Постанова
від 04.01.2019 по справі 760/32521/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/608/19

у справі №760/32521/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 січня 2019 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., представників особи, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ОСОБА_4, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (код ЄДРПОУ 42258051, Україна, 49000, м. Дніпро, пр. Героїв, буд. 19, кв. (офіс) 174), ІПН: НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_5 11 жовтня 2018 року складено протокол № 0670/10000/18 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

З протоколу вбачається, що 14 вересня 2018 року в зоні митного контролю Відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL); м. Київ, вул. Лугова, 9), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 3820100233, який надійшов від компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. (Китайська Народна Республіка) на адресу - SAMARA TRADE GROUP LTD (mr ОСОБА_5, АДРЕСА_1) (ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (ОСОБА_5, АДРЕСА_1), серед інших, виявлено оригінали документів:

?Рахунок-фактура (інвойс) (INVOICE) від 18.07.2018 № SAMARA1801 на товари, що переміщуються з порту QINGDAO (Циндао, Китайська Народна Республіка) до порту Одеса (Україна), а саме - кальмар сушений з перцем павутинка вагою нетто 5 800,00 кг у 580 картонних коробах, та сушений кальмар філе вагою нетто 7 000,00 кг у 700 картонних коробах у зальній кількості 1 280 картонних коробів вагою нетто 12 800,00 кг, вартістю 117 918,00 доларів США на умовах поставки CFR (Одеса), згідно з ІНКОТЕРМС, виставлений компанією SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. (EAST TO LONGGANG ROAD, LONGKOU ECONOMIC DEVELOPMENT ZONE, LONGKOU CITY, SHANDONG, CHINA (Китайська Народна Республіка) до SAMARA TRADE GROUP LTD (HEROIV PROSPECT 19/174 DNIPRO, 49000 UKRAINE) (ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (Україна, 49000, м. Дніпро,

пр-т Героїв, буд. 19, кв. (офіс) 174);

?Чистий аркуш паперу формату А4 з відбитком печатки компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. .

Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії DHL (www.dhl.com.ua), 17.09.2018 міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 3820100233 доставлено на адресу одержувача, та при отриманні проставлено підпис ОСОБА_5 (ОСОБА_5).

Тобто, оригінали вищезазначених документів були доставлені та вручені безпосередньо керівнику ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (ЄДРПОУ 42258051) - ОСОБА_5.

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби України, зокрема, - ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , встановлено, що 02.10.2018 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (ВМО № 3 м/п Одеса-центральний , п/п Одеський морський торговельний порт ) за попередньою митною декларацією від 28.09.2018 № UA110030/2018/004283 через митний кордон України у 20-футовому рефрижераторному контейнері

№ CRLU3139259 з території Китайської Народної Республікина адресу

ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (ЄДРПОУ 42258051) переміщено товари китайського походження, виробництва компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. , а саме - кальмар солоно-сушений з перцем павутинка вагою нетто 5 800,00 кг та кальмар солоно-сушений філе вагою нетто 7 000,00 кг загальною вагою брутто 14 080,00 кг, нетто - 12 800,00 кг.

При цьому, у якості підстави для переміщення вищеописаних товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця ДФС) рахунок-фактуру (інвойс) (COMMRCIAL INVOICE) від 18.07.2018 № SAMARA1801 на товари, що переміщуються з порту QINGDAO (Циндао, Китайська Народна Республіка) до порту Одеса (Україна), а саме - кальмар сушений з перцем павутинка вагою нетто 5 800,00 кг у 580 картонних коробах, та сушений кальмар філе вагою нетто 7 000,00 кг у 700 картонних коробах у зальній кількості 1 280 картонних коробів вагою нетто 12 800,00 кг, вартістю 41 600,00 доларів США на умовах поставки CFR (Одеса), згідно з ІНКОТЕРМС, виставлений компанією SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. (EAST TO LONGGANG ROAD, LONGKOU ECONOMIC DEVELOPMENT ZONE, LONGKOU CITY, SHANDONG, CHINA (Китайська Народна Республіка) до SAMARA TRADE GROUP LTD (HEROIV PROSPECT 19/174 DNIPRO, 49000 UKRAINE) (ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (Україна, 49000, м. Дніпро, пр-т Героїв, буд. 19, кв. (офіс) 174).

03.10.2018 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення та 04.10.2018 заявлені до митного контролю та оформлення в Дніпропетровській митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA110030/2018/004520 шляхом електронного декларування та оформлені у митному відношенні.

При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру

№ 3820100233 у зоні митного контролю Відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), та документів, на підставі яких вищезазначені товари переміщені через митний кордон України за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо найменування, асортименту, кількості, ваги, порту відправлення та призначення товарів, їх відправника/продавця та одержувача/покупця, реєстраційних даних рахунка-фактури (інвойсу)тощо.

Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме: у рахунку-фактурі (інвойсі) від 18.07.2018 № SAMARA1801, що був поданий у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, загальна вартість товарів складає 41 600,00 доларів США, а згідно з відомостями рахунка-фактури (інвойсу) від 18.07.2018 № SAMARA1801,що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру №3820100233, загальна вартість цих же товарів складає 117 918, 00 доларів США.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари кальмар сушений з перцем павутинка вагою нетто 5 800,00 кг у 580 картонних коробах, та сушений кальмар філе вагою нетто 7 000,00 кг у 700 картонних коробах у зальній кількості 1 280 картонних коробів вагою нетто 12 800,00 кг, вартістю 117 918,00 доларів СШАабо 3 326 782,45 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США - 28,21267700 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Таким чином, на думку митного органу, дії громадянина України ОСОБА_5 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 3 326 782, 45 гр. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_5 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

Представники особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні заперечували проти обставин, викладених в протоколі, посилаючись на те, що висновки ДФС не відповідають дійсності, є недоведеними, а в діях ОСОБА_5 відсутній склад адміністративного правопорушення.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_5 порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Разом з тим, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 11 жовтня 2018 року та супровідного листа від 11 грудня 2018 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувало міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 3820100233, яке надійшло від компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. (Китайська Народна Республіка) на адресу - SAMARA TRADE GROUP LTD (mr ОСОБА_5, АДРЕСА_1) (ТОВ САМАРА ТРЕЙД ГРУП (ОСОБА_5, АДРЕСА_1).

Проте, зазначене міжнародне експрес-відправлення не може визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в ньому відсутні повідомлення про будь-які правопорушення.

Дане експрес-відправлення та наявні в ньому документи також не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_5 порушення митних правил.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, декларантом був поданий до митного оформлення товар на підставі товаросупровідних документів, які ніяких сумнівів не викликали.

Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.

У відповідності до змісту норм закону, передбачених ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до глави 9 цього Кодексу, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару, згідно з приписами ч. 22 ст. 58 МК України, подаються лише: декларація митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

Митна вартість товару визначена декларантом на підставі дійсних та передбачених законодавством документів, інвойсу та договору на митне брокерське обслуговування.

З матеріалів справи встановлено, що між компанією SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. (SHANDONG LONGKOU, PR CHINA) та ТОВ Самара Трейд Груп (Дніпро, Україна) був укладений Контракт №STG2 від 20 липня 2018 року, відповідно до п. 1.3 якого, поставка товару за цим Дтоговором здійснюється партіями. Під партією товару сторони розуміють товар, найменування, асортимент, кількість і вартість якого визначені однією специфікацією на поставку товару.

Відповідно до п. 2.1 Контракту, загальна вартість товару, що підлягає поставці за цим Договором, становить 1 000 000, 00 доларів США. Валюта контракту - долари США.

Згідно з п. 2.3 Контракту, визначення у контракті загальної вартості товару не зобов'язує продавця поставляти, а покупця приймати і оплачувати товар, що не узгоджений сторонами у специфікаціях на поставку товару.

Також, відповідно до п. 4.1 Контракту покупець здійснює оплату партії товару в наступному порядку:

-авансовий платіж в розмірі 100% загальної вартості партії товару, зазначеної в специфікації на поставку цієї партії товару;

-покупець здійснює оплату товару в доларах США шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок продавця, зазначений у контракті;

Згідно зі специфікацією на поставку товару №1 від 20 липня 2018 року до Контракту №STG2 від 20 липня 2018 року, вартість товару зазначена у розмірі 41 600, 00 доларів США.

Згідно з випискою АТ Альфа - Банк , 18 вересня 2018 року ТОВ Самара Трейд Груп було перераховано на рахунок компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. 41 600, 00 доларів США.

Крім того, згідно з листом компанії SHANDONG LONGKOU XINLONG FOODSTUFF CO., LTD. , наданим представником особи, що притягується до адміністративної відповідальності, встановлено, що фактична і актуальна сума інвойсу становить 41 600, 00 доларів США. Будь - яка інша інформація або формулювання має вважатись помилковою або не коректною.

Таким чином, досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_5 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.

Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини, викладені у протоколі № 0670/10000/18 від 11 жовтня 2018 року щодо подання ОСОБА_5 як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

Згідно з частиною першою статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 62 Конституції України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

За таких обставин, відсутності доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_5 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо продавця та відправника, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, в діях останнього відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд

п о с т а н о в и в:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_2, ІПН: НОМЕР_1 за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.А. Шереметьєва

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено23.01.2019
Номер документу79337039
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/32521/18

Постанова від 15.02.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Васильєва Маргарита Анатоліївна

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні