У Х В А Л А
23 січня 2019 року м. Чернігівсправа № 927/194/15
Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., розглянувши заяву Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк (ПАТ ВіЕйБі Банк ) про визнання недійсними резльтатів аукціону,
в межах провадження у справі про банкрутство №927/194/15 за участю:
Кредиторів:
1-Товариства з обмеженою відповідальністю «Техпродпостач» , вул. Молодіжна, 4, с. Колиндяни, Чортківський район, Тернопільська область, 48552
2-Управління Пенсійного фонду України в м. Прилуках та Прилуцькому районі, 17500, м. Прилуки, вул. 1 Травня, 48а
3-Публічного акціонерного товариства "Всеукраїнський акціонерний банк (ПАТ "«ВіЕйБі Банк» ), вул. Харківське шосе, 49, м. Київ, 02096
4-Публічного акціонерного товариства «Універсал Банк» , вул. Автозаводська, 54/19, м. Київ, 04114
Боржника:Товариства з обмеженою відповідальністю «Терпродукт» , вул. Молодіжна, 11, с. Голубівка, Прилуцький район, 17558
Ліквідатора - ОСОБА_1, 17500, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Гнідаша, 17/5
Предмет спору: про визнання боржника банкрутом
Представники учасників справи:
кредитора 3: ОСОБА_2, ліквідатор ОСОБА_1
У судовому засіданні, відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Провадження у даній справі порушене ухвалою господарського суду від 03.03.2015 на підставі ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Постановою господарського суду від 24.03.2015 товариство з обмеженою відповідальністю «Терпродукт» визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців та призначено ліквідатором ОСОБА_1 (17500, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Гнідаша, 17/5).
Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.11.2016, у зв'язку із закінченням терміну повноважень судді Тимченко М.Г., справу №927/194/15 передано на розгляд судді Фесюрі М.В.
Ухвалами господарського суду розгляд звіту ліквідатора відкладався, востаннє ухвалою господарського суду від 13.08.2018 розгляд звіту ліквідатора відкладено на три місяці до 12.11.2018, залишивши за арбітражним керуючим ОСОБА_1 повноваження ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю Терпродукт до закінчення ліквідаційної процедури.
В межах ліквідаційної процедури на адресу суду від кредитора - Публічного акціонерного товариства ВіЕйБі Банк надійшла заява (від 19.11.2018 №08/15001) про визнання недійсними результатів другого повторного аукціону, який проведений 06.06.2018, з продажу майна товариства з обмеженою відповідальністю Терпродукт - автомобіля ЗАЗ 110307, 2007 року випуску, номерний знак НОМЕР_1, номер двигуна НОМЕР_2, номер кузова НОМЕР_3.
Обгрунтовуючи вимоги ПАТ ВіЕйБі Банк наголошує на допущенні ліквідатором порушення на стадії підготовки аукціону, а саме повідомлення про місце час та умови продажу заставного майна, непроведення ліквідатором конкурсу для визначення організатора аукціону та продажем майна не за найвищою ціною, що на думку заявника є порушенням його прав, як кредитора.
В судове засідання представники кредиторів, крім кредитора 3 не з'явились. Останні про дату та час судового засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.
Згідно з ч.1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
10.12.2018 від ліквідатора на адресу суду надійшов відзив, в якому ліквідатор банкрута посилаючись на дотримання процедури реалізації майна просить суд відмовити в задоволенні заяви ВіЕйБі Банк про визнання недійсними результатів аукціону.
Суд долучив відзив ліквідатора до матеріалів справи.
18.01.2019 розгляд заяви ВіЕйБі Банк про визнання недійсними результатів другого повторного аукціону по суті призначено на 23.01.2019.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення ліквідатора, суд встановив.
Протягом ліквідаційної процедури виявлено транспортний засіб, що належить банкруту та перебуває в заставі ПАТ «ВіЕйБі Банк» , а саме, автомобіль ЗАЗ 110307, 2007 р., червоний, номерний знак НОМЕР_4, № двигуна 24770070673625, № кузова Y6D11030770115333.
На виконання вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом проведено конкурс на визначення торговельної організації.
Так ліквідатором 22.08.2016 на сайті ogol.net.ua було подано оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону. Відповідно до рішення про визначення організатора аукціону з продажу майна боржника від 29.08.2016 переможцем конкурсу та організатором визнано ТОВ Електронні торги України (т.3 а.с. 65) з яким ліквідатором укладено договір на проведення аукціону від 06.09.2016 №200462 (т.3. а.с. 79)
Протягом вересня 2016 року вжито заходів щодо організації аукціону з продажу автомобіля за початковою вартістю, що дорівнює сумі кредиторських вимог, а саме: 223 674,89 грн, без можливості зниження початкової вартості. Аукціон не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в електронних торгах, що підтверджується рішенням ТОВ Електронні торги України №16/09-16/01-ЧН від 16.09.2016 (т.2 а.с.98), про що ліквідатор повідомив ПАТ «ВіЕйБі Банк» листом №12 від 21.09.2016.
За заявою ліквідатора від 12.01.2017 Приватним підприємством Ескперт проведено оцінку транспортного засобу і відповідно до висновку про вартість майна від 12.01.2017, ринкова вартість автомобіля ЗАЗ 110307, 2007 р. червоний, номерний знак НОМЕР_4, № двигуна 24770070673625, №кузова Y6D110307701 15333, становить 40 857,00 грн (т.2. а.с. 122).
Аукціон, на якому початковою вартістю майна визначена оціночна вартість, що становить 40 857, 00 грн. без можливості пониження вартості майна, не відбувся зв'язку з відсутністю заявок на участь в електронних торгах, що підтверджується рішенням ТОВ Електронні торги України №31/01-17/01-ЧН від 31.01.2017 (т.2 а.с.123).
Повторний аукціон, на якому початковою вартістю майна визначена знижена на 20% оціночна вартість, що становить 32 658,60 грн. з можливістю пониження початкової вартості майна на тому ж аукціоні на 50 відсотків, не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в електронних торгах (рішення ТОВ Електронні торги України №21/02-17/02-ЧН від 21.02.2017)
Другий повторний аукціон, на якому початкову вартість майна повторного аукціону знижено на 20 відсотків, що становило 26 148,48грн з можливістю пониження цієї ж вартості майна ще на 50 відсотків, не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в електронних торгах (рішення ТОВ Електронні торги України №07/03-17/02-ЧН від 07.03.2017)
З огляду на вищевказане, ліквідатором було направлено лист № 37 від 14.03.2017 до ПАТ ВіЕйБі Банк з проханням розглянути питання щодо передачі майна, що належить ТОВ Терпродукт : автомобіля ЗАЗ 110307, 2007, червоний, номерний знак ВО0796 А1, № двигуна 24770070673625, № кузова Y6D110307701 15333, який знаходиться на штрафмайданчику за адресою: м. Тернопіль, вул. 15 квітня, на баланс заставодержателя ПАТ «ВіЕйБі Банк» у зв'язку з неможливістю його реалізації на аукціонах, погашення кредиторських вимог банку та оплати вартості послуг за перебування транспортного засобу на штрафмайданчику, в порядку та на умовах ст. 21 Закону України Про заставу .
01.02.2018 представник банку повідомив, що не бажає оприбутковувати на баланс транспортний засіб належний банкруту, та звернувся з проханням до ліквідатора здійснювати продаж автомобіля в порядку та на умовах, визначених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , а саме: з можливістю пониження оціночної вартості транспортного засобу на аукціонах доти, доки не виявиться бажаючий придбати таке майно.
За заявою ліквідатора, Приватним підприємством Ескперт повторно проведено оцінку транспортного засобу і відповідно до висновку про вартість майна від 11.02.2018, ринкова вартість автомобіля ЗАЗ 110307, 2007 р. червоний, номерний знак НОМЕР_4, № двигуна 24770070673625, №кузова Y6D110307701 15333, становить 33 150,00грн (т.2. а.с. 210).
14.02.2018 ліквідатор звернувся до ПАТ ВіЕйБі Банк з листом №40, в якому повідомив, що аукціон, на якому початковою вартістю майна визначено оціночну вартість майна 33150,00грн буде проведено без можливості пониження вартості майна. В разі якщо аукціон не відбудеться буде проведено повторний аукціон на якому початкова вартість майна буде знижена на 20 відсотків оціночна вартість становитиме 26 520,00грн з можливістю пониження початкової вартості майна на тому ж аукціоні на 50 відсотків. У випадку, якщо повторний аукціон не відбудеться, буде проводитись другий повторний аукціон на якому початкову вартість майна повторного аукціону буде знижено на 20 відсотків, що становитиме 21216,00грн та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижувалась на крок аукціону доти, доки не виявився бажаючий укласти договір. В цьому ж листі ліквідатор просить кредитора в разі наявності зауважень щодо подальших дій повідомити про це ліквідатора письмово.
Відповідно до фіскального чеку вказаний лист направлено на адресу ПАТ ВіЕйБі Банк 15.02.2018 та отримано останнім 19.02.2018 (т.2, а.с. 216)
Аукціон, на якому початковою вартістю майна була визначена оціночна вартість, що становила 33150,00грн без можливості пониження вартості майна, не відбувся, що підтверджується рішенням ТОВ Електронні торги України №01/03-18/01-ЧН від 01.03.2018 (т.2 а.с.210).
Повторний аукціон, на якому початковою вартістю майна визначена знижена на 20 відсотків оціночна вартість, що становила 26 520,00грн з можливістю пониження початкової вартості майна на тому ж аукціоні на 50 відсотків, не відбувся (рішення ТОВ Електронні торги України №22/03-18/02-ЧН від 22.03.2018).
23.02.2018 ліквідатор звернувся до ПАТ ВіЕйБі Банк з листом №41, в якому повідомив, планується організація другого повторного аукціону за параметрами та на умовах визначених ст.ст. 65, 66 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , а саме на якому початкову вартість майна повторного аукціону буде знижено на 20 відсотків, що становитиме 21216,00грн та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижувалась на крок аукціону доти, доки не виявився бажаючий укласти договір. В цьому ж листі ліквідатор просить кредитора в разі наявності зауважень щодо умов та порядку проведення другого повторного аукціону повідомити про це ліквідатора письмово.
Вказаний лист направлено ліквідатором на адресу ПАТ ВіЕйБі Банк 27.03.2018 та відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримано останнім 02.04.2018 (т2, а.с. 218)
Другий повторний аукціон, на якому початкову вартість майна повторного аукціону знижено на 20 відсотків, що становило 21216,00грн, за відсутності бажаючих укласти договір, початкова вартість знижувалась на крок аукціону доти, доки не виявився бажаючий укласти договір.
Відповідно до протоколу № 360560 від 06.06.2018 транспортний засіб був проданий фізичній особі ОСОБА_3 за ціною 1060,80грн (т.2. а.с. 212).
В результаті продажу майна на ліквідаційний рахунок банкрута №26008000021561 в АТ Укрексімбанк ТОВ Електронні торги України перерахувало кошти у сумі 848,64грн (за вирахуванням 212,16грн винагороди організатора торгів ТОВ Електронні торги України ).
Сума коштів на ліквідаційному рахунку ТОВ Терпродукт з вирахуванням послуг за РКО склала 665,74грн.
03.07.2018 ліквідатор звернувся до ПАТ ВіЕйБі Банк з листом №43, в якому повідомив, що аукціон визнано таким, що відбувся, повідомив найвищу запропоновану ціну та просить кредитора повідомити реквізити для перерахування коштів, отриманих від реалізації заставного автомобіля. Лист направлено ліквідатором на адресу ПАТ ВіЕйБі Банк 04.07.2018 (т2, а.с. 219-220), проте відповіді від кредитора не надходило.
Листом №45 від 27.07.2018 ліквідатор повідомив ПАТ ВіЕйБі Банк , що у зв'язку з відсутністю відповідей на листи, кошти отримані від реалізації заставного майна будуть перераховані на накопичувальний рахунок ПАТ Всеукраїнський акціонерний банк , що зазначений на офіційному сайті Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. В разі наявності заперечень щодо перерахування коштів ліквідатор просить кредитора повідомити її письмово.
Також, ліквідатором на адреси кредиторів ліквідатором направлялись рекомендованими листами повідомлення про збори кредиторів, щодо затвердження звіту про проведену роботу, призначені на 10.08.2018 та 10.09.218. Враховуючи, що на збори кредиторів двічі з'явився лише представник Управління Пенсійного фонду України в м. Прилуках та Прилуцькому районі, збори комітету кредиторів 10.08.2018 та 10.09.2018 не відбулись.
Згідно з ч.4 ст.42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує. Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.
Відповідно до ч.1 ст.43 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором.
Частиною 2 ст.43 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.
Відповідно до чч.1, 4, 5, 6, 7 ст.49 передбачено, що продаж боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.
Суб'єктами аукціону є його замовник, організатор та учасники.
Замовником є ліквідатор, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Законом.
Організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону.
Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди.
Організатором аукціону не може бути заінтересована особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.
Учасниками аукціону можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, юридичні особи України та іноземні юридичні особи, які подали необхідні документи та пройшли процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Закону.
Статтею 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачено право заставного кредитора обирати порядок, умови реалізації заставного майна. (постанова Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суд від 29.03.2018 по справі № 904/3719/15).
Тобто, встановлення забезпеченим кредитором умов та обмежень до процедури реалізації майна банкрута суперечить положенням Закону, зокрема, викладеним в абз.2 ч.4 ст.42 Закону про банкрутство, де встановлено, що продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, в будь-якому разі здійснюється в порядку передбаченому цим Законом. Іншого порядку продажу майна, в тому числі і заставного, в ліквідаційній процедурі ніж встановленого Законом про банкрутство, не передбачено.
Згідно ст.43 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором.
Положеннями статті 58 Закону про банкрутство визначено порядок оголошення та повідомлення про проведення аукціону. Так, організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону, а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником. Під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні.
Статтею 65 Закону про банкрутство передбачено особливості проведення повторного аукціону. Так, якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов'язаний провести другий повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.
Відповідно до частин 3-5 статті 66 Закону про банкрутство, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості. Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.
Згідно з положеннями статті 67 Закону про банкрутство аукціон може проводитися на веб-сайті організатора (електронні торги). Переможцем електронних торгів є особа, що запропонувала найвищу ціну протягом часу проведення електронних торгів.
Положеннями частин 1, 2 статті 69 Закону про банкрутство передбачено, що протокол складається організатором аукціону негайно після оголошення переможця або закінчення аукціону без виявлення переможця. У протоколі зазначаються: майно, що запропоноване для продажу; кількість учасників аукціону; початкова вартість; ціна, запропонована переможцем аукціону, або відомості про те, що аукціон закінчився без визначення переможця; ціна або частина ціни, сплачена переможцем; найменування і місцезнаходження (для юридичної особи), прізвище, ім'я, по батькові і місце проживання (для фізичної особи) переможця торгів; адреса сторінки веб-сайту, на якій розміщено відомості про проведення аукціону; номер банківського рахунку, на який мають бути перераховані кошти за придбане майно.
Згідно з частиною 3 статті 55 Закону про банкрутство, результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними.
Отже, підставами для визнання результатів аукціону недійсними є недодержання ліквідатором або організатором аукціону вимог Закону про банкрутство щодо його проведення, зокрема, порядку проведення конкурсу та визначення організатора аукціону, оприлюднення оголошення про проведення аукціону та вимог до його змісту, дотримання строків та визначених в оголошенні часу та місця проведення аукціону, порядку проведення аукціону (повторного, другого повторного аукціонів), а також вимог чинного законодавства щодо оформлення результатів аукціону шляхом складення відповідних документів (протоколів про проведення аукціону, договорів купівлі-продажу майна з аукціону або свідоцтва про продаж майна з публічних торгів, актів про передання права власності на нерухоме майно). Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 13.11.2018 у справі № 909/762/14.
Відповідно до вимог ст.74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. (ч.1 ст.76 Господарського процесуального кодексу України)
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. (ч.1 ст.86 Господарського процесуального кодексу України)
Як свідчить з матеріалів справи, Банк не надав жодного підтвердження викладених в заяві доводів.
Натомість, судом встановлено, що підготовка, організація та проведення спірного аукціону, було здійснена ліквідатором з належним та поетапним повідомленням кредитора про його проведення та з дотриманням вимог Закону.
З врахуванням викладеного, у задоволенні заяви Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк (від 19.11.2018 №08/15001) про визнання недійсним результатів другого повторного аукціону відмовити повністю.
В той же час, в межах справи про банкрутство боржника, на розгляді перебуває звіт ліквідатора про виконані в ліквідаційній процедурі дії. У зв'язку з необхідністю долучення до поданого звіту додаткових документів щодо реалізації майна банкрута господарський суд вважає за необхідне розгляд звіту відкласти.
Враховуючи викладене, керуючись ст.1, ч.ч.1, 3 ст.3, ч.6 ст.12, ч.ч.2, 3 ст.13, ст.ст 42, 73-80, 216, 234-235, 256-257 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 55, 64, 65-67 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , суд-
У Х В А Л И В:
1. У задоволенні заяви Публічного акціонерного товариства Всеукраїнський акціонерний банк (від 19.11.2018 №08/15001) про визнання недійсним результатів аукціону відмовити повністю.
2. Розгляд звіту ліквідатора відкласти на 20 лютого 2019 року на 10 год. 00 хв. Судове засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: проспект Миру, 20, м. Чернігів, 14000, зал №301.
3. Копію ухвали направити учасникам провадження у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.
Повний текст ухвали складений та підписаний 25 січня 2019 року.
Суддя М.В. Фесюра
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2019 |
Оприлюднено | 25.01.2019 |
Номер документу | 79397795 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Фесюра М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні