Рішення
від 13.01.2019 по справі 619/4643/18
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №619/4643/18

провадження №2-а/619/4/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 січня 2019 року Дергачівський районний суд Харківської області

в складі: головуючого судді - Остропілець Є.Р.

при секретарі - Жорняк А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі Тріщенка В.М. про оскарження та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , звернувся з адміністративним позовом в Дергачівський районний суд до до Військовогокомісара Дергачівськогорайонного військовогокомісаріату Харківськоїобласті вособі ТріщенкаВ.М.про оскарженнята скасуванняпостанови про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.210-1 КУпАП.

Позивач посилається на те, що підставою для притягнення його до адміністративної відповідальності стало те,що він, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою, не забезпечив здійснення оповіщення на вимогу військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 (розпорядження ВК Дергачівського РВК від 10.10.2018 р. № 2/698 та від 12.10.2018 № 2/711) призовників і військовозобов`язаних про їх виклик до районного військового комісаріату та не забезпечив їх своєчасне прибуття, не надіслав до органів Національної поліції звернення щодо громадян, які ухиляються від виконання військового обов`язку, для їх розшуку, затримання і доставки до РВК, чим порушив законодавство про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а саме: вимоги ст. 15 Закону України «Про оборону України», абз. 4, абз. 10 п. 24 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою КМУ від 07.12.2016 року за № 921.

Згідно зі змістом постанови про адміністративне правопорушення від 05.11.2018 року за ч.1 ст.210-1 КУпАП, даний документ було надіслано до адреси позивачу 06.11.2018 року. Вказану постанову він отримав 08.11.2018

З постановою позивач не згоден.

Вважає, що притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 2101 КУпАП, є незаконним, необґрунтованим, недоведеним.

Постанова невідображає дійснихобставин справи,винесена згрубим порушеннямвимог чинногозаконодавства щодоїї змістута процедурискладення,є незаконною,а томупідлягає скасуванню.

Відповідно до Розпорядження № 94 від 11.11.2015 р. виконавчого комітету Русько-Лозівської сільської ради Дергачівського району з 11.11.2015 року позивача прийнято на посаду сільського голови.

08.11.2018 року на поштову адресу: АДРЕСА_1 ) надійшов рекомендований лист з Дергачівського районного військового комісаріату.

У вищевказаному рекомендованому листі знаходилася постанова № 122 за справою про адміністративне правопорушення від 05.11.2018 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 2101 КУпАП та нього накладенно адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) гривень. Постанова була складена та підписана військовим комісаром ОСОБА_2 .

Позивач з винесеною постановою не згоден, тому звернувся до суду з позовом про скасування постанови.

У судове засідання представник ОСОБА_1 Салій Д.В. з`явився, в судовому засіданні наполягав на задоволенні позову з підстав, що зазначені вище.

У судове засідання представники ІНФОРМАЦІЯ_2 - Семененко Л.В., Овчаренко М.В. з`явилися, заперечували проти задоволення позову, просили відмовити у його задоволенні. Надали до суду відзив, в якому зазначили, що сільського голову Русько-Лозівської сільської ради ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності у повній відповідності з вимогами чинного законодавства України.

Суд, дослідивши матеріали справи, вислухавши сторони, вважає, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.1,2ст.17Конституції України…захистсуверенітету ітериторіальної цілісностіУкраїни,забезпечення їїекономічної таінформаційної безпекиє найважливішимифункціями держави,справою всьогоУкраїнського народу.

Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.

Відповідно дост.1Закону України«Про військовийобов`язокі військовуслужбу»… захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Відповідно постанови Військового комісара Дергачівського районного військового комісаріату від 05.11.2018 року №122 Русько-Лозівський сільський голова Дергачівського району Харківської області ОСОБА_1 притягнутий до адміністративної відповідальноті за ч.1 ст.210-1 КУпАП - адміністративному штрафу в розмірі 1700 грн. за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Судом було встановлено, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою /Русько-Лозівським сільським головою не забезпечив здійснення оповіщення на вимогу районного військового комісара (розпорядження ВК Дергачівського РВК від 10.10.2018 р. № 2/698 та від 12.10.2018 № 2/711) призовників і військовозобов`язаних про їх виклик до районного військового комісаріату та не забезпечив їх своєчасне прибуття, не надіслав до органів Національної поліції звернення щодо громадян, які ухиляються від виконання військового обов`язку, для їх розшуку, затримання і доставки до РВК, чим порушив законодавство про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а саме: вимоги ст. 15 Закону України «Про оборону України», абз. 4, абз. 10 п. 24 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою КМУ від 07.12.2016 року за № 921.

Згідно зі змістом постанови про адміністративне правопорушення від 05.11.2018 року за ч.1 ст.210-1 КУпАП, даний документ було надіслано до адреси позивача 06.11.2018 року. Вказану постанову ОСОБА_1 отримав 08.11.2018 року.

Відповідно до пункту 17 частини першої статті 106 Конституції України та на виконання частини 6 статті 15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» Президентом України 15 лютого 2018 року підписаний Указ № 33/2018 «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову службу у 2018 році» із внесеними змінами згідно з Указом Президента № 274/2018 від 10.09.2018 р., яким визначені на 2018 рік такі строки проведення чергових призовів громадян України на строкову військову службу: квітень травень; жовтень грудень.

Частиною 4 статті 15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» встановлено, що організація підготовки та проведення призову громадян України на строкову військову службу здійснюється міськими (районними) державними адміністраціями (виконавчими органами міських рад) у взаємодії з міськими (районними) військовими комісаріатами.

Частиною першою статті 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» зазначено, що в адміністративно- територіальних одиницях, де немає військових комісаріатів, відповідні органи місцевого самоврядування, керівники підприємств, установ та організацій, у тому числі навчальних закладів, незалежно від підпорядкування і форм власності зобов`язані на вимогу військових комісаріатів сповіщати призовників і військовозобов`язаних про їх виклик до військових комісаріатів, забезпечувати своєчасне прибуття за цим викликом.

Пунктом 24 абз. 4 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 року № 921 встановлено, що з метою забезпечення персонально-первинного обліку призовників і військовозобов`язаних виконавчі комітети сільських, селищних та міських рад здійснюють оповіщення на вимогу районних (міських) військових комісаріатів призовників і військовозобов`язаних про їх виклик до районних (міських) військових комісаріатів і забезпечення їх своєчасного прибуття.

На підставі абз. 10 пункту 24 вказаного Порядку виконавчі комітети сільських, селищних та міських рад надсилають до органів Національної поліції для їх розшуку, затримання і доставки до відповідних районних (міських) військових комісаріатів звернення щодо громадян, які ухиляються від виконання військового обов`язку, (додаток 5 до Порядку);

Відповідно до статті 15 Закону України «Про оборону України» виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у галузі оборонної роботи забезпечують призов громадян на строкову військову службу.

На виконання Конституції України, законів України «Про оборону України», «Про військовий обов`язок і військову службу» військовим комісаром Дергачівського районного військового комісаріату винесено розпорядження від 10.10.2018 р. № 2/698 щодо здійснення оповіщення призовників, які перебувають на військовому обліку в Русько-Лозівській сільські раді про їх виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 та забезпечити їх прибуття з 15 по 18 жовтня 2018 року до військового комісаріату. Вказані розпорядження були направлені голові Русько-Лозівської сільської ради Дергачівського району ОСОБА_1 .

Станом на23жовтня 2018року розпорядженнявійськового комісаруне буливиконані головоюРусько-Лозівськоїсільської ради,про щоскладений актвід 23.10.2018року.У зв`язкуз порушеннямзаконодавства прооборон,мобілізаційну підготовкута мобілізацію,а саме:статті 15Закону України«Про оборонуУкраїни»,абз. 4, 10 пункту 24 Порядку організації та' ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 року № 921 відносно ОСОБА_3 сільського голови ОСОБА_1 , як посадової особи органу місцевого самоврядування, 23.10.2018 року був складений протокол про адміністративне правопорушення за ч.І ст. 210-1 КУпАП, з яким він був ознайомлений та в своїх поясненнях повідомив, що по незалежним від нього обставин результати призову негативні. На момент розгляду справи 05.11.2018 р. жодних інших документів або пояснень до військового комісаріату гр. ОСОБА_1 не надавалось, будь які заяви були відсутні.

Твердження позивача про те, що на виконання розпорядження військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_3 від 10.10.2018 р. № 2/698 посадовими особами Русько-Лозівської сільської ради здійснювалися заходи з оповіщення призовників, є таким, що не підтверджене доказами по справі, оскільки додані до адміністративного позову фотоматеріали не містять жодного підтвердження того де і коли вони були зроблені. Крім того, жоден з 13 призовників, зазначених в розпорядженні №2/698, до військового комісаріату не прибув, що підтверджується актом, складеним 23 жовтня 2018 року посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Щодо направлення звернень до Дергачівського відділу поліції ГУНП зазначаємо, що в розпорядженні військового комісара було вказано про оповіщення 13 призовників. На день складання протоколу 23.10.2018 р. звернення щодо зазначених в розпорядженні звернення для розшуку, затримання і доставки до національної поліції не направлялись.

Твердження позивача про те, що на виконання першого підпункту розпорядження було підготовлено звернення від 24.10.2018р. № 02-19/1317, від 22.10.2018 р., від 31.10.2018 р. № 02-19/1351 до поліції не відповідає дійсності, оскільки на 7 призовників, зазначених в розпорядженні, матеріали до поліції не направлялись.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади.

Сільським головоюРусько-Лозівськоїсільської ради ОСОБА_1 ,як керівникоморгану місцевогосамоврядування незабезпечено застосуваннядіючого законодавстваУкраїни прооборону,оскільки врозпорядженні №34від 12.06.2017р.«Про призначеннявідповідального заведення військовогообліку» (додаток8до позову)йдеться посиланняна виконанняпостанови КабінетуМіністрів Українивід 09.06.1994р.№ 377«Про затвердженняПоложення провійськовий обліквійськовозобов`язанихі призовників», яка втратилачинність 19.12.2016 р.та наказМіністра оборониУкраїни від15.12.2010р.№ 660«Про затвердженняІнструкції зорганізації веденнявійськового облікувійськовозобов`язанихі призовниківв органахмісцевого самоврядування,на підприємствах,в установах,організаціях іначальних закладах», який втратив чинність 18.04.2017 року.

Даний факт призвів до порушень порядку ведення персонально- первинного обліку призовників і військовозобов`язаних у сільській раді та не забезпечення призову громадян на строкову військову службу відповідно до статті 15 Закону України «Про оборону України».

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Копія постанови від 05.11.2018 р. № 122, яка засвідчена факсиміле військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_3 та оригіналом печатки, яка повністю відповідає оригіналу постанови, була направлена за місцем проживання гр. ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Той факт, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою, не виконує належним чином обов`язки про здійснення оповіщення на вимогу військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 (розпорядження ВК Дергачівського РВК від 10.10.2018 р. № 2/698 та від 12.10.2018 № 2/711) призовників і військовозобов`язаних про їх виклик до районного військового комісаріату та не забезпечив їх своєчасне прибуття до райвіськомату, підтверджується довідкою інформацією Дергачівского військового комісаріату від 14.01.2019 року, згідно якої Дергачівський районний військовий комісаріат повідомив, що у відповідності до положень Указу Президента України від 15 лютого 2018 року № 33/2018 «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову службу у 2018 році» весною 2018 року підлягало призову на строкову військову службу 48 громадян, які проживають на території Русько-Лозівської сільської ради. Фактично з`явилися для відправки 2 особи - ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , що склало 4,1% від призовного ресурсу.

При чому ОСОБА_5 1999 року народження прибув до військового комісаріату добровільно і без оповіщення, оскільки на момент призову він не досягнув 20-ти річного віку і не підлягав призову.

Восени 2018 року підлягало призову на строкову військову службу 54 громадяни, які проживають на території Русько-Лозівської сільської ради. Фактично було призвано одну особу - ОСОБА_7 , що склало 1,8% від призовного ресурсу. При чому зазначений призовник прибув до військового комісаріату 19 листопада 2018 року та був відправлений на строкову військову службу 22 листопада 2018 року. Тобто, на момент складення протоколу у справі про адміністративне порушення (23.10.2018) та винесення постанови, що є предметом судового спору (05.11.2018), жоден призовник, який мешкає на території Русько-Лозівської сільської ради, до ІНФОРМАЦІЯ_3 не з`явився, на строкову військову службу призваний не був.

За таких обставин сільського голову Русько-Лозівської сільської ради ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності у повній відповідності з вимогами чинного законодавства України.

Суд вважає,що ОСОБА_1 притягнутий до адміністративної відповідальності у відповідності з діючим КУпАП.

Правопорушник був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, про свідчить протокол про адміністративне правопорушення від 23.10.2018 року,який був складений в його присутності, про що свідчить власноручний підпис ОСОБА_1 . Йому був наданий час для надання доказів і заперечень при розгляді справи про притягнення його до адміністративної відповідальності. Але в назначений час ОСОБА_1 не зявився.

Відповідно до ст. 247 КУпАП… завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 280 КУпАП Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст.251 КупАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Стаття 252 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до ст.77 КАС України… кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 77, 229, 247, 251, 252, 280 КАС України, ч.4 ст. 15, ст.38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», п. 24 абз. 4,10 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2016 року № 921, ст. 15 Закону України «Про оборону України» суд, -

В И Р І Ш И В:

В позовних вимогах ОСОБА_1 доВійськового комісара ІНФОРМАЦІЯ_1 в особіТріщенкаВ.М.прооскарженнята скасуванняпостановивідмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Дергачівський районний суд Харківської області шляхом подачі апеляційної скарги особою, яка її оскаржує, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач: Військовий комісар Дергачівського районного військового комісаріату Харківської області, місцезнаходження: 62303 Харківська область Дергачівський район м. Дергачі вул. Сумський шлях №17, код ЄДРПОУ 09576049.

Повний текст рішення виготовлено 23 січня 2019 року.

Суддя Є. Р. Остропілець

СудДергачівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.01.2019
Оприлюднено16.09.2022
Номер документу79359380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —619/4643/18

Рішення від 13.01.2019

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Остропілець Є. Р.

Рішення від 13.01.2019

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Остропілець Є. Р.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Остропілець Є. Р.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Остропілець Є. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні