Ухвала
від 21.01.2019 по справі 160/9868/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

21 січня 2019 р.Справа №160/9868/18

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Врона О.В., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" про забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" до Управління праці та соціального захисту населення виконкомів міської та районних у місті рад в особі Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення виконкомів міської та районних у місті рад в особі Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради № ОМС-ДН2014/1168/АВ-ВП/П-ВП/ПТ/ТД-ФС від 11.12.2018 року про накладення уповноваженими особами на Товариство з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" штрафу в розмірі 111 690,00 грн.

Ухвалою від 29 грудня 2018 року позовну заяву залишено без руху у зв'язку з недотриманням вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, та встановлено п'ятиденний строк для усунення недоліків з дня отримання копії цієї ухвали.

На виконання ухвали від 29 грудня 2018 року позивач виправив недоліки позовної заяви у встановлений строк.

Ухвалою суду від 21.01.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні на 19.02.2019 року о 11:30 год.

На адресу суду від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" надійшла заява про забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради № ОМС-ДН2014/1168/АВ-ВП/П-ВП/ПТ/ТД-ФС від 11.12.2018 року про накладення уповноваженими особами на Товариство з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" штрафу в розмірі 111 690,00 грн. до набрання законної сили рішенням суду по справі.

В обґрунтування заяви зазначено, що оскаржувана постанова прийнята відповідачем на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП України, а отже є виконавчим документом, тому може бути пред'явлена до примусового виконання під час судового розгляду справи щодо правомірності її прийняття. Стягнення штрафу за цією постановою під час судового розгляду істотно ускладнить поновлення порушених прав та інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг", за захистом яких воно звернулось до суду та унеможливить ведення господарської діяльності підприємства.

Відповідно до ч.1 ст.154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає здійснити розгляд даної заяви без повідомлення учасників справи.

Судом встановлено, що 11 грудня 2018 року директором Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради Благун І.М., на підставі акту інспекційного відвідування №ОМС-ДН2014/1168/АВ від 19.11.2018 року, було винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ОМС-ДН2014/1168/АВ-ВП/П-ВП/ПТ/ТД-ФС від 11.12.2018 року, якою на підставі абзацу 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП України на ТОВ "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" накладено штраф за порушення вимог ч. 3 ст. 24 КЗпП України.

Згідно з ч. 1 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо, зокрема, невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 17.07.2013 року № 509 передбачено, що не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються органами державної виконавчої служби.

За приписами п. 1 ч. 1 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути забезпечено, зокрема, зупиненням дії індивідуального акта.

Відповідно до роз'яснень постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову" від 22.12.2006 року № 9 та постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративним судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ" від 06.03.2008 року № 2, розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.

З викладеного слідує, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Ці підстави є оціночними, тому містять небезпеку для застосування заходів забезпечення позову всупереч цілям цієї статті при формальному дотриманні її вимог.

В той же час заходи забезпечення адміністративного позову мають бути належними та відповідними заявленому адміністративному позову, стосуватись прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі з приводу порушення яких заявлено адміністративний позов.

Також, при розгляді клопотання про вжиття заходів забезпечення позову суд повинен дати оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжитих заходів з урахуванням:

- розумності, обґрунтованості й адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову;

- забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників процесу;

- наявності зв'язку між конкретним видом, що застосовується для забезпечення позову, і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий вид забезпечення забезпечити фактичне виконання рішення суду у разі його задоволення;

- ймовірності виникнення ускладнень для виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів.

У відповідності до п. 9, 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб'єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, зокрема, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265Кодексу законів про працю України ).

Як визначено п.7 ч.1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" (далі - Закон №1404-VIII) оскаржені постанови відповідача є виконавчими документами. Постанова пред'являється до виконання органам державної виконавчої служби протягом трьох місяців з наступного дня після набрання законної сили постанови.

Відповідно ч. 1 ст. 26 Закону №1404-VIII виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, зокрема, за заявою стягувача про примусове виконання рішення;

Згідно ч. 7 ст. 26 Закону №1404-VIII у разі якщо в заяві стягувача зазначено рахунки боржника у банках, інших фінансових установах, виконавець негайно після відкриття виконавчого провадження накладає арешт на кошти боржника.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 27 Закону №1404-VIII виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом.

Отже, у випадку звернення відповідачем до виконання оскарженої постанови, процедура виконання яких передбачає накладення арешту на рахунки та майно боржника, а також стягнення з боржника виконавчого збору.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, та для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, у разі звернення до виконання постанов про накладення штрафу.

За наведених обставин суд вважає, що заява про забезпечення позову є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 150, 151, 154, 166, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" про забезпечення адміністративного позову - задовольнити.

Зупинити дію постанови Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради про накладення штрафу уповноваженими особами № ОМС-ДН2014/1168/АВ-ВП/П-ВП/ПТ/ТД-ФС від 11 грудня 2018 року, якою на Товариство з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" (код ЄДРПОУ 40515027) накладено штраф у розмірі 111 690,00 грн. (сто одинадцять тисяч шістсот дев'яносто гривень 00 коп.).

Копію даної ухвали направити на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Комп'ютерна Академія ШАГ Кривий Ріг" (50069, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Миру, 44А), а також на адресу Управління праці та соціального захисту населення виконкомів міської та районних у місті рад в особі Департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, проспект Металургів, 36Б).

Ухвала підлягає негайному, обов'язковому виконанню шляхом направлення її державним органам для вжиття відповідних заходів згідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Відповідно до ч. 8 ст. 154 КАС України, оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено27.01.2019
Номер документу79398940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9868/18

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 31.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні