Постанова
від 04.01.2019 по справі 760/21113/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/305/19

у справі №760/21113/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 січня 2019 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В. та представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської регіональної митниці про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ПП Транспортно-Експедиторський Центр (ЄДРПОУ 38272913), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_1 виданий Луцьким МВ УМВС України у Волинській області від 27 червня 2001 року, ІПН: НОМЕР_2, за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_1 12 липня 2018 року складено протокол № 0420/10000/18 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, які проявилися в наступному.

26 вересня 2016 року на митну територію України з Литви через

п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин Волинської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ПП Транспортно-Експедиторський Центр (ЄДРПОУ 38272913) ввезено товари годинники наручні, частини годинників та ін. загальною вагою брутто - 2352 кг, кількість місць - 164.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ПП Транспортно-Експедиторський Центр від 23 вересня 2016 року № 100000000/2016/858036, а також товаросупровідні документи: СMR від 26 вересня 2016 року № 0836018, книжка МДП

№ UX.77361260, інвойс від 12 вересня 2016 року № 12/09/16 з зазначенням вартості товарів - 82 322, 77 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ПП Транспортно-Експедиторський Центр

ОСОБА_1. для вільного обігу на митній території України на митному посту Столичний Київської міської митниці ДФС за МД від 28 вересня 2016 року № 100270001/2016/271031.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01 серпня 2016 року № 02/2016/AT, укладений між компанією ALLEMAND & KARLTON LP (Сполучене Королівство) та ПП Транспортно-Експедиторський Центр в особі ОСОБА_1., СMR від 26 вересня 2016 року №0836018, книжка МДП № UX.77361260, інвойс від 12 вересня 2016 року № 12/09/16 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

21 квітня 2017 року направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 6660/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинники наручні, частини годинників та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22 червня 2017 року до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 16 червня 2017 року № 15717/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митні органи Республіки Польща надали копію витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77361260.

Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77361260 товари годинники наручні, частини годинників та ін. загальною вагою брутто 2352 кг, переміщувані у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП №UX.77361260 та відправлено в Україну.

Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Литовській Республіці відповідно до експортних декларацій №№16LTLR10001538FC83, 16LTLR1000EK065785, посилання на які містяться у витязі з митної системи транзиту NCTS № TIR UX77361260.

16 листопада 2017 року було направлено запит до митних органів Литовської Республіки (вих. № 19534/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів годинники наручні, частини годинників та ін. , одержувачем яких виступало ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

22 травня 2018 року до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Литовської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 17 травня 2018 року № 14806/7/99-99-20-02-01-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.

Митними органами Литовської Республіки надано копії таких документів: експортна декларація № Т1 MRN 16LTLR10001538FC83, інвойси від 09 серпня 2016 року № 162H72725 (36 588, 10 доларів США), від 25 серпня 2016 року №CI16080125 (763, 30 доларів США), від 31 серпня 2016 року №№6163503 (4 087,78 євро), 6163506 (56 363, 42 євро), 6163507 (19 254, 45 євро), 6163508 (2 716, 20 євро), 6163509 (12 270, 83 євро), 6163510 (6 961, 65 євро), інструкція щодо відправлення від 09 серпня 2016 року, накладна № 5014289; експортна декларація № MRN 16LTLR1000EK065785, лист від 29 червня 2016 року, інвойс від 09 вересня 2016 року № RI-133602 (66 253, 40 доларів США), пакувальний лист від 01 вересня 2016 року № RР-133602; СMR від 23 вересня 2016 року № 0885983.

Згідно з інвойсами від 09 серпня 2016 року № 162H72725, від 25 серпня 2016 року № CI16080125, від 31 серпня 2016 року №№ 6163503, 6163506, 6163507, 6163508, 6163509, 6163510 (на підставі яких оформлено експортну декларацію № Т1 MRN 16LTLR10001538FC83) вартість товарів дорівнює сумі 37 351, 40 доларів США та 101 654, 33 євро.

Відповідно до інвойсу від 09 вересня 2016 року № RI-133602 (на підставі якого оформлено експортну декларацію № MRN 16LTLR1000EK065785) вартість товарів становить 66 253, 40 доларів США.

Отже, загальна вартість товарів, експортованих згідно з деклараціями

№№ Т1 MRN 16LTLR10001538FC83 та MRN 16LTLR1000EK065785, дорівнює сумі 103 604, 80 доларів США та 101 654, 33 євро.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Литовської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/271031, встановлено відповідність щодо опису, ваги, кількості товарів, номера автомобіля.

Відмінність встановлено щодо вартості товарів.

Згідно з інвойсом від 12 вересня 2016 року № 12/09/16 (надавався для здійснення митного оформлення за МД № 100270001/2016/271031) вартість товарів становить 82 322, 77 доларів США, але згідно з інвойсами (на підставі яких оформлено експортні декларації №№ Т1 MRN 16LTLR10001538FC83 та MRN 16LTLR1000EK065785) вартість цих же товарів - 103 604, 80 доларів США та 101 654, 33 євро.

Таким чином, товари годинники наручні, частини годинників та ін. загальною вагою брутто 2352 кг, та загальною вартістю, що дорівнює сумі

103 604, 80 доларів США та 101 654, 33 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (26 вересня 2016 року) складає

5 655 559, 33 гр., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Згідно з листом Головного управління регіональної статистики від 11 липня 2017 року № 12.2-22/240 на момент переміщення (26 вересня 2016 року) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_1. був керівником ПП Транспортно-Експедиторський Центр .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства ОСОБА_1. відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

На думку митного органу, дії керівника ПП Транспортно-Експедиторський Центр ОСОБА_1, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме: дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні заперечував проти обставин, викладених в протоколі, посилаючись на те, що висновки ДФС не відповідають дійсності, є недоведеними, а в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення.

Просив справу про адміністративне правопорушення закрити на підставі п.1 ст. 247 КпАП України, за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Разом з тим, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 12 липня 2018 року та супровідного листа від 13 листопада 2018 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувала відповідь Митних органів Литовської Республіки, якими були надані наступні документи: експортна декларація №Т1 MRN 16LTLR10001538FC83, інвойси від 09 серпня 2016 року № 162H72725 (36 588, 10 доларів США), від 25 серпня 2016 року № CI16080125 (763, 0 доларів США), від 31 серпня 2016 року № 6163503 (4 087,78 євро), №6163506 (56 363, 42 євро), №6163507 (19 254, 45 євро), №6163508 (2 716, 20 євро), №6163509 (12 270, 83 євро), №6163510 (6 961, 65 євро), інструкція щодо відправлення від 09 серпня 2016 року, накладна № 5014289; експортна декларація № MRN 16LTLR1000EK065785, лист від 29 червня 2016 року, інвойс від 09 вересня 2016 року № RI-133602 (66 253, 40 доларів США), пакувальний лист від 01 вересня 2016 року № RР-133602, СMR від 23 вересня 2016 року № 0885983, згідно з якими вартість товарів дорівнює сумі 37 351, 40 доларів США та 101 654, 33 євро.

Відповідно до інвойсу від 09 вересня 2016 року № RI-133602, на підставі якого оформлено експортну декларацію № MRN 16LTLR1000EK065785, вартість товарів становить 66 253,40 доларів США.

Згідно з інвойсом від 12 вересня 2016 року № 12/09/16, що надавався для здійснення митного оформлення за МД № 100270001/2016/271031, вартість товарів становить 82 322,77 доларів США, але згідно з інвойсами, на підставі яких оформлено експортні декларації №Т1 MRN 16LTLR10001538FC83 та №MRN 16LTLR1000EK065785, вартість цих же товарів становить 103 604, 80 доларів США та 101 654, 33 євро.

Таким чином, на думку митного органу, під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Литовської Республіки, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100270001/2016/271031, встановлено відповідність щодо опису, ваги, кількості товарів, номера автомобіля, однак встановлено відмінність щодо вартості товарів.

Проте, зазначені документи не можуть визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в них відсутні повідомлення про будь-які правопорушення.

Дані документи також не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_1 порушення митних правил, виходячи з анступного.

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 12 жовтня 2018 року матеріали справи були повернуті до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки у зв'язку з необхідністю здійснення перекладу документів, що надійшли від іноземних держав, якими митний орган доводить вину ОСОБА_1

Після надходження матеріалів до суду після додаткової перевірки митним органом було зазначено, що в кошторисі митниці не передбачено видатки на переклад документів з іноземних мов на 2018 рік, у зв'язку з чим здійснити переклад документів немає можливості.

За таких обставин вимоги, зазначені судом в постанові від 12 жовтня 2018 року, митним органом виконані не були, переклад документів здійснено не було, а тому у суду відсутня можливість надати правову оцінку таким документам.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, декларантом був поданий до митного оформлення товар на підставі товаросупровідних документів, які ніяких сумнівів не викликали.

Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.

У відповідності до змісту норм закону, передбачених ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до глави 9 цього Кодексу, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару, згідно з приписами ч. 22 ст. 58 МК України, подаються лише: декларація митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

Як вбачається з матеріалів справи, між компанією ALLEMAND & KARLTON LP (Сполучене Королівство) та ПП Транспортно-Експедиторський Центр , в особі директора ОСОБА_1 був укладений Договір №02/2016/АТ від 01 серпня 2016 року, відповідно до п. 2.1 кількість товарів у кожній окремій поставці визначається у відповідності до рахунку - фактури.

Пунктами 3.1, 3.2, 3.3 Договору визначено, що валютою контракту є долар США, Вартість товару кожний раз погоджується та встановлюється окремо за одинцю товару кожного виду. Вартість товару зазначається в рахунку - фактурі на кожну окрему поставку, які є невід'ємною частиною даного контракту.

Вартість товару буде узгоджуватись на кожну заявку окремо та включає в себе: вартість товару, упаковки, маркування, а також всі затрати на перевезення, податки, митні платежі та збори, інші грошові витрати, які сплачується на території країни продавця.

Загальна вартість контракту встановлюється в розмірі всієї партії товарів, які поставляються за цим контрактом.

Згідно з Інвойсом №12/09/16 від 12 вересня 2016 року вартість товарів, що переміщувались через митний кордон України, погоджена між відправником та покупцем товарів, становить 82 322, 77 доларів США.

Таким чином, декларантом ПП Транспортно - Експедиторський Центр ОСОБА_1 були надані всі необхідні для здійснення митного оформлення документи, що також не заперечувалось представником митного органу в судовому засіданні.

Крім того, у відповідності до умов Договору, вартість товарів була узгоджена між відправником та покупцем та становить 82 322, 77 доларів США.

З огляду на зазначене, митна вартість товару визначена декларантом на підставі дійсних та передбачених законодавством документів та інвойсу.

Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.

Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини, викладені у протоколі № 0420/10000/18 від 12 липня 2018 року щодо подання ОСОБА_1 як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

Згідно з частиною першою статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 62 Конституції України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

За таких обставин, відсутності доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії керівника ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо продавця та відправника, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, в діях останньої відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ІПН: НОМЕР_2 за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.А.Шереметьєва

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79364743
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/21113/18

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 04.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 12.10.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні