ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/2568/18
22 січня 2019 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Баранюка А.З.
за участю:
секретаря судового засідання Кухар О.Л.;
представника позивача: ОСОБА_1;
представника відповідачів: ОСОБА_2;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мрія Насіннєвий Завод до Головного управління ДФС у Тернопільській області, Державної фіскальна служба України про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Мрія Насіннєвий Завод (далі - позивач, ТзОВ Мрія Насіннєвий Завод ) звернулося до суду із позовом до Головного управління ДФС у Тернопільській області, Державної фіскальна служба України про скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20 вересня 2018 року №922835/41589854 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №6 від 31 липня 2018 року в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань датою її направлення на реєстрацію.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення від 20 вересня 2018 року №922835/41589854 про відмову ТзОВ Мрія Насіннєвий Завод у реєстрації податкової накладної від 31 липня 2018 року № 6. Вказане Рішення прийнято на підставі ненадання платником податку копій документів, зокрема: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Із вказаним рішенням позивач не погоджується, вважає, що воно прийнято за відсутності правових підстав, не ґрунтується на первинних документах, складених TзOB Мрія Насіннєвий Завод з його контрагентом для підтвердження господарських операцій між ними. Вказує, що платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено.
Ухвалою судді від 28 листопада 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №500/2568/18 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалами суду, постановленими в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати, від 27 грудня 2018 року та 16 січня 2019 року розгляд справи відкладався.
18 грудня 2018 року представник відповідачів подав до суду відзив на адміністративний позов, у якому зазначив, що ТзОВ Мрія Насіннєвий Завод надано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 31 липня 2018 року виписану на ТзОВ Грейн Ленд . Реєстрацію даної податкової накладної було зупинено та запропоновано платнику надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Проте позивачем не надано жодного документа, який би підтверджував факт оплати наданих послуг, відображених в податковій накладній №6 від 31 липня 2018 року. Також не надано платіжних документів щодо можливої оренди основних засобів чи спеціальних приміщень, із врахуванням факту відсутності спеціальних потужностей у позивача. Враховуючи наведене Комісією ГУ ДФС у Тернопільській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної.
Представником позивача 08 січня 2019 року подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначено, що здійснені позивачем господарські операції, які відображені у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено відповідачем, є реальними та належно виконаними, підтверджені первинними документами, складеними у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому доводи відповідачів про недостатність поданих до контролюючого органу документів для прийняття ним рішення про реєстрацію податкової накладної є безпідставними. Крім того, відповідачем не обґрунтовано та не деталізовано підстави зупинення реєстрації податкової накладної №6 від 31 липня 2018 року, мотиви відхилення пояснень та неврахування копій наданих ТзОВ Мрія Насіннєвий Завод документів, які підтверджують реальність та економічну доцільність, зміст та обсяг вчиненої господарської операції, на підставі якої складена податкова накладна, реєстрацію якої зупинено.
В судовому засіданні 22 січня 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримала та пояснила, що 06 липня 2018 року між TзOB Мрія Насіннєвий Завод (Зерновий склад) та TзOB Грейн Ленд (Поклажодавець) було укладено договір складського зберігання зерна №18/164/0006, на виконання умов якого, TзOB Грейн Ленд було передано на зберігання TзOB Мрія Насіннєвий Завод зерно ячменю фізичною вагою 3 004,64 тони на загальну суму 84 730,85 грн. ( в.т.ч. ПДВ на суму 14 121,81 грн.). Зерновим складом в свою чергу було надано послуги по зберіганню зерна ячменю, проведено лабораторний аналіз зерна та виписано складські квитанції. За надані послуги була проведена оплата на загальну суму 238 019,67 грн. На виконання вимог податкового законодавства позивачем виписано податкову накладну №6 від 31 липня 2018 року та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. В подальшому, відповідач прийняв рішення № 922835/41589854 від 20 вересня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31 липня 2018 року, з яким позивач не погоджується.
Позивач надав пояснення та копії документів по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено. Однак відповідач без обґрунтування підстав відмовив у реєстрації податкової накладної. Крім того, позивачем було подано скаргу на рішення 922835/41589854 від 20 вересня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31 липня 2018 року, за результатами якої Комісією з питань розгляду скарг 08 жовтня 2018 року було прийнято рішення №35053/41589854/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Представник відповідачів в судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позову з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву, та пояснила, що підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної було ненадання платником податків копій всіх документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Вважає, що комісією ДФС правомірно прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 31 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників позивача та відповідачів, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступні факти.
TзOB Мрія Насіннєвий Завод 12 вересня 2017 року включене до ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а. с. 33).
06 липня 2018 року між TзOB Мрія Насіннєвий Завод (Зерновий склад) та TзOB Грейн Ленд (Поклажодавець) було укладено договір складського зберігання зерна №18/164/0006 (далі - Договір зберігання), за умовами якого Поклажодавець зобов'язався передати за фактичною вагою зерно згідно ДСТУ, зокрема зерно ячменю, на Зерновий склад, що знаходиться за адресою: 48242, Тернопільська область, Гусятинський район, місто Хоростків, вулиця Незалежності, 1Ж/1, який зобов'язався в свою чергу прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і у встановлений строк повернути Поклажодавцю або особі, визначеній ним, як Одержувач (а. с. 101-103).
Додатком №1 від 06 липня 2018 року до вказаного Договору зберігання сторонами було визначено розмір плати (тариф) за надання послуг по відношенню до ячменю (а. с. 104-105).
На виконання умов Договору зберігання, TзOB Грейн Ленд було передано на зберігання TзOB Мрія Насіннєвий Завод зерно ячменю фізичною вагою 3 004,64 тони на загальну суму 84 730,85 грн ( в.т.ч. ПДВ на суму 14 121,81 грн). Зерновим складом в свою чергу було надано послуги по зберіганню зерна ячменю, проведено лабораторний аналіз зерна та виписано складські квитанції. По факту наданих послуг/робіт, сторонами підписано в двосторонньому порядку Акт виконаних робіт (наданих послуг) від 31 липня 2018 року №6 на загальну суму 238 019,67 грн (в т.ч. ПДВ на суму 39 669,95 грн) (а. с. 106).
Оплата за надані послуги проведена в повному обсязі, що підтверджується випискою по рахунку TзOB Мрія Насіннєвий Завод від 08 серпня 2018 року на загальну суму 238 019,67 грн (а. с. 107).
TзOB Мрія Насіннєвий Завод було подано на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкову накладну № 6 від 31 липня 2018 року (а. с. 34).
14 серпня 2018 року позивачем отримано квитанцію, в якій його повідомлено про зупинення реєстрації податкової накладної у зв'язку з тим, що вона не відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D =0, Р =0 (а. с. 35).
На виконання рекомендацій податкової служби, позивачем 19 вересня 2018 року надано пояснення (а. с. 36-37) та копії документів в електронному вигляді, що підтверджували товарність операції (а. с. 101-146). У поясненнях позивача зазначено, що на виконання умов Договору зберігання від 06 липня 2018 року (а. с. 101-105), TзOB Грейн Ленд було передано на зберігання TзOB Мрія Насіннєвий Завод зерно ячменю фізичною вагою 3 004,64 тони на загальну суму 84 730,85 грн. ( в.т.ч. ПДВ на суму 14 121,81 грн.). Зерновим складом в свою чергу було надано послуги по зберіганню зерна ячменю, проведено лабораторний аналіз зерна та виписано складські квитанції. По факту наданих послуг/робіт, сторонами підписано в двосторонньому порядку Акт приймання-передачі послуг від 31 липня 2018 року №6 на загальну суму 238 019,67 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 39 669,95 грн.) (а. с. 106). Оплата за надані послуги проведена в повному обсязі, що підтверджується випискою по рахунку TзOB Мрія Насіннєвий Завод від 08 серпня 2018 року на загальну суму 238 019,67 грн. (а. с. 107).
31 липня 2018 року TOB Мрія Насіннєвий Завод було складено податкову накладну № 6 на загальну суму наданих послуг 238 019,67 грн. (в т.ч. ПДВ 39 669,95 грн.), реєстрація якої в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена.
Крім того, товарність операції за податковою накладною № 6 від 31 липня 2018 року підтверджується наявними у матеріалах справи та дослідженими у судовому засіданні письмовими доказами. Зокрема, судом встановлено, що TзOB Мрія Насіннєвий Завод здійснює діяльність складського господарства та надає послуги елеватора із приймання, очищення, сушки, зберігання врожаю сторонніх організацій, технологічна обробка зернової продукції. Зокрема, позивач надає наступні послуги (ДК 016-2010): 52.10 Зберігання 1т/доб; 52.10 Приймання за 1 тону фізичної ваги; 52.21 Маневрові роботи тепловоза за 1 т; 52.21 Зважування 1 залізничного вагона; 52.21 Зважування 1 автомобіля за 1 т; 52.10 Лабораторний аналіз; 52.10 Очищення засмічення за 1 т/%; 52.10 Сушка за 1 т/% зменшення вологості; 52.10 Оформлення складської квитанції; 52.21 Відвантаження 1 т залізничним транспорт; 52.21 Відвантаження 1 т автотранспортом; 01.64 Обробка зерна.
З метою надання вищенаведених послуг TзOB Мрія Насіннєвий Завод :
-орендує елеваторний комплекс (код за ДКПП 68.20) у TOB Блек Брайоні Холдінгс (код ЄДРПОУ 34696519) згідно договору оренди М ББХ/МНЗ від 15 травня 2018 року (а. с. 112-119). Факт передачі в строкове платне користування рухоме та нерухоме майно підтверджується актами приймання - передачі майна від 01 липня 2018 року (а. с. 120-122).
31 липня 2018 року TOB Блек Брайоні Холдінгс виставило акт виконаних робіт / наданих послуг № 57 від 31 липня 2018 року на загальну суму 731 580,00грн. в т.ч. ПДВ 121 930,00 грн. (а. с. 123). Податкова накладна TOB Блек Брайоні Холдінгс на оренду елеваторного комплексу була своєчасно та в повному обсязі зареєстрована в ЄРПН (а. с. 167-168).
- придбаває природний газ (код УКТ ЗЩ НОМЕР_1) у TOB ЄВРОЕНЕНГОТРЕЙД (код ЄДРПОУ40111046) згідно договору на постачання природного газу № ЄЕТ/МНЗ-21/06/18 від 21 червня 2018 року (а. с. 124-129). На умовах даного договору позивачем було придбано природного газу на загальну суму 279 114,60 грн (в т. ч ПДВ 46 519,10 грн.). Розрахунки по даним операціям було здійснено 12 липня 2018 року на суму 325 161,00 грн., згідно платіжного доручення №1 471, що підтверджується копією банківських виписок (а. с. 130).
Всі податкові накладні на операції з придбання природного газу у TOB ЄВРОЕНЕНГОТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40111046) були своєчасно та в повному обсязі зареєстровані в ЄРПН;
- придбаває електроенергію (код УКТ ЗЕД НОМЕР_2) у ВАТ Тернопільобленерго , Гусятинсъкий район електричних мереж (код ЄДРПОУ 22606536) згідно договору про постачання електричної енергії № 1 від 02 липня 2018 року (а. с. 131-143). На умова даного договору Товариством придбано електричну енергію на загальну суму 135 083,74 (в т. ч ПДВ 22 513,96 грн.), згідно рахунку на постачання активної електроенергії № 1/1 від 31 липня 2018 року (а. с. 144).
Розрахунки по даних операціях було здійснено: 02 серпня 2018 року на суму 362 784,94 грн., згідно платіжного доручення №2 205,що підтверджується копією банківських виписок (а. с. 146).
Всі податкові накладні на операції з придбання природного газу у ВАТ Тернопільобленерго , Гусятинський район електричних мереж (код ЄДРПОУ22606536) були своєчасно та в повному обсязі зареєстровані в ЄРПН;
- отримує послуги оренди аналізатора зерна (код за ДКПП 77.39) у TOB Мрія Сервіс (код ЄДРПОУ 38554271) згідно договору оренди №01-07-18/МС-МНЗ-АЗ від 01 липня 2018 року (а. с. 108-109), на підставі акту приймання - передачі від 01 липня 2018 року (а. с. 110). На виконання умов договору, TOB Мрія Сервіс надано акт наданих послуг по оренді аналізатора зерна № 663 від 31 липня 2018 року на суму 11 295,05 грн. в т.ч. ПДВ 1 882,51 грн. (а. с. 111).
Всі податкові накладні на операції з оренди у TOB Мрія Сервіс (код ЄДРПОУ 38554271) були своєчасно та в повному обсязі зареєстровані в ЄРПН.
20 вересня 2018 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення за № 922835/41589854 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для відмови зазначено ненадання платником податку копій документів, зокрема: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а. с. 69).
Не погодившись із відповідним рішенням, позивач подав скаргу, яка прийнята відповідачем 28 вересня 2018 року, в якій просив скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 922835/41589854 від 20 вересня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року (а. с. 70, 71).
За результатами розгляду скарги комісією ДФС України з питань розгляду скарг 08 жовтня 2018 року прийнято рішення № 35053/41589854/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а. с. 100).
Не погодившись із рішенням № 922835/41589854 від 20 вересня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, суд зазначає наступне.
У відповідності до підпункту б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Зі змісту Квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 серпня 2018 року вбачається, що реєстрація податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року зупинена у зв'язку з тим, що вона не відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D =0, Р =0 (а. с. 35).
Суд звертає увагу на те, що фіскальним органом у Квитанціях зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної вказаним критеріям.
Так, відповідно до підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених у листі ДФС України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Згідно із пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 12 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно із пунктом 13 Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 14 Порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу зазначених норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом розрахункового показника за кожним критерієм ризиковості, якому відповідає платник податку.
Відповідно до пункту 21 Порядку підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
У даному випадку підставою для відмови у реєстрації податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року контролюючий орган визначив - Ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .
Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог податкового законодавства та пропозицій викладених у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної № 6 від 31 липня 2018 року позивачем були надані документи, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовленій у реєстрації податковій накладній.
В ході розгляду справи судом встановлено реальність здійснення операції по податковій накладній № 6 від 31 липня 2018 року, реєстрація якої була зупинена, тому суд дійшов висновку, що контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації вказаної податкової накладної.
Також суд бере до уваги той факт, що податкова накладна № 2 від 31 липня 2018 року, яка складена на операції з оренди елеваторного комплексу, пройшла моніторинг на відповідність критеріям ризиковості та була зареєстрована контролюючим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних (а. с. 167-168), що підтверджує можливість позивача надати послуги по зберіганню зерна ячменю, на загальну суму яких 31 липня 2018 року TOB Мрія Насіннєвий Завод було складено податкову накладну № 6, реєстрація якої в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена.
Згідно пунктів 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У відповідності до частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії, чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Мрія Насіннєвий Завод (47740, смт. Великі Бірки, Тернопільський район, Тернопільська область, вул. Грушевського, 97Т, код ЄДРПОУ 41589854) до Головного управління ДФС у Тернопільській області (46003, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 39403535), Державної фіскальна служба України (04053, Львіська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити.
Скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.09.2018 року №922835/41589854.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №6 від 31.07.2018 року в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригувань датою її направлення на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Мрія Насіннєвий Завод сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальна служба України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Мрія Насіннєвий Завод сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 24 січня 2019 року.
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2019 |
Оприлюднено | 25.01.2019 |
Номер документу | 79375936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні