Постанова
від 04.01.2019 по справі 760/21116/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/616/19

у справі №760/21116/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 січня 2019 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В. та представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської регіональної митниці про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр (ЄДРПОУ 38272913), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2 виданий Луцьким МВ УМВС України у Волинській області від 27 червня 2001 року, ІПН: НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_4 12 липня 2018 року складено протокол № 0422/10000/18 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, які проявилися в наступному.

29 серпня 2016 року на митну територію України з Литви через п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ПП Транспортно-Експедиторський Центр (код ЄДРПОУ 38272913, 43018, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Станіславського, буд. 2-Б) ввезено товари годинники наручні, електромузичні синтезатори та ін. загальною вагою брутто - 3368,7 кг, кількість місць - 44.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ПП Транспортно-Експедиторський Центр від 29 серпня 2016 року № 100000000/2016/851342, а також товаросупровідні документи: СMR від 26 серпня 2016 року № 031818, книжка МДП № PX.79735005, інвойс від 19 серпня 2016 року № 19/08/16 з зазначенням вартості товарів - 68 637, 36 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ПП Транспортно-Експедиторський Центр гр. ОСОБА_4 для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний за МД від 31 серпня 2016 року № 100270001/2016/267747.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01 серпня 2016 року № 02/2016/AT, укладений між компанією ALLEMAND &a. ; KARLTON LP (Centre Office, 58a Broughton Street, Edinburgh, EHI 3SA, Scotland, Сполучене Королівство) та ПП Транспортно-Експедиторський Центр в особі ОСОБА_4, СMR від 26 серпня 2016 року № 031818, книжка МДП № PX.79735005, інвойс від 19 серпня 2016 року № 19/08/16 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

21 квітня 2017 року було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 6660/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинники наручні, електромузичні синтезатори та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22 червня 2017 року до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 16 червня 2017 року № 15717/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копію витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR PX79735005.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR PX79735005 товари годинники наручні, електромузичні синтезатори та ін. загальною вагою брутто 3369 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № PX.79735005 та відправлено в Україну.

Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені відповідно до експортних декларацій №№ 16DE460543560924E3, 16LTLR1000152E9BD9, 16LTLR1000EK059130, 16AT420000EVR008C0.

16 листопада 2017 року було направлено запит до митних органів Литовської Республіки (вих. № 19534/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинники наручні, електромузичні синтезатори та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22 травня 2018 року до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Литовської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від

17 травня 2018 року № 14806/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митними органами Литовської Республіки надано копії таких документів: експортна декларація № MRN 16LTLR1000EK059130, інвойс від 07 липня 2016 року № RI-132566 (900 доларів США), пакувальний лист від 04 липня 2016 року № RP-132566; експортна декларація № T1 MRN 16LTLR1000152E9BD9, інвойси від 11 липня 2016 року № 162Н72557 (35 106, 15 доларів США), від 29 липня 2016 року №№ 6144973 (2714,22 євро), 6144975 (6 813, 01 євро), 6144976 (6 725, 32 євро), 6144977 (16 584, 32 євро), 6144978 (64 281, 15 євро), 6144979 (1 016, 58 євро), 6144980 (1 500 євро), 6145815 (7 804, 36 євро), 6145816 (3 430, 51 євро), інструкція щодо відправлення від 11 липня 2016 року, СMR від 26 серпня 2016 року № 0049205.

Таким чином, загальна вартість товарів згідно з інвойсами від 07 липня 2016 року № RI-132566; від 11 липня 2016 року № 162Н72557, від 29 липня 2016 року №№ 6144973, 6144975, 6144976, 6144977, 6144978, 6144979, 6144980, 6145815, 6145816 дорівнює сумі 36 006, 15 доларів США та 110 869, 47 євро.

В експортних деклараціях №№ MRN 16LTLR1000EK059130, T1 MRN 16LTLR1000152E9BD9 є посилання на транспортний засіб НОМЕР_3/НОМЕР_4, на якому в подальшому товари були ввезені в Україну та оформлені за МД № 100270001/2016/267747.

У СMR від 26серпня 2016 року № 0049205 (наданій митними органами Литви) також є посилання на транспортний засіб НОМЕР_3/НОМЕР_4 і зазначено відомості про одержувача товарів - ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

Під час співставлення відомостей, зазначених у документах, надісланих митними органами Литви, з матеріалами митного оформлення за МД № 100270001/2016/267747 встановлено таке.

Ідентифіковано товари, зазначені в інвойсах від 07 липня 2016 року № RI-132566; від 11 липня 2016 року № 162Н72557, від 29 липня 2016 року №№ 6144973, 6144975, 6144976, 6144977, 6144978, 6144979, 6144980, 6145815, 6145816, з товарами №№ 1, 4, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 35, 36, 37, 38, 39, задекларованими у МД № 100270001/2016/267747, а також з тими, які зазначені в інвойсі від 19серпня 2016 року № 19/08/16 (позиції 1-367, 384-469, 471-624, 665).

Загальна вартість товарів (позиції 1-367, 384-469, 471-624, 665) відповідно до інвойсу від 19 серпня 2016 року № 19/08/16 становить 62 680, 15 доларів США.

Таким чином, загальна вартість товарів №№ 1, 4, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 35, 36, 37, 38, 39 відповідно до МД № 100270001/2016/267747; позиції 1-367, 384-469, 471-624, 665 згідно з інвойсом від 19 серпня 2016 року № 19/08/16 становить 62 680, 15 доларів США, але згідно з матеріалами відповіді митних органів Литовської Республіки загальна вартість вказаної частини товарів дорівнює сумі 36 006, 15 доларів США та 110 869, 47 євро.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Литовської Республіки, не відповідають даним, які вказані в документах, поданих ПП Транспортно-Експедиторський Центр при митному оформленні в Україні.

Таким чином, частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України на підставі книжки МДП № PX.79735005, інвойсу від 19 серпня 2016 року № 19/08/16, митне оформлення якої здійснено за митною декларацією № 100270001/2016/267747, а саме: товари №№ 1, 4, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 35, 36, 37, 38, 39 загальною вартістю, що дорівнює сумі 36 006, 15 доларів США та 110 869, 47 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29 серпня 2016 року) складає - 4 100 742, 65 гр., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Згідно з листом Головного управління регіональної статистики від 11 липня 2017 року № 12.2-22/240 на момент переміщення (29 серпня 2016 року) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_4 був керівником ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

Таким чином, на думку митного органу, дії директора ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_4, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме: дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні заперечував проти обставин, викладених в протоколі, посилаючись на те, що висновки ДФС не відповідають дійсності, є недоведеними, а в діях ОСОБА_4 відсутній склад адміністративного правопорушення.

Просив справу про адміністративне правопорушення закрити на підставі п.1 ст. 247 КпАП України, за відсутністю в діях ОСОБА_4 складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_4 порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Разом з тим, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 12 липня 2018 року та супровідного листа від 10 грудня 2018 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувала відповідь Митних органів Литовської Республіки, якими були надані наступні документи: експортна декларація № MRN 16LTLR1000EK059130, інвойс від 07 липня 2016 року № RI-132566 (900 доларів США), пакувальний лист від 04 липня 2016 року № RP-132566; експортна декларація № T1 MRN 16LTLR1000152E9BD9, інвойси від 11 липня 2016 № 162Н72557 (35 106, 15 доларів США), від 29 липня 2016 № 6144973 (2 714, 22 євро), №6144975 (6 813, 01 євро), №6144976 (6 725, 32 євро), №6144977 (16 584, 32 євро), №6144978 (64 281, 15 євро), №6144979 (1 016, 58 євро), №6144980 (1 500, 00 євро), №6145815 (7 804, 36 євро), №6145816 (3 430, 51 євро), інструкція щодо відправлення від 11 липня 2016 року, СMR від 26 серпня 2016 року № 0049205, згідно з якими загальна вартість становить 36 006, 15 доларів США та 110 869, 47 євро.

Відповідно до МД № 100270001/2016/267747 та Інвойсу від 19 серпня 2016 року №19/08/16, вартість товарів, яка була заявлена декларантом, становить 62 680, 15 доларів США.

Таким чином, на думку митного органу, під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Литовської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/267747, встановлено відмінність щодо вартості товарів.

Проте, зазначені документи не можуть визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в них відсутні повідомлення про будь-які правопорушення.

Дані документи також не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_4 порушення митних правил, виходячи з наступного.

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 12 жовтня 2018 року матеріали справи були повернуті до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки у зв'язку з необхідністю здійснення перекладу документів, що надійшли від іноземних держав, якими митний орган доводить вину ОСОБА_4

Після надходження матеріалів до суду після додаткової перевірки, митним органом було зазначено, що в ході проведення додаткової перевірки встановлено, що в матеріалах справи міститься переклад копії витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR PX79735005 товари годинники наручні, електромузичні синтезатори та ін. загальною вагою брутто 3 369, 00 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № PX.79735005 та відправлено в Україну.

Також представником митного органу зазначено, що в матеріалах справи міститься Довідка про розрахунок загальної фактурної вартості товарів, що зазначені у експортних деклараціях №MRN 16LTLR1000EK059130, T1 MRN 16LTLR1000152E9BD9, інвойси від 07 липня 2016 року № RI-132566; від 11 липня 2016 року № 162Н72557, від 29 липня 2016 року № 6144973, №6144975, №6144976, №6144977, №6144978, №6144979, №6144980, №6145815, №6145816, в інвойсі від 19 серпня 2016 року №19/08/16, та які ідентифіковані з товарами, що зазначені у МД № 100270001/2016/267747, в якій міститься вся необхідна інформація щодо ідентифікації товарів.

За таких обставин, вимоги, зазначені судом в постанові від 12 жовтня 2018 року, митним органом виконані не були, переклад документів здійснено не було, а тому у суду відсутня можливість надати правову оцінку таким документам.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, декларантом був поданий до митного оформлення товар на підставі товаросупровідних документів, які ніяких сумнівів не викликали.

Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.

У відповідності до змісту норм закону, передбачених ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до глави 9 цього Кодексу, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару, згідно з приписами ч. 22 ст. 58 МК України, подаються лише: декларація митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

Як вбачається з матеріалів справи, між компанією ALLEMAND &a=r; KARLTON LP (Сполучене Королівство) та ПП Транспортно-Експедиторський Центр , в особі директора ОСОБА_4 був укладений Договір №02/2016/АТ від 01 серпня 2016 року, відповідно до п. 2.1 якого, кількість товарів у кожній окремій поставці визначається у відповідності до рахунку - фактури.

Пунктами 3.1, 3.2, 3.3 Договору визначено, що валютою контракту є долар США, вартість товару кожний раз погоджується та встановлюється окремо за одинцю товару кожного виду. Вартість товару зазначається в рахунку - фактурі на кожну окрему поставку, які є невід'ємною частиною даного контракту.

Вартість товару буде узгоджуватись на кожну заявку окремо та включає в себе: вартість товару, упаковки, маркування, а також всі затрати на перевезення, податки, митні платежі та збори, інші грошові витрати, які сплачується на території країни продавця.

Загальна вартість контракту встановлюється в розмірі всієї партії товарів, які поставляються за цим контрактом.

Згідно з Інвойсом №19/08/16 від 19 серпня 2016 року вартість товарів, що переміщувались через митний кордон України, погоджена між відправником та покупцем товарів, становить 68 637, 36 доларів США.

Таким чином, декларантом ПП Транспортно - Експедиторський Центр ОСОБА_4 були надані всі необхідні для здійснення митного оформлення документи, що також не заперечувалось представником митного органу в судовому засіданні.

Крім того, у відповідності до умов Договору, вартість товарів була узгоджена між відправником та покупцем та становить 68 637, 36 доларів США.

З огляду на зазначене, митна вартість товару визначена декларантом на підставі дійсних та передбачених законодавством документів та інвойсу.

Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_4 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.

Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини, викладені у протоколі № 0422/10000/18 від 12 липня 2018 року щодо подання ОСОБА_4 як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

Згідно з частиною першою статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 62 Конституції України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

За таких обставин, відсутності доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії керівника ОСОБА_4 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо продавця та відправника, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, в діях останньої відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, ІПН: НОМЕР_5 за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.А.Шереметьєва

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79363715
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/21116/18

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 12.10.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні