/3; реєстр. № Л-4872 по вул. Величковського, 10 (2 під'їзд); реєстр. № Л-4131 по вул. Величковського, 10 (4 під'їзд); реєстр. № Л-3182 вул. Величковського, 8 (2 під'їзд); реєстр. № Л-3183 по вул. Величковського, 8 (3 під'їзд), реєстр. № Л-2525 по вул. Величковського, 6 (1 під'їзд); реєстр. № Л-2523 по вул. Величковського, 6 (2 під'їзд) до усунення порушень, перелічених в пунктах 13-14, 16, 18-19, 25 розділу V акта перевірки № 13/01/156/1080 від 31.10.2018.
Заборонити Львівському комунальному підприємству «Рясне-403» (79069, Львівська область, місто Львів, вул. Величковського, буд. 38, ідентифікаційний код 34815056) введення в експлуатацію новоустановленого пасажирського ліфта по вул. Величковського, 4/2 до усунення порушення, зазначеного в пунктах 15, 17 розділу V акта перевірки №13/01/156/1080 від 31.10.2018.
Судові витрати не розподіляти.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 22.01.2019.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2019 |
Оприлюднено | 22.01.2019 |
Номер документу | 79308209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні