ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
справа №1340/4786/18
16 січня 2019 року
зал судових засідань №9
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лунь З.І.
секретар судового засідання Магиревич Ю.Д.,
за участю:
представника позивача Гонсевича П.М.
представника третьої особи Квасніцького О.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Пролісок-Тік до Відділу містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Кам'янка - Бузької міської ради Кам'янка - Бузького району Львівської області про зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Приватне підприємство Пролісок-Тік (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам'янка-Бузьк, вул.Миру, 7) звернулося до суду з позовом до Відділу містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам'янка-Бузьк, вул.Незалежності, 27) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Кам'янка-Бузької міської ради Кам'янка-Бузького району Львівської області (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам'янка-Бузьк, вул. Шевченка, 2), в якому просить суд зобов'язати відповідача видати паспорти прив'язки для здійснення підприємницької діяльності за адресами: м.Кам'янка-Бузька, вул.Незалежності(біля входу в парк ім.Т.Шевченка); м.Кам'янка-Бузька, вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки).
Позовні вимоги мотивовані тим, що рішеннями Відділу містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області №284, №285 від 29.05.2018 підприємству протиправно, з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності було відмовлено в оформленні та видачі паспорту прив'язки комплексу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. З вказаними рішеннями позивач не погоджується з огляду на те, що ним були надані всі документи, передбачені Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Позивач вважає, що вказана відмова відповідача оформити паспорт прив'язки тимчасової споруди з посиланням на недодержання позивачем п.2.4 та п.2.5 не грунтуються на нормах чинного законодавства, а дії відповідача суперечать положенням Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011№244.
Відповідач, Відділ містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву до суду не надав.
Представник третьої особи, Кам'янка - Бузької міської ради Кам'янка - Бузького району Львівської області, подав суду пояснення, в яких просить відмовити у задоволенні позову. У поясненнях зазначив, що земельні ділянки за адресами: м.Кам'янка-Бузька, вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка) та на вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) належать до земель комунальної власності і не відводилися ПП Пролісок-Тік у власність чи користування у встановленому законодавством порядку. На думку третьої особи, позивач матиме право розмістити тимчасову споруду для ведення підприємницької діяльності на вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) лише після перемоги на земельних торгах щодо продажу права оренди земельної ділянки та оформлення відповідного договору оренди земельної ділянки на підставі рішення Кам'янка - Бузької міської ради Кам'янка - Бузького району Львівської області №13 від 19.04.2018. На земельну ділянку на вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка) землевпорядна документація міською радою не розробляється, оскільки після проведення реконструкції центральної частини міста відбулось замощення площі бруківкою та зроблено пішохідну зону для мешканців. Вважає, що дії Відділу містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області є правомірними.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Просив суд позов задовольнити повністю.
Відповідач, Відділ містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області явку представника у судове засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у письмових поясненнях на позовну заяву, просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що у задоволені позову необхідно відмовити, виходячи з наступних підстав.
Суд встановив, що Приватне підприємство Пролісок-Тік зареєстроване 15.08.2005 Кам'янка-Бузькою районною державною адміністрацією Львівської області, свідоцтво про державну реєстрацію від 15.08.2005 № 1 400 102 0000 000205, код ЄДРПОУ 33672057. Взято на податковий облік в ДПІ 07.09.2005 за № 29/28-0.
Місцезнаходження Приватного підприємства Пролісок-Тік : 80400, Львівська обл., Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул.Миру, будинок 7.
Види діяльності: Код КВЕД 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; Код КВЕД 47.62 Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах (основний).
24.05.2018 ПП Пролісок-Тік в особі представника за довіреністю Гонсевича П.М. на ім'я голови Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області Кирилича В.І. було подані дві заяви №273, №274 щодо можливості встановлення ТС (тимчасової споруди) з необхідними додатками (а.с.32-33).
29.05.2018 Відділом містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області розглянуто пакет документів поданих згідно із заявами щодо відповідності намірів місця розташування тимчасової споруди в м.Кам'янка-Бузька по вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка), та вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) та надано Приватному підприємству Пролісок-Тік відповіді №284, №285, згідно з якими Відділ містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області не заперечує у розміщенні тимчасової споруди для підприємницької діяльності в м.Кам'янка-Бузька по вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка), та вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) відповідно до поданих схем, а також зазначено які документи необхідно надати для оформлення паспорта прив'язки групи тимчасових споруд (а.с. 34-35).
05.07.2018 ПП Пролісок-Тік подало дві заяви щодо можливості встановлення ТС (тимчасової споруди) в м.Кам'янка-Бузька по вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка) та по вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) з необхідними додатками, що підтверджується описом документів, що надано до ЦНАП суб'єктом господарювання, громадянином для виконання адміністративної послуги №05003-000824712-007-05 та №05003-000824717-007-05(а.с.36-37).
17.07.2018 Відділом містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області розглянуто звернення позивача щодо можливості встановлення ТС (тимчасової споруди) в м.Кам'янка-Бузька по вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка) та по вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) та повідомлено позивача про те, що згідно із п.2.2 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, замовник, який має намір встановити тимчасову споруду, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення тимчасової споруди. Також зазначено, що розміщення тимчасової споруди планується в межах населеного пункту м.Кам'янка-Бузьк, а тому існує вірогідність використання Кам'янка-Бузької міською радою даної території для інших цілей. Крім цього, запропоновано підприємству звернутися до органу з питань містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької міської ради(а.с.38-39).
30.07.2018 ПП Пролісок-Тік , маючи намір отримати паспорти прив'язки тимчасової споруди, подало запит до Кам'янка-Бузької міської ради про надання інформації щодо наявності чи відсутності у складі міської ради органу з питань містобудування та архітектури.
Листом від 06.08.2018 за вх№1275/02-11 Кам'янка-Бузька міська рада повідомила ПП Пролісок-Тік про те, що такий орган (з питань містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької міської ради) у складі міської ради не функціонує, усі функції органу з питань містобудування та архітектури на території Кам'янка-Бузького району виконує сектор містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької райдержадміністрації(а.с.40).
27.08.2018 ПП Пролісок-Тік на ім'я виконуючого обов'язки начальника відділу містобудування та архітектури на території Кам'янка-Бузької РДА було повторно подані дві заяви за вх.№508, №509 щодо можливості встановлення ТС (тимчасової споруди) з необхідними додатками із посиланням на відповідь Кам'янка-Бузької міської ради, що у їхньому склад відсутній орган з питань містобудування та архітектури (а.с.41-42).
14.09.2018 Відділом містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області розглянуто повторні звернення позивача щодо можливості встановлення ТС (тимчасової споруди) в м.Кам'янка-Бузьк по вул.Незалежності (біля входу в парк ім.Т.Шевченка) та по вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки) та повідомлено позивача про те, що згідно з інформацією Кам'янка-Бузької міської ради від 14.09.2018 №1715/02-11 погодження на встановлення тимчасових споруд для ведення підприємницької діяльності в центральній частині міста до завершення робіт по реконструкції вул.Незалежності та прилеглої до неї території парку ім. Т.Шевченка проводитись не буде. Відповідно до рішення IV сесії VIII скликання від 19.04.2018 №13 Кам'янка-Бузькою міською радою розроблений детальний план території щодо розміщення тимчасової споруди для ведення підприємницької діяльності біля будинку №6 по вул.Шевченка (поруч з будівлею поліклініки) для подальшого права оренди даної земельної ділянки. Тому, видача Відділом містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області паспортів прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності є неможливою (а.с.43).
Вважаючи відмову відповідача протиправною, позивач звернувся до суду із позовом про зобов'язання видати паспорти прив'язки для здійснення підприємницької діяльності за адресами: м.Кам'янка-Бузьк, вул.Незалежності(біля входу в парк ім.Т.Шевченка); м.Кам'янка-Бузьк, вул.Шевченка (біля приміщення районної поліклініки).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів , організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Згідно з п.п. 42, 44 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Положенням про відділ архітектури та містобудування, затвердженого розпорядження Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області від 19.02.2018 №105/02-08/18 визначено, що відділ архітектури та містобудування міської ради є структурним підрозділом міської ради, підзвітним і підконтрольним голові міської ради, департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації.
Підпунктами 14, 15 п. 6 вказаного Положення встановлено, що відділ архітектури та містобудування міської ради відповідно до покладених на нього завдань у сфері містобудування та архітектури надає пропозиції органам місцевого самоврядування щодо розроблення комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території населених пунктів району та оформляє паспорт - прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності.
Відповідно до ст. 80 ЗК України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності.
Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти комунальної власності, незалежно від місця їх розташування (частини 1, 2 статті 83 ЗК України ).
Згідно з ч.1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
За змістом статей 123, 124 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, а також передача таких земельних ділянок в оренду здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
За змістом ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції відповідної ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії.
Водночас відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
На виконання ч. 4 ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок), який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
За змістом цього Порядку замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС (пункт 2.2.); підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС, який оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви (пункти 2.1., 2.7); паспорт прив'язки ТС це комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТП на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою території (пункт 1.4), типова форма якого поряд з іншими документами затверджено додатком 1 до Порядку, який містить, зокрема, форму схеми розміщення ТС із вказівкою площі земельної ділянки згідно з документами на землекористування.
Отже, цей Порядок визначає механізм розміщення ТС для провадження підприємницької діяльності, реалізація якого передбачає наявність документів на землекористування.
Щодо відсутності у згаданому Порядку норми про необхідність отримання документів на землекористування, то суд зазначає, що наявність документів на землекористування відповідної земельної ділянки суб'єктом господарювання, який має намір встановити тимчасову споруду, є результатом, логічним висновком системного застосування норм Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Таким чином, до подання суб'єктом господарювання уповноваженому органу документів для оформлення паспорта прив'язки, такий суб'єкт повинен отримати документи на землекористування відповідної земельної ділянки, на якій планується встановити тимчасову споруду.
Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 16.05.2018 по справі № 918/633/16.
Відповідно до положень ч.5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відтак, відповідач, відмовляючи позивачу у видачі паспорта прив'язки, діяв на підставі закону.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ст.139 КАС України судові покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства Пролісок-Тік до Відділу містобудування та архітектури Кам'янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Кам'янка - Бузької міської ради Кам'янка - Бузького району Львівської області про зобов'язання вчинити дії - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з моменту складення повного рішення.
Повне рішення складено 23.01.2019.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2019 |
Оприлюднено | 24.01.2019 |
Номер документу | 79343206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні