Ухвала
від 24.01.2019 по справі 522/22194/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/22194/18

Провадження № 1-кс/522/1531/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2019 року Місто Одеса

Слідчий суддя місцевого Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого в ОВС СВ Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_6 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Одеси, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше судимого, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. 258-3 ч. 1, 258-5 ч. 1 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Досудовим розслідуванням встановлено, що 16.07.1990 Верховною Радою Української РСР прийнято Декларацію про державний суверенітет України, відповідно до якої проголошено державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Згідно розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканою і не може бути змінена та використана без її згоди.

24.08.1991 Верховною Радою Української РСР схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Територія України є неподільною і недоторканною.

Положеннями статей 1 і 2 Основного Закону України - Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Відповідно до ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 65 Конституції України, захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. На території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.

Статтями 132, 133 Конституції України визначено, що територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів, з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій. Систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області райони, міста, райони в містах, селища і села.

Згідно вимог статей 72, 73 Конституції України, виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених Конституцією. Всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.

Упродовж 2013 року у зв`язку з демократичними процесами, які відбувалися на території України, у окремих невстановлених осіб виник злочинний умисел на вчинення протиправних дій, направлених на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміну меж її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, зокрема шляхом створення і фінансування терористичних організацій на території Донецької та Луганської областей України.

Так, у березні-квітні 2014 року на території Донецької та Луганської областей створено стійкі ієрархічні об`єднання терористичні організації, так звані «Донецька народна республіка» (далі «ДНР») і «Луганська народна республіка» (далі «ЛНР»), учасники яких в Україні займаються вчиненням терористичних актів, залякуванням населення, вбивством людей, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування та вчиненням інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в державі.

Основною метою діяльності вказаних терористичних організацій є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України у спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, шляхом створення незаконних державних утворень «ДНР» та «ЛНР».

Вказані терористичні організації є стійкими, мають стабільний склад лідерів, які підтримують між собою тісні взаємозв`язки; чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків; централізоване підпорядкування керівників і учасників політичного та силового блоків лідерам організацій; план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.

На керівників блоків покладається організація, керівництво та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, які входять до складу вказаних блоків. Керівники та учасники силових блоків забезпечують стійкість терористичних організацій шляхом чинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України. У свою чергу, представники політичних блоків організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій та осіб - прихильників їхньої діяльності, чим також забезпечують існування та функціонування вказаних терористичних організацій.

Так, на учасників політичних блоків, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:

- створення так званих органів державної влади незаконних державних утворень «ДНР» і «ЛНР» та організація їх діяльності;

- видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади незаконних державних утворень «ДНР» і «ЛНР»;

- організація та проведення незаконних референдумів на території Донецької і Луганської областей про визнання суверенітетів незаконних державних утворень «ДНР» і «ЛНР»;

- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичних організацій «ДНР» і «ЛНР» з метою схилення їх до участі у вказаних терористичних організаціях та отримання підтримки власної протиправної діяльності серед мешканців східних регіонів України;

- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичних організацій та осіб - прихильників їх діяльності, а також її розподілу;

- налагодження взаємодії між незаконними державними утвореннями «Донецька народна республіка» та «Луганська народна республіка» та їхніми лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном, з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним Силам України;

- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ДНР» і «ЛНР» в позитивному світлі, дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційноголаду ізахоплення державноївлади вУкраїні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойових блоків «ДНР» і «ЛНР» для забезпечення їх протиправної діяльності;

- забезпечення учасників «ДНР» і «ЛНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

На учасників силових блоків, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладались наступні обов`язки:

-організація таведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;

- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників «ДНР» і «ЛНР», озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;

- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;

- вербування нових учасників до складу силових блоків «ДНР» і «ЛНР» та керівництво їхніми діями;

- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької і Луганської областей;

- скоєння терористичних актів та диверсій на території України;

- захоплення та інше незаконне заволодіння зброєю, боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та забезпечення власної злочинної діяльності;

- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;

- силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконних референдумів на території Донецької і Луганської областей про визнання суверенітету незаконних державних утворень «ДНР» і «ЛНР», а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;

- вчинення дій, спрямованих на унеможливлення проведення загальнодержавних і місцевих виборів на території Донецької і Луганської областей;

- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичних організацій.

Одним ізосновних завданьучасників «ДНР/ЛНР» є зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, утримування захопленої частини території Донецької і Луганської областей під своїм контролем, вплив на прийняття рішень, вчинення та не вчинення дій органами державної влади України, шляхом застосування зброї, вчинення обстрілів, вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків.

Враховуючи викладене,так звана«Донецька народнареспубліка» та«Луганська народнареспубліка» є стійкими об`єднаннями невизначеної кількості осіб (більше трьох), які створені з метою здійснення терористичної діяльності, у межах яких здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, а тому у відповідності до абзацу 19 ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» вони є терористичними організаціями.

Координація діяльності цих терористичних організацій, як і їх фінансове, матеріальне забезпечення, у тому числі зброєю, боєприпасами, військовою технікою, здійснюється окремими громадянами України, лояльно налаштованими до ідей та діяльності «ДНР» і «ЛНР», іноземними громадянами, а також окремими суб`єктами господарської діяльності.

З квітня 2014 року по теперішній час учасниками терористичних організацій «ДНР» і «ЛНР», які реалізують спільний злочинний умисел щодо досягнення вищезазначених завдань, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади і місцевого самоврядування, зокрема щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» і «ЛНР» та влади їх керівників, здійснюються захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів інфраструктури на території Донецької та Луганської областей, акти застосування збройної сили щодо військовослужбовців Збройних Сил України, співробітників правоохоронних органів України та іншим представників сил антитерористичної операції з метою протидії відновленню територіальної цілісності України та забезпеченню правопорядку, вчиняються інші злочини.

Як наслідок, під контролем представників терористичних організацій «ДНР» і «ЛНР» опинилась частина території Донецької і Луганської областей, визначена постановою Верховної Ради України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постановою Верховної Ради України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування».

Указом Президента України № 405/2014 від 14.04.2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України». На підставі цього Указу на території Донецької і Луганської областей до 30.04.2018 проводилась антитерористична операція, спрямована на припинення діяльності указаних терористичних організацій.

На підставі Указу Президента України № 116/2018 «Про затвердження рішення РНБО України від 30 квітня 2018 року «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях» та рішення першого заступника керівника АТЦ при СБ України (керівника оперативного штабу з управління антитерористичною операцією на території Донецької та Луганської областей) від 30 квітня 2018 року №33/1-4129 антитерористичну операцію на території Донецької та Луганської областей 30 квітня 2018 року припинено.

Наказом Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України «Про початок операції Об`єднаних сил із забезпеченням національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей» від 30.04.2018 оголошено про початок операції Об`єднаних сил із забезпеченням національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.

«ДНР» та «ЛНР» визначено терористичними організаціями у численних зверненнях Верховної Ради України до міжнародного співтовариства, зокрема: у Заяві Верховної Ради України "Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України", схваленій Постановою Верховної Ради України № 1596-VII від 22.07.2014; у Заяві Верховної Ради України "Щодо протидії поширенню підтримуваного Російською Федерацією міжнародного тероризму", схваленій Постановою Верховної Ради України № 1597-VII від 22.07.2014; у Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав - членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою Верховної Ради України № 106-VIII від 14.01.2015; у Зверненні Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України № 129-VІІІ від 27.01.2015; у Заяві Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян», схваленій Постановою Верховної Ради України № 145-VІІІ від 04.02.2015; у Заяві Верховної Ради України «Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», схваленій Постановою Верховної Ради України № 337-VІІІ від 21.04.2015.

В ході досудового розслідування встановлено, що з березня 2014 року по червень 2015 року, ОСОБА_4 , будучи невдоволеним діючою владою в Україні і противником існування України як самостійної і незалежної держави, діючи умисно, за власною ініціативою, з ідеологічних мотивів, з метою вчинення фінансування терористичної організації «ДНР», за невстановлених досудовим розслідуванням обставин виїхав до м. Калуги Російської Федерації.

На виконання свого злочинного умислу, на початку травня 2014 року (точна дата досудовим розслідуванням не встановлена) ОСОБА_4 , перебуваючи на території м. Калуги Російської Федерації, розпочав діяльність направлену на фінансування терористичної організації «ДНР» шляхом її матеріального забезпечення. При цьому ОСОБА_4 усвідомлював, що діяльність вказаної терористичної організації є незаконною і спрямованою на насильницьку зміну, повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також зміну меж території і державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом створення незаконного державного утворення "Донецька народна республіка".

Згідно свого злочинного умислу, в цей же період часу ОСОБА_4 ініціативно вступив до організації «Новороссия. Гуманитарный батальон», зокрема, до її підрозділу «Новороссия. Гуманитарный батальон Калуга». Основною метою діяльності вказаної організації та її підрозділів було фінансування терористичної організації «ДНР», а саме її матеріальне забезпечення, шляхом збирання на території України, Російської Федерації та інших держав так званої "гуманітарної допомоги" - харчових продуктів, одягу, спеціального військового спорядження, військового захисного спорядження, лікарських засобів, інших товарів, доставки цієї допомоги на територію Донецької області, тимчасово окуповану терористичною організацією "ДНР", та її передачі безпосередньо учасникам терористичної організації «ДНР», з метою її подальшого використання при здійсненні збройного опору законним діям співробітників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні АТО на території Донецької області та вчиненні інших злочинних дій на боці НЗФ терористичної організації «ДНР».

Перебуваючи у складі вказаної організації, протягом липня-серпня 2014 року ОСОБА_4 , діючи умисно, будучи прихильником неприйняття чинної державної влади в Україні, разом з іншими невстановленими особами здійснював збирання (одержував у конкретних фізичних та юридичних осіб) на території Російської Федерації харчових продуктів, одягу (тільняшки, кальсони, носки, светри, теплий одяг темної розфарбовки), спеціального військового спорядження (біноклі, лазерні далекомірні приціли, прилади нічного бачення, радіостанції), військового захисного спорядження (рюкзаки армійські, каски кевларові, наколінники, налокітники, бронежилети), лікарських засобів (губки гомеостатичні, аптечки індивідуальні загальновійськові, знеболювальні засоби (буторфанол татрат 0,5 шприц-тюбик), інших товарів (георгіївські стрічки, фляги, армійські котелки, горілки туристичні газові, балони газові туристичні та ін.), які у подальшому доставляв автомобільним транспортом на територію Донецької області, тимчасово окуповану терористичною організацією "ДНР". Після цього ОСОБА_4 спільно з іншими невстановленим особами передавав зібрану допомогу безпосередньо учасникам терористичної організації «ДНР», з метою її подальшого використання при здійсненні збройного опору законним діям співробітників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні АТО на території Донецької області та вчиненні інших злочинних дій на боці НЗФ терористичної організації «ДНР». Крім того, для популяризації збирання "гуманітарної допомоги" учасникам терористичної організації "ДНР", ОСОБА_4 приймав участь у створенні пропагандистських відеозаписів про діяльність організації «Новороссия. Гуманитарный батальон» та її підрозділу «Новороссия. Гуманитарный батальон Калуга», відеозаписів-звітів про доставку "гуманітарної допомоги" учасникам терористичної організації, розміщенні у мережі Інтернет вказаних відеозаписів для публічного доступу широкого кола осіб, а також своїх контактних даних та контактних даних інших членів організації збирання вищевказаної допомоги.

Зокрема, у період з 01.08.2014 по 02.08.2014 ОСОБА_4 , будучи обізнаним щодо факту проведення на території Донецької області антитерористичної операції, маючи умисел на вчинення дій з метою матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР», на вантажному автомобілі д.н.з. НОМЕР_1 здійснив доставку вантажу допомоги, яка складалась з вище перелічених найменувань товарів, попередньо зібраної у м. Калуга Російської Федерації, до м. Донецька, окупованого терористичною організацією "ДНР", та безпосередньо передав її учасникам терористичної організації «ДНР» з метою її подальшого використання при здійснені збройного опору законним діям співробітників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні АТО на території Донецької області, та вчиненні інших злочинних дій на боці НЗФ терористичної організації «ДНР».

В подальшому учасниками терористичної організації «ДНР», зокрема підрозділів «8 рота», «Спарта», «Гром» та іншими, вищевказані речі та предмети використовувались при здійснені збройного опору законним діям працівників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, задіяних у проведенні АТО на території Донецької області, та вчиненні інших злочинних дій на боці НЗФ терористичної організації «ДНР».

Надалі, повернувшись до м. Калуги Російської Федерації, ОСОБА_4 продовжив збирання харчових продуктів, одягу, спеціального військового спорядження, військового захисного спорядження, лікарських засобів та інших товарів з метою матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР» шляхом проведення 18, 19, 20 та 25 серпня 2014 року акцій зі збирання "гуманітарної допомоги" у м. Калуга Російської Федерації, її доставки на територію Донецької області, окуповану терористичною організацією "ДНР", та передачі учасникам терористичної організації "ДНР".

Крім того, ОСОБА_4 , будучи користувачем сторінки в соціальній мережі «Вконтакте» за електронною адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2 на ім`я користувача « ОСОБА_7 », розміщував на так званій «стіні» вказаної сторінки публікації антиукраїнської направленості, а також посилання на антиукраїнські групи, з метою популяризації діяльності терористичної організації «ДНР» і висвітлення її незаконної діяльності у позитивному ракурсі.

При цьому ОСОБА_8 усвідомлював той факт, що його діяльність, пов`язана з матеріальним забезпеченням терористичної організації «ДНР», її популяризації, героїзації учасників зазначеної терористичної організації, які у складі незаконних збройних формувань здійснювали та здійснюють збройний опір законним діям співробітників правоохоронних органів України та Збройних Сил України, є незаконною і спрямованою на фінансування тероризму.

Слідчий звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, про застосування відносно ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, мотивуючи клопотання тим, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого та особливо тяжкого злочинів, покарання за яке передбачено у вигляді позбавлення волі понад 10 років, вчинив тяжке та особливо тяжке кримінальні правопорушення, знаходячись на свободі може переховуватись від органів досудового розслідування та суду, вчинити нове кримінальне правопорушення, продовжити свою злочинну діяльність, знаходячись на свободі може незаконно впливати на потерпілого, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, що свідчить про неможливість запобігання ризикам шляхом застосування більш м`яких запобіжних заходів.

Відповідно до вимог п. 1 ст. 184 КПК України, під час досудового розслідування встановлено наявність ризику, передбаченого в п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, в обґрунтування необхідності застосування запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 ставиться запобігання подальших спроб приховуватись від органів досудового розслідування і суду. Інші, менш суворі запобіжні заходи, на думку слідчого, не забезпечать виконання підозрюваним процесуальних обов`язків, передбачених чинним Кримінальним процесуальним кодексом і його належної поведінки.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання слідчого, вважаючи мету і підстави застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою обґрунтованими та такими, що дають право слідчому судді на застосування найбільш суворого заходу.

Підозрюваний та його захисник під час розгляду клопотання заперечували проти його задоволення.

Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, допитавши підозрюваного, його захисника, а також вислухавши думку прокурора, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

З наданих матеріалів досудового розслідування вбачається, що ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 258-3, ч. 1 ст. 258-5 КК України за яке законом передбачено покарання тільки у вигляді позбавлення волі на строк понад 10 років.

Викладені обставини, свідчать про наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може порушити покладені на нього Законом процесуальні обов`язки.

Метою застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_4 є запобігання спробам переховуватися від органу досудового розслідування або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідків у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню та вчинити інше кримінальне правопорушення.

Застосування до затриманого підозрюваній більш м`якого запобіжного заходу неможливе, оскільки існують ризики того, що він, перебуваючи на свободі, може переховуватися від органів досудового розслідування чи суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідків у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню та вчинити інше кримінальне правопорушення.

Доказами цього, є те що, ОСОБА_4 вчинив тяжкий та особливо тяжкий злочини.

При вирішенні питання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, також враховую, обставини передбачені ст. 178 КПК України, а саме: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, тяжкість покарання (кримінальне правопорушення є особливо тяжким), що загрожує ОСОБА_4 у разі визнання винуватим, вік та стан його здоров`я.

Вважаю, що прокурором під час розгляду клопотання надано матеріали, які є достатніми для переконання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів, не може запобігти доведеним під час розгляду ризикам.

Обставин, передбачених ч. 2 ст. 183 КПК України, які є перешкодою для застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, не встановлено.

Таким чином, на підставі наданих матеріалів, оцінюючи всі встановлені під час розгляду клопотання обставини, приходжу до висновку, що більш м`які запобіжні заходи можуть не забезпечити належної поведінки підозрюваного.

Враховуючи положення ч. 4 ст. 183 КПК України, зважаючи на те, що ОСОБА_4 підозрюється у створення терористичної групи чи терористичної організації, за ознаками: створення терористичної групи, керівництво такою групою та участь у ній, тобто злочину, проти основ національної безпеки та відповідно до ч. 5 ст. 176 КПК України до осіб, які обвинувачуються або підозрюються у вчиненні злочинів передбачених ст. 109-114-1, 258-258-5, 260, 261 КК України застосовується виключно запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, обрання іншого запобіжного заходу передбаченому КПК України неможливо.

Керуючись ст.ст. 132, 176, 177, 178, 186, 193, 194, 196, 197, 205 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого в ОВС СВ Управління Служби безпеки України в Одеській області ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою задовольнити.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в ОУВП УДПтСУ в Одеській області (№ 21).

Строк дії ухвали слідчого судді становить 60 (шістдесят днів) і обчислюється з моменту постановлення ухвали, тобто з 24 січня 2019 року. Ухвала слідчого судді про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою припиняє свою дію 25 березня 2019 року.

Ухвала слідчого судді щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді, може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення. Для особи, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Копію ухвали отримав


дата, прізвище, підпис підозрюваного

24.01.2019

Дата ухвалення рішення24.01.2019
Оприлюднено14.02.2023

Судовий реєстр по справі —522/22194/18

Ухвала від 13.11.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 16.11.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 15.05.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

Ухвала від 10.06.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 25.05.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 25.05.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

Ухвала від 25.05.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні