Справа № 2а-11835/09/0470 Категорія статоблік у- 2.16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2009 року м. Дніпропетровсь к
Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді - Юхно І.В.
при секретарі - Чупіній О.В.
за участю прокурора - Дзюби В.В.
представника позив ача - Соцкова Т.В.
представників відп овідача - Василенко В.Д., Денисенко В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом прокурора Ба бушкінського району м. Дніпр опетровська в інтересах держ ави в особі Дніпропетровсько го територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку
до відкритого акціонер ного товариства «Дніпропетр овський завод електротехніч ного обладнання»
про стягнення заборгов аності зі сплати штрафних са нкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Бабушкінського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дн іпропетровського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку звернувся до суду з адміністративним позо вом до Відкритого акціонерно го товариства «Дніпропетров ський завод електротехнічно го обладнання» про стягненн я заборгованості зі сплати ш трафних санкцій.
В обґрунтування позовних в имог зазначено, що відповіда чем в порушення вимог ст. 11 Зак ону України «Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні» не було сплачен о у визначені законодавством строки штраф за правопоруше ння на ринку цінних паперів, н акладений рішенням від 27.05.2009р. З азначеними діями відповідач а заподіюється шкода у вигля ді ненадходження коштів до Д ержавного бюджету України.
Прокурор та позивач в судов ому засіданні позовні вимоги підтримали та просили позов задовольнити з підстав, зазн ачених в позовній заяві.
Представник відповід ача в судовому засіданні про ти позову заперечив та проси в відмовити в задоволенні по зовних вимог посилаючись на те, що станом на 30.09.2009р. переоцін ка майна відкритого акціонер ного товариства «Дніпропетр овський завод електротехніч ного обладнання» завершена, відповідні зміни внесені в б аланс та фінансову звітність , порушення ст. 155 ЦК України усу нено. Крім того, представники відповідача пояснили, що одн ією з причин затримки викона ння розпорядження начальник а Дніпропетровського терито ріального управління Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2465-ДН від 04.09.2009р. стали форс-мажорні обста вини - у зв' язку з економічно ю кризою були відсутні замов лення на продукцію, що призве ло до простоїв заводу та робо ти у режимі неповного робочо го тижня у період з 03.11.2008р. по 31.08.2009 р., у вересні - жовтні 2008р. відп овідач не мав можливості роз рахуватись за послуги із зді йснення переоцінки майна. Та кож представниками відповід ача було зазначено, що на підп риємстві відповідача було зм інено директора і новий дире ктор не був обізнаний щодо пр оцесу виконання розпоряджен ня № 2465-ДН від 04.09.2009р., тому не прок онтролював процес його викон ання. Крім того, представнико м відповідача в судовому зас іданні було зазначено, що вза галі суму штрафу застосовано позивачем не вірно, оскільки порушення, що зафіксовані в к інці 2007р., були вчинені у 2007р., а шт раф застосований у розмірі, я кий визначено у законодавств ом зі змінами у 2009р.
Дослідивши матеріали сп рави, заслухавши пояснення с торін та дослідивши подані д о суду докази, оцінивши їх за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му, повному та об' єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд вст ановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України « Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. дер жавне регулювання ринку цінн их паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку. Інші державн і органи здійснюють контроль за діяльністю учасників рин ку цінних паперів у межах сво їх повноважень, визначених ч инним законодавством.
04.09.2009р. Дніпропетровським тер иторіальним управлінням Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку було в иявлено порушення відповіда чем законодавства про цінні папери, а саме: у емітента відк ритого акціонерного товарис тва «Дніпропетровський заво д електротехнічного обладна ння» вартість чистих активів на кінець 2007р. менша розміру їх статутного капіталу в поруш ення ст. 155 ЦК України, відповід но до ч. 3 якої я кщо після закін чення другого та кожного нас тупного фінансового року вар тість чистих активів акціоне рного товариства виявиться м еншою від статутного капітал у, товариство зобов'язане ого лосити про зменшення свого с татутного капіталу та зареєс трувати відповідні зміни до статуту у встановленому поря дку. Якщо вартість чистих акт ивів товариства стає меншою від мінімального розміру ста тутного капіталу, встановлен ого законом, товариство підл ягає ліквідації.
Пунктом 2 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринк у цінних паперів та застосув ання санкцій, затверджених р ішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11.12.2007р. визначено, що розпорядження про усунен ня порушень може бути винесе но незалежно від порушення с прави про правопорушення на ринку цінних паперів.
Позивачем 04.09.2009р. винесено ро зпорядження № 2465-ДН про усунен ня зазначеного порушення вим ог законодавства на ринку ці нних паперів. Крім цього, в роз порядженні було встановлено відповідачу строк для усуне ння вищезазначеного порушен ня до 01.03.2009р., а також зобов' яза но проінформувати про викона ння розпорядження позивача ( а.с. 21).
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 8 Зако ну України « Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні» Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійсн юють професійну діяльність н а ринку цінних паперів, фондо вим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові дл я виконання розпорядження пр о усунення порушень законода вства про цінні папери та вим агати надання необхідних док ументів відповідно до чинног о законодавства.
Вищезазначене розпоряджен ня було направлено відкритом у акціонерному товариству «Д ніпропетровський завод елек тротехнічного обладнання» т а отримано ним 09.09.2008р., що підтве рджується відповідною відмі ткою уповноваженої особи від повідача про отримання на по відомленні про вручення пошт ового відправлення (а.с. 22).
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України « Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку наклад ає на юридичних осіб штрафи, з окрема, за невиконання або не своєчасне виконання рішень Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або р ішень уповноважених осіб Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку щодо у сунення порушень законодавс тва на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти ти сяч неоподатковуваних мінім умів доходів громадян (17 грн. х 1000 неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян = 17000 грн.).
Статтею 12 вищезазначеного З акону України встановлений п орядок накладення штрафів за порушення юридичними особам и правил діяльності на ринку цінних паперів. Так, відповід но до ч.1 зазначеної статті штр афи, передбачені статтею 11 цьо го Закону, накладаються Голо вою Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у, членом Комісії, начальнико м відповідного територіальн ого органу або за його письмо вим дорученням його заступни ком після розгляду матеріалі в, які засвідчують факт право порушення.
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. про вчинення правопорушення, за значеного у статті 11, уповнова женою особою Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку, яка його виявила, ск ладається акт, який разом з по ясненнями керівника, іншої в ідповідальної посадової осо би та документами, що стосуют ься справи, протягом трьох ро бочих днів направляється пос адовій особі, яка має право на кладати штраф.
В свою чергу ч. 5 зазна ченої статті визначено, що по садова особа Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку приймає рішення пр о накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отриманн я документів, зазначених у ча стині другій цієї статті. Ріш ення про накладення штрафу о формляється постановою, що н адсилається юридичній особі , на яку накладено штраф, та ба нківській установі, в якій ві дкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Пунктом 1 розділу VI Правил р озгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосува ння санкцій, затверджених рі шенням Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку № 2272 від 11.12.2007р. встановлено , що справа про правопорушенн я щодо юридичної особи розгл ядається у присутності керів ника та/або представника юри дичної особи, яка притягуєть ся до відповідальності.
27.05.2009р. під час розгляду справ и керівник юридичної особи - в ідкритого акціонерного това риства «Дніпропетровський з авод електротехнічного обла днання» Василенко В.Д. над ав письмові пояснення до спр ави - лист (вх. № 1898/01-16/03 від 22.05.2009р.) з поясненнями щодо економічни х показників роботи підприєм ства, в якому було зазначено, щ о динаміка росту прибутку да є підстави, що у 2009р. отримані п рибутки перевищать збитки ми нулих років та вартість чист их активів акціонерного това риства буде більшою за стату тний фонд.
На вищезазначеному засіда нні по розгляду порушення ви мог законодавства на ринку ц інних паперів було розглянут о баланс відкритого акціонер ного товариства «Дніпропетр овський завод електротехніч ного обладнання» станом на 31.1 2.2008р., відповідно до якого варт ість чистих активів складає 6784,0 тис. грн., а розмір статутног о капіталу складає 7379,0 тис. грн ., тобто вартість чистих актив ів товариства є меншою розмі ру статутного капіталу товар иства.
В процесі розгляду справи б уло встановлено, що станом на 01.03.2009р. розпорядження № 2465-ДН від 04.09.2008р. не було виконано позива чем, що було зафіксовано акто м № 34-ДН від 14.05.2009р. (а.с. 5) і у зв' яз ку з цим постановою № 33-ДН від 27 травня 2009 року до відкритого а кціонерного товариства «Дні пропетровський завод електр отехнічного обладнання» зас тосовано санкцію у вигляді н акладення штрафу у розмірі 1700 0 грн. за ухилення від виконанн я вищезазначеного розпорядж ення (а.с. 6).
В судовому засіданні відпо відач зазначив (як і під час ро згляду порушення вимог закон одавства на ринку цінних пап ерів), що направляв лист (вих. № 163 від 17.05.2009р.) щодо виконання роз порядження № 2465-ДН від 04.09.2008р. та у сунення порушення вимог зако нодавства на ринку цінних па перів, проте суд вважає зазна чене посилання необґрунтова ним, оскільки відповідно до р озпорядження № 2465-ДН про усуне ння порушення вимог законода вства на ринку цінних папері в від 04.09.2008р. строк для його вико нання та інформування про ви конання було встановлено до 01.03.2009р., а вищезазначений лист о тримано позивачем 22.05.2009р., що пі дтверджується відбитком кут ового штемпелю з відповідним и відмітками про отримання (а .с. 24), тобто після спливу термін у, встановленого для виконан ня зазначеного розпорядженн я.
Також представником відпо відача було зазначено, що від повідач звертався до позивач а з листом від 21.01.2009р. (а.с. 27), в яком у містилося клопотання продо вжити термін виконання по ус уненню порушень до 01.12.2009р., одна к, на підтвердження даного фа кту, а саме: факту надсилання ч и вручення зазначеного листа позивачу відповідачем на ви могу суду жодних доказів над ано не було.
Крім того, позивач спираючи сь на відомості, що вказані в а кті № 34-ДН від 14.05.2009р. ще раз нагол осив, що до Дніпропетровсько го територіального управлін ня Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку не надходило зазначеного кл опотання та взагалі жодного клопотання про продовження т ермінів виконання розпорядж ення № 2465-ДН від 04.09.2008р. по усуненн ю порушень та додатково зазн ачив, що під час розгляду прав опорушення відповідач не роб ив жодного посилання на клоп отання про продовження терм інів виконання по усуненню п орушень, а посилався саме на л ист з поясненнями щодо еконо мічних показників роботи під приємства (вх. № 1898/01-16/03 від 22.05.2009р.).
Постанова № 33-ДН від 27 травня 2009 року була направлена відкр итому акціонерному товарист ву «Дніпропетровський завод електротехнічного обладнан ня», що підтверджується спис ком рекомендованих з повідом ленням листів, наданих до Гол овпоштампу 01.06.2009р. та отримана н им 10.06.2009р., що підтверджується п ідписом уповноваженої особи відповідача на поштовому по відомленні про вручення пошт ового відправлення (а.с. 6, 7).
Згідно з п. 8 ст. 11 Закону Украї ни « Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні» постанова про накладенн я санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є обо в' язковою для виконання.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Зак ону України « Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996р. р ішення Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку про накладення штрафу м оже бути оскаржено в суді.
На день розгляду адміністр ативної справи відповідач до бровільно вищезазначений шт раф на суму 17000 грн. не сплатив, в казану постанову в установле нному законом порядку не оск аржив, а тому постанова № 33-ДН в ід 27 травня 2009 року є чинною.
Твердження відповідача що до не вірного визначення поз ивачем суми штрафу, а саме: поз ивач при розрахунку суми штр афу керувався положенням Зак ону України «Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні» в редакції 2009р., а не в редакції 2007р., суд не прийм ає до уваги з огляду на те, що п останова № 33-ДН про накладення на відповідача штрафу за пра вопорушення на ринку цінних паперів винесена 27 травня 2009 ро ку стосовно правопорушення, фактично вчиненого відповід ачем у 2009р., тобто у період дії З акону України «Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні» в редакції 200 9р.
Відповідно до ст.ст. 11, 12 Закон у України "Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні", Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за правопорушен ня на ринку цінних паперів у р озмірах, встановлених цим За коном. Штрафи, накладені Держ авною комісією з цінних папе рів та фондового ринку, стягу ються у судовому порядку.
Згідно з ст. 361 Закону України "Про прокуратуру", прокурор ма є право звертатися до суду з п озовами, коли порушуються ін тереси держави.
Враховуючи викладене, суд в важає позовні вимоги обґрунт ованими, заявленими відповід но до чинного законодавства і такими, що підлягають задов оленню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб»єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізич на чи юридична особа, судові в итрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються .
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 К АС України, суд, -
ПО СТАНОВИВ:
Адміністративний позов пр окурора Бабушкінського райо ну м. Дніпропетровська в інте ресах держави в особі Дніпро петровського територіально го управління Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку до відкритого акц іонерного товариства «Дніпр опетровський завод електрот ехнічного обладнання» про ст ягнення заборгованості зі сп лати штрафних санкцій - задов ольнити.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства «Дніпро петровський завод електроте хнічного обладнання» (код ЄД РПОУ 01056190, р/р 26006227427500 в АКІБ «Укрсиб банк» м. Харків, МФО 351005) в дохід Державного бюджету України з а балансовим рахунком 3111 «Над ходження до загального фонду державного бюджету», код бюд жетної класифікації 21081100 «Адмі ністративні штрафи та інші с анкції», символ 101, на рахунок т ериторіального органу казна чейства за місцезнаходження м платника штраф у розмірі 17000 ( сімнадцять тисяч) грн.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Повний текст постанови скл адений 20.12.2009 року.
Суддя І. В. Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2009 |
Оприлюднено | 06.07.2010 |
Номер документу | 7937762 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні